Ξεπουλήματος συνέχεια: Στο σφυρί το 55% του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος
Με στόχο την ικανοποίηση των Κινέζων επενδυτών και των Καναδών που ήδη κατέχουν το 40% των μετοχών, η κυβέρνηση βγάζει στο σφυρί και το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», το μοντέλο που προκρίθηκε προβλέπει την πώληση του πλειοψηφικού μεριδίου από την πλευρά της κυβέρνησης, γεγονός που σε πρώτη φάση ικανοποιεί την κινεζική πλευρά. Μάλιστα, οι Κινέζοι ξεκαθάρισαν στην ελληνική κυβέρνηση ότι ενδιαφέρονται για την πλειοψηφία των μετοχών του αερολιμένα αλλά και για το μάνατζμεντ της επιχείρησης, ωστόσο, ο πραγματικός στόχος της κινεζικής πλευράς είναι ο έλεγχος του 100% των μετοχών του αεροδρομίου.
Σημειώνεται ότι στο επιχειρηματικό σχήμα που θα διεκδικήσει την αγορά του αεροδρομίου, μετέχουν: η Shenzhen Airport και η επενδυτική εταιρεία Friedmann Pacific Asset Management (FPAM), ενώ αναμένεται ότι θα συμμετάσχει μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Κίνας και ένα επιπλέον κινεζικό επενδυτικό κεφάλαιο (fund) και κάποια Κινεζική Ένωση Επιχειρήσεων (enteprise association), τη δραστηριότητα των οποίων προωθεί και ενθαρρύνει η κινεζική κυβέρνηση. Εκτός όμως των Κινέζων και των Καναδών ενδιαφερομένων, λέγεται ότι επαφές με το ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου έχει πραγματοποιήσει και μια εταιρεία από τη Νέα Ζηλανδία.
Επιπλέον η καναδική PSP Investments έχει ήδη δώσει την έγκρισή της για να πωληθεί η πλειοψηφία των μετοχών του «Ελευθέριος Βενιζέλος», Με βάση την Συμφωνία Μετοχών του 1996, καμία εναλλαγή μετόχων στο αεροδρόμιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς την συναίνεση όλων των μετόχων. Η ελληνική πλευρά, αυτό το δικαίωμα απεμπόλησε όταν μεταβιβάστηκε το 40% των μετοχών του ΔΑΑ από τη Hochtief AG στην καναδική PSP Investsmens.
Τέλος, για να συναινέσουν οι Καναδοί στην προτεινόμενη μορφή αποκρατικοποίησης, αποφασίστηκε να συμπεριληφθεί και η επέκταση της διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης, η οποία λήγει το 2026.
πηγη periodista.gr
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», το μοντέλο που προκρίθηκε προβλέπει την πώληση του πλειοψηφικού μεριδίου από την πλευρά της κυβέρνησης, γεγονός που σε πρώτη φάση ικανοποιεί την κινεζική πλευρά. Μάλιστα, οι Κινέζοι ξεκαθάρισαν στην ελληνική κυβέρνηση ότι ενδιαφέρονται για την πλειοψηφία των μετοχών του αερολιμένα αλλά και για το μάνατζμεντ της επιχείρησης, ωστόσο, ο πραγματικός στόχος της κινεζικής πλευράς είναι ο έλεγχος του 100% των μετοχών του αεροδρομίου.
Σημειώνεται ότι στο επιχειρηματικό σχήμα που θα διεκδικήσει την αγορά του αεροδρομίου, μετέχουν: η Shenzhen Airport και η επενδυτική εταιρεία Friedmann Pacific Asset Management (FPAM), ενώ αναμένεται ότι θα συμμετάσχει μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Κίνας και ένα επιπλέον κινεζικό επενδυτικό κεφάλαιο (fund) και κάποια Κινεζική Ένωση Επιχειρήσεων (enteprise association), τη δραστηριότητα των οποίων προωθεί και ενθαρρύνει η κινεζική κυβέρνηση. Εκτός όμως των Κινέζων και των Καναδών ενδιαφερομένων, λέγεται ότι επαφές με το ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου έχει πραγματοποιήσει και μια εταιρεία από τη Νέα Ζηλανδία.
Επιπλέον η καναδική PSP Investments έχει ήδη δώσει την έγκρισή της για να πωληθεί η πλειοψηφία των μετοχών του «Ελευθέριος Βενιζέλος», Με βάση την Συμφωνία Μετοχών του 1996, καμία εναλλαγή μετόχων στο αεροδρόμιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς την συναίνεση όλων των μετόχων. Η ελληνική πλευρά, αυτό το δικαίωμα απεμπόλησε όταν μεταβιβάστηκε το 40% των μετοχών του ΔΑΑ από τη Hochtief AG στην καναδική PSP Investsmens.
Τέλος, για να συναινέσουν οι Καναδοί στην προτεινόμενη μορφή αποκρατικοποίησης, αποφασίστηκε να συμπεριληφθεί και η επέκταση της διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης, η οποία λήγει το 2026.
πηγη periodista.gr
Labels:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.