Χωρίς ασθενοφόρα και προσωπικό το ΕΚΑΒ
Ασθενοφόρα- ερείπια που έχουν γράψει πάνω από 450.0000 χιλιόμετρα στο κοντέρ και μπαινοβγαίνουν στο συνεργείο ή μένουν ακινητοποιημένα γιατί δεν υπάρχουν χρήματα για βενζίνη, εξαντλημένοι διασώστες που έχουν ξεχάσει τι θα πει ρεπό και ένας διαγωνισμός για νέα οχήματα που... σέρνεται από το 2007 είναι η εικόνα κατάρρευσης που παρουσιάζει σήμερα το ΕΚΑΒ.
Όπως λένε οι εργαζόμενοι, τα προβλήματα στο ΕΚΑΒ είναι τεράστια, με αποτέλεσμα ένας από τους σημαντικότερους Οργανισμούς που έχει ανάγκη η κοινωνία ολόκληρη, να καταρρέει εξαιτίας της υποχρηματοδότησης και της δραματικής έλλειψης προσωπικού που κοστίζει ανθρώπινες ζωές. Ενδεικτικό της επικίνδυνης κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει σήμερα το ΕΚΑΒ είναι το γεγονός ότι συνολικά οι εργαζόμενοι είναι 3.500 όταν χρειάζονται 5.500, ενώ από τον απαρχαιωμένο στόλο των 450 ασθενοφόρων που έχει η χώρα, τα 110 είναι στα συνεργεία, όπως λέει ο πρόεδρος των εργαζόμενων του ΕΚΑΒ, Γιώργος Μαθιόπουλος.
«Η κατάσταση στην Αττική είναι δραματική. Από τα 140 ασθενοφόρα που καλύπτουν την ευρύτερη περιοχή, από την Κόρινθο έως το Σχηματάρι, τα 50 είναι παροπλισμένα στο συνεργείο, είτε λόγω βλάβης είτε επειδή ο Οργανισμός αδυνατεί να αγοράσει τα ανταλλακτικά που χρειάζονται τα οχήματα του» εξηγεί ο κ. Μαθιόπουλος και συνεχίζει: «Στους δρόμους έχουμε 75 ασθενοφόρα την ημέρα και 30 τη νύχτα για να καλύψουμε την Αττική, την Κόρινθο και το Σχηματάρι. Τα περισσότερα οχήματα είναι πάνω από δέκα ετών ενώ πρέπει να αντικαθιστώνται ανά πενταετία εξαιτίας των πολλών χιλιόμετρων που γράφουν».
«Ακούμε επείγον περιστατικό και προσπαθούμε να καταλάβουμε από αυτά που περιγράφουν οι απελπισμένοι άνθρωποι που καλούν στο Κέντρο ποιο είναι το σοβαρότερο για να πάμε!» εξηγεί ο πρόεδρος των εργαζόμενων του ΕΚΑΒ και καταλήγει: «Υπολογίστε ότι αυτός ο γερασμένος στόλος διατίθεται για την κάλυψη πάνω από 6.000.000 ανθρώπων που ζουν στην Αττική!».
Η έλλειψη προσωπικού στο ΕΚΑΒ σε όλη τη χώρα είναι τραγική. Ενδεικτικά, η Σάμος έχει μόνο εννέα διασώστες, η Μύκονος και η Πάρος έχει έξι και η Σαντορίνη πέντε με συνέπεια να μην καλύπτονται για ολόκληρο το 24ωρο καθώς χρειάζονται 11 διασώστες ανά περιοχή.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, από το καλοκαίρι έχει δρομολογηθεί η πρόσληψη 200 διασωστών στο ΕΚΑΒ όμως όπως λένε οι εργαζόμενοι «από λόγια έχουμε χορτάσει...». Ήδη βρίσκονται σε εκκρεμότητα 2.500 αδιόριστοι διασώστες από τη Σχολή του ΕΚΑΒ. « Το δημόσιο ΙΕΚ του υπουργείου Υγείας έχει εκπαιδεύσει 2.500 διασώστες τους οποίους έχουμε ανάγκη. Είμαστε 3.500 εργαζόμενοι και θέλουμε άλλους 2000. Όμως προσλήψεις δεν γίνονται με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν και οι πολίτες που μεταφέρουμε αλλά και εμείς εξαιτίας της κόπωσης» εξηγεί ο κ. Μαθιόπουλος. Ο προϋπολογισμός του ΕΚΑΒ για το 2014 ήταν 15.000.000 ευρώ, ωστόσο, μόνο τα 13.500.000 ευρώ μπήκαν στο ταμεία του. Αυτά τα χρήματα είναι για τα λειτουργικά έξοδα, όπως βενζίνες, συνεργεία, ανταλλακτικά, εκτός έδρας, κλπ.
Για τον προϋπολογισμό του 2015, το ΕΚΑΒ χρειάζεται 18.000.000 ευρώ όμως έχουν εγκριθεί 14.000.000 ευρώ ενώ παραμένει άγνωστο πόσα χρήματα τελικά θα διατεθούν.
Την ίδια ώρα το «Γεφύρι της Άρτας» θυμίζει ο διαγωνισμός για την προμήθεια 186 οχημάτων, εκ των οποίων 19 κινητές μονάδες, που ξεκίνησε πριν από επτά χρόνια! Ο πρώτος διαγωνισμός έγινε το 2007 και κηρύχθηκε άγονος. Το 2012 ξεκίνησε δεύτερος και τον προηγούμενο μήνα άνοιξαν οι πρόσφορες! Η ειρωνεία είναι ότι τα 13.500.000 ευρώ που απαιτούνται για την αγορά των νέων ασθενοφόρων, υπάρχουν μέσω του ΕΣΠΑ.
πηγη iatronea.gr
Όπως λένε οι εργαζόμενοι, τα προβλήματα στο ΕΚΑΒ είναι τεράστια, με αποτέλεσμα ένας από τους σημαντικότερους Οργανισμούς που έχει ανάγκη η κοινωνία ολόκληρη, να καταρρέει εξαιτίας της υποχρηματοδότησης και της δραματικής έλλειψης προσωπικού που κοστίζει ανθρώπινες ζωές. Ενδεικτικό της επικίνδυνης κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει σήμερα το ΕΚΑΒ είναι το γεγονός ότι συνολικά οι εργαζόμενοι είναι 3.500 όταν χρειάζονται 5.500, ενώ από τον απαρχαιωμένο στόλο των 450 ασθενοφόρων που έχει η χώρα, τα 110 είναι στα συνεργεία, όπως λέει ο πρόεδρος των εργαζόμενων του ΕΚΑΒ, Γιώργος Μαθιόπουλος.
«Η κατάσταση στην Αττική είναι δραματική. Από τα 140 ασθενοφόρα που καλύπτουν την ευρύτερη περιοχή, από την Κόρινθο έως το Σχηματάρι, τα 50 είναι παροπλισμένα στο συνεργείο, είτε λόγω βλάβης είτε επειδή ο Οργανισμός αδυνατεί να αγοράσει τα ανταλλακτικά που χρειάζονται τα οχήματα του» εξηγεί ο κ. Μαθιόπουλος και συνεχίζει: «Στους δρόμους έχουμε 75 ασθενοφόρα την ημέρα και 30 τη νύχτα για να καλύψουμε την Αττική, την Κόρινθο και το Σχηματάρι. Τα περισσότερα οχήματα είναι πάνω από δέκα ετών ενώ πρέπει να αντικαθιστώνται ανά πενταετία εξαιτίας των πολλών χιλιόμετρων που γράφουν».
«Ακούμε επείγον περιστατικό και προσπαθούμε να καταλάβουμε από αυτά που περιγράφουν οι απελπισμένοι άνθρωποι που καλούν στο Κέντρο ποιο είναι το σοβαρότερο για να πάμε!» εξηγεί ο πρόεδρος των εργαζόμενων του ΕΚΑΒ και καταλήγει: «Υπολογίστε ότι αυτός ο γερασμένος στόλος διατίθεται για την κάλυψη πάνω από 6.000.000 ανθρώπων που ζουν στην Αττική!».
Η έλλειψη προσωπικού στο ΕΚΑΒ σε όλη τη χώρα είναι τραγική. Ενδεικτικά, η Σάμος έχει μόνο εννέα διασώστες, η Μύκονος και η Πάρος έχει έξι και η Σαντορίνη πέντε με συνέπεια να μην καλύπτονται για ολόκληρο το 24ωρο καθώς χρειάζονται 11 διασώστες ανά περιοχή.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, από το καλοκαίρι έχει δρομολογηθεί η πρόσληψη 200 διασωστών στο ΕΚΑΒ όμως όπως λένε οι εργαζόμενοι «από λόγια έχουμε χορτάσει...». Ήδη βρίσκονται σε εκκρεμότητα 2.500 αδιόριστοι διασώστες από τη Σχολή του ΕΚΑΒ. « Το δημόσιο ΙΕΚ του υπουργείου Υγείας έχει εκπαιδεύσει 2.500 διασώστες τους οποίους έχουμε ανάγκη. Είμαστε 3.500 εργαζόμενοι και θέλουμε άλλους 2000. Όμως προσλήψεις δεν γίνονται με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν και οι πολίτες που μεταφέρουμε αλλά και εμείς εξαιτίας της κόπωσης» εξηγεί ο κ. Μαθιόπουλος. Ο προϋπολογισμός του ΕΚΑΒ για το 2014 ήταν 15.000.000 ευρώ, ωστόσο, μόνο τα 13.500.000 ευρώ μπήκαν στο ταμεία του. Αυτά τα χρήματα είναι για τα λειτουργικά έξοδα, όπως βενζίνες, συνεργεία, ανταλλακτικά, εκτός έδρας, κλπ.
Για τον προϋπολογισμό του 2015, το ΕΚΑΒ χρειάζεται 18.000.000 ευρώ όμως έχουν εγκριθεί 14.000.000 ευρώ ενώ παραμένει άγνωστο πόσα χρήματα τελικά θα διατεθούν.
Την ίδια ώρα το «Γεφύρι της Άρτας» θυμίζει ο διαγωνισμός για την προμήθεια 186 οχημάτων, εκ των οποίων 19 κινητές μονάδες, που ξεκίνησε πριν από επτά χρόνια! Ο πρώτος διαγωνισμός έγινε το 2007 και κηρύχθηκε άγονος. Το 2012 ξεκίνησε δεύτερος και τον προηγούμενο μήνα άνοιξαν οι πρόσφορες! Η ειρωνεία είναι ότι τα 13.500.000 ευρώ που απαιτούνται για την αγορά των νέων ασθενοφόρων, υπάρχουν μέσω του ΕΣΠΑ.
πηγη iatronea.gr
Labels:
ΥΓΕΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.