Σπίρτζης: Ολυμπία και Ιόνια Οδός ολοκληρώνονται τον Μάρτιο 2017
Tον Μάρτιο του 2017 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα σε Ολυμπία και Ιόνια Οδό, σύμφωνα με όσα είπε σήμερα, μιλώντας στην ΕΡΤ1, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.
Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα ο κ. Σπίρτζης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Παραλάβαμε έργα τα οποία ήταν σταματημένα, έργα που ήταν σε διάλυση, έργα που είχαν ρίξει τους ρυθμούς τους και μηδενική προετοιμασία για νέα έργα. Και μιλάω για τα έργα όχι γιατί είναι στο αντικείμενό μου, γιατί είναι μία από τις κύριες δράσεις που ιστορικά μπορούν να βγάλουν την οικονομία από την κρίση.
Αυτή τη στιγμή, παρότι τους προηγούμενους μήνες, κι εγώ δεν ξέρω τι είχαμε ακούσει, ότι σταματήσαμε όλα τα έργα, ότι δε θα γίνει τίποτα, ότι κινδυνεύουν να απενταχτούν, κι εγώ δεν ξέρω τι, έχουμε τέσσερις παραχωρήσεις που η διαπραγμάτευση είχε ολοκληρωθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση να τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα και να υπάρχουν πολύ έντονες εργασίες.
Το έργο του αυτοκινητοδρόμου του Μορέα το πήγαμε στη Βουλή και επανεκκινήθηκε, μέσα στη βδομάδα ελπίζω να ολοκληρωθούν εντέλει οι διαπραγματεύσεις και να ξεκινήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης, δημοπρατήθηκε το Θριάσιο, δημοπρατήθηκε το Καστέλι, δημοπρατείται, είμαστε σε αυτή τη φάση, και βγαίνουν τα πρώτα τμήματα του διαγωνισμού Πάτρα-Πύργος που είχαμε πει και ετοιμάζουμε μία σειρά πάρα πολλών έργων, δισεκατομμυρίων έργων, για να μπορέσουμε μέσα στο 2016 και τις επόμενες χρονιές να δώσουμε την ανάπτυξη που έχει ανάγκη ο τόπος.»
Ειδικότερα για τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών και την Ιόνια Οδό ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι «είχαμε προβλήματα και τα προβλήματα αυτά ήταν ότι εδώ και επί δέκα χρόνια δεν είχαν ολοκληρωθεί ούτε οι απαλλοτριώσεις, ούτε οι αδειοδοτήσεις οι περιβαλλοντικές, ούτε η ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών. Εχουμε κάνει μια πολύ στενή συνεργασία και με τους παραχωρησιούχους και με τους εργολήπτες προκειμένου να ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2017.
Γιατί το κάναμε αυτό; Αυτό το κάναμε γιατί τελειώνει η προγραμματική περίοδος του ΕΣΠΑ. Στο ΕΣΠΑ υπήρχαν 21 δισεκατομμύρια για υποδομές και δυστυχώς οι προηγούμενες Κυβερνήσεις με τη διαχείριση που είχαν δεν επέτρεψαν να ολοκληρωθούν αυτά τα έργα. Κανονικά έπρεπε να ολοκληρωθούν 31 Δεκεμβρίου φέτος».
Οσον αφορά τον κίνδυνο να χαθούν χρήματα από το ΕΣΠΑ για τα έργα, ο κ. Σπίρτζης ήταν κατηγορηματικός ότι «δε θα χαθεί ούτε ένα ευρώ». «Αυτό που κάναμε και το κάναμε με πλήρη συνείδηση, είναι να μην επιτρέψουμε τα λίγα χρήματα που η Κυβέρνηση Σαμαρά είχε για τις υποδομές από το νέο ΕΣΠΑ, τα 4,5 δις, να μην επιβαρυνθούν με 2,5 δις από τα παλιά έργα, να συνεχίζουν να χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και να ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2017.
Για να ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2017 είναι προφανές ότι όσοι εμπλέκονται σε αυτά τα έργα, είτε είναι Δημόσιες Υπηρεσίες, είτε είναι εργολήπτες και παραχωρησιούχοι, θα ζοριστούν. Να ζοριστούν. Δεν μπορεί για τα επόμενα έξι χρόνια να έχουμε μόνον 4,5 δις για υποδομές και τα 2,5 να είναι δεσμευμένα από παλιά έργα».
ypodomes.com
Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα ο κ. Σπίρτζης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Παραλάβαμε έργα τα οποία ήταν σταματημένα, έργα που ήταν σε διάλυση, έργα που είχαν ρίξει τους ρυθμούς τους και μηδενική προετοιμασία για νέα έργα. Και μιλάω για τα έργα όχι γιατί είναι στο αντικείμενό μου, γιατί είναι μία από τις κύριες δράσεις που ιστορικά μπορούν να βγάλουν την οικονομία από την κρίση.
Αυτή τη στιγμή, παρότι τους προηγούμενους μήνες, κι εγώ δεν ξέρω τι είχαμε ακούσει, ότι σταματήσαμε όλα τα έργα, ότι δε θα γίνει τίποτα, ότι κινδυνεύουν να απενταχτούν, κι εγώ δεν ξέρω τι, έχουμε τέσσερις παραχωρήσεις που η διαπραγμάτευση είχε ολοκληρωθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση να τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα και να υπάρχουν πολύ έντονες εργασίες.
Το έργο του αυτοκινητοδρόμου του Μορέα το πήγαμε στη Βουλή και επανεκκινήθηκε, μέσα στη βδομάδα ελπίζω να ολοκληρωθούν εντέλει οι διαπραγματεύσεις και να ξεκινήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης, δημοπρατήθηκε το Θριάσιο, δημοπρατήθηκε το Καστέλι, δημοπρατείται, είμαστε σε αυτή τη φάση, και βγαίνουν τα πρώτα τμήματα του διαγωνισμού Πάτρα-Πύργος που είχαμε πει και ετοιμάζουμε μία σειρά πάρα πολλών έργων, δισεκατομμυρίων έργων, για να μπορέσουμε μέσα στο 2016 και τις επόμενες χρονιές να δώσουμε την ανάπτυξη που έχει ανάγκη ο τόπος.»
Ειδικότερα για τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών και την Ιόνια Οδό ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι «είχαμε προβλήματα και τα προβλήματα αυτά ήταν ότι εδώ και επί δέκα χρόνια δεν είχαν ολοκληρωθεί ούτε οι απαλλοτριώσεις, ούτε οι αδειοδοτήσεις οι περιβαλλοντικές, ούτε η ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών. Εχουμε κάνει μια πολύ στενή συνεργασία και με τους παραχωρησιούχους και με τους εργολήπτες προκειμένου να ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2017.
Γιατί το κάναμε αυτό; Αυτό το κάναμε γιατί τελειώνει η προγραμματική περίοδος του ΕΣΠΑ. Στο ΕΣΠΑ υπήρχαν 21 δισεκατομμύρια για υποδομές και δυστυχώς οι προηγούμενες Κυβερνήσεις με τη διαχείριση που είχαν δεν επέτρεψαν να ολοκληρωθούν αυτά τα έργα. Κανονικά έπρεπε να ολοκληρωθούν 31 Δεκεμβρίου φέτος».
Οσον αφορά τον κίνδυνο να χαθούν χρήματα από το ΕΣΠΑ για τα έργα, ο κ. Σπίρτζης ήταν κατηγορηματικός ότι «δε θα χαθεί ούτε ένα ευρώ». «Αυτό που κάναμε και το κάναμε με πλήρη συνείδηση, είναι να μην επιτρέψουμε τα λίγα χρήματα που η Κυβέρνηση Σαμαρά είχε για τις υποδομές από το νέο ΕΣΠΑ, τα 4,5 δις, να μην επιβαρυνθούν με 2,5 δις από τα παλιά έργα, να συνεχίζουν να χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και να ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2017.
Για να ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2017 είναι προφανές ότι όσοι εμπλέκονται σε αυτά τα έργα, είτε είναι Δημόσιες Υπηρεσίες, είτε είναι εργολήπτες και παραχωρησιούχοι, θα ζοριστούν. Να ζοριστούν. Δεν μπορεί για τα επόμενα έξι χρόνια να έχουμε μόνον 4,5 δις για υποδομές και τα 2,5 να είναι δεσμευμένα από παλιά έργα».
ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.