Κερδίζει τηλεθεατές η συνδρομητική τηλεόραση

Γράφει ο/η: Κώστας Παπαζαχαρίου/satleo
Βρίσκεται στο σαλόνι των μισών νοικοκυριών της Δυτικής Ευρώπης, ενώ στην Ελλάδα η διείσδυσή της ανέρχεται στο 24%. Σημαντική διείσδυση στα νοικοκυριά της Δυτικής Ευρώπης έχουν πετύχει οι υπηρεσίες της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Ηδη, η συνδρομητική TV βρίσκεται στο σαλόνι 56,8% των νοικοκυριών της Δυτικής Ευρώπης, με τις προβλέψεις να ανεβάζουν το ποσοστό κοντά στο 60% στα τέλη του 2021. Στην Ελλάδα...

η αντίστοιχη διείσδυση ανέρχεται μόλις στο 24%.

Σε απόλυτα μεγέθη, ο αριθμός των συνδρομητών στη Δυτική Ευρώπη προβλέπεται να ξεπεράσει τα 104 εκατομμύρια μέχρι το 2021, από 97,4 εκατ. στα τέλη του 2015.

Παρά την αναμενόμενη άνοδο του αριθμού των συνδρομητών κατά 7% την επόμενη πενταετία, τα συνολικά έσοδα της αγοράς της συνδρομητικής τηλεόρασης θα παραμείνουν στάσιμα έως το 2021, κινούμενα στα επίπεδα των 31 δισ. δολαρίων.

Ως η πλέον δυναμική για τον κλάδο θεωρείται η αγορά της Βρετανίας, με αναμενόμενα έσοδα 7,2 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Digital TV Western Europe, έως το 2021 η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη θα κυμαίνεται μεταξύ 100% (στην Ολλανδία) και 36% (στην Ιταλία).

Συνολικά, οκτώ χώρες θα έχουν επιτύχει διείσδυση άνω του 90% έως το 2021. Ωστόσο, σε κάποιες αγορές η χρήση της συνδρομητικής τηλεόρασης αναμένεται να μειωθεί στο επόμενο διάστημα, με τη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία και την Ελβετία να περιλαμβάνονται σε αυτές.

Μέσω Ιντερνετ. Μεγάλες προσδοκίες καταγράφονται και για την αγορά του IPTV (τηλεόραση μέσω Ιντερνετ) στη Δυτική Ευρώπη, η οποία από το 2015 κατάφερε να ξεπεράσει τις επιδόσεις της δορυφορικής τηλεόρασης στην περιοχή.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Digital TV Western Europe, ο αριθμός των σπιτιών στη Δυτική Ευρώπη που πληρώνει σήμερα για να έχει υπηρεσίες IPTV θα αυξηθεί κατά 7 εκατ. μεταξύ 2015 και 2021, καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 27%. Οι ίδιες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι τα έσοδα της αγοράς του IPTV θα φθάσουν στα 5,77 δισ. δολάρια το 2021 (αυξημένα κατά 1,2 δισ. δολάρια σε σχέση με το 2015).

Στον αντίποδα, ο αριθμός των νοικοκυριών στη Δυτική Ευρώπη που θα κάνει χρήση των υπηρεσιών δορυφορικής τηλεόρασης προβλέπεται να μειωθεί κατά 300.000 μεταξύ 2015 και 2021. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τα έσοδα της αγοράς από δορυφορικές υπηρεσίες (Satellite TV) να κινηθούν πτωτικά κατά 1 δισ. δολάρια την περίοδο μεταξύ 2015 και 2021.

Στην Ελλάδα

Ρυθμούς ανάπτυξης, οι οποίοι τη φέρνουν πιο κοντά στις επιδόσεις των ευρωπαϊκών χωρών, καταγράφει η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα. Η διείσδυση των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών στη χώρα αγγίζει το 24%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε περίπου 1 εκατ. συνδρομητές, φθάνοντας στα επίπεδα χωρών του ευρωπαϊκού Νότου, όπως η Ισπανία και η Ιταλία. Η δημοτικότητα της συνδρομητικής τηλεόρασης βαίνει αυξανόμενη, καθώς το 2011 αριθμούσε μόλις 411.000 χρήστες (11%). Πάντως, το νέο μεγάλο στοίχημα της συνδρομητικής TV είναι να μπορέσει να διαθέσει ακόμα πιο πλούσιο περιεχόμενο στους πελάτες της με τρόπο που να ικανοποιεί τις ατομικές ανάγκες και επιθυμίες τους.

Την ελληνική αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης συνθέτουν τέσσερις πάροχοι, εκατοντάδες κανάλια, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο συνδρομητές και πάνω από 500 κινηματογραφικές πρεμιέρες τον χρόνο. NOVA, OTE TV, Cyta τηλεόραση και Vodafone TV είναι οι παίκτες που συναγωνίζονται σε επίπεδο περιεχομένου αλλά και πακέτων.

n Η πλατφόρμα της NOVA, που ήρθε στα τέλη του 1999 ως μετεξέλιξη του Filmnet – του πρώτου συνδρομητικού καναλιού που αδειοδοτήθηκε στην Ελλάδα, το 1994 – διαθέτει σήμερα περισσότερα από 250 κανάλια.

n Πάνω από 85 κανάλια, εκ των οποίων τα 30 υψηλής ευκρίνειας, περιλαμβάνει το μπουκέτο του OTE TV. Συγκεκριμένα, 13 αθλητικά κανάλια, 9 κανάλια με ταινίες και σειρές, 11 κανάλια ντοκιμαντέρ (ανάμεσά τους και το OTE History) και 5 παιδικά.

n Η Cyta Ελλάδας εισήλθε στην ελληνική αγορά pay TV τον Δεκέμβριο του 2013. Σήμερα προσφέρει 22 κανάλια στους συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας, καθώς η Cyta τηλεόραση αποτελεί πρόσθετη επιλογή του βασικού προϊόντος Cyta 2play (σταθερή και Ιντερνετ), το οποίο ο πελάτης «χτίζει» ανάλογα με τις ανάγκες του.

n Η Vodafone TV διαδέχθηκε την υπηρεσία HOL my TV μετά την απορρόφηση της Hellas Online από τη Vodafone και διαθέτει σήμερα 54 κανάλια – 13 ειδησεογραφικά, 11 κανάλια ντοκιμαντέρ, 5 παιδικά μεταγλωττισμένα στα ελληνικά, 6 αφιερωμένα στα σπορ, 9 lifestyle, 5 μουσικά, 3 ενηλίκων και τα ψυχαγωγικά Fox και Fox Life.

© Κώστας Παπαζαχαρίου (12/5/2016)

Πηγή: Digital TV Info (HeliosKiosk - ΝΕΑ 10-05-2016 (σελ. 38)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]