Εξασφάλισε θέση στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με βαθμό 0,4 στα Ελληνικά

Πριν από μια δεκαετία, θα φάνταζε ως ανέκδοτο η εισδοχή μαθητή στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με βαθμολογία κάτω από μισή μονάδα. Σήμερα όμως, αποτελεί πραγματικότητα που, αν μη τι άλλο, προκαλεί αμηχανία τόσο στους καθηγητές της Μέσης Εκπαίδευσης, όσο και στους πανεπιστημιακούς δασκάλους.

Αρκεί μια απλή διερεύνηση των αποτελεσμάτων των Παγκυπρίων Εξετάσεων, για να διαπιστώσει κανείς ότι φέτος επιτεύχθηκε το «ακατόρθωτο»: Ένας από τους υποψήφιους πέτυχε θέση στο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα του τόπου με βαθμό κάτω από 1 (0,40 από τα 20) στα Νέα Ελληνικά. Βαθμολογία η οποία πιθανόν να αποτελεί το αρνητικότερο ρεκόρ στην ιστορία του Πανεπιστημίου Κύπρου, αν αναλογιστούμε ότι μέχρι τώρα η χειρότερη ήταν το 1,35 που έλαβε υποψήφιος το 2014, εξασφαλίζοντας πρόσβαση στη Φιλοσοφική. Αποταθήκαμε σε φιλολόγους που διόρθωσαν γραπτά των Νέων Ελληνικών για να μας εξηγήσουν πώς προκύπτει βαθμός μόλις μερικά δέκατα πάνω από το μηδέν.

Δύο εκδοχές, είτε έγραψε μια λέξη στις λεξιλογικές ασκήσεις που μάλλον θα ήταν και ανορθόγραφη, είτε έγραψε μια πρόταση στη λογοτεχνία και ο βαθμολογητής τού έδωσε κάτι, για να μην πάρει απόλυτο μηδενικό. Όμως μια τέτοια προσέγγιση από πλευράς υποψηφίων –συνολικά 218 πήραν από 0 μέχρι 0,99 στα Ελληνικά– προβληματίζει. Όπως αναφέρθηκε από φιλόλογο, «φανερώνει μια πλήρη απαξίωση για τις εξετάσεις και το σχολείο γενικότερα», αφού ακόμα και ο πιο αδύνατος μαθητής θα μπορούσε να γράψει κάτι περισσότερο.

«Σταδιακά μπήκαμε σε μια πορεία μαζικοποίησης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», σχολίασε ο αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου, καθηγητής Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου, και εξήγησε ότι με την αύξηση των εγχώριων πανεπιστημίων από τη μια, και από την άλλη με την αύξηση των προσφερόμενων θέσεων στα ΑΑΕΙ της Ελλάδας, υπάρχει υπερπροσφορά θέσεων στην Τριτοβάθμια. Για του λόγου το αληθές, να θυμίσουμε ότι εφέτος διατέθηκαν στην α’ κατανομή 2.287 θέσεις για τα δημόσια ιδρύματα της Κύπρου και τις Στρατιωτικές Σχολές, ενώ στα ΑΑΕΙ της Ελλάδας αναμένεται να προσφερθούν ακόμα 7.000. Περισσότερες, δηλαδή, από 9.200 θέσεις σ’ ένα σύνολο υποψηφίων 5.674. Κατά τον κ. Κωνσταντίνου, έχει καταρριφθεί ο μύθος της κοινωνίας μας, που συνέδεε τις σπουδές με την επαγγελματική αποκατάσταση. «Το πτυχίο δεν συνεπάγεται με εργοδότηση, απεναντίας η απόκτηση πρώτου τίτλου σπουδών μετεξελίχθηκε σε μέρος της βασικής εκπαίδευσης», τόνισε, για να προσθέσει ότι σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να αποσυνδεθούν τα δύο.

Ο αντιπρύτανης μίλησε για «μία κατάσταση η οποία δεν είναι βιώσιμη» και χωρίς να υιοθετεί ή να προβαίνει σε χαρακτηρισμούς για το ποιες λύσεις είναι ορθότερες και ποιες όχι, απαρίθμησε πιθανές (δύσκολες) αλλαγές που θα μπορούσαν να γίνουν: – Αύξηση των ελάχιστων προσόντων για εργοδότηση στη δημόσια υπηρεσία και ευρύτερα. – Περιορισμός των προσφερόμενων θέσεων για σπουδές. – Αναβάθμιση του επιπέδου της Μέσης Εκπαίδευσης. – Μετασχηματισμός των σπουδών, ώστε να επεκταθεί η χρονική τους διάρκεια. Ερωτηθείς σχετικά με τα προβλήματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο κ. Κωνσταντίνου διευκρίνισε ότι αυτά δεν αφορούν κατ’ αποκλειστικότητα τη Μέση, αλλά εκτείνονται σε όλη τη σχολική εκπαίδευση, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο. «Θα πρέπει να εστιάσουμε σε ζητήματα ποιότητας, αντί να συζητούμε για τους όρους εργοδότησης», ανέφερε, και υποστήριξε ότι ο διάλογος πρέπει να επικεντρωθεί στους μηχανισμούς αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, δηλαδή των αποτελεσμάτων της κάθε σχολικής μονάδας, της κάθε σχολικής τάξης και του κάθε εκπαιδευτικού.

Όσο για τα θέματα που κατά τον ίδιο δεν είναι πρώτης προτεραιότητας, αλλά διαχρονικά απασχολούν τους εκπαιδευτικούς εταίρους, αυτά αφορούν στις εργασιακές συνθήκες, το σύστημα εργοδότησης των διδασκόντων και άλλες διοικητικού τύπου ρυθμίσεις. Παραδέχτηκε, τέλος, ότι «και στην Τριτοβάθμια πρέπει να εστιάσουμε σε αντίστοιχα ζητήματα» για βελτίωση των τρόπων διδασκαλίας και των προγραμμάτων σπουδών. «Η διαφορά», κατέληξε, «είναι ότι εμείς πράγματι τα συζητάμε».

Πρόεδρος Καθηγητών: Θέμα εισαγωγής κατώτερου ορίου

Μήπως ήρθε η ώρα θεσμοθέτησης βαθμολογικού πλαφόν για πρόσβαση στο πανεπιστήμιο; Προφανώς τώρα που πιάσαμε κυριολεκτικά πάτο, η ΟΕΛΜΕΚ διά του προέδρου της Δημήτρη Ταλιαδώρου δηλώνει πως: «Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε τον καθορισμό κατώτερου ορίου εισδοχής στα πανεπιστήμια, ιδιαίτερα στο μάθημα της μητρικής γλώσσας». Η πολιτεία, πρόσθεσε, «να προβληματιστεί κατά πόσο πρέπει να συνεχίσει να δέχεται υποψηφίους με τέτοια αποτελέσματα». Να θυμίσουμε ότι στους όρους εντολής της επιτροπής, που ορίστηκε από το υπουργό Παιδείας για τις Παγκύπριες Εξετάσεις, ήταν να μελετήσει σε συνεργασία με τα ακαδημαϊκά ιδρύματα, την πιθανότητα υιοθέτησης κατώτατου ορίου στη βαθμολογία των υποψηφίων σε επιμέρους μαθήματα πρόσβασης, για συγκεκριμένους κλάδους και σχολές των ΑΑΕΙ. Ωστόσο, δεν περιλήφθηκε ανάλογη εισήγηση στην τελική της πρόταση.

Πηγή: Φιλελεύθερος / Χριστίνα Κυριακίδου
 offsite.com.cy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]