Ιωάννινα:"Ραντεβού ..Με Τους Κλασικούς "Απο Το Καλλιτεχνικό Σωματείο ΕΞΑΥΔΑ
Το καλλιτεχνικό σωματείο Εξαύδα παρουσιάζει τα υπαρξιακά αδιέξοδα, τα αισθήματα ενοχής, την απογύμνωση των συναισθημάτων, την κενότητα των ανθρωπίνων σχέσεων μέσα από τη ματιά μεγάλων Ευρωπαίων δημιουργών του κινηματογράφου.
Πρόγραμμα προβολών:
Η ΝΥΧΤΑ (LA NOTTE) Μικελάντζελο Αντονιόνι (1961) ---- Κυριακή 09/10 και Δευτέρα 10/10
Ο ΤΡΕΛΟΣ ΠΙΕΡΟ (PIERROT LE FOU) Ζαν Λικ Γκοντάρ (1965) ---Κυριακή 16/10 και Δευτέρα 17/10
8 1/2 ΟΚΤΩΜΙΣΗ (OTTO E MEZZO) Φεντερίκο Φελίνι (1963)---Κυριακή 23/10 και Δευτέρα 24/10
Η ΦΛΟΓΑ ΠΟΥ ΤΡΕΜΟΣΒΗΝΕΙ (LE FEU FOLLET) Λουί Μαλ (1963)---Κυριακή 30/10 και Δευτέρα 31/10
Ο ΚΟΝΦΟΡΜΙΣΤΑΣ (IL CONFORMISTA) Μπερνάντο Μπερτολούτσι (1970)---
Κυριακή 06/11 και Δευτέρα 07/11
Η ΕΒΔΟΜΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ (DET SJUNDE INSEGLET) Ίνγκμαν Μπέργκμαν (1957)---
Κυριακή 13/11 και Δευτέρα14/11
Οι προβολές πραγματοποιούνται κάθε Κυριακή και Δευτέρα στις 20.15 στο θεατράκι της οδού Κουντουριώτη 31
Οικονομική ενίσχυση: 2 ευρώ
Για πληροφορίες καλέστε στο 6945377240.
Πρόγραμμα προβολών:
Η ΝΥΧΤΑ (LA NOTTE) Μικελάντζελο Αντονιόνι (1961) ---- Κυριακή 09/10 και Δευτέρα 10/10
Ο ΤΡΕΛΟΣ ΠΙΕΡΟ (PIERROT LE FOU) Ζαν Λικ Γκοντάρ (1965) ---Κυριακή 16/10 και Δευτέρα 17/10
8 1/2 ΟΚΤΩΜΙΣΗ (OTTO E MEZZO) Φεντερίκο Φελίνι (1963)---Κυριακή 23/10 και Δευτέρα 24/10
Η ΦΛΟΓΑ ΠΟΥ ΤΡΕΜΟΣΒΗΝΕΙ (LE FEU FOLLET) Λουί Μαλ (1963)---Κυριακή 30/10 και Δευτέρα 31/10
Ο ΚΟΝΦΟΡΜΙΣΤΑΣ (IL CONFORMISTA) Μπερνάντο Μπερτολούτσι (1970)---
Κυριακή 06/11 και Δευτέρα 07/11
Η ΕΒΔΟΜΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ (DET SJUNDE INSEGLET) Ίνγκμαν Μπέργκμαν (1957)---
Κυριακή 13/11 και Δευτέρα14/11
Οι προβολές πραγματοποιούνται κάθε Κυριακή και Δευτέρα στις 20.15 στο θεατράκι της οδού Κουντουριώτη 31
Οικονομική ενίσχυση: 2 ευρώ
Για πληροφορίες καλέστε στο 6945377240.
Κυριακή 9/10 και Δευτέρα 10/10
"La Notte" του Μικελάντζελο Αντονιόνι
"La Notte" του Μικελάντζελο Αντονιόνι
Στην ταινία παρακολουθούμε το μισό εικοσιτετράωρο από τη ζωή ενός ζευγαριού σε μια συγκεκριμένη πόλη το Μιλάνο και σε μια συγκεκριμένη εποχή, εκείνη του ανοικοδομητικού οργασμού της δεκαετίας του ΄60 . Ο Τζιοβάνι ένας επιτυχημένος νέος συγγραφέας και η γυναίκα του Λίντια , επισκέπτονται στο νοσοκομείο τον ετοιμοθάνατο φίλο τους Τομμάσο . Στη συνέχεια παρευρίσκονται σ’ ένα πάρτι για το καινούργιο βιβλίο του Τζιοβάνι και στη δεξίωση ενός επιχειρηματία που θέλει να προσλάβει το συγγραφέα προκειμένου να του γράψει την ιστορία της επιχείρησής του. Εκεί και οι δυο τους θα φλερτάρουν επιδεικτικά, ο Τζιοβάνι μάλιστα με τη 18χρονη Βαλεντίνα την κόρη του επιχειρηματία. Με το τέλος της νύχτας και τον ερχομό της επόμενης ημέρας ο φίλος τους και ο έρωτας τους θα έχουν πεθάνει.
Και αυτή η ταινία του Αντονιόνι χαρακτηρίζεται από τη σχηματοποιημένη λιτότητα. Η αφήγηση περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα. Οι διάλογοι είναι τυπικοί , συμβατικοί , ελλειπτικοί. Ο ρυθμός εξαιρετικά αργός, κάθε σκηνή όμως είναι μια ταινία μέσα στην άλλη ταινία. Η μινιμαλιστική αυτή μορφή συμβάλλει στην απογύμνωση των συναισθημάτων των ηρώων και στην ανάδειξη της κενότητας των ανθρωπίνων σχέσεων. Το περιβάλλον μέσα στο οποίο κινούνται οι ήρωες είναι αυτό της μέσο-μεγαλοαστικής τάξης των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών. Σε όλη τη διάρκεια της ταινίας η ψυχρότητα και η επιθετικότητα του περιβάλλοντος θα παίξει σημαντικό ρόλο. Η παγερότητα των νέων πολυτελών και άψυχων κτιρίων, οι αγχωτικές σκηνές μποτιλιαρίσματος και τα σκληρά και περιοριστικά καδραρίσματα έρχονται σε πλήρη συμφωνία με τα εσωτερικά αδιέξοδα των ηρώων.
Για τον Αντονιόνι ο κινηματογράφος ποτέ δεν ήταν μια απλή διεργασία καταγραφής των ανθρωπίνων σχέσεων. Περισσότερο μια βιωματική εμπειρία. Οι ηθοποιοί ποτέ δεν ήταν πραγματικοί άνθρωποι. Περισσότερο μαριονέτες όχι στα χέρια του αλλά στις ταινίες του. Για τον Αντονιόνι οι άνθρωποι στις ταινίες υπάρχουν για να προωθούν τον μύθο και όχι τόσο ως μεταβιβαστικά των σκέψεων του σκηνοθέτη στοιχεία. Τον ρόλο αυτό τον κρατά αυτάρεσκα το περιβάλλον.
Η ταινία τιμήθηκε με τη χρυσή Άρκτο του φεστιβάλ Βερολίνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.