Αυτόνομα αυτοκίνητα: Λεία για τους hackers, προβληματισμός για τις ασφαλιστικές!
Όπως έχουμε γράψει άπειρες φορές, το μέλλον φαίνεται πως είναι τα αυτόνομα αυτοκίνητα, η εξέλιξη των οποίων γίνεται με γοργούς ρυθμούς, ώστε να μειωθούν ή ακόμα και να μηδενιστούν τα τροχαία ατυχήματα. Όμως ο πλήρης αυτοματισμός φαίνεται πως προβληματίζει τις κυβερνήσεις.
Ήδη η Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των Η.Π.Α. (NHTSA), προσπαθεί να λειτουργήσει προληπτικά, ώστε να προστατέψει τα μελλοντικά αυτόνομα αυτοκίνητα, τα από τυχόν κυβερνο-επιθέσεις και ανεπιθύμητη πρόσβαση από επίδοξους hackers η οποίοι θα μπορούν να ελέγξουν αρκετές παραμέτρους του αυτοκινήτου, δίνοντας μια σειρά οδηγιών.
Αυτό που προβληματίζει ιδιαίτερα τις αρχές είναι πως τα αυτόνομα αυτοκίνητα, τα οποία θα είναι φορτωμένα με πλήθος τεχνολογιών, τα οποία όμως θα τα καθιστούν ευάλωτα για τυχόν παραβιάσεις μέσω διαδικτύου και υπολογιστών, σε ότι αφορά τόσο τις λειτουργίες τους, όσο και στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Για το λόγο αυτό η NHTSA υπογραμμίζει την αναγκαιότητα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να βάλουν ως πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια και προστασία των δεδομένων και των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.
Όπως δήλωσε κι ο διοικητής του NHTSA Dr. Mark Rosekind, «Το περιβάλλον της αυτοκίνησης αλλάζει συνεχώς κι μπαίνουν νέα δεδομένα στο κλάδο. Η τεχνολογία που περιβάλλει το αυτοκίνητο μεταλλάσσεται κι όπως είναι εύκολα αντιληπτό θα πρέπει και οι εταιρείες να θωρακίσουν ακόμα περισσότερο τις νέες λειτουργίες που θα φέρουν αυτά τα νέα μοντέλα, μιας κι ο κίνδυνος μιας επίθεσης από hackers είναι ορατός».
Μερικές από τις οδηγίες που δίνει ο οργανισμός είναι η συνεχής επαγρύπνηση και εκπαίδευση του προσωπικού γύρω από το θέμα των κυβερνο-απειλών.
Αυτό που φέρνει στην επιφάνεια η Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των Η.Π.Α., είναι τα νέα δεδομένα αλλά και τα νέα ασφαλιστικά προϊόντα που μπορούν να προκύψουν από όλες αυτές τις νέες τεχνολογίες.
Μην ξεχνάτε όπως έχουμε γράψει εδώ, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν είναι έτοιμες στο να καλύψουν αυτή την νέα έκφανση της αυτοκινητιστικής τεχνολογίας, αλλά όλες αναγνωρίζουν πως αυτή μπορεί να φέρει νέες πηγές εισοδήματος στις εταιρείες. Το θέμα είναι το hacking (κι ότι αυτό μπορεί να επιφέρει) θα καλύπτεται από αυτά τα συμβόλαια;
Για να δούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον…
Πάντως, σύμφωνα με παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, θα υπάρξει ασφαλιστική κάλυψη η οποία όμως θα αφορά το προϊόν και όχι τον οδηγό. Ουσιαστικά θα μιλάμε για μία κάλυψη αστικής ευθύνης προϊόντος (όπου προϊόν, ο τεχνολογικός εξοπλισμός του αυτοκινήτου).
nextdeal.gr
Ήδη η Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των Η.Π.Α. (NHTSA), προσπαθεί να λειτουργήσει προληπτικά, ώστε να προστατέψει τα μελλοντικά αυτόνομα αυτοκίνητα, τα από τυχόν κυβερνο-επιθέσεις και ανεπιθύμητη πρόσβαση από επίδοξους hackers η οποίοι θα μπορούν να ελέγξουν αρκετές παραμέτρους του αυτοκινήτου, δίνοντας μια σειρά οδηγιών.
Αυτό που προβληματίζει ιδιαίτερα τις αρχές είναι πως τα αυτόνομα αυτοκίνητα, τα οποία θα είναι φορτωμένα με πλήθος τεχνολογιών, τα οποία όμως θα τα καθιστούν ευάλωτα για τυχόν παραβιάσεις μέσω διαδικτύου και υπολογιστών, σε ότι αφορά τόσο τις λειτουργίες τους, όσο και στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Για το λόγο αυτό η NHTSA υπογραμμίζει την αναγκαιότητα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να βάλουν ως πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια και προστασία των δεδομένων και των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.
Όπως δήλωσε κι ο διοικητής του NHTSA Dr. Mark Rosekind, «Το περιβάλλον της αυτοκίνησης αλλάζει συνεχώς κι μπαίνουν νέα δεδομένα στο κλάδο. Η τεχνολογία που περιβάλλει το αυτοκίνητο μεταλλάσσεται κι όπως είναι εύκολα αντιληπτό θα πρέπει και οι εταιρείες να θωρακίσουν ακόμα περισσότερο τις νέες λειτουργίες που θα φέρουν αυτά τα νέα μοντέλα, μιας κι ο κίνδυνος μιας επίθεσης από hackers είναι ορατός».
Μερικές από τις οδηγίες που δίνει ο οργανισμός είναι η συνεχής επαγρύπνηση και εκπαίδευση του προσωπικού γύρω από το θέμα των κυβερνο-απειλών.
Αυτό που φέρνει στην επιφάνεια η Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των Η.Π.Α., είναι τα νέα δεδομένα αλλά και τα νέα ασφαλιστικά προϊόντα που μπορούν να προκύψουν από όλες αυτές τις νέες τεχνολογίες.
Μην ξεχνάτε όπως έχουμε γράψει εδώ, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν είναι έτοιμες στο να καλύψουν αυτή την νέα έκφανση της αυτοκινητιστικής τεχνολογίας, αλλά όλες αναγνωρίζουν πως αυτή μπορεί να φέρει νέες πηγές εισοδήματος στις εταιρείες. Το θέμα είναι το hacking (κι ότι αυτό μπορεί να επιφέρει) θα καλύπτεται από αυτά τα συμβόλαια;
Για να δούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον…
Πάντως, σύμφωνα με παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, θα υπάρξει ασφαλιστική κάλυψη η οποία όμως θα αφορά το προϊόν και όχι τον οδηγό. Ουσιαστικά θα μιλάμε για μία κάλυψη αστικής ευθύνης προϊόντος (όπου προϊόν, ο τεχνολογικός εξοπλισμός του αυτοκινήτου).
nextdeal.gr
Labels:
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.