Όλγα Γεροβασίλη: Κινητικότητα, μια μεγάλη μεταρρύθμιση στον δημόσιο τομέα
Τα οφέλη που επιφέρει το νομοσχέδιο για την κινητικότητα στο σύστημα μετατάξεων και αποσπάσεων στον δημόσιο τομέα, περιγράφει η αρμόδια υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, με αφορμή την κατάθεσή του στη Βουλή. Το σχέδιο Νόμου περνά, σήμερα και αύριο, από τις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής, ενώ στην Ολομέλεια εισάγεται προς συζήτηση την Πέμπτη και την Παρασκευή αναμένεται να ψηφιστεί.
Η δήλωση της υπουργού είναι η ακόλουθη:
«Με τις απλές, γρήγορες και διαφανείς διαδικασίες που εισάγει το νομοσχέδιο για την κινητικότητα, η κυβέρνηση ανασυγκροτεί τη δημόσια διοίκηση και τη μεταρρυθμίζει προς όφελος των εργαζομένων και των πολιτών.
Μέσα από τον δημοκρατικό προγραμματισμό και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό, θωρακίζονται αφενός οι εργασιακές συνθήκες και λειτουργίες που αναδεικνύουν τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου και αφετέρου αναβαθμίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες.
Με το σχέδιο Νόμου για το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, που καταθέτει το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, εισάγεται ενιαίο πλαίσιο και κανόνες για τις αποσπάσεις και τις μετατάξεις στον δημόσιο τομέα.
Για πρώτη φορά δημιουργείται ένα ενιαίο, ψηφιακό Οργανόγραμμα για το σύνολο των υπηρεσιών και οι κενές οργανικές θέσεις αποκτούν «ταυτότητα», ώστε οι μελλοντικές προσλήψεις να είναι στοχευμένες.
Με καίριες παρεμβάσεις κατοχυρώνεται η ουσιαστική αντιστοίχιση ανάμεσα στις δυνατότητες του υπαλλήλου και τις απαιτήσεις της οργανικής θέσης, χωρίς άλλες διαμεσολαβήσεις.
Η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών κατά την περίοδο μετάβασης στο νέο σύστημα διασφαλίζεται απόλυτα και οι υπάλληλοι δεν αιφνιδιάζονται.
Επιπλέον, το νομοσχέδιο για την κινητικότητα λαμβάνει υπόψη σημαντικές κοινωνικές παραμέτρους, όπως η μετακίνηση υπαλλήλων στον τόπο συμφερόντων τους βάσει οικογενειακών ή βιοτικών αναγκών, επιλογές και ανάγκες που έχουν ενταθεί λόγω της κρίσης.
Οι μετακινήσεις αυτές δεν θα γίνονται πλέον μέσα από πελατειακά δίκτυα και αχαρτογράφητες διαδικασίες, αλλά θα προκύπτουν από την προκήρυξη θέσεων σε όλη την επικράτεια με αντικειμενικές διαδικασίες επιλογής.
Μέχρι τώρα οι αποσπάσεις και οι μετατάξεις των δημοσίων υπαλλήλων χαρακτηρίζονταν από αδικαιολόγητη γραφειοκρατική επιβάρυνση και άνιση πληροφόρηση -βασικοί άξονες της πελατειακής λογικής.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, άλλες δημόσιες υπηρεσίες να λειτουργούν υποστελεχωμένες και άλλες να απασχολούν περισσότερους υπαλλήλους από όσους χρειάζονται, χωρίς η διοίκηση να γνωρίζει επακριβώς και ανά πάσα στιγμή σε ποια θέση υπηρετεί ο κάθε υπάλληλος.
Ο εθελούσιος χαρακτήρας, η απλοποίηση των διαδικασιών, αλλά και η θέσπιση ενιαίων κανόνων, όπως περιγράφονται στο σχέδιο Νόμου, ανατρέπουν αυτήν την λογική.
Το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας για τους πολιτικούς, διοικητικούς υπαλλήλους αποκαθιστά τον ρόλο του δημόσιου υπαλλήλου ως παραγωγικής μονάδας και όχι ως γραφειοκρατικού εμποδίου και συνιστά τομή στην προσπάθεια ανασυγκρότησης της χώρας».
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η δήλωση της υπουργού είναι η ακόλουθη:
«Με τις απλές, γρήγορες και διαφανείς διαδικασίες που εισάγει το νομοσχέδιο για την κινητικότητα, η κυβέρνηση ανασυγκροτεί τη δημόσια διοίκηση και τη μεταρρυθμίζει προς όφελος των εργαζομένων και των πολιτών.
Μέσα από τον δημοκρατικό προγραμματισμό και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό, θωρακίζονται αφενός οι εργασιακές συνθήκες και λειτουργίες που αναδεικνύουν τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου και αφετέρου αναβαθμίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες.
Με το σχέδιο Νόμου για το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, που καταθέτει το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, εισάγεται ενιαίο πλαίσιο και κανόνες για τις αποσπάσεις και τις μετατάξεις στον δημόσιο τομέα.
Για πρώτη φορά δημιουργείται ένα ενιαίο, ψηφιακό Οργανόγραμμα για το σύνολο των υπηρεσιών και οι κενές οργανικές θέσεις αποκτούν «ταυτότητα», ώστε οι μελλοντικές προσλήψεις να είναι στοχευμένες.
Με καίριες παρεμβάσεις κατοχυρώνεται η ουσιαστική αντιστοίχιση ανάμεσα στις δυνατότητες του υπαλλήλου και τις απαιτήσεις της οργανικής θέσης, χωρίς άλλες διαμεσολαβήσεις.
Η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών κατά την περίοδο μετάβασης στο νέο σύστημα διασφαλίζεται απόλυτα και οι υπάλληλοι δεν αιφνιδιάζονται.
Επιπλέον, το νομοσχέδιο για την κινητικότητα λαμβάνει υπόψη σημαντικές κοινωνικές παραμέτρους, όπως η μετακίνηση υπαλλήλων στον τόπο συμφερόντων τους βάσει οικογενειακών ή βιοτικών αναγκών, επιλογές και ανάγκες που έχουν ενταθεί λόγω της κρίσης.
Οι μετακινήσεις αυτές δεν θα γίνονται πλέον μέσα από πελατειακά δίκτυα και αχαρτογράφητες διαδικασίες, αλλά θα προκύπτουν από την προκήρυξη θέσεων σε όλη την επικράτεια με αντικειμενικές διαδικασίες επιλογής.
Μέχρι τώρα οι αποσπάσεις και οι μετατάξεις των δημοσίων υπαλλήλων χαρακτηρίζονταν από αδικαιολόγητη γραφειοκρατική επιβάρυνση και άνιση πληροφόρηση -βασικοί άξονες της πελατειακής λογικής.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, άλλες δημόσιες υπηρεσίες να λειτουργούν υποστελεχωμένες και άλλες να απασχολούν περισσότερους υπαλλήλους από όσους χρειάζονται, χωρίς η διοίκηση να γνωρίζει επακριβώς και ανά πάσα στιγμή σε ποια θέση υπηρετεί ο κάθε υπάλληλος.
Ο εθελούσιος χαρακτήρας, η απλοποίηση των διαδικασιών, αλλά και η θέσπιση ενιαίων κανόνων, όπως περιγράφονται στο σχέδιο Νόμου, ανατρέπουν αυτήν την λογική.
Το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας για τους πολιτικούς, διοικητικούς υπαλλήλους αποκαθιστά τον ρόλο του δημόσιου υπαλλήλου ως παραγωγικής μονάδας και όχι ως γραφειοκρατικού εμποδίου και συνιστά τομή στην προσπάθεια ανασυγκρότησης της χώρας».
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Labels:
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.