Το δικαίωμα στην εκπαίδευση για κάποια παιδιά είναι κατάκτηση
Στα 17 του χρόνια ανέλαβε βάρη δυσανάλογα με την ηλικία του. Αναγκάστηκε να γίνει ο «άνδρας» του σπιτιού αφού τα έξοδα έπνιγαν εκείνον, τα αδέρφια του και την μάνα του. Το αποτέλεσμα ήταν να παρατήσει το σχολείο. Όμως πως θα ελπίσει σε ένα καλύτερο αύριο αν δεν έχει λάβει τις γνώσεις ως εφόδια για το μέλλον του;
Η λύση ή αν θέλετε η σανίδα σωτηρίας ήρθε για τον 17χρονο από ένα πρόγραμμα του Μαζί για το Παιδί, «Είμαι μέσα» το οποίο υψώνει τείχη κατά της σχολικής διαρροής.
Τώρα ο 17χρονος Κ.Φ παρακολουθεί τα μαθήματα της Β’ Γυμνασίου και ο στόχος του είναι να κερδίσει το χαμένο (σχολικό) έδαφος.
Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα στηρίζεται από τον Όμιλο Μυτιληναίο.
Η ιστορία του 17χρονου
Ο 17χρονος Κ.Φ είναι ένα από τα παιδιά που παρακολουθούν το πρόγραμμα «Είμαι μέσα» του «Μαζί για το Παιδί». Είναι ένας «αγωνιστής» καθώς αναγκάστηκε από πολύ μικρή ηλικία να δουλέψει λόγω προβλημάτων υγείας στην οικογένεια και έπρεπε να αναλάβει μέρος των εξόδων του σπιτιού. Ζει με την μητέρα του και τα τέσσερα μικρότερα αδέρφια του, ενώ ο πατέρας του τους έχει εγκαταλείψει. Φοιτά στην Β’ Γυμνασίου λόγω «αναγκαστικών» απουσιών που οφείλονται στο ωράριο της εργασίας του.
Όπως υποστηρίζει το πρόγραμμα τον έχει βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό. Συγκεκριμένα λέει, «Ο σκοπός μου είναι να περάσω την τάξη. Είναι ο βασικός μου στόχος, το άγχος μου. Ωστόσο πλέον με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών του προγράμματος, τα μαθήματα μου φαίνονται πιο κατανοητά. Υπάρχει άλλη επαφή, πιο άμεση και πιο ιδιαίτερη. Ειδικά στα μαθηματικά που αντιμετώπιζα δυσκολίες, πιστεύω ότι είμαι σε σωστό δρόμο», λέει χαρακτηριστικά ο 17χρονος μαθητής. Ο οποίος κάθε μέρα μετά το μάθημα τρέχει στο πόστο της εργασίας του στο οποίο και θα κάτσει έως αργά το βράδυ.
Ο καθηγητής (εθελοντής) της Ιστορίας
Ψυχή του προγράμματος είναι οι εκπαιδευτικοί. Ο εκπαιδευτικός Αλέξανδρος Καραφωτιάς παραδίδει ιστορία και μας εξηγεί πως έχει «δεθεί» με τους μαθητές που παρακολουθούν το μάθημα του. Να σημειωθεί πως ο ίδιος ασκεί τις υπηρεσίες του εθελοντικά για 2η συνεχή χρονιά.
«Είναι η δεύτερη χρονιά που βρίσκομαι σε αυτό το πρόγραμμα. Πέρυσι λειτουργούσε σε πιλοτικό επίπεδο για 30 παιδιά Β’ Γυμνασίου. Με τα παιδιά έχω δεθεί -όπως πιστεύω- και αυτά μαζί μου. Φέτος παραδίδω μαθήματα ιστορίας για τα παιδιά που φοιτούν στην Γ’ Γυμνασίου. Το γεγονός ότι καλύπτουμε την περίοδο της νεότερης και σύγχρονης ιστορίας με βοηθά στους τρόπους διδασκαλίας και αυτό επειδή μπορεί αρχίσω το μάθημα με ένα βίντεο στο youtube ή με κάποιον ενδιαφέρον σύνδεσμο», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Καραφωτιάς για να συνεχίσει, «Αναλογιστείτε ότι τα παιδιά που διδάσκω έρχονται από τα σχολεία που βρίσκονται πολύ μακριά για να κάνουμε μάθημα. Αυτό και μόνο με χαροποιεί, όπως και επίσης το γεγονός ότι πριν ξεκινήσει το πρόγραμμα ακόμη τον Σεπτέμβριο με ρωτούσαν πότε θα αρχίσουμε. Αυτό για έναν καθηγητή είναι ηθική ικανοποίηση αλλά και κάτι ακόμη περισσότερο».
Δήλωση Μαρίας Χατζηνικολάκη Δ/ντριας Προγραμμάτων & Εξεύρεσης Πόρων του «Μαζί για το Παιδί»
Το πρόγραμμα «Είμαι μέσα» σχεδιάστηκε με γνώμονα τις ανάγκες του πληθυσμού που εξυπηρετεί. Οι μαθητές που δεν τα πηγαίνουν καλά στο σχολείο κι έχουν την τάση να το εγκαταλείψουν έχουν συνήθως σύνθετα προβλήματα. Όταν ένα παιδί καλείται να παίξει ρόλο ενήλικα μέσα στο σπίτι οφείλεις να σεβαστείς και να λάβεις υπόψη σου τις ανάγκες ολόκληρης της οικογένειας για να το βοηθήσεις. Στο πρόγραμμα δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι έχουμε εντάξει φαγητό και ψυχολογική ενίσχυση προς τα παιδιά τους καθηγητές και τους γονείς. Για να αλλάξει έστω και στο ελάχιστο η πορεία ενός παιδιού χρειάζεται συνολική προσπάθεια από όλους όσους αποτελούν το άμεσο περιβάλλον του γι’ αυτό και στο σχεδιασμό της παρέμβασης ενσωματώθηκαν πολλές παροχές για αυτά τα παιδιά και τις οικογένειές τους.
Στο «Μαζί για το Παιδί» είμαστε περήφανοι για το πρόγραμμα «Είμαι μέσα» και για την πορεία των μαθητών μας. Αν μη τι άλλο τα ίδια τα παιδιά μας αποδεικνύουν καθημερινά ότι αν ασχοληθεί κανείς μαζί τους ουσιαστικά και ακούσει τα πραγματικά τους προβλήματα, μπορούν και θέλουν να διεκδικήσουν το καλύτερο για τη ζωή τους και τους εαυτούς τους.
Το «Μαζί για το Παιδί», μέσω του καινοτόμου προγράμματος του «Είμαι μέσα», στοχεύει στην καταπολέμηση της σχολικής διαρροής δίνει έμφαση στις ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, αφού αυτή είναι το όχημα για να διεκδικήσουν τα παιδιά ένα καλύτερο μέλλον.
Το πρόγραμμα υλοποιείται, για δεύτερη συνεχή σχολική χρονιά, με την πλήρη οικονομική υποστήριξη του Ομίλου ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εντάσσεται στις επιλεγμένες δράσεις που υλοποιεί ο Όμιλος για την προάσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού, στόχος που βρίσκεται υψηλά στις προτεραιότητες της Κοινωνικής του Συνεισφοράς.
Η δράση «Είμαι μέσα» πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανοιχτά Σχολεία», μια πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αγκαλιάζει 60 παιδιά , Β' & Γ' Γυμνασίου που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο σχολικής διαρροής από σχολεία της 7ης Σχολικής Κοινότητας του Δ. Αθηναίων.
Σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές, κοινωνικές ή και οικονομικές δυσκολίες και έχουν χαμηλές σχολικές επιδώσεις να παραμείνουν ενταγμένα στο σχολικό πλαίσιο.
Περιγραφή Προγράμματος
Στο πλαίσιο του προγράμματος προσφέρεται δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία, συμβουλευτική από σχολικούς ψυχολόγους και σίτιση κατά τις σχολικές ώρες με σκοπό να βελτιωθεί η απόδοση και να περιοριστεί το ρίσκο σχολικής διαρροής που διατρέχουν οι μαθητές. Επίσης, στους συμμετέχοντες μαθητές προσφέρεται γραφική ύλη, είδη πρώτης ανάγκης και καινούργια ζευγάρια υποδημάτων της εταιρείας TOMS.
Στήριξη και στις οικογένειες των παιδιών
Οι γονείς των μαθητών συναντούν τους σχολικούς ψυχολόγους μια φορά το μήνα αλλά έχουν ταυτόχρονα και τη δυνατότητα να επισκεφτούν δωρεάν το συμβουλευτικό κέντρο του «Μαζί για το Παιδί» για επιπλέον δωρεάν συνεδρίες είτε ατομικές είτε οικογενειακές, ενώ σε έως πέντε οικογένειες με σοβαρά κοινωνικο-οικονομικά προβλήματα παρέχεται η δυνατότητα υπαγωγής τους σε πρόγραμμα δωρεάν σίτισης για 6 μήνες.
Συμβουλευτική και για τους εκπαιδευτικούς
Πέραν των καθηγητών που διδάσκουν στο πρόγραμμα, το «Μαζί για το Παιδί» δίνει επιπλέον τη δυνατότητα σε όσους καθηγητές το επιθυμούν από τα σχολεία της 7ης Σχολικής Κοινότητας να επιμορφωθούν, σε θέματα διαχείρισης μαθητών με μαθησιακές ή/και κοινωνικο-οικονομικές δυσκολίες και στην αντιμετώπιση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον.
Συνεργασίες
Το σχεδιασμό του προγράμματος ανέλαβε το «Μαζί για το Παιδί», με την επιστημονική υποστήριξη του σωματείου - μέλους του «ΜΕΡΙΜΝΑ». Στο πρόγραμμα συμμετέχει ως εταίρος το Ινστιτούτο Προληπτικής, Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής «Prolepsis». Για την υλοποίηση του προγράμματος απασχολούνται επτά καθηγητές και τρεις σχολικοί ψυχολόγοι.
pinakio.blogspot.gr
Η λύση ή αν θέλετε η σανίδα σωτηρίας ήρθε για τον 17χρονο από ένα πρόγραμμα του Μαζί για το Παιδί, «Είμαι μέσα» το οποίο υψώνει τείχη κατά της σχολικής διαρροής.
Τώρα ο 17χρονος Κ.Φ παρακολουθεί τα μαθήματα της Β’ Γυμνασίου και ο στόχος του είναι να κερδίσει το χαμένο (σχολικό) έδαφος.
Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα στηρίζεται από τον Όμιλο Μυτιληναίο.
Η ιστορία του 17χρονου
Ο 17χρονος Κ.Φ είναι ένα από τα παιδιά που παρακολουθούν το πρόγραμμα «Είμαι μέσα» του «Μαζί για το Παιδί». Είναι ένας «αγωνιστής» καθώς αναγκάστηκε από πολύ μικρή ηλικία να δουλέψει λόγω προβλημάτων υγείας στην οικογένεια και έπρεπε να αναλάβει μέρος των εξόδων του σπιτιού. Ζει με την μητέρα του και τα τέσσερα μικρότερα αδέρφια του, ενώ ο πατέρας του τους έχει εγκαταλείψει. Φοιτά στην Β’ Γυμνασίου λόγω «αναγκαστικών» απουσιών που οφείλονται στο ωράριο της εργασίας του.
Όπως υποστηρίζει το πρόγραμμα τον έχει βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό. Συγκεκριμένα λέει, «Ο σκοπός μου είναι να περάσω την τάξη. Είναι ο βασικός μου στόχος, το άγχος μου. Ωστόσο πλέον με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών του προγράμματος, τα μαθήματα μου φαίνονται πιο κατανοητά. Υπάρχει άλλη επαφή, πιο άμεση και πιο ιδιαίτερη. Ειδικά στα μαθηματικά που αντιμετώπιζα δυσκολίες, πιστεύω ότι είμαι σε σωστό δρόμο», λέει χαρακτηριστικά ο 17χρονος μαθητής. Ο οποίος κάθε μέρα μετά το μάθημα τρέχει στο πόστο της εργασίας του στο οποίο και θα κάτσει έως αργά το βράδυ.
Ο καθηγητής (εθελοντής) της Ιστορίας
Ψυχή του προγράμματος είναι οι εκπαιδευτικοί. Ο εκπαιδευτικός Αλέξανδρος Καραφωτιάς παραδίδει ιστορία και μας εξηγεί πως έχει «δεθεί» με τους μαθητές που παρακολουθούν το μάθημα του. Να σημειωθεί πως ο ίδιος ασκεί τις υπηρεσίες του εθελοντικά για 2η συνεχή χρονιά.
«Είναι η δεύτερη χρονιά που βρίσκομαι σε αυτό το πρόγραμμα. Πέρυσι λειτουργούσε σε πιλοτικό επίπεδο για 30 παιδιά Β’ Γυμνασίου. Με τα παιδιά έχω δεθεί -όπως πιστεύω- και αυτά μαζί μου. Φέτος παραδίδω μαθήματα ιστορίας για τα παιδιά που φοιτούν στην Γ’ Γυμνασίου. Το γεγονός ότι καλύπτουμε την περίοδο της νεότερης και σύγχρονης ιστορίας με βοηθά στους τρόπους διδασκαλίας και αυτό επειδή μπορεί αρχίσω το μάθημα με ένα βίντεο στο youtube ή με κάποιον ενδιαφέρον σύνδεσμο», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Καραφωτιάς για να συνεχίσει, «Αναλογιστείτε ότι τα παιδιά που διδάσκω έρχονται από τα σχολεία που βρίσκονται πολύ μακριά για να κάνουμε μάθημα. Αυτό και μόνο με χαροποιεί, όπως και επίσης το γεγονός ότι πριν ξεκινήσει το πρόγραμμα ακόμη τον Σεπτέμβριο με ρωτούσαν πότε θα αρχίσουμε. Αυτό για έναν καθηγητή είναι ηθική ικανοποίηση αλλά και κάτι ακόμη περισσότερο».
Δήλωση Μαρίας Χατζηνικολάκη Δ/ντριας Προγραμμάτων & Εξεύρεσης Πόρων του «Μαζί για το Παιδί»
Το πρόγραμμα «Είμαι μέσα» σχεδιάστηκε με γνώμονα τις ανάγκες του πληθυσμού που εξυπηρετεί. Οι μαθητές που δεν τα πηγαίνουν καλά στο σχολείο κι έχουν την τάση να το εγκαταλείψουν έχουν συνήθως σύνθετα προβλήματα. Όταν ένα παιδί καλείται να παίξει ρόλο ενήλικα μέσα στο σπίτι οφείλεις να σεβαστείς και να λάβεις υπόψη σου τις ανάγκες ολόκληρης της οικογένειας για να το βοηθήσεις. Στο πρόγραμμα δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι έχουμε εντάξει φαγητό και ψυχολογική ενίσχυση προς τα παιδιά τους καθηγητές και τους γονείς. Για να αλλάξει έστω και στο ελάχιστο η πορεία ενός παιδιού χρειάζεται συνολική προσπάθεια από όλους όσους αποτελούν το άμεσο περιβάλλον του γι’ αυτό και στο σχεδιασμό της παρέμβασης ενσωματώθηκαν πολλές παροχές για αυτά τα παιδιά και τις οικογένειές τους.
Στο «Μαζί για το Παιδί» είμαστε περήφανοι για το πρόγραμμα «Είμαι μέσα» και για την πορεία των μαθητών μας. Αν μη τι άλλο τα ίδια τα παιδιά μας αποδεικνύουν καθημερινά ότι αν ασχοληθεί κανείς μαζί τους ουσιαστικά και ακούσει τα πραγματικά τους προβλήματα, μπορούν και θέλουν να διεκδικήσουν το καλύτερο για τη ζωή τους και τους εαυτούς τους.
Το «Μαζί για το Παιδί», μέσω του καινοτόμου προγράμματος του «Είμαι μέσα», στοχεύει στην καταπολέμηση της σχολικής διαρροής δίνει έμφαση στις ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, αφού αυτή είναι το όχημα για να διεκδικήσουν τα παιδιά ένα καλύτερο μέλλον.
Το πρόγραμμα υλοποιείται, για δεύτερη συνεχή σχολική χρονιά, με την πλήρη οικονομική υποστήριξη του Ομίλου ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εντάσσεται στις επιλεγμένες δράσεις που υλοποιεί ο Όμιλος για την προάσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού, στόχος που βρίσκεται υψηλά στις προτεραιότητες της Κοινωνικής του Συνεισφοράς.
Η δράση «Είμαι μέσα» πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανοιχτά Σχολεία», μια πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αγκαλιάζει 60 παιδιά , Β' & Γ' Γυμνασίου που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο σχολικής διαρροής από σχολεία της 7ης Σχολικής Κοινότητας του Δ. Αθηναίων.
Σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές, κοινωνικές ή και οικονομικές δυσκολίες και έχουν χαμηλές σχολικές επιδώσεις να παραμείνουν ενταγμένα στο σχολικό πλαίσιο.
Περιγραφή Προγράμματος
Στο πλαίσιο του προγράμματος προσφέρεται δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία, συμβουλευτική από σχολικούς ψυχολόγους και σίτιση κατά τις σχολικές ώρες με σκοπό να βελτιωθεί η απόδοση και να περιοριστεί το ρίσκο σχολικής διαρροής που διατρέχουν οι μαθητές. Επίσης, στους συμμετέχοντες μαθητές προσφέρεται γραφική ύλη, είδη πρώτης ανάγκης και καινούργια ζευγάρια υποδημάτων της εταιρείας TOMS.
Στήριξη και στις οικογένειες των παιδιών
Οι γονείς των μαθητών συναντούν τους σχολικούς ψυχολόγους μια φορά το μήνα αλλά έχουν ταυτόχρονα και τη δυνατότητα να επισκεφτούν δωρεάν το συμβουλευτικό κέντρο του «Μαζί για το Παιδί» για επιπλέον δωρεάν συνεδρίες είτε ατομικές είτε οικογενειακές, ενώ σε έως πέντε οικογένειες με σοβαρά κοινωνικο-οικονομικά προβλήματα παρέχεται η δυνατότητα υπαγωγής τους σε πρόγραμμα δωρεάν σίτισης για 6 μήνες.
Συμβουλευτική και για τους εκπαιδευτικούς
Πέραν των καθηγητών που διδάσκουν στο πρόγραμμα, το «Μαζί για το Παιδί» δίνει επιπλέον τη δυνατότητα σε όσους καθηγητές το επιθυμούν από τα σχολεία της 7ης Σχολικής Κοινότητας να επιμορφωθούν, σε θέματα διαχείρισης μαθητών με μαθησιακές ή/και κοινωνικο-οικονομικές δυσκολίες και στην αντιμετώπιση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον.
Συνεργασίες
Το σχεδιασμό του προγράμματος ανέλαβε το «Μαζί για το Παιδί», με την επιστημονική υποστήριξη του σωματείου - μέλους του «ΜΕΡΙΜΝΑ». Στο πρόγραμμα συμμετέχει ως εταίρος το Ινστιτούτο Προληπτικής, Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής «Prolepsis». Για την υλοποίηση του προγράμματος απασχολούνται επτά καθηγητές και τρεις σχολικοί ψυχολόγοι.
pinakio.blogspot.gr
Labels:
ΔΙΑΦΟΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.