Aφιέρωμα Στον Κουρτ Βαϊλ Απο Το Καλλιτεχνικό Σωματείο ΕΞΑΥΔΑ
Ο Κουρτ Βάιλ γεννήθηκε στο Ντεσάου της Γερμανίας στις 2 Μαρτίου 1900, Εβραϊκής καταγωγής και γιος ψάλτη.
Εμφανίζει το μουσικό του ταλέντο από νωρίς. Φτάνοντας στα δώδεκα του είχε συνθέσει κονσέρτα και θεατρικά έργα. Στην ηλικία των 18 μετακομίζει στο Βερολίνο, όπου σπουδάζει σύνθεση, διεύθυνση ορχήστρας και φιλοσοφία. Παρά τις οικονομικές δυσκολίες της οικογένειάς του, καταφέρνει να ολοκληρώσει τις σπουδές του, εργαζόμενος παράλληλα ως δάσκαλος σύνθεσης και θεωρίας της μουσικής.
Το 1922 εισχωρεί στην Νοβεμπεργκρουπ ( Novembergruppe) μια επανασυσταθείσα ομάδα εξπρεσιονιστών καλλιτεχνών, όπως μουσικοί , αρχιτέκτονες και ζωγράφοι .
Το Γενάρη του 1926 παντρεύεται την Λόττε Λένια, Το 1926 έκανε το θεατρικό του ντεμπούτο με την πρώτη όπερα « Ο Πρωταγωνιστής» μαζί με τον συγγραφέα Τζωρτζ Καϊσερ.
Το 1927 ξεκινάει η συνεργασία του με τον Μπρεχτ και δημιουργούν την πρώτη τους όπερα η «Άνοδος και πτώση της πόλης του Μαχαγκόνυ» . Γραμμένη, λιμπρέτο και μουσική, σε μια εποχή που η Δημοκρατία της Βαϊμάρης όδευε προς τη διάλυση και οι Ναζί προήλαυναν προς την εξουσία , η πρωτοποριακή στο είδος της ακόμη και σήμερα αυτή όπερα, μιλάει για την απληστία, τη διαφθορά, την ανεξέλεγκτη και με κάθε μέσον κατάκτηση της εξουσίας τον ατομικισμό και τον εγωισμό και την εκμετάλλευση του αδύναμου. Από μουσικής απόψεως το «Μαχαγκόνυ» είναι μια όπερα που σατυρίζει τις όπερες. Μπρεχτ και Βάιλ πίστευαν ότι οι όπερες βρίθουν στερεοτυπικών τελετουργιών χάνοντας έτσι το βαθύτερο νόημά και την ουσία τους.
Το 1928 ο Κουρτ γράφει την μουσική για το αριστουργηματικό έργο του Μπρεχτ η «Όπερα της Πεντάρας» Έκανε πρεμιέρα στις 31 Αυγούστου 1928 στο Θέατρο του Βερολίνου κι από την πρώτη στιγμή προκάλεσε αίσθηση στο ευρύ κοινό μεταφράστηκε σε 18 γλώσσες, ενώ εξακολουθεί και παίζεται από επαγγελματικούς και ερασιτεχνικούς θιάσους, ενώ έχει γνωρίσει αρκετές παραλλαγές για τον κινηματογράφο, την όπερα κλπ.
Το 1930 ο Βαϊλ και η Λόττε χωρίζουν. Ήταν μια δύσκολη περίοδος για τον Κουρτ.
Το 1933 με την άνοδο των Ναζί ο Κουρτ Βαϊλ φεύγει από την Γερμανία , ταξιδεύει στο Λονδίνο , στο Παρίσι και καταλήγει το 1935 στην Νέα Υόρκη. Το 1937 ξαναπαντρεύεται την Λόττε.
ο Kurt συνεχίζει να γράφει ακούραστα. Πειραματίζεται. Ιδανικό του, η συγγραφή μουσικής χρήσιμης για το κοινωνικό σύνολο. Γεφυρώνει την κλασσική με τη μοντέρνα μουσική, την Ευρώπη με την Αμερική. Η Λόττε, έχει αποσυρθεί από τα καλλιτεχνικά δρώμενα μετά την παταγώδη αποτυχία του μιούζικαλ «The firebrand of Florence», και περνά τη ζωή της δίπλα στον σύζυγο της .
3 Απριλιου του 1950 σε ηλικία 50χρονών ο Βαϊλ αφήνει την τελευταία του πνοή στο Flower hospital της Nεας Υόρκης.
Τα τραγούδια που ακούγονται κατά τη διάρκεια της παράστασης είναι τα εξής:
1. Prologue I – Anna (από το μπαλέτο chanté «Οι 7 θανάσιμες αμαρτίες»)
2. Speak low (από το μιούζικαλ «One touch of Venus»)
3. Je ne t’ aime pas
4. Nanna’s lied
5. Alabama song (από την όπερα «Η άνοδος και πτώση της πόλης του Mahagonny»)
6. Youkali tango
7. Mack the knife (από την Όπερα της Πεντάρας)
8. Buddy on the nightshift
9. Ballad of the soldier’s wife
10. We are cut in twain (από το μιούζικαλ «Knickerbocker holiday»)
11. September song (από το μιούζικαλ «Knickerbocker holiday»)
12. Tango ballad (από την Όπερα της Πεντάρας)
το αφιέρωμα θα ανέβει στο θέατρο "ΕΚΦΡΑΣΗ" Αραβαντινού 14
Ωρα έναρξης 21:00
Σκηνοθεσία: Όλγα Μπαλωμένου - Ειρήνη Στάμκου
Πιάνο: Δήμητρα Ηγουμενίδη
Τραγούδι: Όλγα Μπαλωμένου - Αχιλλέας Φρέστας
Θεατρική απόδοση: Ηρώ Ζώη - Σπύρος Σιώρος
Επιμέλεια κειμένων: Κωνσταντίνα Κωνσταντοπούλου
Επιμέλεια αφίσας: Νέλλη Σαβράνη
Επιμέλεια βίντεο: Μηλένα Περδικάρη - Μαρία Φατούρου
Επιμέλεια φωτισμών: Νίκος Γούλας - Νεκταρία Λαμπράκη
Χειρισμός βίντεο: Ειρήνη Στάμκου
Χειρισμός φωτισμών: Νίκος Γούλας
τηλ επικοινωνιας 6946131950
οικονομική ενίσχυση 2ευρώ
Εμφανίζει το μουσικό του ταλέντο από νωρίς. Φτάνοντας στα δώδεκα του είχε συνθέσει κονσέρτα και θεατρικά έργα. Στην ηλικία των 18 μετακομίζει στο Βερολίνο, όπου σπουδάζει σύνθεση, διεύθυνση ορχήστρας και φιλοσοφία. Παρά τις οικονομικές δυσκολίες της οικογένειάς του, καταφέρνει να ολοκληρώσει τις σπουδές του, εργαζόμενος παράλληλα ως δάσκαλος σύνθεσης και θεωρίας της μουσικής.
Το 1922 εισχωρεί στην Νοβεμπεργκρουπ ( Novembergruppe) μια επανασυσταθείσα ομάδα εξπρεσιονιστών καλλιτεχνών, όπως μουσικοί , αρχιτέκτονες και ζωγράφοι .
Το Γενάρη του 1926 παντρεύεται την Λόττε Λένια, Το 1926 έκανε το θεατρικό του ντεμπούτο με την πρώτη όπερα « Ο Πρωταγωνιστής» μαζί με τον συγγραφέα Τζωρτζ Καϊσερ.
Το 1927 ξεκινάει η συνεργασία του με τον Μπρεχτ και δημιουργούν την πρώτη τους όπερα η «Άνοδος και πτώση της πόλης του Μαχαγκόνυ» . Γραμμένη, λιμπρέτο και μουσική, σε μια εποχή που η Δημοκρατία της Βαϊμάρης όδευε προς τη διάλυση και οι Ναζί προήλαυναν προς την εξουσία , η πρωτοποριακή στο είδος της ακόμη και σήμερα αυτή όπερα, μιλάει για την απληστία, τη διαφθορά, την ανεξέλεγκτη και με κάθε μέσον κατάκτηση της εξουσίας τον ατομικισμό και τον εγωισμό και την εκμετάλλευση του αδύναμου. Από μουσικής απόψεως το «Μαχαγκόνυ» είναι μια όπερα που σατυρίζει τις όπερες. Μπρεχτ και Βάιλ πίστευαν ότι οι όπερες βρίθουν στερεοτυπικών τελετουργιών χάνοντας έτσι το βαθύτερο νόημά και την ουσία τους.
Το 1928 ο Κουρτ γράφει την μουσική για το αριστουργηματικό έργο του Μπρεχτ η «Όπερα της Πεντάρας» Έκανε πρεμιέρα στις 31 Αυγούστου 1928 στο Θέατρο του Βερολίνου κι από την πρώτη στιγμή προκάλεσε αίσθηση στο ευρύ κοινό μεταφράστηκε σε 18 γλώσσες, ενώ εξακολουθεί και παίζεται από επαγγελματικούς και ερασιτεχνικούς θιάσους, ενώ έχει γνωρίσει αρκετές παραλλαγές για τον κινηματογράφο, την όπερα κλπ.
Το 1930 ο Βαϊλ και η Λόττε χωρίζουν. Ήταν μια δύσκολη περίοδος για τον Κουρτ.
Το 1933 με την άνοδο των Ναζί ο Κουρτ Βαϊλ φεύγει από την Γερμανία , ταξιδεύει στο Λονδίνο , στο Παρίσι και καταλήγει το 1935 στην Νέα Υόρκη. Το 1937 ξαναπαντρεύεται την Λόττε.
ο Kurt συνεχίζει να γράφει ακούραστα. Πειραματίζεται. Ιδανικό του, η συγγραφή μουσικής χρήσιμης για το κοινωνικό σύνολο. Γεφυρώνει την κλασσική με τη μοντέρνα μουσική, την Ευρώπη με την Αμερική. Η Λόττε, έχει αποσυρθεί από τα καλλιτεχνικά δρώμενα μετά την παταγώδη αποτυχία του μιούζικαλ «The firebrand of Florence», και περνά τη ζωή της δίπλα στον σύζυγο της .
3 Απριλιου του 1950 σε ηλικία 50χρονών ο Βαϊλ αφήνει την τελευταία του πνοή στο Flower hospital της Nεας Υόρκης.
Τα τραγούδια που ακούγονται κατά τη διάρκεια της παράστασης είναι τα εξής:
1. Prologue I – Anna (από το μπαλέτο chanté «Οι 7 θανάσιμες αμαρτίες»)
2. Speak low (από το μιούζικαλ «One touch of Venus»)
3. Je ne t’ aime pas
4. Nanna’s lied
5. Alabama song (από την όπερα «Η άνοδος και πτώση της πόλης του Mahagonny»)
6. Youkali tango
7. Mack the knife (από την Όπερα της Πεντάρας)
8. Buddy on the nightshift
9. Ballad of the soldier’s wife
10. We are cut in twain (από το μιούζικαλ «Knickerbocker holiday»)
11. September song (από το μιούζικαλ «Knickerbocker holiday»)
12. Tango ballad (από την Όπερα της Πεντάρας)
το αφιέρωμα θα ανέβει στο θέατρο "ΕΚΦΡΑΣΗ" Αραβαντινού 14
Ωρα έναρξης 21:00
Σκηνοθεσία: Όλγα Μπαλωμένου - Ειρήνη Στάμκου
Πιάνο: Δήμητρα Ηγουμενίδη
Τραγούδι: Όλγα Μπαλωμένου - Αχιλλέας Φρέστας
Θεατρική απόδοση: Ηρώ Ζώη - Σπύρος Σιώρος
Επιμέλεια κειμένων: Κωνσταντίνα Κωνσταντοπούλου
Επιμέλεια αφίσας: Νέλλη Σαβράνη
Επιμέλεια βίντεο: Μηλένα Περδικάρη - Μαρία Φατούρου
Επιμέλεια φωτισμών: Νίκος Γούλας - Νεκταρία Λαμπράκη
Χειρισμός βίντεο: Ειρήνη Στάμκου
Χειρισμός φωτισμών: Νίκος Γούλας
τηλ επικοινωνιας 6946131950
οικονομική ενίσχυση 2ευρώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.