Σήμα για αυξήσεις στα ασφάλιστρα του κλάδου αυτοκινήτου!
SOS για τα αποτελέσματα των ασφαλιστικών εταιρειών αρχίζουν να στέλνουν ο δείκτης ζημιών και το τεχνικό αποτέλεσμα του κλάδου ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που προκύπτουν από την Στατιστική Επετηρίδα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για το 2015 (δείτε εδώ) ο δείκτης ζημιών ή «loss ratio» (L/S) - με βάση το Έτος Ατυχήματος του κλάδου αυξάνεται επικίνδυνα τα τελευταία χρόνια και από 47% που είχε φθάσει στο χαμηλότερο του σημείο το 2012 βρίσκεται και πάλι κοντά στο 60% και συγκεκριμένα το 59% το 2015. Το Υψηλότερο σημείο του ήταν 71% το 2007.
Ο δείκτης αυτός σημαίνει ότι για κάθε 100 ευρώ ασφάλιστρο που εισπράττει μία ασφαλιστική εταιρεία τα 59 ευρώ εν προκειμένω τα διαθέτει για την αποζημίωση ζημιών. Ωστόσο με τα 100 ευρώ ασφάλιστρο που εισπράττει θα πρέπει να πληρώσει τις προμήθειες των ασφαλιστών, να καλύψει τα λειτουργικά και άλλα έξοδα, και εάν μείνει να αποκομίσει και ένα κέρδος.
Η πτώση του L/S τα προηγούμενα χρόνια έδωσε τα περιθώρια στις ασφαλιστικές εταιρείες να προχωρήσουν σε μειώσεις ασφαλίστρων προς όφελος του καταναλωτή. Μάλιστα ο ανταγωνισμός ήταν ιδιαίτερα σκληρός με αποτέλεσμα κάθε χρόνο τα ασφάλιστρα να μειώνονται. Υπολογίζεται ότι τα χρόνια της κρίσης το μέσο ασφάλιστρο στον κλάδο αυτοκινήτου μειώθηκε κοντά στο 40%.
Η άνοδος όμως του μέσου κόστους ζημιάς τα τελευταία χρόνια επαναφέρει προβληματισμούς για την χάραξη μιας νέας τιμολογιακής πολιτικής που θα οδηγεί σε αύξηση του ασφαλίστρου. Ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες φαίνεται να έχουν «πιάσει τα μηνύματα» και προχωρούν ήδη σε λελογισμένες αυξήσεις σε κάποιες κατηγορίες οχημάτων που είναι περισσότερο ζημιογόνες.
Σε ότι αφορά το τεχνικό αποτέλεσμα του κλάδου, να τονιστεί ότι σημείωσε το 2015 νέα μείωση κατά 8,8% στα 332,1 εκατ. ευρώ έναντι 364,3 εκατ. ευρώ το 2014. Είχε προηγηθεί μία ακόμη μείωση σε σύγκριση με το 2013 και το 2012. Το 2013 ήταν στα 389,3 εκατ. ευρώ ενώ το 2012 ήταν στα 401,5 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια το τεχνικό αποτέλεσμα μειώθηκε το 2015 σε σύγκριση με το 2012 κατά 70 εκατ. ευρώ τουλάχιστον ή ποσοστό 17,2%!
nextdeal
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που προκύπτουν από την Στατιστική Επετηρίδα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για το 2015 (δείτε εδώ) ο δείκτης ζημιών ή «loss ratio» (L/S) - με βάση το Έτος Ατυχήματος του κλάδου αυξάνεται επικίνδυνα τα τελευταία χρόνια και από 47% που είχε φθάσει στο χαμηλότερο του σημείο το 2012 βρίσκεται και πάλι κοντά στο 60% και συγκεκριμένα το 59% το 2015. Το Υψηλότερο σημείο του ήταν 71% το 2007.
Ο δείκτης αυτός σημαίνει ότι για κάθε 100 ευρώ ασφάλιστρο που εισπράττει μία ασφαλιστική εταιρεία τα 59 ευρώ εν προκειμένω τα διαθέτει για την αποζημίωση ζημιών. Ωστόσο με τα 100 ευρώ ασφάλιστρο που εισπράττει θα πρέπει να πληρώσει τις προμήθειες των ασφαλιστών, να καλύψει τα λειτουργικά και άλλα έξοδα, και εάν μείνει να αποκομίσει και ένα κέρδος.
Η πτώση του L/S τα προηγούμενα χρόνια έδωσε τα περιθώρια στις ασφαλιστικές εταιρείες να προχωρήσουν σε μειώσεις ασφαλίστρων προς όφελος του καταναλωτή. Μάλιστα ο ανταγωνισμός ήταν ιδιαίτερα σκληρός με αποτέλεσμα κάθε χρόνο τα ασφάλιστρα να μειώνονται. Υπολογίζεται ότι τα χρόνια της κρίσης το μέσο ασφάλιστρο στον κλάδο αυτοκινήτου μειώθηκε κοντά στο 40%.
Η άνοδος όμως του μέσου κόστους ζημιάς τα τελευταία χρόνια επαναφέρει προβληματισμούς για την χάραξη μιας νέας τιμολογιακής πολιτικής που θα οδηγεί σε αύξηση του ασφαλίστρου. Ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες φαίνεται να έχουν «πιάσει τα μηνύματα» και προχωρούν ήδη σε λελογισμένες αυξήσεις σε κάποιες κατηγορίες οχημάτων που είναι περισσότερο ζημιογόνες.
Σε ότι αφορά το τεχνικό αποτέλεσμα του κλάδου, να τονιστεί ότι σημείωσε το 2015 νέα μείωση κατά 8,8% στα 332,1 εκατ. ευρώ έναντι 364,3 εκατ. ευρώ το 2014. Είχε προηγηθεί μία ακόμη μείωση σε σύγκριση με το 2013 και το 2012. Το 2013 ήταν στα 389,3 εκατ. ευρώ ενώ το 2012 ήταν στα 401,5 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια το τεχνικό αποτέλεσμα μειώθηκε το 2015 σε σύγκριση με το 2012 κατά 70 εκατ. ευρώ τουλάχιστον ή ποσοστό 17,2%!
nextdeal
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.