Δηλώσεις του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλεξ. Καχριμάνη για την πορεία υλοποίησης- παράδοσης της Ιόνιας Οδού
Την εκτίμησή του ότι τμήματα της Ιόνιας οδού που έχουν ολοκληρωθεί θα δοθούν σε κυκλοφορία και πριν την καταληκτική ημερομηνία της 31ης Μαρτίου 2017, εξέφρασε σήμερα ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων. Αναγνωρίζοντας ωστόσο τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν, ανέφερε ότι αν τελειώσει το Μάρτιο το σύνολο του έργου, τότε αυτό θα είναι επίτευγμα. Ο Περιφερειάρχης έκανε επίσης και μια σύντομη αναδρομή στην πορεία του έργου, καθώς και στα συμπεράσματα που προέκυψαν.
Αναλυτικά τα βασικά σημεία των δηλώσεων του είναι τα εξής:
"Πολλές φορές είπα ότι υπάρχουν αρκετά τμήματα που δεν είχαν απαλλοτριωθεί ή δεν είχαν γίνει πράξεις επίταξης. Από την ημέρα που ήρθε ο Υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης στα Γιάννινα και τα τελευταία 1600 μέτρα που είναι προς τον κόμβο της Εγνατίας στην Κοσμηρά πήραν το δρόμο που πρέπει, όπως το ίδιο έμαθα ότι έγινε και με ένα μικρό κομμάτι στην περιοχή της Άρτας. Κατόπιν αυτού τα έργα θα προχωρήσουν. Μέσα σε αυτό το δύσκολο καιρό που περνάμε με χίλια δύο προβλήματα οικονομικά και κοινωνικά, ας κάνουμε έναν απολογισμό σκέψης, γιατί όταν επί Γ. Σουφλιά έγιναν αυτές οι παραχωρήσεις, για την Ιόνια αντέδρασαν όλοι από Στυλίδα μέχρι την Αθήνα, επειδή τα διόδια από εκεί πληρώνονταν για αυτόν τον δρόμο που δεν είχε τα ανάλογα έσοδα, ενώ όποιος ερχόταν στην Κυβέρνηση δημιουργούσε και ένα θέμα σε αυτούς τους δρόμους. Ακόμη δεν είχαμε καταλάβει, και ο καθένας έλεγε τα δικά του, με τις δικές του ιδιαιτερότητες (γιατί στο 80% συμφωνούμε όλοι), πώς έβλεπε αυτός (το 20% δηλαδή) πως θα γίνονταν αυτοί οι δρόμοι. Σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, λένε ότι από δω και πέρα όλες οι υποδομές θα γίνονται με συγχρηματοδότηση και του ιδιωτικού τομέα. Καταλαβαίνετε ότι αν είχαμε συμφωνήσει όλοι σε αυτά τα ελάχιστα που έπρεπε, είτε η Ιόνια, είτε ο Ε-65 θα ήταν εδώ και καιρό τελειωμένες και τώρα θα μιλούσαμε για άλλα πράγματα. Για αυτό, θέλω να πω ότι αυτά πρέπει να μας γίνουν παράδειγμα για το πώς θα πορευτούμε στο μέλλον , όχι μόνο σε αυτά τα έργα, αλλά για την πρόοδο του τόπου.
Για την παράδοση τμημάτων
Πιστεύω ότι όταν οι εταιρείες λένε ότι θα τα δώσουν 31 Μαρτίου, θέλουν να κρατήσουν "πατηνή" ότι αν συμβεί κάτι να έχουν το περιθώριο για διορθωτικές παρεμβάσεις. Όποιο τμήμα έχει τελειώσει πιστεύω ότι θα το δώσουν σε κυκλοφορία. Σε ο,τι μας αφορά όχι μόνο θα πιέσουμε, αλλά περνάμε κάθε τόσο σαν "Επιθεωρητές" για να βλέπουμε την πρόοδο του έργου, γιατί και εμείς ως Περιφέρεια Ηπείρου, όπου χρειάστηκε να κάνουμε αλλαγές δρόμων, να δώσουμε πρόχειρες προσβάσεις κλπ. τα κάναμε εν ριπή οφθαλμού, για να μην καθυστερούμε. Έτσι πρέπει να γίνεται σε όλα αυτά τα έργα και να μη μεμψιμοιρούμε. Έστω κι αν τελειώσει το έργο Μάρτιο, θα είναι επίτευγμα".
Αναλυτικά τα βασικά σημεία των δηλώσεων του είναι τα εξής:
"Πολλές φορές είπα ότι υπάρχουν αρκετά τμήματα που δεν είχαν απαλλοτριωθεί ή δεν είχαν γίνει πράξεις επίταξης. Από την ημέρα που ήρθε ο Υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης στα Γιάννινα και τα τελευταία 1600 μέτρα που είναι προς τον κόμβο της Εγνατίας στην Κοσμηρά πήραν το δρόμο που πρέπει, όπως το ίδιο έμαθα ότι έγινε και με ένα μικρό κομμάτι στην περιοχή της Άρτας. Κατόπιν αυτού τα έργα θα προχωρήσουν. Μέσα σε αυτό το δύσκολο καιρό που περνάμε με χίλια δύο προβλήματα οικονομικά και κοινωνικά, ας κάνουμε έναν απολογισμό σκέψης, γιατί όταν επί Γ. Σουφλιά έγιναν αυτές οι παραχωρήσεις, για την Ιόνια αντέδρασαν όλοι από Στυλίδα μέχρι την Αθήνα, επειδή τα διόδια από εκεί πληρώνονταν για αυτόν τον δρόμο που δεν είχε τα ανάλογα έσοδα, ενώ όποιος ερχόταν στην Κυβέρνηση δημιουργούσε και ένα θέμα σε αυτούς τους δρόμους. Ακόμη δεν είχαμε καταλάβει, και ο καθένας έλεγε τα δικά του, με τις δικές του ιδιαιτερότητες (γιατί στο 80% συμφωνούμε όλοι), πώς έβλεπε αυτός (το 20% δηλαδή) πως θα γίνονταν αυτοί οι δρόμοι. Σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, λένε ότι από δω και πέρα όλες οι υποδομές θα γίνονται με συγχρηματοδότηση και του ιδιωτικού τομέα. Καταλαβαίνετε ότι αν είχαμε συμφωνήσει όλοι σε αυτά τα ελάχιστα που έπρεπε, είτε η Ιόνια, είτε ο Ε-65 θα ήταν εδώ και καιρό τελειωμένες και τώρα θα μιλούσαμε για άλλα πράγματα. Για αυτό, θέλω να πω ότι αυτά πρέπει να μας γίνουν παράδειγμα για το πώς θα πορευτούμε στο μέλλον , όχι μόνο σε αυτά τα έργα, αλλά για την πρόοδο του τόπου.
Για την παράδοση τμημάτων
Πιστεύω ότι όταν οι εταιρείες λένε ότι θα τα δώσουν 31 Μαρτίου, θέλουν να κρατήσουν "πατηνή" ότι αν συμβεί κάτι να έχουν το περιθώριο για διορθωτικές παρεμβάσεις. Όποιο τμήμα έχει τελειώσει πιστεύω ότι θα το δώσουν σε κυκλοφορία. Σε ο,τι μας αφορά όχι μόνο θα πιέσουμε, αλλά περνάμε κάθε τόσο σαν "Επιθεωρητές" για να βλέπουμε την πρόοδο του έργου, γιατί και εμείς ως Περιφέρεια Ηπείρου, όπου χρειάστηκε να κάνουμε αλλαγές δρόμων, να δώσουμε πρόχειρες προσβάσεις κλπ. τα κάναμε εν ριπή οφθαλμού, για να μην καθυστερούμε. Έτσι πρέπει να γίνεται σε όλα αυτά τα έργα και να μη μεμψιμοιρούμε. Έστω κι αν τελειώσει το έργο Μάρτιο, θα είναι επίτευγμα".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.