Διαγραφή εισπρακτικών εταιρειών για καταχρηστικές συμπεριφορές
Μόνο κατά το 2016 έχουν διαγραφεί με υπουργικές αποφάσεις από το Μητρώο 11 εταιρείες και είναι σε εξέλιξη η διαδικασία διαγραφής μια επιπλέον εταιρείας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σήμερα 15 εταιρείες
Στις έντεκα ανέρχονται οι εισπρακτικές εταιρείες που διεγράφησαν από το Μητρώο Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών μόνο μέσα στο 2016, σύμφωνα με έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή που διαβιβάστηκε στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Το συγκεκριμένο έγγραφο διαβιβάστηκε στη Βουλή στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και ειδικότερα μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ιωάννης Δέδες για την καταστρατήγηση του ιδρυτικού νόμου λειτουργίας των εταιρειών ενημέρωσης και την κοινωνική αγανάκτηση των πολιτών για τη συμπεριφορά τους.
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή ενημερώνει για την εφαρμογή του νόμου που θεσπίζει τις συναλλακτικές συμπεριφορές και τους κανόνες λειτουργίας και κρατικής εποπτείας των Εταιρειών Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις. Γίνεται επίσης μνεία στις υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί και ορίζουν τους κανόνες τήρησης και λειτουργίας του Μητρώου των εγγεγραμμένων εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, το οποίο τηρείται στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή. «Από την έναρξη λειτουργίας του Μητρώου έως σήμερα είχαν εγγραφεί 29 εταιρείες.
Στο πλαίσιο εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας, όπου διαπιστώνονται παραβάσεις, επιβάλλονται οι δέουσες κυρώσεις. Ως αποτέλεσμα αυτών των ελέγχων μόνο κατά το 2016 έχουν διαγραφεί με υπουργικές αποφάσεις από το Μητρώο 11 εταιρείες και είναι σε εξέλιξη η διαδικασία διαγραφής μια επιπλέον εταιρείας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σήμερα 15 εταιρείες», αναφέρεται στο έγγραφο.
Υπογραμμίζεται επίσης ότι τα πιστωτικά ιδρύματα (δανειστές) όταν ενημερώνουν τους οφειλέτες για τις εκκρεμείς υποχρεώσεις τους και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις διατάξεις του ισχύοντος νόμου. Στην περίπτωση όμως που αναθέσουν την ενημέρωση σε εταιρεία, τότε, κατ΄εφαρμογή του νόμου για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, οφείλουν να ενημερώσουν τον οφειλέτη για τη διαβίβαση των δεδομένων του στη συμβαλλόμενη εταιρεία.
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή αναφέρει ωστόσο πως όταν η ενημέρωση αυτή ανατίθεται σε δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες, τότε αρμόδιοι για τον έλεγχο τήρησης του ειδικού θεσμικού πλαισίου και την επιβολή ενδεχόμενων κυρώσεων ορίζονται οι οικείοι δικηγορικοί σύλλογοι. Στο πλαίσιο αυτό διαβιβάστηκαν από τη Γενική Γραμματεία στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών οι καταγγελίες που υποβλήθηκαν στη Γραμματεία. Από το έγγραφο των καταγγελιών που διαβιβάστηκε στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών προκύπτουν καταγγελίες που στην πλειονότητά τους αφορούν σε φαινόμενα έλλειψης σεβασμού της προσωπικότητας και μη διαφύλαξης του προσωπικού απορρήτου, από δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες.
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή αναγνωρίζει πάντως στο έγγραφό της πως το θέμα έχει απασχολήσει το Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, ο οποίος έχει υιοθετήσει την άποψη ότι οι αθέμιτες συμπεριφορές που επιδεικνύονται απέναντι σε πολίτες που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους έναντι των δανειστών τους, προσβάλλουν το σύνολο του δικηγορικού σώματος. Είναι χαρακτηριστικό του κλίματος αυτού ότι ο Δικηγορικής Σύλλογος Αθηνών έχει αποφασίσει προσθήκη σχετικής διάταξης στα πειθαρχικά παραπτώματα του Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων.
Ερώτηση 31 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ
Την «καταχρηστική και ανεξέλεγκτη δράση των εισπρακτικών εταιρειών, οι οποίες καθημερινά παραβιάζουν τα δικαιώματα των πολιτών, παρά τις δικαστικές αποφάσεις», επισημαίνουν με γραπτή τους ερώτηση 31 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προς τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου, ζητώντας να σταματήσει η ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες-δανειολήπτες από τις πρακτικές των εν λόγω εταιρειών.
Αναλυτικά η ερώτηση
Με αφορμή τις καταγγελίες πολιτών αλλά και το δημοσίευμα της εφημερίδας- ιστότοπου Thessnews την 28-29/01/2017 με τίτλο «Εισπρακτικές εταιρείες ενοχλούν τον κόσμο», μεγάλη ταλαιπωρία υφίστανται οι δανειολήπτες από «ξαφνικά» τηλεφωνήματα εκπροσώπων εισπρακτικών εταιρειών, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και για οποιοδήποτε ποσό μικρό ή μεγάλο.
Η πλειοψηφία των εταιριών αυτών προβαίνουν στη χρήση παράνομων, αθέμιτων και παραπλανητικών πρακτικών, αντιποιούνται το δικηγορικό λειτούργημα, ασκούν ψυχολογική πίεση, εκβιάζουν, απειλούν ή προσβάλλουν τους δανειολήπτες ή τους οικείους τους. Πρακτικές οι οποίες καθημερινά παραβιάζουν τα δικαιώματα των πολιτών.
Σύμφωνα με την υπ. αριθ. 3428/2016 απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών, οι εισπρακτικές εταιρείες παρανόμως τηλεφωνούν στους εκπρόθεσμους δανειολήπτες (και κατόχους πιστωτικών καρτών), εάν προηγουμένως οι Τράπεζες δεν έχουν ενημερώσει γραπτώς ότι μεταβιβάζουν τα προσωπικά τους δεδομένα σε συγκεκριμένη εισπρακτική εταιρεία, και εάν οι τελευταίες δεν έχουν ενημερώσει τους δανειολήπτες ότι έχουν στην κατοχή τους τα προσωπικά τους δεδομένα. Εάν δεν έχει προηγηθεί αυτή η διαδικασία ο δανειολήπτης μπορεί να διεκδικήσει την προβλεπόμενη από το νόμο αποζημίωση για ηθική βλάβη, όπως επιδικάστηκε βάσει της υπ` αριθ. 273/2016 απόφασης Ειρηνοδικείου Αθηνών στα 5.870 ευρώ.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το υπουργείο προκειμένου να σταματήσει η καταχρηστική και ανεξέλεγκτη δράση των εταιρειών αυτών ώστε να παύσουν οριστικά και αμετάκλητα οι εκφοβισμοί, οι απειλές και οι ψυχολογικές πιέσεις προς τους οφειλέτες;
πηγη
Στις έντεκα ανέρχονται οι εισπρακτικές εταιρείες που διεγράφησαν από το Μητρώο Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών μόνο μέσα στο 2016, σύμφωνα με έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή που διαβιβάστηκε στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Το συγκεκριμένο έγγραφο διαβιβάστηκε στη Βουλή στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και ειδικότερα μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ιωάννης Δέδες για την καταστρατήγηση του ιδρυτικού νόμου λειτουργίας των εταιρειών ενημέρωσης και την κοινωνική αγανάκτηση των πολιτών για τη συμπεριφορά τους.
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή ενημερώνει για την εφαρμογή του νόμου που θεσπίζει τις συναλλακτικές συμπεριφορές και τους κανόνες λειτουργίας και κρατικής εποπτείας των Εταιρειών Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις. Γίνεται επίσης μνεία στις υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί και ορίζουν τους κανόνες τήρησης και λειτουργίας του Μητρώου των εγγεγραμμένων εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, το οποίο τηρείται στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή. «Από την έναρξη λειτουργίας του Μητρώου έως σήμερα είχαν εγγραφεί 29 εταιρείες.
Στο πλαίσιο εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας, όπου διαπιστώνονται παραβάσεις, επιβάλλονται οι δέουσες κυρώσεις. Ως αποτέλεσμα αυτών των ελέγχων μόνο κατά το 2016 έχουν διαγραφεί με υπουργικές αποφάσεις από το Μητρώο 11 εταιρείες και είναι σε εξέλιξη η διαδικασία διαγραφής μια επιπλέον εταιρείας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σήμερα 15 εταιρείες», αναφέρεται στο έγγραφο.
Υπογραμμίζεται επίσης ότι τα πιστωτικά ιδρύματα (δανειστές) όταν ενημερώνουν τους οφειλέτες για τις εκκρεμείς υποχρεώσεις τους και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις διατάξεις του ισχύοντος νόμου. Στην περίπτωση όμως που αναθέσουν την ενημέρωση σε εταιρεία, τότε, κατ΄εφαρμογή του νόμου για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, οφείλουν να ενημερώσουν τον οφειλέτη για τη διαβίβαση των δεδομένων του στη συμβαλλόμενη εταιρεία.
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή αναφέρει ωστόσο πως όταν η ενημέρωση αυτή ανατίθεται σε δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες, τότε αρμόδιοι για τον έλεγχο τήρησης του ειδικού θεσμικού πλαισίου και την επιβολή ενδεχόμενων κυρώσεων ορίζονται οι οικείοι δικηγορικοί σύλλογοι. Στο πλαίσιο αυτό διαβιβάστηκαν από τη Γενική Γραμματεία στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών οι καταγγελίες που υποβλήθηκαν στη Γραμματεία. Από το έγγραφο των καταγγελιών που διαβιβάστηκε στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών προκύπτουν καταγγελίες που στην πλειονότητά τους αφορούν σε φαινόμενα έλλειψης σεβασμού της προσωπικότητας και μη διαφύλαξης του προσωπικού απορρήτου, από δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες.
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή αναγνωρίζει πάντως στο έγγραφό της πως το θέμα έχει απασχολήσει το Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, ο οποίος έχει υιοθετήσει την άποψη ότι οι αθέμιτες συμπεριφορές που επιδεικνύονται απέναντι σε πολίτες που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους έναντι των δανειστών τους, προσβάλλουν το σύνολο του δικηγορικού σώματος. Είναι χαρακτηριστικό του κλίματος αυτού ότι ο Δικηγορικής Σύλλογος Αθηνών έχει αποφασίσει προσθήκη σχετικής διάταξης στα πειθαρχικά παραπτώματα του Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων.
Ερώτηση 31 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ
Την «καταχρηστική και ανεξέλεγκτη δράση των εισπρακτικών εταιρειών, οι οποίες καθημερινά παραβιάζουν τα δικαιώματα των πολιτών, παρά τις δικαστικές αποφάσεις», επισημαίνουν με γραπτή τους ερώτηση 31 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προς τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου, ζητώντας να σταματήσει η ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες-δανειολήπτες από τις πρακτικές των εν λόγω εταιρειών.
Αναλυτικά η ερώτηση
Με αφορμή τις καταγγελίες πολιτών αλλά και το δημοσίευμα της εφημερίδας- ιστότοπου Thessnews την 28-29/01/2017 με τίτλο «Εισπρακτικές εταιρείες ενοχλούν τον κόσμο», μεγάλη ταλαιπωρία υφίστανται οι δανειολήπτες από «ξαφνικά» τηλεφωνήματα εκπροσώπων εισπρακτικών εταιρειών, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και για οποιοδήποτε ποσό μικρό ή μεγάλο.
Η πλειοψηφία των εταιριών αυτών προβαίνουν στη χρήση παράνομων, αθέμιτων και παραπλανητικών πρακτικών, αντιποιούνται το δικηγορικό λειτούργημα, ασκούν ψυχολογική πίεση, εκβιάζουν, απειλούν ή προσβάλλουν τους δανειολήπτες ή τους οικείους τους. Πρακτικές οι οποίες καθημερινά παραβιάζουν τα δικαιώματα των πολιτών.
Σύμφωνα με την υπ. αριθ. 3428/2016 απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών, οι εισπρακτικές εταιρείες παρανόμως τηλεφωνούν στους εκπρόθεσμους δανειολήπτες (και κατόχους πιστωτικών καρτών), εάν προηγουμένως οι Τράπεζες δεν έχουν ενημερώσει γραπτώς ότι μεταβιβάζουν τα προσωπικά τους δεδομένα σε συγκεκριμένη εισπρακτική εταιρεία, και εάν οι τελευταίες δεν έχουν ενημερώσει τους δανειολήπτες ότι έχουν στην κατοχή τους τα προσωπικά τους δεδομένα. Εάν δεν έχει προηγηθεί αυτή η διαδικασία ο δανειολήπτης μπορεί να διεκδικήσει την προβλεπόμενη από το νόμο αποζημίωση για ηθική βλάβη, όπως επιδικάστηκε βάσει της υπ` αριθ. 273/2016 απόφασης Ειρηνοδικείου Αθηνών στα 5.870 ευρώ.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το υπουργείο προκειμένου να σταματήσει η καταχρηστική και ανεξέλεγκτη δράση των εταιρειών αυτών ώστε να παύσουν οριστικά και αμετάκλητα οι εκφοβισμοί, οι απειλές και οι ψυχολογικές πιέσεις προς τους οφειλέτες;
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.