Μάστορα ρίξε μια ματιά
Η επισκευή του αυτοκινήτου σας θα σας κοστίσει λιγότερα χρήματα αν επιλέξετε ένα συνεργείο που θα σας φερθεί επαγγελματικά.
Ένα από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για το αυτοκίνητό μας είναι ο άνθρωπος ή το κατάστημα που το συντηρεί. Ας δούμε μερικές μικρές λεπτομέρειες, που θα μας κάνουν να καταλάβουμε, αν το συνεργείο που επισκεπτόμαστε ξέρει και κάνει τίμια τη δουλειά του. Βέβαια επειδή όταν εμπλέκεται ο ανθρώπινος παράγοντας πάντα υπάρχει πιθανότητα κάποιου λάθους ή παρεξήγησης διαβάστε μερικές συμβουλές που θα πρέπει να έχετε υπόψιν.
Να σας το συστήσει κάποιος που εμπιστεύεστε
Πρόκειται για τακτική, που οι περισσότεροι από εμάς ακολουθούμε. Πάμε, δηλαδή, σε συγκεκριμένο συνεργείο, επειδή κάποιος μας το σύστησε. Το θέμα είναι, όμως, να εμπιστευόμαστε και την κρίση αυτού του… κάποιου. Αν, δηλαδή, έχει την ικανότητα να κρίνει σωστά ένα κατάστημα.
Να έχει καλή φήμη
Κάντε μια επίσκεψη στο συνεργείο και μιλήστε σε κάποιον από τους μηχανικούς ώστε να πάρετε μια γεύση του ενθουσιασμού και των γνώσεων του προσωπικού εκεί, καθώς και του επιπέδου των υπηρεσιών.
Μάθετε αν κάποιος γνωστός σας είχε καλή ή κακή εμπειρία με κάποια από τα συνεργεία που σκέφτεστε να χρησιμοποιήσετε. Η φήμη είναι πολύ σημαντική και είναι συχνά καλύτερο να πληρώσετε κάτι παραπάνω για να πάτε το αυτοκίνητό σας σε ένα συνεργείο με αποδεδειγμένα καλή φήμη.
Μην αναφέρετε από την αρχή κάποιο πρόβλημα!
Όταν αφήνουμε κάπου το αυτοκίνητο για service, αναφέρουμε τι θα θέλαμε να διορθωθεί εκτός της τακτικής συντήρησης. Ένα καλό τρικ είναι, να παραλείψουμε εσκεμμένα να τους πούμε για κάτι, προκειμένου να διαπιστώσουμε πόσο καλό έλεγχο κάνουν.
Κάντε έρευνα για τις τιμές
Μπορείτε να τηλεφωνήσετε σε άλλα συνεργεία και να ρωτήσετε πόσο κοστίζει η επισκευή (ανταλλακτικά και εργασία), για την οποία αφήσατε το αυτοκίνητό σας σε κάποιο συνεργείο. Βέβαια, χωρίς να δουν το αυτοκίνητο, θα σας δώσουν μόνο απλή εκτίμηση του κόστους. Ωστόσο, θα σας βοηθήσει να σχηματίσετε μία ιδέα για το αν στο συνεργείο που θα πάτε, τιμολογούν παραπάνω ή όχι.
Ρωτήστε για κάτι που ήδη ξέρετε
Ακόμη ένα καλό κόλπο, για να δείτε αν ο άνθρωπος απέναντί σας είναι ειλικρινής, είναι να τον ρωτήσετε για το κόστος κάποιας επισκευής, που ήδη γνωρίζετε.
Το λεξιλόγιο του συνεργείου
Συχνά, οι άνθρωποι στο συνεργείο που επισκεπτόμαστε, χρησιμοποιούν τη δική τους ορολογία, με συνέπεια πολλές φορές να μην τους καταλαβαίνουμε, όταν εξηγούν κάποιο πρόβλημα στο αυτοκίνητο. Εμείς, συγκεντρώσαμε μερικές από τις «άγνωστες» για πολλούς, μη ειδικούς, λέξεις. Ας δούμε τι σημαίνουν, ώστε την επόμενη φορά να μην έχουμε πρόβλημα με το λεξιλόγιο του μάστορα.
Οι «άγνωστες» λέξεις:
• Ρετάρισμα: Είναι το φαινόμενο, όπου για συγκεκριμένους λόγους κάποιος κύλινδρος στον κινητήρα δε δουλεύει. Το καταλαβαίνουμε, καθώς το αυτοκίνητό μας έχει πολύ λιγότερη δύναμη από τη συνηθισμένη, ενώ συχνά μπορεί να συνοδεύεται και από έντονο θόρυβο.
• Τσιμούχα: Η τσιμούχα είναι ουσιαστικά ένα κομμάτι λάστιχο, που το συναντάμε σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου και έχει ως βασικό στόχο να αποτρέπει διαρροή υγρών.
• Πατινάρισμα: Παρατηρείται όταν έχει φθαρεί ο δίσκος στο κιβώτιο και, ενώ εμείς πατάμε το γκάζι και οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν, δε μεταδίδεται σωστά η κίνηση.
• Ρεκτιφιέ: Πρόκειται για διαδικασία, που περιλαμβάνει -κατά βάση- την ειδική επεξεργασία των μερών του κινητήρα, κυρίως των πιστονιών, αφού έχουν φθαρεί σε μεγάλο βαθμό.
• Τζόγος ή μπόσικα: Αναφέρεται στο φαινόμενο, μία μικρή διαδρομή του τιμονιού να μην «ακούει» στις εντολές του οδηγού.
• Παραφλού: Είναι το αντιψυκτικό που βάζουμε στο ψυγείο, για να προστατεύεται ο κινητήρας τους χειμερινούς μήνες. Το χρώμα του είναι μία απόχρωση του πράσινου.
• Μπιέλα: Πρόκειται για το κομμάτι του κυλίνδρου, που ενώνει το πιστόνι και το στροφαλοφόρο.
• Φούσκα: Όπως το λέει και η λέξη, είναι μία φούσκα από ελαστικό πλαστικό, που βρίσκεται στην άκρη του ημιαξονίου και φροντίζει για τη σωστή λίπανση της ένωσης με τον τροχό.
Πηγή: http://www.autotriti.gr
Ένα από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για το αυτοκίνητό μας είναι ο άνθρωπος ή το κατάστημα που το συντηρεί. Ας δούμε μερικές μικρές λεπτομέρειες, που θα μας κάνουν να καταλάβουμε, αν το συνεργείο που επισκεπτόμαστε ξέρει και κάνει τίμια τη δουλειά του. Βέβαια επειδή όταν εμπλέκεται ο ανθρώπινος παράγοντας πάντα υπάρχει πιθανότητα κάποιου λάθους ή παρεξήγησης διαβάστε μερικές συμβουλές που θα πρέπει να έχετε υπόψιν.
Να σας το συστήσει κάποιος που εμπιστεύεστε
Πρόκειται για τακτική, που οι περισσότεροι από εμάς ακολουθούμε. Πάμε, δηλαδή, σε συγκεκριμένο συνεργείο, επειδή κάποιος μας το σύστησε. Το θέμα είναι, όμως, να εμπιστευόμαστε και την κρίση αυτού του… κάποιου. Αν, δηλαδή, έχει την ικανότητα να κρίνει σωστά ένα κατάστημα.
Να έχει καλή φήμη
Κάντε μια επίσκεψη στο συνεργείο και μιλήστε σε κάποιον από τους μηχανικούς ώστε να πάρετε μια γεύση του ενθουσιασμού και των γνώσεων του προσωπικού εκεί, καθώς και του επιπέδου των υπηρεσιών.
Μάθετε αν κάποιος γνωστός σας είχε καλή ή κακή εμπειρία με κάποια από τα συνεργεία που σκέφτεστε να χρησιμοποιήσετε. Η φήμη είναι πολύ σημαντική και είναι συχνά καλύτερο να πληρώσετε κάτι παραπάνω για να πάτε το αυτοκίνητό σας σε ένα συνεργείο με αποδεδειγμένα καλή φήμη.
Μην αναφέρετε από την αρχή κάποιο πρόβλημα!
Όταν αφήνουμε κάπου το αυτοκίνητο για service, αναφέρουμε τι θα θέλαμε να διορθωθεί εκτός της τακτικής συντήρησης. Ένα καλό τρικ είναι, να παραλείψουμε εσκεμμένα να τους πούμε για κάτι, προκειμένου να διαπιστώσουμε πόσο καλό έλεγχο κάνουν.
Κάντε έρευνα για τις τιμές
Μπορείτε να τηλεφωνήσετε σε άλλα συνεργεία και να ρωτήσετε πόσο κοστίζει η επισκευή (ανταλλακτικά και εργασία), για την οποία αφήσατε το αυτοκίνητό σας σε κάποιο συνεργείο. Βέβαια, χωρίς να δουν το αυτοκίνητο, θα σας δώσουν μόνο απλή εκτίμηση του κόστους. Ωστόσο, θα σας βοηθήσει να σχηματίσετε μία ιδέα για το αν στο συνεργείο που θα πάτε, τιμολογούν παραπάνω ή όχι.
Ρωτήστε για κάτι που ήδη ξέρετε
Ακόμη ένα καλό κόλπο, για να δείτε αν ο άνθρωπος απέναντί σας είναι ειλικρινής, είναι να τον ρωτήσετε για το κόστος κάποιας επισκευής, που ήδη γνωρίζετε.
Το λεξιλόγιο του συνεργείου
Συχνά, οι άνθρωποι στο συνεργείο που επισκεπτόμαστε, χρησιμοποιούν τη δική τους ορολογία, με συνέπεια πολλές φορές να μην τους καταλαβαίνουμε, όταν εξηγούν κάποιο πρόβλημα στο αυτοκίνητο. Εμείς, συγκεντρώσαμε μερικές από τις «άγνωστες» για πολλούς, μη ειδικούς, λέξεις. Ας δούμε τι σημαίνουν, ώστε την επόμενη φορά να μην έχουμε πρόβλημα με το λεξιλόγιο του μάστορα.
Οι «άγνωστες» λέξεις:
• Ρετάρισμα: Είναι το φαινόμενο, όπου για συγκεκριμένους λόγους κάποιος κύλινδρος στον κινητήρα δε δουλεύει. Το καταλαβαίνουμε, καθώς το αυτοκίνητό μας έχει πολύ λιγότερη δύναμη από τη συνηθισμένη, ενώ συχνά μπορεί να συνοδεύεται και από έντονο θόρυβο.
• Τσιμούχα: Η τσιμούχα είναι ουσιαστικά ένα κομμάτι λάστιχο, που το συναντάμε σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου και έχει ως βασικό στόχο να αποτρέπει διαρροή υγρών.
• Πατινάρισμα: Παρατηρείται όταν έχει φθαρεί ο δίσκος στο κιβώτιο και, ενώ εμείς πατάμε το γκάζι και οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν, δε μεταδίδεται σωστά η κίνηση.
• Ρεκτιφιέ: Πρόκειται για διαδικασία, που περιλαμβάνει -κατά βάση- την ειδική επεξεργασία των μερών του κινητήρα, κυρίως των πιστονιών, αφού έχουν φθαρεί σε μεγάλο βαθμό.
• Τζόγος ή μπόσικα: Αναφέρεται στο φαινόμενο, μία μικρή διαδρομή του τιμονιού να μην «ακούει» στις εντολές του οδηγού.
• Παραφλού: Είναι το αντιψυκτικό που βάζουμε στο ψυγείο, για να προστατεύεται ο κινητήρας τους χειμερινούς μήνες. Το χρώμα του είναι μία απόχρωση του πράσινου.
• Μπιέλα: Πρόκειται για το κομμάτι του κυλίνδρου, που ενώνει το πιστόνι και το στροφαλοφόρο.
• Φούσκα: Όπως το λέει και η λέξη, είναι μία φούσκα από ελαστικό πλαστικό, που βρίσκεται στην άκρη του ημιαξονίου και φροντίζει για τη σωστή λίπανση της ένωσης με τον τροχό.
Πηγή: http://www.autotriti.gr
Labels:
ΔΙΑΦΟΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.