Οι Εγκαταστάσεις Hotspot εντός στρατοπέδων συνεπάγονται κινδύνους για την εθνική ασφάλεια
Το ΕΠΑΜ εκφράζει έντονα τις ανησυχίες του για τη δημιουργία κλειστών κέντρων κράτησης στα ακριτικά νησιά του Αιγαίου και δει όταν αυτά φτιάχνονται μέσα σε στρατόπεδα.
Την 1 Μαρτίου εκδόθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών η άδεια δόμησης «Προαναχωρησιακού Κέντρου Κράτησης» εντός του Στρατοπέδου «Καπετάν Λαζαρής», έκτασης 72.000,17m2, στη Νήσο Κω, και μάλιστα με σύμβαση κατεπείγουσας αποπεράτωσης εντός 40 ημερών. Κι αυτό είναι μόνο ένα από τα αγνώστου συνολικού αριθμού κλειστά hotspot που προβλέπονται να δημιουργηθούν!
Το καθεστώς Ερντογάν, έχοντας κλείσει τα στρατόπεδα συγκέντρωσης στη ΒΔ Τουρκία ήδη από τον Δεκέμβρη του 2016 και μετά το πάγωμα των διαδικασιών ένταξης της Τουρκίας στην ΕΕ και την πρόσφατη όξυνση των σχέσεων του με χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, φαίνεται πως έχει περάσει στην υλοποίηση των απειλών του για αποστολή εκατομμυρίων μεταναστών από την Τουρκία στην Ελλάδα, όπως μαρτυρά η αύξηση των ροών τις τελευταίες μέρες.
Το πρόβλημα, με όλες τις προεκτάσεις του, που επωμίζονται πρωτίστως οι τοπικές κοινωνίες των....
ακριτικών νησιών του Αιγαίου, είναι ιδιαίτερα κρίσιμο και σοβαρό και σαφέστατα επείγει η άμεση διαχείριση του συνεχώς διογκούμενου μεταναστευτικού ρεύματος. Όμως υπάρχουν κάποιες λεπτές, αλλά ιδιαιτέρως σημαντικές παράμετροι που πρέπει να μας προβληματίσουν:
α) Γιατί για τη δημιουργία τέτοιων κέντρων θα πρέπει να καταστρέφουμε τα ακριτικά στρατόπεδα άμυνας της χώρας; Πώς είναι δυνατόν να παραχωρείται στρατόπεδο εν λειτουργία και μάλιστα σε τέτοια ευαίσθητη περιοχή, τη στιγμή μάλιστα που ο Ερντογάν θέτει ευθέως θέμα αναθεώρησης συνθηκών κυριαρχίας; Κι ακόμα χειρότερα, όταν ο ίδιος ο Ερντογάν χρησιμοποιεί ως όπλο της αναθεωρητικής του πολιτικής τις ελεγχόμενες απ’ αυτόν προσφυγικές ροές και μας στέλνει «πεσκέσι» όλα αυτά τα πλήθη, που μέλλει να εγκλειστούν εκεί μέσα. Ποιοι θα είναι όλοι αυτοί; Ποιος μας διασφαλίζει ότι δεν θα συγκαταλέγονται ανάμεσά τους και πράκτορες της ΜΙΤ σε ειδική αποστολή, κατ’ αρχήν κατασκόπευσης, ή άλλου είδους αποστολές, ακόμα χειρότερες;
β) Ποιος μας διασφαλίζει ότι αυτά τα κέντρα θα λειτουργήσουν πράγματι ως «προαναχωρησιακά», δηλαδή ως χώροι προσωρινής διαμονής κι όχι ως κέντρα μακρόχρονης εγκατάστασης; Ακόμα και ο τίτλος του Φορέα χρηματοδότησης του έργου (Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης) ακυρώνει την έννοια του «προαναχωρησιακού» και παραπέμπει στην μονιμοποίηση και στην εξ’ αυτής επιχειρούμενη «ένταξη». Επ’ αυτού συνηγορεί και η παραχώρηση του χώρου από το Υπ. ΕΘ.Α. για 12 χρόνια!!!!
γ) Αν στο ήδη υπερτιμημένο κοστολόγιο κατασκευής του κέντρου κράτησης (3.959.999,99 ευρώ) προστεθούν τα κόστη συντήρησης, καθαριότητας, υγιεινής, ασφάλειας, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης κτλ., το συνολικό «πακέτο» επιφέρει δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού συνολικού ύψους 10.074.829,006 ευρώ, μόνο για το οικονομικό έτος 2017! Ένα δυσβάσταχτο κονδύλι, που ξεπερνά τις δυνατότητες ενός πτωχευμένου, κατ’ ουσίαν, κράτους που δανείζεται με αντίτιμο την υποθήκευση της δημόσιας περιουσίας του και την απώλεια της εθνικής του ανεξαρτησίας, φαντάζει περισσότερο ως ποινή τιμωρίας και εξόντωσης των ιθαγενών κατοίκων, παρά ως εθελοντική προσφορά αλληλεγγύης, όπως προσπαθεί να το παρουσιάσει η κυβέρνηση.
Το ΕΠΑΜ τάσσεται κατά της ίδρυσης επιπλέον δομών υποδοχής και κράτησης μεταναστών στα ακριτικά νησιά, τα οποία μάλιστα, θα πρέπει να λειτουργούν ως προσωρινός σταθμός ολιγοήμερης διαμονής των μεταναστευτικών ροών. Επισημαίνει ότι αυτά τα σχέδια αποδέχονται και νομιμοποιούν τον ρόλο της Τουρκίας ως επίσημου δουλέμπορα της περιοχής, μονιμοποιούν το πρόβλημα και την ανεξέλεγκτη δράση των ΜΚΟ και θέτουν σε κίνδυνο την κοινωνική και εθνική ασφάλεια.
Το ΕΠΑΜ προειδοποιεί: Η εδαφική ακεραιότητα της χώρας βρίσκεται υπό άμεση απειλή όσο η Τουρκία χρησιμοποιεί τις μεταναστευτικές ροές ως γεωστρατηγικό όπλο προώθησης της επεκτατικής της πολιτικής.
Το προσφυγικό-μεταναστευτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, μπορεί να επιλυθεί ουσιαστικά μόνο από μια πατριωτική-δημοκρατική εξουσία, εφόσον φύγουμε από την ΕΕ, καταργώντας τις συνθήκες Σένγκεν και Δουβλίνου. Εφόσον εφαρμοστεί ένας εθνικός σχεδιασμός με βάση τα διεθνώς νόμιμα και προβλεπόμενα για τους μετανάστες και τους πρόσφυγες. Εφόσον εφαρμοστεί μια εθνική πολιτική φύλαξης των συνόρων από ίδιες, κρατικές δυνάμεις. Εφόσον περιοριστεί και τεθεί υπό αυστηρό εθνικό έλεγχο η εθελοντική προσφορά και η δράση των ΜΚΟ. Εφόσον καταγγελθεί επισήμως στους Διεθνείς Οργανισμούς η Τουρκία για τις τακτικές ελέγχου των προσφυγικών ροών και την καταπάτηση του Διεθνούς Δικαίου και των Ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Για την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτείται σαφής διάκριση μεταναστών και προσφύγων, κατά τα διεθνώς ισχύοντα, και ταχύτατη ολοκλήρωση των διαδικασιών ταυτοποίησης υπό αποκλειστικά κρατικό έλεγχο. Όσοι πράγματι χρήζουν διεθνούς προστασίας, να προμηθεύονται τάχιστα τα κατάλληλα ταξιδιωτικά έγγραφα, ώστε να μεταβούν όπου θέλουν, εκτός Ελλάδος, δια της νομίμου οδού και υπό την άμεση συνδρομή και αποκλειστική εποπτεία του ΟΗΕ. Αντιθέτως, όσοι ταυτοποιηθούν, από τις ελληνικές αρχές και την Interpol, για παραβατικότητα ή συνιστούν οιωνεί κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια της χώρας, να επιστρέφονται (απελαύνονται) πίσω στην Τουρκία, ή στις χώρες προέλευσής τους.
Ωστόσο, η κρισιμότητα της κατάστασης απαιτεί να τεθεί άμεσα υπό τον αποκλειστικό έλεγχο του πολεμικού ναυτικού της χώρας η θαλάσσια περιοχή μεταξύ των τουρκικών ακτών και των ελληνικών νησιών, εφόσον, ως γνωστόν, το ΝΑΤΟ, που υποτίθεται ότι θα αναχαίτιζε τις ροές, δεν αναγνωρίζει σύνορα μεταξύ των κρατών-μελών του, ενώ απ’ την άλλη, η παρουσία του σηματοδοτεί την επιχειρησιακή παραχώρηση του Αιγαίου σε εξωεθνικές δυνάμεις.
Το ΕΠΑΜ επισημαίνει: Το μεταναστευτικό απαιτεί χειρισμούς κυρίαρχου κράτους σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο. Ο Λαός οφείλει να αγωνιστεί για την υπεράσπιση της πατρίδας, για την απελευθέρωση της χώρας, για την αποκατάσταση της νομιμότητας, για την ανάδειξη μιας δημοκρατικής–πατριωτικής κυβέρνησης.
Όσον αφορά στο έγκλημα που επιχειρείται να διατελεστεί στην Κω, καλούμε τους Κώους πολίτες να σταθούν στο ύψος τον περιστάσεων και να μην επιτρέψουν την καταστροφή του στρατοπέδου και την έκθεση του νησιού, αλλά και ολόκληρου του Ανατολικού Αιγαίου, στους εγκυμονούντες κινδύνους.
Αθήνα, 26 Μαρτίου 2017
O Τομέας Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΕΠΑΜ
Την 1 Μαρτίου εκδόθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών η άδεια δόμησης «Προαναχωρησιακού Κέντρου Κράτησης» εντός του Στρατοπέδου «Καπετάν Λαζαρής», έκτασης 72.000,17m2, στη Νήσο Κω, και μάλιστα με σύμβαση κατεπείγουσας αποπεράτωσης εντός 40 ημερών. Κι αυτό είναι μόνο ένα από τα αγνώστου συνολικού αριθμού κλειστά hotspot που προβλέπονται να δημιουργηθούν!
Το καθεστώς Ερντογάν, έχοντας κλείσει τα στρατόπεδα συγκέντρωσης στη ΒΔ Τουρκία ήδη από τον Δεκέμβρη του 2016 και μετά το πάγωμα των διαδικασιών ένταξης της Τουρκίας στην ΕΕ και την πρόσφατη όξυνση των σχέσεων του με χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, φαίνεται πως έχει περάσει στην υλοποίηση των απειλών του για αποστολή εκατομμυρίων μεταναστών από την Τουρκία στην Ελλάδα, όπως μαρτυρά η αύξηση των ροών τις τελευταίες μέρες.
Το πρόβλημα, με όλες τις προεκτάσεις του, που επωμίζονται πρωτίστως οι τοπικές κοινωνίες των....
ακριτικών νησιών του Αιγαίου, είναι ιδιαίτερα κρίσιμο και σοβαρό και σαφέστατα επείγει η άμεση διαχείριση του συνεχώς διογκούμενου μεταναστευτικού ρεύματος. Όμως υπάρχουν κάποιες λεπτές, αλλά ιδιαιτέρως σημαντικές παράμετροι που πρέπει να μας προβληματίσουν:
α) Γιατί για τη δημιουργία τέτοιων κέντρων θα πρέπει να καταστρέφουμε τα ακριτικά στρατόπεδα άμυνας της χώρας; Πώς είναι δυνατόν να παραχωρείται στρατόπεδο εν λειτουργία και μάλιστα σε τέτοια ευαίσθητη περιοχή, τη στιγμή μάλιστα που ο Ερντογάν θέτει ευθέως θέμα αναθεώρησης συνθηκών κυριαρχίας; Κι ακόμα χειρότερα, όταν ο ίδιος ο Ερντογάν χρησιμοποιεί ως όπλο της αναθεωρητικής του πολιτικής τις ελεγχόμενες απ’ αυτόν προσφυγικές ροές και μας στέλνει «πεσκέσι» όλα αυτά τα πλήθη, που μέλλει να εγκλειστούν εκεί μέσα. Ποιοι θα είναι όλοι αυτοί; Ποιος μας διασφαλίζει ότι δεν θα συγκαταλέγονται ανάμεσά τους και πράκτορες της ΜΙΤ σε ειδική αποστολή, κατ’ αρχήν κατασκόπευσης, ή άλλου είδους αποστολές, ακόμα χειρότερες;
β) Ποιος μας διασφαλίζει ότι αυτά τα κέντρα θα λειτουργήσουν πράγματι ως «προαναχωρησιακά», δηλαδή ως χώροι προσωρινής διαμονής κι όχι ως κέντρα μακρόχρονης εγκατάστασης; Ακόμα και ο τίτλος του Φορέα χρηματοδότησης του έργου (Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης) ακυρώνει την έννοια του «προαναχωρησιακού» και παραπέμπει στην μονιμοποίηση και στην εξ’ αυτής επιχειρούμενη «ένταξη». Επ’ αυτού συνηγορεί και η παραχώρηση του χώρου από το Υπ. ΕΘ.Α. για 12 χρόνια!!!!
γ) Αν στο ήδη υπερτιμημένο κοστολόγιο κατασκευής του κέντρου κράτησης (3.959.999,99 ευρώ) προστεθούν τα κόστη συντήρησης, καθαριότητας, υγιεινής, ασφάλειας, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης κτλ., το συνολικό «πακέτο» επιφέρει δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού συνολικού ύψους 10.074.829,006 ευρώ, μόνο για το οικονομικό έτος 2017! Ένα δυσβάσταχτο κονδύλι, που ξεπερνά τις δυνατότητες ενός πτωχευμένου, κατ’ ουσίαν, κράτους που δανείζεται με αντίτιμο την υποθήκευση της δημόσιας περιουσίας του και την απώλεια της εθνικής του ανεξαρτησίας, φαντάζει περισσότερο ως ποινή τιμωρίας και εξόντωσης των ιθαγενών κατοίκων, παρά ως εθελοντική προσφορά αλληλεγγύης, όπως προσπαθεί να το παρουσιάσει η κυβέρνηση.
Το ΕΠΑΜ τάσσεται κατά της ίδρυσης επιπλέον δομών υποδοχής και κράτησης μεταναστών στα ακριτικά νησιά, τα οποία μάλιστα, θα πρέπει να λειτουργούν ως προσωρινός σταθμός ολιγοήμερης διαμονής των μεταναστευτικών ροών. Επισημαίνει ότι αυτά τα σχέδια αποδέχονται και νομιμοποιούν τον ρόλο της Τουρκίας ως επίσημου δουλέμπορα της περιοχής, μονιμοποιούν το πρόβλημα και την ανεξέλεγκτη δράση των ΜΚΟ και θέτουν σε κίνδυνο την κοινωνική και εθνική ασφάλεια.
Το ΕΠΑΜ προειδοποιεί: Η εδαφική ακεραιότητα της χώρας βρίσκεται υπό άμεση απειλή όσο η Τουρκία χρησιμοποιεί τις μεταναστευτικές ροές ως γεωστρατηγικό όπλο προώθησης της επεκτατικής της πολιτικής.
Το προσφυγικό-μεταναστευτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, μπορεί να επιλυθεί ουσιαστικά μόνο από μια πατριωτική-δημοκρατική εξουσία, εφόσον φύγουμε από την ΕΕ, καταργώντας τις συνθήκες Σένγκεν και Δουβλίνου. Εφόσον εφαρμοστεί ένας εθνικός σχεδιασμός με βάση τα διεθνώς νόμιμα και προβλεπόμενα για τους μετανάστες και τους πρόσφυγες. Εφόσον εφαρμοστεί μια εθνική πολιτική φύλαξης των συνόρων από ίδιες, κρατικές δυνάμεις. Εφόσον περιοριστεί και τεθεί υπό αυστηρό εθνικό έλεγχο η εθελοντική προσφορά και η δράση των ΜΚΟ. Εφόσον καταγγελθεί επισήμως στους Διεθνείς Οργανισμούς η Τουρκία για τις τακτικές ελέγχου των προσφυγικών ροών και την καταπάτηση του Διεθνούς Δικαίου και των Ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Για την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτείται σαφής διάκριση μεταναστών και προσφύγων, κατά τα διεθνώς ισχύοντα, και ταχύτατη ολοκλήρωση των διαδικασιών ταυτοποίησης υπό αποκλειστικά κρατικό έλεγχο. Όσοι πράγματι χρήζουν διεθνούς προστασίας, να προμηθεύονται τάχιστα τα κατάλληλα ταξιδιωτικά έγγραφα, ώστε να μεταβούν όπου θέλουν, εκτός Ελλάδος, δια της νομίμου οδού και υπό την άμεση συνδρομή και αποκλειστική εποπτεία του ΟΗΕ. Αντιθέτως, όσοι ταυτοποιηθούν, από τις ελληνικές αρχές και την Interpol, για παραβατικότητα ή συνιστούν οιωνεί κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια της χώρας, να επιστρέφονται (απελαύνονται) πίσω στην Τουρκία, ή στις χώρες προέλευσής τους.
Ωστόσο, η κρισιμότητα της κατάστασης απαιτεί να τεθεί άμεσα υπό τον αποκλειστικό έλεγχο του πολεμικού ναυτικού της χώρας η θαλάσσια περιοχή μεταξύ των τουρκικών ακτών και των ελληνικών νησιών, εφόσον, ως γνωστόν, το ΝΑΤΟ, που υποτίθεται ότι θα αναχαίτιζε τις ροές, δεν αναγνωρίζει σύνορα μεταξύ των κρατών-μελών του, ενώ απ’ την άλλη, η παρουσία του σηματοδοτεί την επιχειρησιακή παραχώρηση του Αιγαίου σε εξωεθνικές δυνάμεις.
Το ΕΠΑΜ επισημαίνει: Το μεταναστευτικό απαιτεί χειρισμούς κυρίαρχου κράτους σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο. Ο Λαός οφείλει να αγωνιστεί για την υπεράσπιση της πατρίδας, για την απελευθέρωση της χώρας, για την αποκατάσταση της νομιμότητας, για την ανάδειξη μιας δημοκρατικής–πατριωτικής κυβέρνησης.
Όσον αφορά στο έγκλημα που επιχειρείται να διατελεστεί στην Κω, καλούμε τους Κώους πολίτες να σταθούν στο ύψος τον περιστάσεων και να μην επιτρέψουν την καταστροφή του στρατοπέδου και την έκθεση του νησιού, αλλά και ολόκληρου του Ανατολικού Αιγαίου, στους εγκυμονούντες κινδύνους.
Αθήνα, 26 Μαρτίου 2017
O Τομέας Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΕΠΑΜ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.