Ιόνια Οδός:Προσωρινές Κυκλοφοριακές Ρυθµίσεις Στο Τµήµα Καµπή - Πέρδικα
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθµίσεις στο Τµήµα Καµπή - Πέρδικα του
Αυτοκινητόδροµου ΙΟΝΙΑ Ο∆ΟΣ, στην εδαφική αρµοδιότητα της ∆ιεύθυνσης
Αστυνοµίας Ιωαννίνων (χ/θ 175+710 έως τέλος, χ/θ 200+991), για την εκτέλεση
εργασιών ετήσιας τακτικής συντήρησης, κατά το χρονικό διάστηµα από 31-03-2017
µέχρι και 31-12-2017, κατά περίπτωση.-
για το χρονικό
διάστηµα από την Παρασκευή 31-03-2017 µέχρι και την Κυριακή 31-12-2017,αποφασίστηκε να
εφαρµοστούν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθµίσεις (και στα δύο ρεύµατα κυκλοφορίας του
Αυτοκινητοδρόµου ΙΟΝΙΑ Ο∆ΟΣ ή σε κλάδους εισόδου/εξόδου των Ανισόπεδων Κόµβων
αυτού), όπως περιγράφονται αναλυτικά στα ανωτέρω (2) και (3) σχετικά έγγραφα του
προοιµίου της παρούσης, ως ακολούθως:
τοπικού αποκλεισµού της Λ.Ε.Α. του Αυτοκινητοδρόµου ή
εναλλάξ τοπικού αποκλεισµού µίας λωρίδας κάθε φορά κυκλοφορίας του
Αυτοκινητοδρόµου (είτε της αριστερής είτε της δεξιάς µόνο) ή
σε Α/Κ τον τοπικό αποκλεισµό τµήµατος (δεξιού ή αριστερού) του κλάδου εξόδου από
τον Αυτοκινητόδροµο ή
σε Α/Κ, τον τοπικό αποκλεισµό τµήµατος (δεξιού ή αριστερού) τον κλάδου εισόδου
στον Αυτοκινητόδροµο
2. Οι προσωρινές, κατά περίπτωση, κυκλοφοριακές ρυθµίσεις, προκειµένου να
πραγµατοποιηθούν προγραµµατισµένες εργασίες συντήρησης µικρής διάρκειας στα οδικά
τµήµατα εντός των Ορίων του Έργον Παραχώρησης, θα εφαρµοσθούν ως ακολούθως:
Οι ανωτέρω περιορισµοί θα υλοποιούνται µε εφαρµογή των αντίστοιχων τυπικών διατάξεων
σήµανσης που προβλέπονται κατά περίπτωση ανά είδος αποκλεισµού, σύµφωνα µε τις
εγκεκριµένες µελέτες.
4. Οι τυπικές διατάξεις σήµανσης περιλαµβάνονται στο Παράρτηµα Ζ της ΕΣΥ της Σύµβασης
Παραχώρησης (Αυτοκινητόδροµοι - Εργοτάξια Μικρής ∆ιάρκειας) και στην αναθεωρηµένη
µελέτη του Ανεξάρτητου Μηχανικού (περιπτώσεις Κινητής Σήµανσης Εργασιών Μικρής
∆ιάρκειας).
5. Η επιλογή, προσαρµογή και εφαρµογή της κατάλληλης ανά περίπτωση τυπικής διάταξης
σήµανσης, αποτελεί ευθύνη της «ΝΕΑ Ο∆ΟΣ Α.Ε». Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε αιτία
(πχ. γεωµετρικές/οριζοντιογραφικες συνθήκες, µήκος αποκλεισµού, διάρκεια αποκλεισµού
κλπ) δεν καθίσταται κατάλληλη η εφαρµογή κάποιας τυπικής διάταξης σήµανσης, για την
υλοποίηση των εργασιών θα υποβάλλεται ξεχωριστό αίτηµα, σύµφωνα µε τις προβλεπόµενες
από τον Νόµο ισχύουσες ∆ιατάξεις.
6. Να εξαιρεθούν των εργασιών, επιπλέον των αναφερόµενων στο ανωτέρω (2) σχετικό:
τα Σαββατοκύριακα και οι µέρες πριν ή µεταξύ ή µετά από αργίες (π.χ. 13-04-2017 έως
και 18-04-2017, 28-04-2017 έως και 02-05-2017, 02-06-2017 έως και 06-06-2017, 11-
08-2017 έως και 16-08-2017, 27-10-2017 έως και 29-10-2017, 22-12-2017 έως και 27-
- 3 -
12-2017, 29-12-2017 έως και 31-12-2017)
τα Σαββατοκύριακα της καλοκαιρινής περιόδου από 17-06-2017 έως και 10-09-2017
7. Να ενηµερώνεται εγγράφως το αρµόδιο Τµήµα Τροχαίας Ιωαννίνων, σε εύλογο χρονικό
διάστηµα,πριν την έναρξη των εργασιών, για το είδος του αποκλεισµού, το είδος των εργασιών,
το µήκος αποκλεισµού, τις εφαρµοζόµενες προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθµίσεις και την
χρονική διάρκεια τους.
8. Ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να ενηµερώνει κάθε φορά τους χρήστες µε το
προσφορότερο τρόπο καθώς και να παρέχεται συνεχής πληροφόρηση για τις επικρατούσες
συνθήκες κυκλοφορίας, ώστε να εξασφαλίζονται οι απαιτήσεις οµαλούς και ασφαλούς
διεξαγωγής της κυκλοφορίας.
9. Η παρούσα Αστυνοµική Απόφαση δίνεται να ανακληθεί σε περίπτωση που δεν τηρούνται οι
όροι χορήγησης αυτής.
10. Το µήκος ζώνης έργων σε καµία περίπτωση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τo αναφερόµενο στις
τυπικές διατάξεις σήµανσης µήκος ή σε περίπτωση που αυτό δεν προσδιορίζεται τα δύο (2) χλµ
11. Για την ασφαλή εκτέλεση εργασιών σε οδικά τµήµατα που η γεωµετρία της περιοχής των
ρυθµίσεων περιλαµβάνει οριζοντιογραφικές καµπύλες και προκειµένου να εξασφαλίζεται η
ορατότητα, είναι δυνατόν το προβλεπόµενο από τις τυπικές διατάξεις σήµανσης µήκος της
ζώνης προειδοποίησης και µήκος της ζώνης συναρµογής να επιµηκύνεται και να
προσαρµόζεται κατάλληλα, µε επανάληψη των προβλεπόµενων από τις τυπικές διατάξεις
πινακίδων.
12. Επισηµαίνεται ότι η «ΝΕΑ Ο∆ΟΣ Α.Ε.» έχει την ευθύνη και οφείλει να µεριµνά:
Για την επιλογή των κατάλληλων κάθε φορά εγκεκριµένων τυπικών διατάξεων
προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθµίσεων πού αντιστοιχούν στις περιπτώσεις
αποκλεισµού που θα εφαρµοστούν (λαµβάνοντας υπόψη το µέγιστο επιτρεπτό µήκος
αποκλεισµού, το µήκος της ζώνης έργων, τη θέση και τη λωρίδα αποκλεισµού, τη
γεωµετρία και ης τυχόν οριζοντιογραφικες καµπύλες της οδού κτλ.) και την
προσαρµογή τους στα χαρακτηριστικά και τις συνθήκες της περιοχής των ρυθµίσεων
(π.χ. προσαρµογή ορίων ταχύτητας, επαρκή πλάτη λωρίδων κυκλοφορίας, µήκος ζώνης
προειδοποίησης και ζώνης συναρµογής µε τυχόν επιµήκυνση τους για την εξασφάλιση
της οµαλούς συναρµογής και της ορατότητας, αποστάσεις πινακίδων και θέσεις
σήµανσης, µήκος ζώνης έργων κτλ) καθώς και για την λήψη όλων των απαιτούµενων
πρόσθετων απαραίτητων µέτρων για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής σήµανσης (π.χ.
τοποθέτηση πρόσθετης προειδοποιητικής σήµανσης όταν εισέρχεται κλάδος εισόδου
εντός της ζώνης προειδοποίησης, τακτική συντήρηση της σήµανσης„ έγκαιρη
αποµάκρυνση µηχανικού εξοπλισµού, τοποθέτηση κατάλληλων διατάξεων προστασίας
µεταξύ εργοταξίου και χώρου οδικής κυκλοφορίας, χρήση αναλαµπόντων φανών,
τοποθέτηση αναλάµποντος βέλους, κατάλληλος φωτισµός περιοχής ρυθµίσεων, χρήση
φορητών πινακίδων µεταβλητών µηνυµάτων, απόκρυψη υφιστάµενης σήµανσης που
- 4 -
τυχόν δεν ισχύει κατά τη διάρκεια των ρυθµίσεων κτλ.), µε σκοπό να προσφέρεται
διαρκώς ευκρινής και άµεση αντίληψη των ρυθµίσεων και των απαιτούµενων
πληροφοριών, να αποκλείεται ο χώρος των εργασιών καθώς και να διεξάγεται µε
ασφάλεια η κυκλοφορία των οχηµάτων και των εργαζοµένων.
Για τη λήψη των απαιτούµενων µέτρων, όταν απαιτείται αποµάκρυνση τµήµατος της
µόνιµης περίφραξης ή/και των στηθαίων ασφαλείας για τη διευκόλυνση της πρόσβασης
στον χώρο των εργασιών, ώστε στις θέσεις της αποξηλωθείσης προσωρινά περίφραξης
να αποκλείεται η είσοδος ζώων στον αυτοκινητόδροµο, στις δε θέσεις προσωρινής
αποξήλωσης των στηθαίων ασφαλείας να γίνεται κατάλληλη διαµόρφωση των
απολήξεων και να τοποθετούνται κατάλληλες διατάξεις προστασίας µεταξύ εργοταξίου
και χώρου οδικής κυκλοφορίας {παρ, 5.3 και 5.5 των ΟΜΟΕ- ΣΕΕΟ (Τεύχος 7)}.
Για τη λήψη των κατάλληλων µέτρων υγείας και ασφάλειας εργαζοµένων και χρηστών.
Για την εξασφάλιση του Τάχιστου απαιτούµενου πλάτους ανά λωρίδα κυκλοφορίας και
την καλή κατάσταση του κυκλοφορούµενου τµήµατος.
Για την έγκαιρη άρση των ρυθµίσεων µετά το πέρας των εργασιών και την
αποµάκρυνση των µέσων σήµανσης και του µηχανικού εξοπλισµού κάθε φορά,
προκειµένου το κατάστρωµα της οδού να αποδίδεται ολόκληρο στην κυκλοφορία αφού
προηγουµένως εξασφαλιστεί ότι είναι ελεύθερο από µηχανήµατα, απορρίµµατα,
ανωµαλίες επιφάνειας κτλ. Σηµειώνεται ότι οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθµίσεις
µικρής διάρκειας θα λαµβάνουν χώρα σε ώρες που εξασφαλίζεται επαρκής ορατότητα
υπό το φως της ηµέρας, θα ξεκινούν αφού ξηµερώσει και θα αποσύρονται σε κάθε
περίπτωση πριν τη δύση του ηλίου. Ως εκ τούτου, τις ηµέρες Σάββατο και Κυριακή,
οι κυκλοφοριακές ρυθµίσεις δύναται να ξεκινούν στις 07:00 (όπως προσδιορίζεται στο
αίτηµα) µόνο κατά τις περιόδους που την ώρα αυτή έχει ξηµερώσει, διαφορετικά θα
ξεκινούν αφού ξηµερώσει.
Για την αποφυγή αλληλοεπικάλυψης µε άλλες εν ισχύ κυκλοφοριακές ρυθµίσεις µικρής
ή µακράς διάρκειας στην ευρύτερη περιοχή των υπό εκτέλεση εργασιών.
13. Κατά την εφαρµογή των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθµίσεων θα λαµβάνεται ιδιαίτερη
µέριµνα ώστε, σε κάθε περίπτωση, να εξασφαλίζεται η οµαλή κυκλοφορία και να
ελαχιστοποιείται η παρεµπόδιση των χρηστών. Προς το σκοπό αυτό, να συµφωνηθούν µε το
αρµόδιο Τµήµα Τροχαίας Ιωαννίνων, εκ των προτέρων, όλα τα ενδεδειγµένα µέτρα που θα
πρέπει να λαµβάνονται, σε περίπτωση που εκτιµηθεί ή παρατηρηθεί σηµαντική επίπτωση στην
οµαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδροµο, προκειµένου να ελαχιστοποιείται
κατά το δυνατόν η παρεµπόδιση των χρηστών. Ειδική µέριµνα να ληφθεί για τις ώρες που
αναµένεται αυξηµένος κυκλοφοριακός φόρτος, (π.χ. για τις ηµέρες από Παρασκευή ~ Κυριακή
και τις περιόδους αργιών κατά την είσοδο - έξοδο των εκδροµέων) καθώς και για ηµέρες
δυσµενών καιρικών συνθηκών ή που τυχόν απαιτηθεί η διέλευση αποχιονιστικών
µηχανηµάτων.
- 5 -
14. Επιπλέον µε µέριµνα της «ΝΕΑ Ο∆ΟΣ Α.Ε.», να προηγηθεί έγκαιρη ενηµέρωση των χρηστών
για τις πραγµατοποιούµενες κυκλοφοριακές ρυθµίσεις µε το προσφορότερο τρόπο από τα
ΜΜΕ και το διαδίκτυο, καθώς και να παρέχεται συνεχής πληροφόρηση για τις επικρατούσες
συνθήκες κυκλοφορίας (π.χ. από εισπράκτορες, κινητά και σταθερά VMS κτλ) ώστε να
εξασφαλίζονται οι απαιτήσεις οµαλούς και ασφαλούς διεξαγωγής της κυκλοφορίας.
15. Σε κάθε περίπτωση, η «ΝΕΑ Ο∆ΟΣ Α,Ε.» οφείλει σε όλη τη διάρκεια της εκτέλεσης των
εργασιών να τοποθετεί και να συντηρεί σύµφωνα µε την ισχύουσα Νοµοθεσία, την Πρότυπη
Τεχνική Προδιαγραφή σήµανσης εκτελούµενων έργων εντός και εκτός κατοικηµένης περιοχής,
τα εγκεκριµένα εγχειρίδια Λειτουργίας και Συντήρησης, τα Σχέδια ∆ράσης και τις
εγκεκριµένες µελέτες, τις απαιτούµενες πινακίδες σήµανσης, φανούς, αντανακλαστικά,
προειδοποιητικές και πληροφοριακές πινακίδες και γενικά να λαµβάνει κάθε απαιτούµενο
µέτρο, ώστε να εξασφαλίζεται µε αποκλειστική µέριµνα και ευθύνη του η οµαλή και ασφαλής
διεξαγωγή της κυκλοφορίας των οχηµάτων στην περιοχή των εκτελούµενων έργων.
16. Επισηµαίνεται ότι, σε καµιά περίπτωση δεν θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχηµάτων επί
του αυτοκινητοδρόµου χωρίς προηγούµενη ενηµέρωση και έγκριση από τον ∆ιοικητή του
Τµήµατος Τροχαίας Ιωαννίνων, ο οποίος εξουσιοδοτείται µε την παρούσα για την λήψη
τυχόν πρόσθετων κυκλοφοριακών µέτρων, εφόσον απαιτηθεί.
Ά ρ θ ρ ο 2ο
Η ισχύς της παρούσας στην εδαφική δικαιοδοσία της ∆ιεύθυνσης Αστυνοµίας Ιωαννίνων, αρχίζει:
• µετά την πραγµατοποίηση επιτόπιας αυτοψίας, από τον ∆ιοικητή του Τµήµατος Τροχαίας
Ιωαννίνων της «ΝΕΑ Ο∆ΟΣ Α.Ε.» και της Κ/Ξ «EURO ΙΟΝΙΑ», για την ορθότητα της
τοποθέτησης της προβλεπόµενης κυκλοφοριακής σήµανσης, όπως αυτή προκύπτει από την
υποβληθείσα µελέτη, ως και για την αναγκαιότητα λήψης τυχόν πρόσθετων µέτρων
κυκλοφοριακής σήµανσης.
• από τη δηµοσίευσή της, σύµφωνα µε το άρθρο 109 του Ν.2696/1999 Κ.Ο.Κ. και την ανάρτησή
της στο διαδίκτυο, σύµφωνα µε το άρθρο 4 Ν.3861/2010.
Ά ρ θ ρ ο 3ο
Οι παραβάτες της παρούσας τιµωρούνται σύµφωνα µε τις ποινές που ορίζονται από τον Ν.2696/99
(Κ.Ο.Κ.), όπως τροποποιήθηκε – αντικαταστάθηκε και ισχύει, καθώς και µε τις εκάστοτε ισχύουσες
διατάξεις
Αυτοκινητόδροµου ΙΟΝΙΑ Ο∆ΟΣ, στην εδαφική αρµοδιότητα της ∆ιεύθυνσης
Αστυνοµίας Ιωαννίνων (χ/θ 175+710 έως τέλος, χ/θ 200+991), για την εκτέλεση
εργασιών ετήσιας τακτικής συντήρησης, κατά το χρονικό διάστηµα από 31-03-2017
µέχρι και 31-12-2017, κατά περίπτωση.-
για το χρονικό
διάστηµα από την Παρασκευή 31-03-2017 µέχρι και την Κυριακή 31-12-2017,αποφασίστηκε να
εφαρµοστούν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθµίσεις (και στα δύο ρεύµατα κυκλοφορίας του
Αυτοκινητοδρόµου ΙΟΝΙΑ Ο∆ΟΣ ή σε κλάδους εισόδου/εξόδου των Ανισόπεδων Κόµβων
αυτού), όπως περιγράφονται αναλυτικά στα ανωτέρω (2) και (3) σχετικά έγγραφα του
προοιµίου της παρούσης, ως ακολούθως:
τοπικού αποκλεισµού της Λ.Ε.Α. του Αυτοκινητοδρόµου ή
εναλλάξ τοπικού αποκλεισµού µίας λωρίδας κάθε φορά κυκλοφορίας του
Αυτοκινητοδρόµου (είτε της αριστερής είτε της δεξιάς µόνο) ή
σε Α/Κ τον τοπικό αποκλεισµό τµήµατος (δεξιού ή αριστερού) του κλάδου εξόδου από
τον Αυτοκινητόδροµο ή
σε Α/Κ, τον τοπικό αποκλεισµό τµήµατος (δεξιού ή αριστερού) τον κλάδου εισόδου
στον Αυτοκινητόδροµο
2. Οι προσωρινές, κατά περίπτωση, κυκλοφοριακές ρυθµίσεις, προκειµένου να
πραγµατοποιηθούν προγραµµατισµένες εργασίες συντήρησης µικρής διάρκειας στα οδικά
τµήµατα εντός των Ορίων του Έργον Παραχώρησης, θα εφαρµοσθούν ως ακολούθως:
Οι ανωτέρω περιορισµοί θα υλοποιούνται µε εφαρµογή των αντίστοιχων τυπικών διατάξεων
σήµανσης που προβλέπονται κατά περίπτωση ανά είδος αποκλεισµού, σύµφωνα µε τις
εγκεκριµένες µελέτες.
4. Οι τυπικές διατάξεις σήµανσης περιλαµβάνονται στο Παράρτηµα Ζ της ΕΣΥ της Σύµβασης
Παραχώρησης (Αυτοκινητόδροµοι - Εργοτάξια Μικρής ∆ιάρκειας) και στην αναθεωρηµένη
µελέτη του Ανεξάρτητου Μηχανικού (περιπτώσεις Κινητής Σήµανσης Εργασιών Μικρής
∆ιάρκειας).
5. Η επιλογή, προσαρµογή και εφαρµογή της κατάλληλης ανά περίπτωση τυπικής διάταξης
σήµανσης, αποτελεί ευθύνη της «ΝΕΑ Ο∆ΟΣ Α.Ε». Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε αιτία
(πχ. γεωµετρικές/οριζοντιογραφικες συνθήκες, µήκος αποκλεισµού, διάρκεια αποκλεισµού
κλπ) δεν καθίσταται κατάλληλη η εφαρµογή κάποιας τυπικής διάταξης σήµανσης, για την
υλοποίηση των εργασιών θα υποβάλλεται ξεχωριστό αίτηµα, σύµφωνα µε τις προβλεπόµενες
από τον Νόµο ισχύουσες ∆ιατάξεις.
6. Να εξαιρεθούν των εργασιών, επιπλέον των αναφερόµενων στο ανωτέρω (2) σχετικό:
τα Σαββατοκύριακα και οι µέρες πριν ή µεταξύ ή µετά από αργίες (π.χ. 13-04-2017 έως
και 18-04-2017, 28-04-2017 έως και 02-05-2017, 02-06-2017 έως και 06-06-2017, 11-
08-2017 έως και 16-08-2017, 27-10-2017 έως και 29-10-2017, 22-12-2017 έως και 27-
- 3 -
12-2017, 29-12-2017 έως και 31-12-2017)
τα Σαββατοκύριακα της καλοκαιρινής περιόδου από 17-06-2017 έως και 10-09-2017
7. Να ενηµερώνεται εγγράφως το αρµόδιο Τµήµα Τροχαίας Ιωαννίνων, σε εύλογο χρονικό
διάστηµα,πριν την έναρξη των εργασιών, για το είδος του αποκλεισµού, το είδος των εργασιών,
το µήκος αποκλεισµού, τις εφαρµοζόµενες προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθµίσεις και την
χρονική διάρκεια τους.
8. Ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να ενηµερώνει κάθε φορά τους χρήστες µε το
προσφορότερο τρόπο καθώς και να παρέχεται συνεχής πληροφόρηση για τις επικρατούσες
συνθήκες κυκλοφορίας, ώστε να εξασφαλίζονται οι απαιτήσεις οµαλούς και ασφαλούς
διεξαγωγής της κυκλοφορίας.
9. Η παρούσα Αστυνοµική Απόφαση δίνεται να ανακληθεί σε περίπτωση που δεν τηρούνται οι
όροι χορήγησης αυτής.
10. Το µήκος ζώνης έργων σε καµία περίπτωση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τo αναφερόµενο στις
τυπικές διατάξεις σήµανσης µήκος ή σε περίπτωση που αυτό δεν προσδιορίζεται τα δύο (2) χλµ
11. Για την ασφαλή εκτέλεση εργασιών σε οδικά τµήµατα που η γεωµετρία της περιοχής των
ρυθµίσεων περιλαµβάνει οριζοντιογραφικές καµπύλες και προκειµένου να εξασφαλίζεται η
ορατότητα, είναι δυνατόν το προβλεπόµενο από τις τυπικές διατάξεις σήµανσης µήκος της
ζώνης προειδοποίησης και µήκος της ζώνης συναρµογής να επιµηκύνεται και να
προσαρµόζεται κατάλληλα, µε επανάληψη των προβλεπόµενων από τις τυπικές διατάξεις
πινακίδων.
12. Επισηµαίνεται ότι η «ΝΕΑ Ο∆ΟΣ Α.Ε.» έχει την ευθύνη και οφείλει να µεριµνά:
Για την επιλογή των κατάλληλων κάθε φορά εγκεκριµένων τυπικών διατάξεων
προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθµίσεων πού αντιστοιχούν στις περιπτώσεις
αποκλεισµού που θα εφαρµοστούν (λαµβάνοντας υπόψη το µέγιστο επιτρεπτό µήκος
αποκλεισµού, το µήκος της ζώνης έργων, τη θέση και τη λωρίδα αποκλεισµού, τη
γεωµετρία και ης τυχόν οριζοντιογραφικες καµπύλες της οδού κτλ.) και την
προσαρµογή τους στα χαρακτηριστικά και τις συνθήκες της περιοχής των ρυθµίσεων
(π.χ. προσαρµογή ορίων ταχύτητας, επαρκή πλάτη λωρίδων κυκλοφορίας, µήκος ζώνης
προειδοποίησης και ζώνης συναρµογής µε τυχόν επιµήκυνση τους για την εξασφάλιση
της οµαλούς συναρµογής και της ορατότητας, αποστάσεις πινακίδων και θέσεις
σήµανσης, µήκος ζώνης έργων κτλ) καθώς και για την λήψη όλων των απαιτούµενων
πρόσθετων απαραίτητων µέτρων για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής σήµανσης (π.χ.
τοποθέτηση πρόσθετης προειδοποιητικής σήµανσης όταν εισέρχεται κλάδος εισόδου
εντός της ζώνης προειδοποίησης, τακτική συντήρηση της σήµανσης„ έγκαιρη
αποµάκρυνση µηχανικού εξοπλισµού, τοποθέτηση κατάλληλων διατάξεων προστασίας
µεταξύ εργοταξίου και χώρου οδικής κυκλοφορίας, χρήση αναλαµπόντων φανών,
τοποθέτηση αναλάµποντος βέλους, κατάλληλος φωτισµός περιοχής ρυθµίσεων, χρήση
φορητών πινακίδων µεταβλητών µηνυµάτων, απόκρυψη υφιστάµενης σήµανσης που
- 4 -
τυχόν δεν ισχύει κατά τη διάρκεια των ρυθµίσεων κτλ.), µε σκοπό να προσφέρεται
διαρκώς ευκρινής και άµεση αντίληψη των ρυθµίσεων και των απαιτούµενων
πληροφοριών, να αποκλείεται ο χώρος των εργασιών καθώς και να διεξάγεται µε
ασφάλεια η κυκλοφορία των οχηµάτων και των εργαζοµένων.
Για τη λήψη των απαιτούµενων µέτρων, όταν απαιτείται αποµάκρυνση τµήµατος της
µόνιµης περίφραξης ή/και των στηθαίων ασφαλείας για τη διευκόλυνση της πρόσβασης
στον χώρο των εργασιών, ώστε στις θέσεις της αποξηλωθείσης προσωρινά περίφραξης
να αποκλείεται η είσοδος ζώων στον αυτοκινητόδροµο, στις δε θέσεις προσωρινής
αποξήλωσης των στηθαίων ασφαλείας να γίνεται κατάλληλη διαµόρφωση των
απολήξεων και να τοποθετούνται κατάλληλες διατάξεις προστασίας µεταξύ εργοταξίου
και χώρου οδικής κυκλοφορίας {παρ, 5.3 και 5.5 των ΟΜΟΕ- ΣΕΕΟ (Τεύχος 7)}.
Για τη λήψη των κατάλληλων µέτρων υγείας και ασφάλειας εργαζοµένων και χρηστών.
Για την εξασφάλιση του Τάχιστου απαιτούµενου πλάτους ανά λωρίδα κυκλοφορίας και
την καλή κατάσταση του κυκλοφορούµενου τµήµατος.
Για την έγκαιρη άρση των ρυθµίσεων µετά το πέρας των εργασιών και την
αποµάκρυνση των µέσων σήµανσης και του µηχανικού εξοπλισµού κάθε φορά,
προκειµένου το κατάστρωµα της οδού να αποδίδεται ολόκληρο στην κυκλοφορία αφού
προηγουµένως εξασφαλιστεί ότι είναι ελεύθερο από µηχανήµατα, απορρίµµατα,
ανωµαλίες επιφάνειας κτλ. Σηµειώνεται ότι οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθµίσεις
µικρής διάρκειας θα λαµβάνουν χώρα σε ώρες που εξασφαλίζεται επαρκής ορατότητα
υπό το φως της ηµέρας, θα ξεκινούν αφού ξηµερώσει και θα αποσύρονται σε κάθε
περίπτωση πριν τη δύση του ηλίου. Ως εκ τούτου, τις ηµέρες Σάββατο και Κυριακή,
οι κυκλοφοριακές ρυθµίσεις δύναται να ξεκινούν στις 07:00 (όπως προσδιορίζεται στο
αίτηµα) µόνο κατά τις περιόδους που την ώρα αυτή έχει ξηµερώσει, διαφορετικά θα
ξεκινούν αφού ξηµερώσει.
Για την αποφυγή αλληλοεπικάλυψης µε άλλες εν ισχύ κυκλοφοριακές ρυθµίσεις µικρής
ή µακράς διάρκειας στην ευρύτερη περιοχή των υπό εκτέλεση εργασιών.
13. Κατά την εφαρµογή των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθµίσεων θα λαµβάνεται ιδιαίτερη
µέριµνα ώστε, σε κάθε περίπτωση, να εξασφαλίζεται η οµαλή κυκλοφορία και να
ελαχιστοποιείται η παρεµπόδιση των χρηστών. Προς το σκοπό αυτό, να συµφωνηθούν µε το
αρµόδιο Τµήµα Τροχαίας Ιωαννίνων, εκ των προτέρων, όλα τα ενδεδειγµένα µέτρα που θα
πρέπει να λαµβάνονται, σε περίπτωση που εκτιµηθεί ή παρατηρηθεί σηµαντική επίπτωση στην
οµαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδροµο, προκειµένου να ελαχιστοποιείται
κατά το δυνατόν η παρεµπόδιση των χρηστών. Ειδική µέριµνα να ληφθεί για τις ώρες που
αναµένεται αυξηµένος κυκλοφοριακός φόρτος, (π.χ. για τις ηµέρες από Παρασκευή ~ Κυριακή
και τις περιόδους αργιών κατά την είσοδο - έξοδο των εκδροµέων) καθώς και για ηµέρες
δυσµενών καιρικών συνθηκών ή που τυχόν απαιτηθεί η διέλευση αποχιονιστικών
µηχανηµάτων.
- 5 -
14. Επιπλέον µε µέριµνα της «ΝΕΑ Ο∆ΟΣ Α.Ε.», να προηγηθεί έγκαιρη ενηµέρωση των χρηστών
για τις πραγµατοποιούµενες κυκλοφοριακές ρυθµίσεις µε το προσφορότερο τρόπο από τα
ΜΜΕ και το διαδίκτυο, καθώς και να παρέχεται συνεχής πληροφόρηση για τις επικρατούσες
συνθήκες κυκλοφορίας (π.χ. από εισπράκτορες, κινητά και σταθερά VMS κτλ) ώστε να
εξασφαλίζονται οι απαιτήσεις οµαλούς και ασφαλούς διεξαγωγής της κυκλοφορίας.
15. Σε κάθε περίπτωση, η «ΝΕΑ Ο∆ΟΣ Α,Ε.» οφείλει σε όλη τη διάρκεια της εκτέλεσης των
εργασιών να τοποθετεί και να συντηρεί σύµφωνα µε την ισχύουσα Νοµοθεσία, την Πρότυπη
Τεχνική Προδιαγραφή σήµανσης εκτελούµενων έργων εντός και εκτός κατοικηµένης περιοχής,
τα εγκεκριµένα εγχειρίδια Λειτουργίας και Συντήρησης, τα Σχέδια ∆ράσης και τις
εγκεκριµένες µελέτες, τις απαιτούµενες πινακίδες σήµανσης, φανούς, αντανακλαστικά,
προειδοποιητικές και πληροφοριακές πινακίδες και γενικά να λαµβάνει κάθε απαιτούµενο
µέτρο, ώστε να εξασφαλίζεται µε αποκλειστική µέριµνα και ευθύνη του η οµαλή και ασφαλής
διεξαγωγή της κυκλοφορίας των οχηµάτων στην περιοχή των εκτελούµενων έργων.
16. Επισηµαίνεται ότι, σε καµιά περίπτωση δεν θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχηµάτων επί
του αυτοκινητοδρόµου χωρίς προηγούµενη ενηµέρωση και έγκριση από τον ∆ιοικητή του
Τµήµατος Τροχαίας Ιωαννίνων, ο οποίος εξουσιοδοτείται µε την παρούσα για την λήψη
τυχόν πρόσθετων κυκλοφοριακών µέτρων, εφόσον απαιτηθεί.
Ά ρ θ ρ ο 2ο
Η ισχύς της παρούσας στην εδαφική δικαιοδοσία της ∆ιεύθυνσης Αστυνοµίας Ιωαννίνων, αρχίζει:
• µετά την πραγµατοποίηση επιτόπιας αυτοψίας, από τον ∆ιοικητή του Τµήµατος Τροχαίας
Ιωαννίνων της «ΝΕΑ Ο∆ΟΣ Α.Ε.» και της Κ/Ξ «EURO ΙΟΝΙΑ», για την ορθότητα της
τοποθέτησης της προβλεπόµενης κυκλοφοριακής σήµανσης, όπως αυτή προκύπτει από την
υποβληθείσα µελέτη, ως και για την αναγκαιότητα λήψης τυχόν πρόσθετων µέτρων
κυκλοφοριακής σήµανσης.
• από τη δηµοσίευσή της, σύµφωνα µε το άρθρο 109 του Ν.2696/1999 Κ.Ο.Κ. και την ανάρτησή
της στο διαδίκτυο, σύµφωνα µε το άρθρο 4 Ν.3861/2010.
Ά ρ θ ρ ο 3ο
Οι παραβάτες της παρούσας τιµωρούνται σύµφωνα µε τις ποινές που ορίζονται από τον Ν.2696/99
(Κ.Ο.Κ.), όπως τροποποιήθηκε – αντικαταστάθηκε και ισχύει, καθώς και µε τις εκάστοτε ισχύουσες
διατάξεις
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.