Ακριβό μου σαράβαλο
Σε τι κατάσταση είναι το αυτοκίνητό σας; Όχι μηχανικά, αυτό μόνο εσείς το ξέρετε. Το αμάξωμα, πόσα χτυπήματα έχει; Μήπως παραμαζεύτηκαν πολλά; Και γιατί δεν τα φτιάχνετε; Είναι το θέμα οικονομικό και τα λεφτά πολλά, ή μήπως απλά δεν αξίζει γιατί θα ξαναγίνουν;
Γιατί είναι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα όλο χτυπήματα; Η απάντηση είναι απλή. Γιατί είναι πολύ κοντά μεταξύ τους. Τουλάχιστον έτσι λένε οι ειδικοί της γερμανικής ΕΛΠΑ που έκαναν έρευνα για να μετρήσουν τι φταίει που τα αυτοκίνητα σε διαφορετικές περιοχές είναι σε διαφορετική εξωτερική κατάσταση.
Μπορεί να μην ήρθαν στην Ελλάδα, αλλά κατέληξαν απλά ότι όπου η πυκνότητα αυτοκινήτων είναι τέτοια που τα φέρνει σε απόσταση ενός μέτρου ή λιγότερο μεταξύ τους πάνω από 6 φορές την ημέρα, η κατάσταση του εξωτερικού χειροτερεύει πολύ.
Αν μιλήσουμε για Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις μεγάλες πόλεις, το ένα μέτρο και οι έξι φορές είναι αστεία νούμερα. Στο μποτιλιάρισμα το ένα μέτρο είναι δύο ώρες δρόμος, και τις έξι φορές τις φτάνεις μόνο από το ένα φανάρι στο άλλο. Το δε παρκάρισμα γίνεται σε ακόμη πιο πυκνές συνθήκες, και δεδομένου ότι οι θέσεις δεν είναι οριοθετημένες, όχι ένα μέτρο δεν περισσεύει, αλλά πολλές φορές ούτε εκατοστό.
Η αιτία λοιπόν δεν είναι το περίεργο. Το περίεργο είναι ότι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν επισκευάζονται ποτέ. Από την πρώτη γρατζουνιά μετά την αγορά, μέχρι και την τελευταία πριν πάνε για πέταμα 20 χρόνια μετά, τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν έχουν πατήσει σε φανοποιείο.
Λογικό, από τη μία γιατί το κόστος είναι μεγάλο. Ένα κομμάτι να θες να «ισιώσεις» και να βάψεις και είσαι πάνω από 150 ευρώ. Aσε και μία τουλάχιστον μέρα που θα είσαι χωρίς αυτοκίνητο.
Όμως συχνά δεν είναι αυτός ο λόγος που δεν γίνονται επισκευές, αλλά κάτι ακόμη πιο λυπηρό: δεν αξίζει. Αλλες φορές δεν αξίζει γιατί τα 150 ευρώ είναι συγκρίσιμα με την αξία του αυτοκινήτου, άλλες φορές γιατί απλά και να γίνει επισκευή, σε λίγες μόνο μέρες θα υπάρξει νέα ζημιά.
Αυτό δυστυχώς απαξιώνει το αυτοκίνητο όχι μόνο στην τιμή ως μεταχειρισμένο, αλλά και στα μάτια του ιδιοκτήτη του όσο το κυκλοφορεί. Και έχοντας την εικόνα ότι οδηγεί «σαράβαλο» του συμπεριφέρεται σα σαράβαλο, και έτσι δεν διστάζει να ρισκάρει να χωθεί, να πλησιάσει και να ακουμπήσει και άλλα αυτοκίνητα, δημιουργώντας νέα σαράβαλα στην πορεία.
Ισχύει για εσάς κάτι τέτοιο; Πόσες ζημιές έχει γύρω γύρω το αυτοκίνητό σας; Και γιατί δεν το φτιάχνετε; Δεν αξίζει ή δεν «βγαίνει» το κόστος; Και τελικά με τόσες ζημιές, τι εικόνα έχετε για το ίδιο σας το αυτοκίνητο;
Πηγή:autotriti.gr
Γιατί είναι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα όλο χτυπήματα; Η απάντηση είναι απλή. Γιατί είναι πολύ κοντά μεταξύ τους. Τουλάχιστον έτσι λένε οι ειδικοί της γερμανικής ΕΛΠΑ που έκαναν έρευνα για να μετρήσουν τι φταίει που τα αυτοκίνητα σε διαφορετικές περιοχές είναι σε διαφορετική εξωτερική κατάσταση.
Μπορεί να μην ήρθαν στην Ελλάδα, αλλά κατέληξαν απλά ότι όπου η πυκνότητα αυτοκινήτων είναι τέτοια που τα φέρνει σε απόσταση ενός μέτρου ή λιγότερο μεταξύ τους πάνω από 6 φορές την ημέρα, η κατάσταση του εξωτερικού χειροτερεύει πολύ.
Αν μιλήσουμε για Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις μεγάλες πόλεις, το ένα μέτρο και οι έξι φορές είναι αστεία νούμερα. Στο μποτιλιάρισμα το ένα μέτρο είναι δύο ώρες δρόμος, και τις έξι φορές τις φτάνεις μόνο από το ένα φανάρι στο άλλο. Το δε παρκάρισμα γίνεται σε ακόμη πιο πυκνές συνθήκες, και δεδομένου ότι οι θέσεις δεν είναι οριοθετημένες, όχι ένα μέτρο δεν περισσεύει, αλλά πολλές φορές ούτε εκατοστό.
Η αιτία λοιπόν δεν είναι το περίεργο. Το περίεργο είναι ότι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν επισκευάζονται ποτέ. Από την πρώτη γρατζουνιά μετά την αγορά, μέχρι και την τελευταία πριν πάνε για πέταμα 20 χρόνια μετά, τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν έχουν πατήσει σε φανοποιείο.
Λογικό, από τη μία γιατί το κόστος είναι μεγάλο. Ένα κομμάτι να θες να «ισιώσεις» και να βάψεις και είσαι πάνω από 150 ευρώ. Aσε και μία τουλάχιστον μέρα που θα είσαι χωρίς αυτοκίνητο.
Όμως συχνά δεν είναι αυτός ο λόγος που δεν γίνονται επισκευές, αλλά κάτι ακόμη πιο λυπηρό: δεν αξίζει. Αλλες φορές δεν αξίζει γιατί τα 150 ευρώ είναι συγκρίσιμα με την αξία του αυτοκινήτου, άλλες φορές γιατί απλά και να γίνει επισκευή, σε λίγες μόνο μέρες θα υπάρξει νέα ζημιά.
Αυτό δυστυχώς απαξιώνει το αυτοκίνητο όχι μόνο στην τιμή ως μεταχειρισμένο, αλλά και στα μάτια του ιδιοκτήτη του όσο το κυκλοφορεί. Και έχοντας την εικόνα ότι οδηγεί «σαράβαλο» του συμπεριφέρεται σα σαράβαλο, και έτσι δεν διστάζει να ρισκάρει να χωθεί, να πλησιάσει και να ακουμπήσει και άλλα αυτοκίνητα, δημιουργώντας νέα σαράβαλα στην πορεία.
Ισχύει για εσάς κάτι τέτοιο; Πόσες ζημιές έχει γύρω γύρω το αυτοκίνητό σας; Και γιατί δεν το φτιάχνετε; Δεν αξίζει ή δεν «βγαίνει» το κόστος; Και τελικά με τόσες ζημιές, τι εικόνα έχετε για το ίδιο σας το αυτοκίνητο;
Πηγή:autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.