Τι καίει παραπάνω, κλιματιστικό ή ανοιχτά παράθυρα;
Τελικά μήπως το κλιματιστικό είναι καλύτερη λύση από τα ανοιχτά παράθυρα; Δείτε τώρα πόσο αυξάνεται η κατανάλωση με το κλιματιστικό ανάλογα με το καύσιμο του αυτοκινήτου σας.
Ο κλιματισμός αυξάνει το φορτίο στον κινητήρα. Τα ανοιχτά παράθυρα αυξάνουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις. Τι μπορεί να κάνει κανείς ώστε να μην τινάξει τον κόστος καυσίμου στα ύψη το καλοκαίρι, αλλά να μείνει και στα δροσερά μέσα στο αυτοκίνητό του;
Ας αρχίσουμε από το δίλημμα κλιματισμός ή παράθυρα. Έχει πλέον αποδειχθεί με πολλές δοκιμές ότι το φορτίο στον κινητήρα από τον κλιματισμό είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με το φορτίο της αεροδυναμικής αντίστασης που προσθέτουν τα ανοιχτά παράθυρα. Αν και το δεύτερο είναι συνάρτηση της ταχύτητας, και όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις τόσο μεγαλύτερη η αντίσταση και άρα το φορτίο στον κινητήρα και τελικά η κατανάλωση, θα μπορούσε να πει κανείς πως πάνω από 60 χλμ./ώρα τα ανοιχτά παράθυρα «καίνε» περισσότερο.
Τι «καίει» όμως το κλιματιστικό; Σε εκτενή έρευνα που έγινε στην Καλιφόρνια δοκιμάστηκαν διάφορα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ και υβριδικούς. Η Καλιφόρνια, αν και πολύ μακριά από την Ελλάδα έχει σχεδόν το ίδιο κλίμα, με πολύ ζέστη τους θερινούς μήνες και μαλακούς χειμώνες. Οι ειδικοί κατέταξαν την Ελλάδα στις χώρες όπου τα αποτελέσματα θα είναι ταυτόσημα. Και αυτά μιλάνε μόνα τους.
Πρώτο υπάρχει σαφής διαφοροποίηση στη χρήση. Μέσα στην πόλη, στο συχνό σταμάτα ξεκίνα και με τον κινητήρα συχνά στο ρελαντί, η κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί πολύ. Μέχρι σχεδόν και 10%.
Στον ανοιχτό δρόμο και στο ταξίδι η κατανάλωση πέφτει σχεδόν στα δύο τρίτα. Έτσι οι βενζινοκινητήρες στον ανοιχτό δρόμο έχουν την μικρότερη επιβάρυνση από τον κλιματισμό, με 3,8% αύξηση της κατανάλωσης. Στην πόλη η κατανάλωση ανεβαίνει στο 6,2%.
Οι κινητήρες ντίζελ έδειξαν μεγαλύτερη αύξηση και στα δύο σενάρια, με την επιβάρυνση στον αυτοκινητόδρομο στο 4,6% και στην πόλη στο 7,0%.
Τη μεγαλύτερη επιβάρυνση είδαν τα υβριδικά με την αύξηση της κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομο στο 6,1% και στην πόλη στο 9,7%. Πράγμα όχι περίεργο αφού τα περιφερειακά σε αυτά τα αυτοκίνητα κινούνται από ηλεκτροκινητήρες που έχουν ένα στάδιο μετατροπής ενέργειας ακόμη, μειώνοντας έτσι την αποδοτικότητα.
Πόσο κοντά πέφτουν αυτά τα νούμερα στις δικές σας εκτιμήσεις; Πόσο σας απασχολεί η επιβάρυνση στην κατανάλωση τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω κλιματισμού, και τελικά τι κάνετε για να την περιορίσετε;
autotriti.gr
Ο κλιματισμός αυξάνει το φορτίο στον κινητήρα. Τα ανοιχτά παράθυρα αυξάνουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις. Τι μπορεί να κάνει κανείς ώστε να μην τινάξει τον κόστος καυσίμου στα ύψη το καλοκαίρι, αλλά να μείνει και στα δροσερά μέσα στο αυτοκίνητό του;
Ας αρχίσουμε από το δίλημμα κλιματισμός ή παράθυρα. Έχει πλέον αποδειχθεί με πολλές δοκιμές ότι το φορτίο στον κινητήρα από τον κλιματισμό είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με το φορτίο της αεροδυναμικής αντίστασης που προσθέτουν τα ανοιχτά παράθυρα. Αν και το δεύτερο είναι συνάρτηση της ταχύτητας, και όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις τόσο μεγαλύτερη η αντίσταση και άρα το φορτίο στον κινητήρα και τελικά η κατανάλωση, θα μπορούσε να πει κανείς πως πάνω από 60 χλμ./ώρα τα ανοιχτά παράθυρα «καίνε» περισσότερο.
Τι «καίει» όμως το κλιματιστικό; Σε εκτενή έρευνα που έγινε στην Καλιφόρνια δοκιμάστηκαν διάφορα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ και υβριδικούς. Η Καλιφόρνια, αν και πολύ μακριά από την Ελλάδα έχει σχεδόν το ίδιο κλίμα, με πολύ ζέστη τους θερινούς μήνες και μαλακούς χειμώνες. Οι ειδικοί κατέταξαν την Ελλάδα στις χώρες όπου τα αποτελέσματα θα είναι ταυτόσημα. Και αυτά μιλάνε μόνα τους.
Πρώτο υπάρχει σαφής διαφοροποίηση στη χρήση. Μέσα στην πόλη, στο συχνό σταμάτα ξεκίνα και με τον κινητήρα συχνά στο ρελαντί, η κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί πολύ. Μέχρι σχεδόν και 10%.
Στον ανοιχτό δρόμο και στο ταξίδι η κατανάλωση πέφτει σχεδόν στα δύο τρίτα. Έτσι οι βενζινοκινητήρες στον ανοιχτό δρόμο έχουν την μικρότερη επιβάρυνση από τον κλιματισμό, με 3,8% αύξηση της κατανάλωσης. Στην πόλη η κατανάλωση ανεβαίνει στο 6,2%.
Οι κινητήρες ντίζελ έδειξαν μεγαλύτερη αύξηση και στα δύο σενάρια, με την επιβάρυνση στον αυτοκινητόδρομο στο 4,6% και στην πόλη στο 7,0%.
Τη μεγαλύτερη επιβάρυνση είδαν τα υβριδικά με την αύξηση της κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομο στο 6,1% και στην πόλη στο 9,7%. Πράγμα όχι περίεργο αφού τα περιφερειακά σε αυτά τα αυτοκίνητα κινούνται από ηλεκτροκινητήρες που έχουν ένα στάδιο μετατροπής ενέργειας ακόμη, μειώνοντας έτσι την αποδοτικότητα.
Πόσο κοντά πέφτουν αυτά τα νούμερα στις δικές σας εκτιμήσεις; Πόσο σας απασχολεί η επιβάρυνση στην κατανάλωση τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω κλιματισμού, και τελικά τι κάνετε για να την περιορίσετε;
autotriti.gr
Labels:
ΔΙΑΦΟΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.