Ε. Τσακαλώτος: Ο νόμος δεν δίνει όλες τις απαντήσεις, θέτει τις βάσεις για το Πανεπιστήμιο που θέλουμε
«Ο νέος νόμος δεν δίνει όλες τις απαντήσεις, θέτει όμως τις βάσεις για να συζητήσουμε το πανεπιστήμιο που θέλουμε». Αυτό σημείωσε ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, από το βήμα της Βουλής, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση.
Αναφερόμενος και στις σκοτεινές όψεις των ιδρυμάτων του εξωτερικού, ο κ. Τσακαλώτος υπογράμμισε το πρόβλημα χρέους που έχει δημιουργηθεί για πολλούς φοιτητές εξαιτίας των δανείων που παίρνουν για να καλύψουν τα έξοδα των σπουδών τους, μεταξύ των οποίων είναι και τα υψηλά δίδακτρα.
«Όταν λέτε να πάμε μπροστά, ξέρουμε ότι θέλουμε ένα επιχειρηματικό μοντέλο με ανταγωνιστικές αμοιβές; Θέλουμε την εμπορευματοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης; Αυτός που πληρώνει επηρεάζει τη θεματολογία και τη μεθοδολογία. Αυτό σημαίνει ότι η γνώση δεν είναι ανοικτή για όλους», σημείωσε.
Παράλληλα, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα της αξιολόγησης: «Στην Αγγλία φεύγουν οι πανεπιστημιακοί γιατί βαρέθηκαν να συμπληρώνουν φόρμες αξιολόγησης αντί να διδάσκουν», ενώ έκανε λόγο για «κολπάκια» στα οποία καταφεύγουν αμερικανικά και ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, προκειμένου να πετύχουν καλύτερες επιδόσεις στην αξιολόγηση.
★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr
Αναφερόμενος και στις σκοτεινές όψεις των ιδρυμάτων του εξωτερικού, ο κ. Τσακαλώτος υπογράμμισε το πρόβλημα χρέους που έχει δημιουργηθεί για πολλούς φοιτητές εξαιτίας των δανείων που παίρνουν για να καλύψουν τα έξοδα των σπουδών τους, μεταξύ των οποίων είναι και τα υψηλά δίδακτρα.
«Όταν λέτε να πάμε μπροστά, ξέρουμε ότι θέλουμε ένα επιχειρηματικό μοντέλο με ανταγωνιστικές αμοιβές; Θέλουμε την εμπορευματοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης; Αυτός που πληρώνει επηρεάζει τη θεματολογία και τη μεθοδολογία. Αυτό σημαίνει ότι η γνώση δεν είναι ανοικτή για όλους», σημείωσε.
Παράλληλα, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα της αξιολόγησης: «Στην Αγγλία φεύγουν οι πανεπιστημιακοί γιατί βαρέθηκαν να συμπληρώνουν φόρμες αξιολόγησης αντί να διδάσκουν», ενώ έκανε λόγο για «κολπάκια» στα οποία καταφεύγουν αμερικανικά και ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, προκειμένου να πετύχουν καλύτερες επιδόσεις στην αξιολόγηση.
★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.