Η τοποθέτηση του Γιάννη Στέφου για την οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης
Συζήτηση νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις»
Στην συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στη Βουλή για το ν/σ του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
για την οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης τοποθετήθηκε και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Στέφος.
Ξεκίνησε την ομιλία του τονίζοντας τις τομές του παρόντος ν/σ: την επαναθέσπιση του πανεπιστημιακού ασύλου που είχε καταργηθεί με τον ν. Διαμαντοπούλου, την επαναφορά της φοιτητικής συμμετοχής στα όργανα που αν και μικρή ενοχλεί την αντιπολίτευση, αφού δεν ταιριάζει στα σχέδια τους για τεχνοκρατικές διοικήσεις των ιδρυμάτων. Αναφέρθηκε, επίσης, στην αλλαγή της διαδικασίας εκλογής των πρυτανικών αρχών και στην οργάνωση της λειτουργίας των μεταπτυχιακών σπουδών.
Συνέχισε λέγοντας πως στα λόγια και την κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν υπάρχει συνέπεια γιατί ο μόνος αξιακός της κώδικας είναι η πάση θυσία κατασυκοφάντηση του κυβερνητικού έργου, η πάση θυσία αντιπολίτευση χωρίς να υπάρχει ουσία και περιεχόμενο,.
Αναφέρθηκε επίσης στην ρατσιστική στάση του συνδέσμου ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων για τη μη αποδοχή παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πρακτική που δεν συνάδει με τον ρόλο του εκπαιδευτικού. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού δεν είναι να βάζει ετικέτες, να αποκλείει, να τραβάει κόκκινες γραμμές, αλλά να ενώνει, να καλλιεργεί το ανοιχτό πνεύμα και τη δημιουργικότητα, να διαπαιδαγωγεί ανθρώπους έτοιμους να φτιάξουν οι ίδιοι το δικό τους μέλλον, γιατί δεν υπάρχουν παιδιά που να περισσεύουν από το σχολείο.
Ο Γιάννης Στέφος υπογράμμισε στη συνέχεια την σημασία της κατάργησης της αναγραφής της διαγωγής του μαθητή από τα σχολικά έγγραφα, καθώς η επιβολή ενός τέτοιου τιμωρητικού μέτρου ουσιαστικά αποδεικνύει την αποτυχία του σχολείου, ενώ δεν γίνεται να στιγματίζεται για μια ζωή ένας άνθρωπος για κάτι που έκανε στα εφηβικά του χρόνια.
Έκλεισε την τοποθέτησή του αναφερόμενος στην τροπολογία που εξασφαλίζει συμπλήρωση ωραρίου για καθηγητές Φυσικής Αγωγής που δεν καλύπτουν τις αναγκαίες ώρες διδασκαλίας, σε σωματεία και συλλόγους κρατικούς εποπτευόμενους από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού με γνώμονα το μέγιστο κοινωνικό όφελος. Υπενθύμισε επίσης πως στις 31 Ιουλίου 2013 ο κ. Μητσοτάκης ως Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και ο τότε Υπ. Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος απέλυσαν 2.200 καθηγητές των τεχνικών επαγγελματικών λυκείων θεωρώντας πως δεν είναι χρήσιμοι, ενώ την ίδια στιγμή οι ειδικότητες που έκλειναν στα ΕΠΑΛ δίνονταν βορά προς εκμετάλλευση στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Έκλεισε σημειώνοντας πως φέτος εγράφησαν περίπου 76000 μαθητές στα ΕΠΑΛ.
Στην συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στη Βουλή για το ν/σ του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
για την οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης τοποθετήθηκε και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Στέφος.
Ξεκίνησε την ομιλία του τονίζοντας τις τομές του παρόντος ν/σ: την επαναθέσπιση του πανεπιστημιακού ασύλου που είχε καταργηθεί με τον ν. Διαμαντοπούλου, την επαναφορά της φοιτητικής συμμετοχής στα όργανα που αν και μικρή ενοχλεί την αντιπολίτευση, αφού δεν ταιριάζει στα σχέδια τους για τεχνοκρατικές διοικήσεις των ιδρυμάτων. Αναφέρθηκε, επίσης, στην αλλαγή της διαδικασίας εκλογής των πρυτανικών αρχών και στην οργάνωση της λειτουργίας των μεταπτυχιακών σπουδών.
Συνέχισε λέγοντας πως στα λόγια και την κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν υπάρχει συνέπεια γιατί ο μόνος αξιακός της κώδικας είναι η πάση θυσία κατασυκοφάντηση του κυβερνητικού έργου, η πάση θυσία αντιπολίτευση χωρίς να υπάρχει ουσία και περιεχόμενο,.
Αναφέρθηκε επίσης στην ρατσιστική στάση του συνδέσμου ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων για τη μη αποδοχή παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πρακτική που δεν συνάδει με τον ρόλο του εκπαιδευτικού. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού δεν είναι να βάζει ετικέτες, να αποκλείει, να τραβάει κόκκινες γραμμές, αλλά να ενώνει, να καλλιεργεί το ανοιχτό πνεύμα και τη δημιουργικότητα, να διαπαιδαγωγεί ανθρώπους έτοιμους να φτιάξουν οι ίδιοι το δικό τους μέλλον, γιατί δεν υπάρχουν παιδιά που να περισσεύουν από το σχολείο.
Ο Γιάννης Στέφος υπογράμμισε στη συνέχεια την σημασία της κατάργησης της αναγραφής της διαγωγής του μαθητή από τα σχολικά έγγραφα, καθώς η επιβολή ενός τέτοιου τιμωρητικού μέτρου ουσιαστικά αποδεικνύει την αποτυχία του σχολείου, ενώ δεν γίνεται να στιγματίζεται για μια ζωή ένας άνθρωπος για κάτι που έκανε στα εφηβικά του χρόνια.
Έκλεισε την τοποθέτησή του αναφερόμενος στην τροπολογία που εξασφαλίζει συμπλήρωση ωραρίου για καθηγητές Φυσικής Αγωγής που δεν καλύπτουν τις αναγκαίες ώρες διδασκαλίας, σε σωματεία και συλλόγους κρατικούς εποπτευόμενους από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού με γνώμονα το μέγιστο κοινωνικό όφελος. Υπενθύμισε επίσης πως στις 31 Ιουλίου 2013 ο κ. Μητσοτάκης ως Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και ο τότε Υπ. Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος απέλυσαν 2.200 καθηγητές των τεχνικών επαγγελματικών λυκείων θεωρώντας πως δεν είναι χρήσιμοι, ενώ την ίδια στιγμή οι ειδικότητες που έκλειναν στα ΕΠΑΛ δίνονταν βορά προς εκμετάλλευση στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Έκλεισε σημειώνοντας πως φέτος εγράφησαν περίπου 76000 μαθητές στα ΕΠΑΛ.
Labels:
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.