"Το κυνήγι" απο το Καλλιτεχνικό Σωματείο ΕΞΑΥΔΑ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ-ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΤO ΚΥΝΗΓΙ
Ο Λούκας (Μαντς Μίκκελσεν) είναι ένας σαραντάρης που εργάζεται σε ένα σχολείο μιας επαρχίας. Μετά το διαζύγιό του, η ζωή του φαίνεται να κυλά ομαλά: αγαπά τη δουλειά του και τα παιδιά, αποκτά μια σύντροφο και μεθοδεύει όλες τις ενέργειες για να πάρει την επιμέλεια του γιου του. Ωστόσο, όλα ανατρέπονται από τη μια στιγμή στην άλλη, όταν η Κλάρα -ένα πεντάχρονο παιδί του σχολείου- μιλήσει για τα γεννητικά όργανα του Λούκας στη διευθύντρια του σχολείου. Λίγες μέρες πριν, η Κλάρα προσπάθησε να φιλήσει στο στόμα το Λούκας και εκείνος αρνήθηκε.
Η διευθύντρια όχι μόνο πιστεύει απευθείας το παιδί αλλά και απολύει το Λούκας.
Το «μαντάτο» κυκλοφορεί στη μικρή κοινωνία του χωριού και μεταδίδεται από στόμα σε στόμα έχοντας ως αποτέλεσμα τη βαθμιαία αποπομπή του αθώου η οποία εκδηλώνεται με διάφορους τρόπους: από τα βλέμματα αποδοκιμασίας και απέχθειας που ρίχνουν επάνω του μέχρι και τις γροθιές και κλωτσιές που δέχεται ο γιος του αλλά και ο ίδιος από το προσωπικό του σούπερ-μάρκετ της περιοχής. Ο Λούκας μετατρέπεται σε έναν απόκληρο της κοινωνίας, χάνει την αξιοπρέπειά του και τον καλύτερό του φίλο.
Ο Μαντς Μίκκελσεν με μια εντυπωσιακή ερμηνεία ενσαρκώνει πειστικότατα τον «αποδιοπομπαίο τράγο», τον κυνηγημένο και απαρνημένο άδικα από την κοινωνία που μάχεται για να αποδείξει την αθωότητά του και την αλήθεια.
Ο Βίντερμπεργκ, λοιπόν, επιστρέφει με ένα συμπαγές θέμα, με μια δυνατή ιστορία και μια εικόνα ιδιαίτερα φροντισμένη. Χαρακτηριστικά είναι τα πλάνα της φύσης με τα μελαγχολικά φθινοπωρινά χρώματα και αργότερα το ψυχρό λευκό του χιονιού που συνδυάζονται ευφυώς με την εσωτερική κατάσταση του ήρωα. Η μακρά εστίαση, επίσης, σε κάποια σημεία προσθέτει στο αισθητικό αποτέλεσμα.
Στην ταινία «Το Κυνήγι», ο σκηνοθέτης θίγει με έμμεσο τρόπο διάφορα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη φύση του ανθρώπου, τη λειτουργία των κοινωνιών και το ρόλο του καθενός μέσα σε αυτή.
Mε όργανο την κάμερα φτιάχνει μια ταινία - καταγραφή των χαρακτηριστικών μιας κοινωνίας που άνετα θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως υλικό σε μελετητές κοινωνικών επιστημών. Χωρίς να ενδιαφέρεται γα τις επιπτώσεις, μοιάζει να ασπάζεται την περίφημη φράση του Μπέρτολντ Μπρεχτ από την ‘’Όπερα της Πεντάρας’’: «Ο άνθρωπος είναι κακός» ή και τη φράση του Φριτς Λάνγκ: «Μπορούμε να προβλέψουμε το κακό καταδεικνύοντάς το».
ΚΡΙΤΙΚΗ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ
ΠΗΓΗ: http://www.clickatlife. gr/
Το Κυνήγι (The Hunt)
Δανέζικη ταινία | 2012 | Διάρκεια: 115'
Σκηνοθεσία :Τόμας Βίντερμπεργκ
Παίζουν: Μαντς Μίκελσεν, Τόμας Μπο Λάρσεν, Ανίκα Βέντερκοπ
ΠΡΟΒΟΛΕΣ:Κυριακή 22/10 και Δευτέρα 23 /10 στις 20:15
Οικονομική Ενίσχυση 2 ευρώ
ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ (ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑ30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ )
AMOUR (ΚΥΡΙΑΚΗ 05 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑ 06 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ)
ΤO ΚΥΝΗΓΙ
Ο Λούκας (Μαντς Μίκκελσεν) είναι ένας σαραντάρης που εργάζεται σε ένα σχολείο μιας επαρχίας. Μετά το διαζύγιό του, η ζωή του φαίνεται να κυλά ομαλά: αγαπά τη δουλειά του και τα παιδιά, αποκτά μια σύντροφο και μεθοδεύει όλες τις ενέργειες για να πάρει την επιμέλεια του γιου του. Ωστόσο, όλα ανατρέπονται από τη μια στιγμή στην άλλη, όταν η Κλάρα -ένα πεντάχρονο παιδί του σχολείου- μιλήσει για τα γεννητικά όργανα του Λούκας στη διευθύντρια του σχολείου. Λίγες μέρες πριν, η Κλάρα προσπάθησε να φιλήσει στο στόμα το Λούκας και εκείνος αρνήθηκε.
Η διευθύντρια όχι μόνο πιστεύει απευθείας το παιδί αλλά και απολύει το Λούκας.
Το «μαντάτο» κυκλοφορεί στη μικρή κοινωνία του χωριού και μεταδίδεται από στόμα σε στόμα έχοντας ως αποτέλεσμα τη βαθμιαία αποπομπή του αθώου η οποία εκδηλώνεται με διάφορους τρόπους: από τα βλέμματα αποδοκιμασίας και απέχθειας που ρίχνουν επάνω του μέχρι και τις γροθιές και κλωτσιές που δέχεται ο γιος του αλλά και ο ίδιος από το προσωπικό του σούπερ-μάρκετ της περιοχής. Ο Λούκας μετατρέπεται σε έναν απόκληρο της κοινωνίας, χάνει την αξιοπρέπειά του και τον καλύτερό του φίλο.
Ο Μαντς Μίκκελσεν με μια εντυπωσιακή ερμηνεία ενσαρκώνει πειστικότατα τον «αποδιοπομπαίο τράγο», τον κυνηγημένο και απαρνημένο άδικα από την κοινωνία που μάχεται για να αποδείξει την αθωότητά του και την αλήθεια.
Ο Βίντερμπεργκ, λοιπόν, επιστρέφει με ένα συμπαγές θέμα, με μια δυνατή ιστορία και μια εικόνα ιδιαίτερα φροντισμένη. Χαρακτηριστικά είναι τα πλάνα της φύσης με τα μελαγχολικά φθινοπωρινά χρώματα και αργότερα το ψυχρό λευκό του χιονιού που συνδυάζονται ευφυώς με την εσωτερική κατάσταση του ήρωα. Η μακρά εστίαση, επίσης, σε κάποια σημεία προσθέτει στο αισθητικό αποτέλεσμα.
Στην ταινία «Το Κυνήγι», ο σκηνοθέτης θίγει με έμμεσο τρόπο διάφορα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη φύση του ανθρώπου, τη λειτουργία των κοινωνιών και το ρόλο του καθενός μέσα σε αυτή.
Mε όργανο την κάμερα φτιάχνει μια ταινία - καταγραφή των χαρακτηριστικών μιας κοινωνίας που άνετα θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως υλικό σε μελετητές κοινωνικών επιστημών. Χωρίς να ενδιαφέρεται γα τις επιπτώσεις, μοιάζει να ασπάζεται την περίφημη φράση του Μπέρτολντ Μπρεχτ από την ‘’Όπερα της Πεντάρας’’: «Ο άνθρωπος είναι κακός» ή και τη φράση του Φριτς Λάνγκ: «Μπορούμε να προβλέψουμε το κακό καταδεικνύοντάς το».
ΚΡΙΤΙΚΗ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ
ΠΗΓΗ: http://www.clickatlife.
Το Κυνήγι (The Hunt)
Δανέζικη ταινία | 2012 | Διάρκεια: 115'
Σκηνοθεσία :Τόμας Βίντερμπεργκ
Παίζουν: Μαντς Μίκελσεν, Τόμας Μπο Λάρσεν, Ανίκα Βέντερκοπ
ΠΡΟΒΟΛΕΣ:Κυριακή 22/10 και Δευτέρα 23 /10 στις 20:15
Οικονομική Ενίσχυση 2 ευρώ
ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ (ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑ30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ )
AMOUR (ΚΥΡΙΑΚΗ 05 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑ 06 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.