Τι λάδι να βάλω τελικά;
Δες τώρα τι σημαίνουν οι ενδείξεις στην ετικέτα των σύγχρονων λιπαντικών. Ξέρεις να διαβάζεις τα λιπαντικά και να επιλέγεις το κατάλληλο για τον κινητήρα του αυτοκινήτου σου, ή βάζεις ότι ακούσεις;
Το πιο απλό και ταυτόχρονα πιο σημαντικό πράγμα σε κάθε σέρβις είναι η αλλαγή του λιπαντικού του κινητήρα. Η επιλογή μάλιστα του σωστού λαδιού είναι το Α και το Ω για τη μακροζωία και την αποδοτική λειτουργία του κινητήρα, γιατί δεν εξασφαλίζει μόνο μείωση των τριβών και κατΆ επέκταση αύξηση της απόδοσης του κινητήρα, αλλά αναλαμβάνει, τη μεταφορά θερμότητας από τα θερμά στα πιο ψυχρά μέρη του κινητήρα, συνεπώς ψύχει τις μεταλλικές επιφάνειες που έρχονται σε επαφή, ενώ παράλληλα προστατεύει τα μεταλλικά μέρη του κινητήρα από την οξείδωση. Στο συγκεκριμένο άρθρο θα αναλύσουμε πως πρέπει να επιλέγουμε το κατάλληλο λιπαντικό για τον κινητήρα μας και τι σημαίνουν οι ενδείξεις που παρατηρούμε στη συσκευασία. Ας ξεκινήσουμε, όμως, με τον διαχωρισμό των λιπαντικών σε δύο μεγάλες κατηγορίες.
Ορυκτέλαια και συνθετικά λιπαντικά. Καλύτερα είναι τα συνθετικά
Οι δύο μεγαλύτερες κατηγορίες λιπαντικών που χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι τα ορυκτέλαια και τα συνθετικά λιπαντικά. Όταν αναφερόμαστε στα ορυκτέλαια (mineral) πρόκειται ουσιαστικά για διύλιση ακατέργαστου πετρελαίου, κατεργασία στην οποία δεν αφαιρούνται όλα τα χημικά με αρνητικές συνέπειες για την ανθεκτικότητα και τη διατήρηση σταθερής τιμής του ιξώδους. Αντίθετα, τα συνθετικά λιπαντικά (full synthetic) είναι αποτέλεσμα χημικής κατεργασίας. Η συμπεριφορά τους είναι ποιοτικότερη, μιας και έχουν εξαιρετικές φυσικές ιδιότητες, ενώ επιλέγονται όλο και περισσότερο για τους σύγχρονους κινητήρες παρά το υψηλό τους κόστος. Ενδιάμεσα βρίσκεται και η κατηγορία των ημί-συνθετικών (semi-synthetic) λιπαντικών, τα οποία αποτελούνται συνήθως σε ποσοστά 20%-80% από βάση ορυκτελαίου και συνθετικού αντίστοιχα.
Οι σύγχρονοι κινητήρες λειτουργούν με λεπτόρρευστο λιπαντικό, συνεπώς οι προτεινόμενες τιμές από τον κατασκευαστή είναι 0W-30, 5W-30, 10W-40 ή κάποια άλλη παραπλήσια τιμή.
autotriti.gr
Το πιο απλό και ταυτόχρονα πιο σημαντικό πράγμα σε κάθε σέρβις είναι η αλλαγή του λιπαντικού του κινητήρα. Η επιλογή μάλιστα του σωστού λαδιού είναι το Α και το Ω για τη μακροζωία και την αποδοτική λειτουργία του κινητήρα, γιατί δεν εξασφαλίζει μόνο μείωση των τριβών και κατΆ επέκταση αύξηση της απόδοσης του κινητήρα, αλλά αναλαμβάνει, τη μεταφορά θερμότητας από τα θερμά στα πιο ψυχρά μέρη του κινητήρα, συνεπώς ψύχει τις μεταλλικές επιφάνειες που έρχονται σε επαφή, ενώ παράλληλα προστατεύει τα μεταλλικά μέρη του κινητήρα από την οξείδωση. Στο συγκεκριμένο άρθρο θα αναλύσουμε πως πρέπει να επιλέγουμε το κατάλληλο λιπαντικό για τον κινητήρα μας και τι σημαίνουν οι ενδείξεις που παρατηρούμε στη συσκευασία. Ας ξεκινήσουμε, όμως, με τον διαχωρισμό των λιπαντικών σε δύο μεγάλες κατηγορίες.
Ορυκτέλαια και συνθετικά λιπαντικά. Καλύτερα είναι τα συνθετικά
Οι δύο μεγαλύτερες κατηγορίες λιπαντικών που χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι τα ορυκτέλαια και τα συνθετικά λιπαντικά. Όταν αναφερόμαστε στα ορυκτέλαια (mineral) πρόκειται ουσιαστικά για διύλιση ακατέργαστου πετρελαίου, κατεργασία στην οποία δεν αφαιρούνται όλα τα χημικά με αρνητικές συνέπειες για την ανθεκτικότητα και τη διατήρηση σταθερής τιμής του ιξώδους. Αντίθετα, τα συνθετικά λιπαντικά (full synthetic) είναι αποτέλεσμα χημικής κατεργασίας. Η συμπεριφορά τους είναι ποιοτικότερη, μιας και έχουν εξαιρετικές φυσικές ιδιότητες, ενώ επιλέγονται όλο και περισσότερο για τους σύγχρονους κινητήρες παρά το υψηλό τους κόστος. Ενδιάμεσα βρίσκεται και η κατηγορία των ημί-συνθετικών (semi-synthetic) λιπαντικών, τα οποία αποτελούνται συνήθως σε ποσοστά 20%-80% από βάση ορυκτελαίου και συνθετικού αντίστοιχα.
Οι σύγχρονοι κινητήρες λειτουργούν με λεπτόρρευστο λιπαντικό, συνεπώς οι προτεινόμενες τιμές από τον κατασκευαστή είναι 0W-30, 5W-30, 10W-40 ή κάποια άλλη παραπλήσια τιμή.
autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.