Ε.Π.Κ.Κρήτης "Διαστάσεις χιονοστιβάδας, οι καταγγελίες για ελαττωματικά κινητά τηλέφωνα"

Δικαιώματα του καταναλωτή
1. Να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, η οποία θα πρέπει να πραγματοποιηθεί σε εύλογο χρόνο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες ή
2. Να μειώσει το τίμημα ή
3. Να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση (δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν και να ζητήσει τα χρήματά του πίσω), εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.
Μάλιστα, η άσκηση των σχετικών δικαιωμάτων μπορεί να γίνει μέσα σε δύο (2) έτη από την ημέρα της πώλησης, όταν και παραγράφονται, σύμφωνα με το άρθρο 554 ΑΚ.
Δηλαδή, πρακτικά, ο καταναλωτής που αγοράζει ένα κινητό τηλέφωνο ή άλλη συσκευή τεχνολογίας αιχμής, δικαιούται μέχρι και 2 έτη μετά την αγορά τους, να ασκήσει τα παραπάνω δικαιώματά του κατά του πωλητή, εφόσον το αντικείμενο που αγόρασε παρουσιάζει συγκεκριμένο πραγματικό ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας υπαιτιότητας όχι του ίδιου του καταναλωτή αλλά του πωλητή, ανεξάρτητα από την διάρκεια εγγύησης που δίνει η κατασκευάστρια εταιρεία.
Οοσίας,τεκμαίρεται εκ του Νόμου ότι, το πραγματικό ελάττωμα ή η έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας υφίσταται αν παρουσιαστεί μέσα σε ένα εξάμηνο από τον χρόνο της πώλησης, ενώ από τον έβδομο μήνα και μετά θα πρέπει να αποδειχθεί η ύπαρξή της.
Περαιτέρω, καθησυχάζομαι τους καταναλωτές οι οποίοι ταλαιπωρούνται μήνες ,από τις υποσχέσεις των καταστημάτων ότι θα τους επισκευάσουν την συσκευή - κινητό ,ότι έχουν το δικαίωμα να προβούν άμεσα σε καταγγελίες στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καθώς δεν αποκλείεται, υπό προϋποθέσεις, να οδηγηθούμε σε δικαστική αξίωση εις όφελος του καταναλωτή-αγοραστή για αποζημίωσή του από τον πωλητή.
Τέλος ,ως Ένωση των Καταναλωτών,που μέσα στους βασικούς σκοπούς της είναι η προστασία των συμφερόντων (οικονομικών και άλλων)των καταναλωτών,υπενθυμίζουμε στους πωλητές- καταστημάτων συσκευών κινητής τηλεφωνίας, να βάλουν ένα στοπ ,σε πρακτικές μη νόμιμες, καθώς ο μη σεβασμός των νομοθετημένων δικαιωμάτων των καταναλωτών ,οδηγεί σε μονόδρομο της Δικαιοσύνης.
Για καταχρηστικές πρακτικές ,για τις συσκευές κινητών τηλεφώνων , επικοινωνήστε με το 1520 ή στα τηλ. της ΄Ενωσης 2821092306 και 2821092666
Η Πρόεδρος της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.