Τοποθέτηση της παράταξης Ηπειρος Ανατροπής για το θέμα των διοδίων
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ «ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ» ΓΙΑ ΔΙΟΔΙΑ
Ευχαριστούμε την παράταξη της «Αριστερής Παρέμβασης στην Ήπειρο» (ΑΡΠΗ) για την πρότασή της να συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο (ΠΣ) το θέμα των διοδίων στους οδικούς άξονες και συμφωνούμε με το «καθυστερημένα» της συζήτησης. Απαντώντας στην εισήγηση της ΑΡΠΗ θέλουμε να σχολιάσουμε τη γενική άποψη «…να μην υπάρχουν διόδια… να μην πληρώνει ο χρήστης αλλά το κράτος… που θα κάνει και τη συντήρηση με φόρους των πλουσίων…». Τα αιτήματα αυτά είναι πολιτικά λογικά και μπορούν να αποτελούν διεκδικητικούς στόχους αλλά δεν απαντούν στο αδήριτο ερώτημα «τι κάνουμε τώρα, στις παρούσες συνθήκες». Ναι μεν «η ουτοπία είναι η μόνη πραγματικότητα» κατά το σύνθημα του Γαλλικό Μάη και πρέπει να υπάρχει ως όραμα αλλά ο πολιτικός πρέπει να απαντά άμεσα στο «δια ταύτα». Δηλαδή είναι άλλο το τι θέλουμε ιδανικά και άλλο το τι μπορούμε τώρα. Κατά τη γνώμη μας η αριστερά πρέπει να βουτήξει στη λάσπη για να μας ξελασπώσει και όχι να στέκει άχραντη, άσπιλη και παναμώμητη στην ασφάλεια της αντιπολίτευσης όπως προτείνεται από μερικούς «αγίους» του χώρου.
Και εδώ να υπενθυμίσω ότι οι δρόμοι, μικροί και μεγάλοι, στο παρελθόν σχεδιάζονταν με γνώμονα τα κέρδη των εργολάβων και των τραπεζών καθώς και την εξυπηρέτηση πελατειακών πολιτικών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι της Εγνατίας που για να περάσει από το Μέτσοβο κόστισε υπερδιπλάσια χρήματα σκάβοντας ως και τρεις φορές μία σήραγγα. Όλα τα μεγάλα έργα στη χώρα μας, χωρίς μέριμνα σύνδεσης με μεγάλες πόλεις και διευρωπαϊκά δίκτυα, ήταν κολλημένα, με τους εργολάβους να ζητούν πανωπροίκια και την ΕΕ να ζητά επιστροφές. Τελικά αυτή η κυβέρνηση επαναδιαπραγματεύτηκε τις συμβάσεις και κατάφερε να μειώσει το συνολικό κόστος περίπου 750 εκ. Ε. (για την ακρίβεια 764.477.773Ε) Θα μπορούσε να το κάνει καλύτερα; Δεν θα πούμε όχι. Αλλά δεν θα απολογηθούμε εμείς ως παράταξη για το τι κάνει η κυβέρνηση γιατί για εμάς άλλο είναι το κόμμα, άλλο η παράταξη και άλλο η κυβέρνηση και για σας αυτό είναι δυσνόητο αφού τα έχετε όλα σε ένα. (Βέβαια θα θέλαμε την απάντησή σας για το ρόλο των κινημάτων και των συνδικάτων όταν το κόμμα είναι όλα, τα πάντα όλα όπως συνήθως λέγεται).
Παρακάτω σπεύδετε να προεξοφλήσετε ότι το (ΠΣ) «…είναι αδύνατον να συμφωνήσει…» μαζί σας υπονοώντας ότι όλοι οι άλλοι είναι το ίδιο και απέναντί σας, χωρίς λόγο και επιχειρήματα που μπορεί και να σας πείσουν ή και να πείσετε εφόσον προκαλείτε διάλογο. Αλήθεια αυτό δεν είναι αντιφατικό αν δεν είναι για το «επαναστατικό θεαθήναι»;
Στο τέλος της πρώτης σελίδας τσουβαλιάζετε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ ως «…υποστηρικτές των μνημονίων… σε καραμπινάτη πράξη υποτέλειας και ξεπουλήματος της Εγνατίας». Επειδή τα fake news είναι της μόδας και ως πολίτες δεν τα καταπίνουμε αμάσητα, οφείλουμε να επανορθώσουμε ως παράταξη που στηρίζεται από το ΣΥΡΙΖΑ και να σας ξαναπούμε για πολλοστή φορά ότι τα memorantum δηλ. οι συμφωνίες, τα λεγόμενα μνημόνια δεν ήταν ποτέ ιδιοκτησία του χώρου (αν και αμφιβάλουμε ότι θα το υιοθετήσετε, παρότι και σεις το ξέρετε ότι είναι αλήθεια, γιατί … «και τότε τι θα κάνετε χωρίς βαρβάρους…»
Στην τελική πρότασή σας για την Εγνατία σας θυμίζουμε ότι άλλοι την έβαλαν στο ΤΑΙΠΕΔ και το ξέρετε ότι γίνεται μεγάλος αγώνας και από την παράταξή μας να μην ξεπουληθεί και επίσης να μειωθούν τα διόδια με δίκαιο τρόπο. Στις υπάρχουσες συνθήκες λειτουργούν 8 σταθμοί από Ηγουμενίτσα ως τους Κήπους και στοιχίζουν 15,5 Ε και θα προστεθούν άλλα 10 με χιλιομετρική κοστολόγηση με συνολικό κόστος 19,5 Ε. Θα συμφωνήσουμε ότι τα διόδια της Παμβώτιδας είναι υπερβολή και λάθος του αρχικού σχεδιασμού. Μακάρι το κράτος να ήταν τόσο πλούσιο και να μην υπήρχαν διόδια. Από τη στιγμή όμως που είμαστε πτωχευμένοι και υπό επιτήρηση και χρειαζόμαστε γρήγορους και κυρίως ασφαλείς δρόμους λογικά πρέπει να τους συντηρήσουν αυτοί που τους χρησιμοποιούν άτομα και επιχειρήσεις και όχι οριζόντια όλοι οι φορολογούμενοι. Να θυμίσω ότι συντήρηση και λειτουργία δεν είναι μόνο η καλή άσφαλτος και τα στηθαία (που μερικά δεν είναι ασφαλή σύμφωνα με νέους κανόνες) αλλά και ο ηλεκτροφωτισμός, ο αποχιονισμός, η οδική ασφάλεια κ.ά. Συμφωνούμε ότι υπάρχουν αδικίες με το κόστος για χρήστες εντός νομών και συνηγορούμε να βρεθούν τρόποι δίκαιης ελάφρυνσης π.χ. με κάρτες.
Σε ότι αφορά την Ιόνια οδό έγινε προ έτους επαναδιαπραγμάτευση και εξοικονομήθηκαν περίπου 233εκ. Ε. (για την ακρίβεια από κατασκευαστές 167 και από παραχωρησιούχους 66 εκ. Ε) Και τώρα ο αρμόδιος υπουργός ανακοίνωσε ότι θα προσπαθήσει να εκλογικέψει τα διόδια με ρήτρα εσόδων σε σχέση με την κίνηση. Το ίδιο προτείνεται να γίνει και με τη γέφυρα Ρίου-Αντιρίου όπου πράγματι το αντίτιμο είναι υψηλό.
Συμφωνούμε ότι το αστικό και υπεραστικό ΚΤΕΛ είναι μονοπώλιο με ότι αυτό σημαίνει και ασφαλώς οφείλουμε να διεκδικήσουμε δίκαιη χρέωση αλλά και δημόσια μέσα μεταφοράς γιατί τα δημόσια αγαθά είναι ασφαλώς περισσότερα από την υγεία και την παιδεία και πρέπει ολοένα να τα υπερασπιζόμαστε και να τα διευρύνουμε πρώτα για τους φτωχότερους και αδύναμους.
Τέλος το προτεινόμενο σχέδιο απόφασης γίνεται καταρχή αποδεκτό με επιφυλάξεις-επισημάνσεις που απορρέουν από την παραπάνω τοποθέτηση και προτείνουμε την τελική του διαμόρφωση από τους επικεφαλής των παρατάξεων μετά την εξουσιοδότηση των μελών τους.
Ευχαριστούμε την παράταξη της «Αριστερής Παρέμβασης στην Ήπειρο» (ΑΡΠΗ) για την πρότασή της να συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο (ΠΣ) το θέμα των διοδίων στους οδικούς άξονες και συμφωνούμε με το «καθυστερημένα» της συζήτησης. Απαντώντας στην εισήγηση της ΑΡΠΗ θέλουμε να σχολιάσουμε τη γενική άποψη «…να μην υπάρχουν διόδια… να μην πληρώνει ο χρήστης αλλά το κράτος… που θα κάνει και τη συντήρηση με φόρους των πλουσίων…». Τα αιτήματα αυτά είναι πολιτικά λογικά και μπορούν να αποτελούν διεκδικητικούς στόχους αλλά δεν απαντούν στο αδήριτο ερώτημα «τι κάνουμε τώρα, στις παρούσες συνθήκες». Ναι μεν «η ουτοπία είναι η μόνη πραγματικότητα» κατά το σύνθημα του Γαλλικό Μάη και πρέπει να υπάρχει ως όραμα αλλά ο πολιτικός πρέπει να απαντά άμεσα στο «δια ταύτα». Δηλαδή είναι άλλο το τι θέλουμε ιδανικά και άλλο το τι μπορούμε τώρα. Κατά τη γνώμη μας η αριστερά πρέπει να βουτήξει στη λάσπη για να μας ξελασπώσει και όχι να στέκει άχραντη, άσπιλη και παναμώμητη στην ασφάλεια της αντιπολίτευσης όπως προτείνεται από μερικούς «αγίους» του χώρου.
Και εδώ να υπενθυμίσω ότι οι δρόμοι, μικροί και μεγάλοι, στο παρελθόν σχεδιάζονταν με γνώμονα τα κέρδη των εργολάβων και των τραπεζών καθώς και την εξυπηρέτηση πελατειακών πολιτικών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι της Εγνατίας που για να περάσει από το Μέτσοβο κόστισε υπερδιπλάσια χρήματα σκάβοντας ως και τρεις φορές μία σήραγγα. Όλα τα μεγάλα έργα στη χώρα μας, χωρίς μέριμνα σύνδεσης με μεγάλες πόλεις και διευρωπαϊκά δίκτυα, ήταν κολλημένα, με τους εργολάβους να ζητούν πανωπροίκια και την ΕΕ να ζητά επιστροφές. Τελικά αυτή η κυβέρνηση επαναδιαπραγματεύτηκε τις συμβάσεις και κατάφερε να μειώσει το συνολικό κόστος περίπου 750 εκ. Ε. (για την ακρίβεια 764.477.773Ε) Θα μπορούσε να το κάνει καλύτερα; Δεν θα πούμε όχι. Αλλά δεν θα απολογηθούμε εμείς ως παράταξη για το τι κάνει η κυβέρνηση γιατί για εμάς άλλο είναι το κόμμα, άλλο η παράταξη και άλλο η κυβέρνηση και για σας αυτό είναι δυσνόητο αφού τα έχετε όλα σε ένα. (Βέβαια θα θέλαμε την απάντησή σας για το ρόλο των κινημάτων και των συνδικάτων όταν το κόμμα είναι όλα, τα πάντα όλα όπως συνήθως λέγεται).
Παρακάτω σπεύδετε να προεξοφλήσετε ότι το (ΠΣ) «…είναι αδύνατον να συμφωνήσει…» μαζί σας υπονοώντας ότι όλοι οι άλλοι είναι το ίδιο και απέναντί σας, χωρίς λόγο και επιχειρήματα που μπορεί και να σας πείσουν ή και να πείσετε εφόσον προκαλείτε διάλογο. Αλήθεια αυτό δεν είναι αντιφατικό αν δεν είναι για το «επαναστατικό θεαθήναι»;
Στο τέλος της πρώτης σελίδας τσουβαλιάζετε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ ως «…υποστηρικτές των μνημονίων… σε καραμπινάτη πράξη υποτέλειας και ξεπουλήματος της Εγνατίας». Επειδή τα fake news είναι της μόδας και ως πολίτες δεν τα καταπίνουμε αμάσητα, οφείλουμε να επανορθώσουμε ως παράταξη που στηρίζεται από το ΣΥΡΙΖΑ και να σας ξαναπούμε για πολλοστή φορά ότι τα memorantum δηλ. οι συμφωνίες, τα λεγόμενα μνημόνια δεν ήταν ποτέ ιδιοκτησία του χώρου (αν και αμφιβάλουμε ότι θα το υιοθετήσετε, παρότι και σεις το ξέρετε ότι είναι αλήθεια, γιατί … «και τότε τι θα κάνετε χωρίς βαρβάρους…»
Στην τελική πρότασή σας για την Εγνατία σας θυμίζουμε ότι άλλοι την έβαλαν στο ΤΑΙΠΕΔ και το ξέρετε ότι γίνεται μεγάλος αγώνας και από την παράταξή μας να μην ξεπουληθεί και επίσης να μειωθούν τα διόδια με δίκαιο τρόπο. Στις υπάρχουσες συνθήκες λειτουργούν 8 σταθμοί από Ηγουμενίτσα ως τους Κήπους και στοιχίζουν 15,5 Ε και θα προστεθούν άλλα 10 με χιλιομετρική κοστολόγηση με συνολικό κόστος 19,5 Ε. Θα συμφωνήσουμε ότι τα διόδια της Παμβώτιδας είναι υπερβολή και λάθος του αρχικού σχεδιασμού. Μακάρι το κράτος να ήταν τόσο πλούσιο και να μην υπήρχαν διόδια. Από τη στιγμή όμως που είμαστε πτωχευμένοι και υπό επιτήρηση και χρειαζόμαστε γρήγορους και κυρίως ασφαλείς δρόμους λογικά πρέπει να τους συντηρήσουν αυτοί που τους χρησιμοποιούν άτομα και επιχειρήσεις και όχι οριζόντια όλοι οι φορολογούμενοι. Να θυμίσω ότι συντήρηση και λειτουργία δεν είναι μόνο η καλή άσφαλτος και τα στηθαία (που μερικά δεν είναι ασφαλή σύμφωνα με νέους κανόνες) αλλά και ο ηλεκτροφωτισμός, ο αποχιονισμός, η οδική ασφάλεια κ.ά. Συμφωνούμε ότι υπάρχουν αδικίες με το κόστος για χρήστες εντός νομών και συνηγορούμε να βρεθούν τρόποι δίκαιης ελάφρυνσης π.χ. με κάρτες.
Σε ότι αφορά την Ιόνια οδό έγινε προ έτους επαναδιαπραγμάτευση και εξοικονομήθηκαν περίπου 233εκ. Ε. (για την ακρίβεια από κατασκευαστές 167 και από παραχωρησιούχους 66 εκ. Ε) Και τώρα ο αρμόδιος υπουργός ανακοίνωσε ότι θα προσπαθήσει να εκλογικέψει τα διόδια με ρήτρα εσόδων σε σχέση με την κίνηση. Το ίδιο προτείνεται να γίνει και με τη γέφυρα Ρίου-Αντιρίου όπου πράγματι το αντίτιμο είναι υψηλό.
Συμφωνούμε ότι το αστικό και υπεραστικό ΚΤΕΛ είναι μονοπώλιο με ότι αυτό σημαίνει και ασφαλώς οφείλουμε να διεκδικήσουμε δίκαιη χρέωση αλλά και δημόσια μέσα μεταφοράς γιατί τα δημόσια αγαθά είναι ασφαλώς περισσότερα από την υγεία και την παιδεία και πρέπει ολοένα να τα υπερασπιζόμαστε και να τα διευρύνουμε πρώτα για τους φτωχότερους και αδύναμους.
Τέλος το προτεινόμενο σχέδιο απόφασης γίνεται καταρχή αποδεκτό με επιφυλάξεις-επισημάνσεις που απορρέουν από την παραπάνω τοποθέτηση και προτείνουμε την τελική του διαμόρφωση από τους επικεφαλής των παρατάξεων μετά την εξουσιοδότηση των μελών τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.