Συνεχίζεις να καπνίζεις στο αυτοκίνητο;
Εσύ συνεχίζεις να καπνίζεις στο αυτοκίνητο; Δες τώρα, πόσο επηρεάζει το κάπνισμα στην οδήγηση και σε ποιες περιπτώσεις επιβάλλονται πρόστιμα.Εσείς καπνίζετε στο αυτοκίνητο; Το κάπνισμα όταν οδηγούμε, είναι αρκετά επικίνδυνο. Και όχι μόνο γιατί βλάπτει την υγεία, αλλά γιατί απασχολεί τον οδηγό και προκαλεί ατυχήματα. Όταν το ανάβει, το σβήνει (στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες δεν πετάνε έξω τις «γόπες», έχει πρόστιμο) και γενικά όταν ασχολείται με αυτό αντί για το δρόμο.
Αυτή είναι όμως μία πτυχή του προβλήματος. Η άλλη, που έχει αρχίσει να απασχολεί και την ελληνική αγορά είναι η απαξίωση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ιδιοκτητών που καπνίζουν. Το κάπνισμα παλιώνει το αυτοκίνητο νωρίτερα. Πόσοι από εμάς άλλωστε, δεν εκτιμούμε σε ένα μεταχειρισμένο να είναι αμάξι μη καπνιστή, ή το αντίθετο;
Η σημαντικότερη πτυχή όμως είναι το κάπνισμα μπροστά σε ανήλικο σε έναν τόσο περιορισμένο χώρο όσο το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου. Και εδώ και μερικούς μήνες, με νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας έχει μπει τέλος στο κάπνισμα και με ηλεκτρονικό τσιγάρο μέσα στα αυτοκίνητα όταν επιβαίνουν παιδιά κάτω των 12 ετών.
Η εγκύκλιος προβλέπει παράλληλα τσουχτερά πρόστιμα από 1.500 έως και 3.000 ευρώ για τους παραβάτες. Ειδικότερα επιβάλλεται πρόστιμο 1500 ευρώ σε όσους ενήλικους καπνίζουν ή ατμίζουν και μεταφέρουν παιδιά, οδηγούς και μη, ενώ το πρόστιμο διπλασιάζεται φτάνοντας τις 3000 ευρώ όταν πρόκειται για όχημα δημοσίας χρήσεως.
Επιπλέον, στους οδηγούς των οχημάτων αυτών επιβάλλεται η αφαίρεση της αδείας ικανότητας οδήγησης για διάστημα ενός (1) μηνός για κάθε παράβαση έστω και αν δεν διέπραξαν οι ίδιοι την παράβαση αλλά πρόσωπο που επιβαίνει στο αυτοκίνητο».
Προφανώς το πρόστιμο είναι σκληρό για να σταματήσει μια κακή συνήθεια που την «πληρώνουν» τα παιδιά. Αποδίδει όμως; Η εμπειρία μας λέει πως τις κακές συνήθειες τις κόβουν τσουχτερά πρόστιμα. Το ίδιο έγινε και με τη ζώνη ασφαλείας που μέχρι να αυξηθεί το ύψος του προστίμου ήταν «προαιρετική».
Εσείς όμως τι λέτε; Θα κόψετε το κάπνισμα στο αυτοκίνητο για το πρόστιμο; Ή για τα παιδιά σας; Συμφωνείτε με τη νέα ρύθμιση; Ή θεωρείτε πως ένα ανοιχτό παράθυρο λύνει το πρόβλημα του παθητικού καπνίσματος; Ή μήπως βλέπετε εισπρακτική λογική πίσω από τη ρύθμιση, αφού αντίστοιχο πρόστιμο δεν επιβάλλεται για έλλειψη παιδικού καθίσματος που θέτει σε άμεσο κίνδυνο ένα παιδί; Τι λέτε;
autotriti.gr
Αυτή είναι όμως μία πτυχή του προβλήματος. Η άλλη, που έχει αρχίσει να απασχολεί και την ελληνική αγορά είναι η απαξίωση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ιδιοκτητών που καπνίζουν. Το κάπνισμα παλιώνει το αυτοκίνητο νωρίτερα. Πόσοι από εμάς άλλωστε, δεν εκτιμούμε σε ένα μεταχειρισμένο να είναι αμάξι μη καπνιστή, ή το αντίθετο;
Η σημαντικότερη πτυχή όμως είναι το κάπνισμα μπροστά σε ανήλικο σε έναν τόσο περιορισμένο χώρο όσο το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου. Και εδώ και μερικούς μήνες, με νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας έχει μπει τέλος στο κάπνισμα και με ηλεκτρονικό τσιγάρο μέσα στα αυτοκίνητα όταν επιβαίνουν παιδιά κάτω των 12 ετών.
Η εγκύκλιος προβλέπει παράλληλα τσουχτερά πρόστιμα από 1.500 έως και 3.000 ευρώ για τους παραβάτες. Ειδικότερα επιβάλλεται πρόστιμο 1500 ευρώ σε όσους ενήλικους καπνίζουν ή ατμίζουν και μεταφέρουν παιδιά, οδηγούς και μη, ενώ το πρόστιμο διπλασιάζεται φτάνοντας τις 3000 ευρώ όταν πρόκειται για όχημα δημοσίας χρήσεως.
Επιπλέον, στους οδηγούς των οχημάτων αυτών επιβάλλεται η αφαίρεση της αδείας ικανότητας οδήγησης για διάστημα ενός (1) μηνός για κάθε παράβαση έστω και αν δεν διέπραξαν οι ίδιοι την παράβαση αλλά πρόσωπο που επιβαίνει στο αυτοκίνητο».
Προφανώς το πρόστιμο είναι σκληρό για να σταματήσει μια κακή συνήθεια που την «πληρώνουν» τα παιδιά. Αποδίδει όμως; Η εμπειρία μας λέει πως τις κακές συνήθειες τις κόβουν τσουχτερά πρόστιμα. Το ίδιο έγινε και με τη ζώνη ασφαλείας που μέχρι να αυξηθεί το ύψος του προστίμου ήταν «προαιρετική».
Εσείς όμως τι λέτε; Θα κόψετε το κάπνισμα στο αυτοκίνητο για το πρόστιμο; Ή για τα παιδιά σας; Συμφωνείτε με τη νέα ρύθμιση; Ή θεωρείτε πως ένα ανοιχτό παράθυρο λύνει το πρόβλημα του παθητικού καπνίσματος; Ή μήπως βλέπετε εισπρακτική λογική πίσω από τη ρύθμιση, αφού αντίστοιχο πρόστιμο δεν επιβάλλεται για έλλειψη παιδικού καθίσματος που θέτει σε άμεσο κίνδυνο ένα παιδί; Τι λέτε;
autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.