Αυξάνονται τα πρατήρια Fisikon ..απο Λάρισα μέχρι Ηγουμενίτσα και Ιωάννινα 13 νέα πρατήρια στο εθνικό οδικό δίκτυο
Θέλοντας να ανταποκριθεί στην ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση του φυσικού αερίου ως καύσιμο για την αυτοκίνηση, η ΔΕΠΑ ανακοινώνει πως μέχρι το τέλος του 2018 θα λειτουργούν 25 – 30 σταθμοί ανεφοδιασμού σε όλη τη χώρα.
Χάρη στην οικονομία που προσφέρει το φυσικό αέριο (CNG ή «FISIKON» για την ελληνική αγορά) ως καύσιμο για τα πάσης φύσεως οχήματα (40% συγκριτικά με το πετρέλαιο κίνησης, 60% - 65% σε σχέση με την βενζίνη), η ζήτηση του παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η ζήτηση για το 2016 αυξήθηκε κατά 220% σε σχέση με το προηγούμενο έτος ενώ, σε αμείωτους ρυθμούς συνεχίζεται η ανοδική τάση και για το 2017.
Προκειμένου λοιπόν να είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε αυτά τα δεδομένα, η ΔΕΠΑ δρομολογεί την κατασκευή νέων πρατηρίων CNG με στόχο, έως το τέλος του 2018 το δίκτυο της με σήμα το «FISIKON» να περιλαμβάνει 25 – 30 σημεία ανεφοδιασμού, με την προϋπόθεση πως θα έχουν εκδοθεί οι σχετικές άδειες εγκαίρως.
Παράλληλα, μέσω της ένταξης του εν λόγω προγράμματος στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connection Europe Facility – CEF), δρομολογείται η εγκατάσταση 13 σημείων ανεφοδιασμού και στις εθνικές ο
δούς, μέσα στα επόμενα 2,5 έτη.
Σε κάθε περίπτωση, μέσα στις προσεχείς… εβδομάδες, αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία ενός νέου πρατηρίου στην Ηλιούπολη, καθώς η κατασκευή του έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Παράλληλα, σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται ένα ακόμη πρατήριο φυσικού αερίου στον Ασπρόπυργο, ενώ μέχρι τις αρχές του 2018 θα προστεθεί στο δίκτυο ένας ακόμη σταθμός (ο 3ος κατά σειρά) στη Θεσσαλονίκη.
Την ίδια στιγμή, η ΔΕΠΑ προγραμματίζει την άμεση δημιουργία δύο νέων σταθμών στα Ιωάννινα και τη Χαλκίδα (η κατασκευή τους ξεκινά εντός του Νοεμβρίου).
Σε ότι αφορά στα 13 πρατήρια που θα κατασκευαστούν στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, αξίζει να σημειώσουμε πως αφορούν στις περιοχές της Λάρισας, της Θήβας, της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Κοζάνης, του Κιάτου, των Ιωαννίνων, της Ξάνθης και των Σερρών.
Το κόστος κατασκευής των εν λόγω πρατηρίων ανεφοδιασμού οχημάτων με φυσικό αέριο θα καλυφθεί κατά 50% από το CEF και κατά 50% από ιδίους πόρους.
autotriti.gr
Χάρη στην οικονομία που προσφέρει το φυσικό αέριο (CNG ή «FISIKON» για την ελληνική αγορά) ως καύσιμο για τα πάσης φύσεως οχήματα (40% συγκριτικά με το πετρέλαιο κίνησης, 60% - 65% σε σχέση με την βενζίνη), η ζήτηση του παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η ζήτηση για το 2016 αυξήθηκε κατά 220% σε σχέση με το προηγούμενο έτος ενώ, σε αμείωτους ρυθμούς συνεχίζεται η ανοδική τάση και για το 2017.
Προκειμένου λοιπόν να είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε αυτά τα δεδομένα, η ΔΕΠΑ δρομολογεί την κατασκευή νέων πρατηρίων CNG με στόχο, έως το τέλος του 2018 το δίκτυο της με σήμα το «FISIKON» να περιλαμβάνει 25 – 30 σημεία ανεφοδιασμού, με την προϋπόθεση πως θα έχουν εκδοθεί οι σχετικές άδειες εγκαίρως.
Παράλληλα, μέσω της ένταξης του εν λόγω προγράμματος στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connection Europe Facility – CEF), δρομολογείται η εγκατάσταση 13 σημείων ανεφοδιασμού και στις εθνικές ο
δούς, μέσα στα επόμενα 2,5 έτη.
Σε κάθε περίπτωση, μέσα στις προσεχείς… εβδομάδες, αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία ενός νέου πρατηρίου στην Ηλιούπολη, καθώς η κατασκευή του έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Παράλληλα, σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται ένα ακόμη πρατήριο φυσικού αερίου στον Ασπρόπυργο, ενώ μέχρι τις αρχές του 2018 θα προστεθεί στο δίκτυο ένας ακόμη σταθμός (ο 3ος κατά σειρά) στη Θεσσαλονίκη.
Την ίδια στιγμή, η ΔΕΠΑ προγραμματίζει την άμεση δημιουργία δύο νέων σταθμών στα Ιωάννινα και τη Χαλκίδα (η κατασκευή τους ξεκινά εντός του Νοεμβρίου).
Σε ότι αφορά στα 13 πρατήρια που θα κατασκευαστούν στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, αξίζει να σημειώσουμε πως αφορούν στις περιοχές της Λάρισας, της Θήβας, της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Κοζάνης, του Κιάτου, των Ιωαννίνων, της Ξάνθης και των Σερρών.
Το κόστος κατασκευής των εν λόγω πρατηρίων ανεφοδιασμού οχημάτων με φυσικό αέριο θα καλυφθεί κατά 50% από το CEF και κατά 50% από ιδίους πόρους.
autotriti.gr
Labels:
ΔΙΑΦΟΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.