Η χαμηλή πίεση σου καίει 5 παραπάνω ντεπόζιτα!
Το ήξερες ότι έχοντας λάθος πίεση στα ελαστικά έχεις κατά πολύ μεγαλύτερη κατανάλωση; Μάθε τα όλα για να μην χάνεις ούτε ένα ευρώ!
Οι περισσότεροι οδηγοί αγνοούν ότι το ελαστικό, κατά τη διάρκεια του χρόνου, χάνει φυσιολογικά μέρος της πίεσής του, όπως π.χ. ένα μπαλόνι. Τα μόρια του αέρα καταφέρνουν να ξεφεύγουν ακόμη και αν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο. Όλα τα ελαστικά χάνουν αέρα συνήθως σε ρυθμό περίπου 0,1 bar ή 1,45 psi (λίβρα ανά τετραγωνική ίντσα) το μήνα και οι περισσότεροι οδηγοί δεν δίνουν σημασία.
Αυτό το φαινόμενο μπορεί να επιταχυνθεί από συχνή οδήγηση σε μεγάλες
αποστάσεις, ανώμαλα οδοστρώματα και βαριά φορτία, ενώ η απώλεια αέρα αυξάνεται επίσης σε υψηλότερες θερμοκρασίες.
Από τα αυτοκίνητα που κινούνται καθημερινά το 63% έχουν χαμηλότερη πίεση αέρα από το κανονικό. Επιπλέον, το 17,5% των αυτοκινήτων έχουν ελαστικά με τουλάχιστον 0,5 bar κάτω από τη προτεινόμενη πίεση, προσθέτοντας ένα επιπλέον αχρείαστο έξοδο στην καθημερινότητά τους.
Η οδήγηση με λάθος πίεση είναι ασύμφορη για την τσέπη σου!
Η οδήγηση με ελαστικά που έχουν λάθος πίεση δεν είναι μόνο επικίνδυνη, αλλά και ασύμφορη για την τσέπη και το περιβάλλον, μιας και το αυτοκίνητο καταναλώνει επιπλέον καύσιμο και κατά συνέπεια επιβαρύνει σημαντικά με εκπομπές CO2 την ατμόσφαιρα. Εάν το ελαστικό έχει 20% χαμηλότερη πίεση, η χιλιομετρική του απόδοση μειώνεται κατά περίπου 30%, το οποίο σημαίνει πως θα χρειαστεί να επωμιστείτε αρκετά πιο σύντομα το κόστος αλλαγής ελαστικών.
Για αυτό δεν πρέπει να εφησυχάζεις αν βάλεις σωστή πίεση στα ελαστικά μια φορά. Απαιτείται συνεχής έλεγχος της πίεσης των ελαστικών με ρυθμό τουλάχιστον μία φορά κάθε 15 μέρες και οπωσδήποτε πριν από κάθε ταξίδι.
Δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες από το AutoΤρίτη.
Για να διαπιστώσουμε στην πράξη όλα τα παραπάνω και για να αναδείξουμε το μέγεθος του προβλήματος αποφασίσαμε να κάνουμε κάποιες δοκιμές να πάρουμε ένα από τα best seller της αγοράς, και συγκεκριμένα το νέο Opel Astra, υποβάλλοντας το σε κάποιες μετρήσεις κατανάλωσης. Αναλυτικότερα, έγιναν 3 μετρήσεις: Mία με κανονική πίεση ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, μία με μειωμένη πίεση κατά 0,3 bar και τέλος με μία με μειωμένη πίεση κατά 0,5 bar σε κάθε ελαστικό. Δε θελήσαμε να κάνουμε μετρήσεις με ακραίες περιπτώσεις του -0,75 και -1 bar για λόγους ασφαλείας, αλλά και για να μην καταστρέψουμε τα ελαστικά τoy προς δοκιμή αυτοκινήτου.
Οι μετρήσεις λοιπόν του AutoΤρίτη σε πραγματικές συνθήκες έδειξαν πως η χαμηλή πίεση στα λάστιχα επιβαρύνει άμεσα το κόστος σε κατανάλωση, που μπορεί να αυξηθεί έως και 1,6 λτ./100 χλμ.! Σε ετήσια βάση αυτό μεταφράζεται σε 5 και πλέον γεμίσματα, που πάνε στράφι.
Η χαμηλή πίεση του αέρα επηρεάζει αρνητικά την αντίσταση κύλισης του ελαστικού. Ανάλογα με το είδος του δρόμου και το στυλ της οδήγησης, αυτό αντιπροσωπεύει το 18% έως 26% της συνολικής ισχύς του οχήματος. Εφόσον η χαμηλή πίεση αυξάνει την αντίσταση κύλισης, επηρεάζεται άμεσα η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων του οχήματος (CO2). Τις τελευταίες δεν μπορούμε να τις μετρήσουμε, αλλά για την κατανάλωση οι δοκιμές μας έδειξαν αύξηση της μέσης τιμής έως και 1,9 λτ./100 χλμ
Τα αποτελέσματα της μέτρησης του AutoΤρίτη
Το νέο Opel Astra 1,6 CDTi με τον 1.600άρη turbodiesel είναι μια κορυφαία επιλογή στη μικρομεσαία κατηγορία, η οποία προσφέρει μεγάλη οικονομία. Αν φυσικά ο οδηγός κινεί το αυτοκίνητο με τις σωστές πιέσεις. Στις δοκιμές με λάθος πιέσεις η μέση τιμή της κατανάλωσης αυξήθηκε έως και 1,1 λτ./100 χλμ. Σε ετήσια βάση 15.000 χλμ. αυτό μεταφράζεται σε έξτρα 217 ευρώ (μέση τιμή diesel 1,32 ευρώ /λτ.).
autotriti.gr
Οι περισσότεροι οδηγοί αγνοούν ότι το ελαστικό, κατά τη διάρκεια του χρόνου, χάνει φυσιολογικά μέρος της πίεσής του, όπως π.χ. ένα μπαλόνι. Τα μόρια του αέρα καταφέρνουν να ξεφεύγουν ακόμη και αν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο. Όλα τα ελαστικά χάνουν αέρα συνήθως σε ρυθμό περίπου 0,1 bar ή 1,45 psi (λίβρα ανά τετραγωνική ίντσα) το μήνα και οι περισσότεροι οδηγοί δεν δίνουν σημασία.
Αυτό το φαινόμενο μπορεί να επιταχυνθεί από συχνή οδήγηση σε μεγάλες
αποστάσεις, ανώμαλα οδοστρώματα και βαριά φορτία, ενώ η απώλεια αέρα αυξάνεται επίσης σε υψηλότερες θερμοκρασίες.
Από τα αυτοκίνητα που κινούνται καθημερινά το 63% έχουν χαμηλότερη πίεση αέρα από το κανονικό. Επιπλέον, το 17,5% των αυτοκινήτων έχουν ελαστικά με τουλάχιστον 0,5 bar κάτω από τη προτεινόμενη πίεση, προσθέτοντας ένα επιπλέον αχρείαστο έξοδο στην καθημερινότητά τους.
Η οδήγηση με λάθος πίεση είναι ασύμφορη για την τσέπη σου!
Η οδήγηση με ελαστικά που έχουν λάθος πίεση δεν είναι μόνο επικίνδυνη, αλλά και ασύμφορη για την τσέπη και το περιβάλλον, μιας και το αυτοκίνητο καταναλώνει επιπλέον καύσιμο και κατά συνέπεια επιβαρύνει σημαντικά με εκπομπές CO2 την ατμόσφαιρα. Εάν το ελαστικό έχει 20% χαμηλότερη πίεση, η χιλιομετρική του απόδοση μειώνεται κατά περίπου 30%, το οποίο σημαίνει πως θα χρειαστεί να επωμιστείτε αρκετά πιο σύντομα το κόστος αλλαγής ελαστικών.
Για αυτό δεν πρέπει να εφησυχάζεις αν βάλεις σωστή πίεση στα ελαστικά μια φορά. Απαιτείται συνεχής έλεγχος της πίεσης των ελαστικών με ρυθμό τουλάχιστον μία φορά κάθε 15 μέρες και οπωσδήποτε πριν από κάθε ταξίδι.
Δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες από το AutoΤρίτη.
Για να διαπιστώσουμε στην πράξη όλα τα παραπάνω και για να αναδείξουμε το μέγεθος του προβλήματος αποφασίσαμε να κάνουμε κάποιες δοκιμές να πάρουμε ένα από τα best seller της αγοράς, και συγκεκριμένα το νέο Opel Astra, υποβάλλοντας το σε κάποιες μετρήσεις κατανάλωσης. Αναλυτικότερα, έγιναν 3 μετρήσεις: Mία με κανονική πίεση ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, μία με μειωμένη πίεση κατά 0,3 bar και τέλος με μία με μειωμένη πίεση κατά 0,5 bar σε κάθε ελαστικό. Δε θελήσαμε να κάνουμε μετρήσεις με ακραίες περιπτώσεις του -0,75 και -1 bar για λόγους ασφαλείας, αλλά και για να μην καταστρέψουμε τα ελαστικά τoy προς δοκιμή αυτοκινήτου.
Οι μετρήσεις λοιπόν του AutoΤρίτη σε πραγματικές συνθήκες έδειξαν πως η χαμηλή πίεση στα λάστιχα επιβαρύνει άμεσα το κόστος σε κατανάλωση, που μπορεί να αυξηθεί έως και 1,6 λτ./100 χλμ.! Σε ετήσια βάση αυτό μεταφράζεται σε 5 και πλέον γεμίσματα, που πάνε στράφι.
Η χαμηλή πίεση του αέρα επηρεάζει αρνητικά την αντίσταση κύλισης του ελαστικού. Ανάλογα με το είδος του δρόμου και το στυλ της οδήγησης, αυτό αντιπροσωπεύει το 18% έως 26% της συνολικής ισχύς του οχήματος. Εφόσον η χαμηλή πίεση αυξάνει την αντίσταση κύλισης, επηρεάζεται άμεσα η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων του οχήματος (CO2). Τις τελευταίες δεν μπορούμε να τις μετρήσουμε, αλλά για την κατανάλωση οι δοκιμές μας έδειξαν αύξηση της μέσης τιμής έως και 1,9 λτ./100 χλμ
Τα αποτελέσματα της μέτρησης του AutoΤρίτη
Το νέο Opel Astra 1,6 CDTi με τον 1.600άρη turbodiesel είναι μια κορυφαία επιλογή στη μικρομεσαία κατηγορία, η οποία προσφέρει μεγάλη οικονομία. Αν φυσικά ο οδηγός κινεί το αυτοκίνητο με τις σωστές πιέσεις. Στις δοκιμές με λάθος πιέσεις η μέση τιμή της κατανάλωσης αυξήθηκε έως και 1,1 λτ./100 χλμ. Σε ετήσια βάση 15.000 χλμ. αυτό μεταφράζεται σε έξτρα 217 ευρώ (μέση τιμή diesel 1,32 ευρώ /λτ.).
autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.