Nissan Qashqai VS Opel Grandland X

Γεμίζει διαρκώς αντιπάλους το πεδίο του Nissan Qashqai, το οποίο όταν πρωτοξεκίνησε έπαιζε μόνο του. Το Opel Grandland X είναι ένας νέος σφετεριστής, ο οποίος μοιάζει με τον «εχθρό» του σε ένα βασικό σημείο: θέλουν και οι δύο να παρέχουν πολύ ολοκληρωμένες λύσεις στον εν δυνάμει αγοραστή.
Δεν υπάρχει καμία επαφή ανάμεσα στο χώρο των μικρομεσαίων crossover πριν από δέκα χρόνια και το ίδιο κομμάτι της αγοράς σήμερα. Το θεμέλιο που έβαλε περίπου τότε το Nissan Qashqai έχει στηρίξει ένα οικοδόμημα πολύ μεγάλο, σε βαθμό που πλέον να μιλάμε για την πιο κρίσιμη κατηγορία των πωλήσεων. Ένας από τους νεότερους «δελφίνους» που διεκδικούν μερίδιο από αυτήν την πίτα είναι και το Opel Grandland X, το οποίο παρά τα γαλλικά γονίδια που διαθέτει δεν αντιμετωπίζει με «ευγένεια» τους αντιπάλους στο στίβο των πωλήσεων.

Και μπορεί ο μπλε χρωματισμός των δύο οχημάτων που δοκιμάσαμε, να φέρνει «κοντά» τα δύο αυτοκίνητα ωστόσο οι διαφορές στην εμφάνιση είναι σημαντικές. Το μεν Qashqai έχει ανεβάσει τους τόνους μετά την ανανέωση που δέχτηκε το 2017 και ο δυναμισμός του είναι πια πιο τονισμένος και εμφανής, με βασικό εκφραστή φυσικά το εμπρός μέρος και το ανασχεδιασμένο «πακέτο» μάσκας-προφυλακτήρα-φωτιστικών. Το Grandland από την άλλη υιοθετεί τη νέα ταυτότητα που έχουν καθιερώσει τα «Χ» μοντέλα της Opel, αρχής γενομένης με το πιο πρόσφατο Mokka X. Απαλές γραμμές, διακριτικές ακμές και αντιθέσεις ανάμεσα στην οροφή, σχεδόν τις πίσω κολώνες και το υπόλοιπο αμάξωμα, δίνουν έναν αέρα κομψότητας, άμεσα ξεχωριστού στιλ και «ήρεμης δύναμης». Δύσκολη η επιλογή εδώ αλλά θα δώσουμε ένα μίνιμουμ προβάδισμα στο Nissan επειδή έχει πιο ξεκάθαρο SUV στιλ.

Eσωτερικό: Yψηλό επίπεδο – προβάδισμα Opel στα σημεία
Στο εσωτερικό οι τόνοι της διαμάχης ανεβαίνουν ακόμα πιο πολύ. Το ανανεωμένο Qashqai σε υποδέχεται σε μια πολύ καλύτερη θέση οδήγησης από ότι στο πρόσφατο παρελθόν και βάζει εμπρός σου ένα νέο, πιο όμορφο και πιο πρακτικό τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Κλασσική η δομή στο κέντρο του ταμπλό και εύκολη στο χειρισμό ενότητα κλιματισμού. Το αφρώδες υλικό κυριαρχεί και δίνει πιο ξεκάθαρες πλέον premium φιλοδοξίες στο μοντέλο. Ο αντίλογος από πλευράς Opel είναι όμως εξίσου ισχυρός. Το ύφος είναι πιο μίνιμαλ, η Opel άκουσε τα παράπονα προηγούμενων ετών και στα νέα μοντέλα της υιοθετεί μια πολύ εύχρηστη λογική στα infotainment της και στην κεντρική κονσόλα συνολικά. Τo look εδώ είναι πιο «λείο» και πιο «ρευστό», τα μαλακά υλικά πολύ γενναιόδωρα και γενικά φαίνεται ότι έχει δοθεί λίγη περισσότερη προσοχή στη λεπτομέρεια.

Χώροι: Ισχυρό Qashqai παίρνει νίκες παρότι μικρότερο
Μισό νούμερο πιο μεγάλο είναι το Grandland X σε σύγκριση με το Qashqai. Το Opel περικλείει δέκα πόντους περισσότερο «μέταλλο» ανάμεσα στους δύο προφυλακτήρες του ενώ είναι και λίγο πιο πλατύ. Εύλογα κερδίζει τη μάχη σε ό,τι αφορά το πλάτος της καμπίνας τόσο στην εμπρός όσο και στην πίσω σειρά. Το μοντέλο της Nissan όμως δεν παραδίνεται εύκολα και αυτό φαίνεται από την απόσταση αναπνοής από την οποία ακολουθεί σε ό,τι αφορά το χώρο για τους ώμους πίσω. Το κρίσιμο για λογαριασμό του Qashqai είναι ότι εκμεταλλεύεται το αρκετά μεγάλο μεταξόνιό του και κερδίζει τη μάχη σε ό,τι αφορά τα πόδια των πίσω και συνεχίζει με μια ακόμα έκπληξη. Παρόλο που είναι πιο κοντό και εξωτερικά δίνει εντύπωση ότι ίσως απαιτήσει θυσίες στο χώρο για τα κεφάλια, στην πράξη η μέτρηση του δίνει σαφές προβάδισμα. Στο πορτ-μπαγκάζ, η επικράτηση του Opel είναι εύκολη από κάθε άποψη, χωρίς πάντως και το Qashqai να δημιουργεί πολλά παράπονα.

Κινητήρες: «Είναι σίγουρα 1.200 κυβικά αυτά;»
Aυτή είναι η βασική απορία, όποιο από τα δύο κι αν οδηγείς. Στο μεν Opel ο χαρισματικός τρικύλινδρος 1.200άρης με γαλλικές ρίζες, πραγματικά δίνει φτερά σε ένα αμάξωμα καθόλου φειδωλό σε διαστάσεις. Ο τετρακύλινδρος της Nissan, εξελιγμένος στο πλαίσιο της πανίσχυρης και βελούδινης συμμαχίας με τη Renault, παίρνει κεφάλι σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και ειδικά στην εκδοχή με το πρόγραμμα αναβάθμισης (από τη Nissan Sporteam με κόστος 500 ευρώ) ανεβαίνει στους 135 ίππους και αποσπά πολύ θετικά σχόλια, ειδικά σε ένα χαμηλό και μεσαίο κομμάτι λειτουργίας. Οι επιδόσεις είναι υπόθεση του Opel ωστόσο, παρόλο που το Nissan παίρνει τη μάχη «του φαναριού» με ένα πολύ δυνατό «0-100». Τα δύο μοντέλα πηγαίνουν σχεδόν βήμα-βήμα μέχρι την τέταρτη σχέση αλλά η διαφορετική κλιμάκωση του κιβωτίου στις πιο μεγάλες σχέσεις δίνει πιο γοργό τέμπο στο Grandland X.

Στο δρόμο: Ικανά με πρώτο στόχο την άνεση
Το εύκολο και ήσυχο πέρασμα πάνω από λακκούβες είναι προφανής προτεραιότητα και για τα δύο μοντέλα. Το Qashqai βελτιώθηκε πολύ στην ηρεμία με την οποία υποδέχεται πια τις οδικές ανωμαλίες κάτι που ισχύει και για το Grandland παρόλο που είναι λίγο πιο σφικτό σε αίσθηση. Αυτή είναι μια διαφορά: το Nissan δείχνει να έχει λίγο μεγαλύτερη διαδρομή στην ανάρτησή του σαν να αφήνει μεγαλύτερο ανοιχτό παράθυρο για εύκολη κίνηση και εκτός δρόμου. Και το Grandland X όμως δε λέει όχι σε κάτι τέτοιο, αφού μπορεί να μη διατίθεται με τετρακίνηση μπορεί να πάρει όμως το IntelliGrip, το σύστημα που πειράζει τα ηλεκτρονικά πρόσφυσης με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνει λύσεις σε σαθρή επιφάνεια.

Η άποψή μας
Είναι μια δύσκολη μάχη, ενδεικτική των σκληρών συνθηκών ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει κάθε μοντέλο με φιλοδοξίες στην κλάση των μικρομεσαίων crossover. Δύσκολα θα ξεχωρίσει κάποιος να διαλέξει κάποιο μοντέλο και πολλά θα κριθούν αφενός και στην τιμή, αφετέρου σε υποκειμενικά στοιχεία ή το συνολικό χαρακτήρα.
 autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]