«Καθημερινά αποδεικνύεται η ανεπάρκεια της κυβέρνησης, ανυπέρβλητα τα προβλήματα με το «εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ»»
Αυγενάκης - Σκρέκας και 23 βουλευτές της Ν.Δ. προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
«Καθημερινά αποδεικνύεται η ανεπάρκεια της κυβέρνησης, ανυπέρβλητα τα προβλήματα με το «εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ»»
Στις τραγικές καθυστερήσεις εφαρμογής του προγράμματος «εξοικονόμηση κατ΄οίκον ΙΙ», εξαιτίας της ακαταλληλότητας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, αναφέρονται ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ - Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας – Βουλευτής Τρικάλων κ. Κώστας Σκρέκας και 23 βουλευτές του Κόμματος με κοινοβουλευτική τους παρέμβαση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιώργο Σταθάκη.
Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Ανέτοιμη και ανεπαρκής εμφανίζεται η Κυβέρνηση, για ακόμη μια φορά. Μετά από αναμονή τριών χρόνων για την έναρξη του προγράμματος «εξοικονόμηση κατ΄οίκον ΙΙ» και τις επανειλημμένες αναβολές, η κυβέρνηση αποδεικνύει για πολλοστή φορά την ανικανότητα της να λειτουργήσει το κράτος και να απορροφήσει ευρωπαϊκά χρήματα που περιμένουν ανεκμετάλλευτα για χρόνια.
40.000 μικρά νοικοκυριά και χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου της οικοδομής παρακολουθούν με απόγνωση τις ερασιτεχνικές και ανερμάτιστες προσπάθειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να βάλουν σε λειτουργία ένα πληροφοριακό σύστημα που θα υποδεχθεί τις χιλιάδες αιτήσεις των υποψήφιων δικαιούχων.
Η τελική ανακοίνωση για την έναρξη της εφαρμογής στις 28 Φεβρουαρίου 2018 ήρθε δυστυχώς μαζί με τα ευτράπελα της διαρροής των Παραρτημάτων στο διαδίκτυο πριν την ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα του Υπουργείου.
Με δεδομένο ότι οι αιτήσεις υποβολής απαιτούν τη λειτουργία της πλατφόρμας του Πληροφοριακού Συστήματος βρισκόμαστε σε αναμονή ενός αναλυτικού εγχειριδίου, καθώς το υπάρχον περιέχει ελλείψεις και λάθη ενώ απαιτούνται διευκρινήσεις σε τεχνικά θέματα όπως η ένταξη των κτιρίων με αυθαιρεσίες. Επίσης χωρίς διευκρίνιση παραμένει το αν απαιτείται ή όχι βεβαίωση μηχανικού κατά τις διατάξεις του ν.4495/2017 για τη νομιμότητα του κτιρίου (όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα) καθώς και ο ακριβής τύπος. Διευκρινήσεις επίσης απαιτούνται στο ζήτημα των λεπτομερειών της «ριζικής ανακαίνισης κτιρίου» (Παράρτημα VI του οδηγού) αφού δεν είναι σαφή στον Οδηγό τα κριτήρια ελέγχου της ριζικής ανακαίνισης .
Μεγάλο πρόβλημα επίσης αντιμετωπίζουν οι δικαιούχοι που είχε εγκριθεί η ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας τους με το προηγούμενο πρόγραμμα «εξοικονόμηση κατ΄οίκον», oι οποίοι δεν γνωρίζουν αν η Κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει στη χρηματοδότηση των εγκεκριμένων αιτήσεων τους ή αν θα πρέπει να επανυποβάλλουν εκ νέου φάκελο στο νέο πρόγραμμα.
Η πλατφόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος όμως παραμένει ανενεργή και όσες φορές κι αν φαινομενικά τέθηκε σε λειτουργία, το σύστημα τελικά κατέρρευσε. Το υπουργείο επικαλείται «τεχνικές δυσλειτουργίες και θέματα συμβατότητας των πληροφοριακών συστημάτων ασφαλείας» αλλά ουσιαστικά δεν μπορεί να δώσει λύση στην νέα αναμονή των πολιτών. Μετά από τρεις αναβολές, η έναρξη της λειτουργίας του συστήματος προγραμματίζεται στις 19 Μαρτίου και όλοι ελπίζουν σε ένα θαύμα.
Επειδή, στο πρόγραμμα ωφελούμενα είναι περισσότερα από 40.000 νοικοκυριά που αναμένουν να αναβαθμίσουν ενεργειακά τα σπίτια τους και άρα να μειώσουν το κόστος της ενέργειας που καλούνται να πληρώσουν για τη θέρμανση ή την ψύξη,
Επειδή, χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου της οικοδομής, περιμένουν να αναλάβουν τις εργασίες της ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών,
Επειδή, όλοι βρίσκονται σε απόγνωση με τις ερασιτεχνικές και ανερμάτιστες προσπάθειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να βάλει σε λειτουργία ένα πληροφοριακό σύστημα που θα υποδεχθεί τις χιλιάδες αιτήσεις των υποψήφιων δικαιούχων,
Επειδή, η κυβέρνηση αποδεικνύει για πολλοστή φορά την ανικανότητα της να λειτουργήσει το κράτος και να απορροφήσει ευρωπαϊκά χρήματα που περιμένουν ανεκμετάλλευτα για χρόνια».
Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση, τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1.Ποιοι είναι οι λόγοι των συνεχών αναβολών και των καθυστερήσεων στη λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος και για ποιο λόγο τόσα χρόνια δεν είχε προετοιμαστεί κατάλληλα η ηλεκτρονική πλατφόρμα;
2.Θα υπάρξει μηχανισμός υποστήριξης των πολιτών και των επαγγελματιών, με τη δημιουργία helpdesk, προκειμένου να εξυπηρετηθεί το κοινό της εφαρμογής;
3.Ποια η τύχη των παλιότερων δικαιούχων, που οι ενώ οι αιτήσεις τους έχουν εγκριθεί δεν διαφαίνεται πρόοδος στην χρηματοδότησή τους;»
Labels:
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.