Λάστιχα που «παράγουν ρεύμα»

Μήπως το παραξηλώνουμε με όλες αυτές τις διαφορές, όλες αυτές τις ριζικές αλλαγές, όλες αυτές τις τελείως περίεργες αλλαγές που έρχονται στην αυτοκίνηση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Και όταν μιλάμε ακόμη και για διαφορετικά λάστιχα, μήπως η υπερβολή είναι μεγάλη; Ή όχι;

Πόσο διαφορετικό μπορεί να είναι ένα λάστιχο για ηλεκτρικό σε σχέση με ένα λάστιχο για συμβατικό αυτοκίνητο; Υποτυπωδώς θα είναι και τα δύο κυκλικά και μαύρα. Όμως εδώ προστίθενται και κάποια άλλα στοιχεία.

Στην ηλεκτροκίνηση υπάρχουν δύο ζητούμενα. Χαμηλή κατανάλωση ενέργειας για μεγάλη αυτονομία, και μηδενική ρύποι ή άλλου είδους επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Στον πρώτο τομέα τα λάστιχα παίζουν σημαντικό ρόλο.

Από τη μία είναι το σημείο επαφής με τον δρόμο και έτσι θέλεις τη μεγαλύτερη πρόσφυση με τη λιγότερη δυνατή αντίσταση στην κύλιση. Ακόμη και η αεροδυναμική των ελαστικών παίζει το ρόλο της. Όμως τα λάστιχα «κοστίζουν» σε ενέργεια και λόγω των συστημάτων που πλέον περιμένουμε να έχουν ενσωματωμένα, όπως ο έλεγχος πίεσης, που θέλει την δική του πηγή ενέργειας για να λειτουργήσει.

Ένα λάστιχο για ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να «καίει» λίγο, να ακούγεται ελάχιστα (είναι πλέον το μόνο πράγμα που ακούγεται κατά την κύλιση, άρα ενοχλεί), και να αντέχει τη ροπή. Αυτό το τελευταίο ακούγεται περίεργο, όμως τα συμβατικά λάστιχα απλά δεν αντέχουν.

Η Goodyear παρουσίασε σε πρωτότυπη μορφή δύο «ηλεκτρικά» ελαστικά. Ένα «νορμάλ» που επιπλέον έχει ενσωματωμένους αισθητήρες πίεσης και ένα πολύ προχωρημένο, ένα ζωντανό λάστιχο με βρύα (μικρά φυτά) που απορροφούν ρύπους και παράγουν ρεύμα αρκετό για να λειτουργήσουν οι αισθητήρες πίεσης.

Μπορεί το δεύτερο να είναι όντως υπερβολικό, το πρώτο όμως γίνεται πλέον ανάγκη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι βέβαιο ότι θα φοράνε μία τελείως νέα γενιά ελαστικών.

Υπερβολή; Αν όχι ως ιδέα ίσως το κόστος. Μια αλλαγή ελαστικών θα κοστίζει μια μικρή περιουσία, κάτι που ενισχύει ακόμη περισσότερο ένα νέο μοντέλο απόκτησης αυτοκινήτου, αφού αν απλά το αγοράσεις, δεν θα προλαβαίνεις να πληρώνεις.

Χρειάζονται όλα αυτά ή κάνουμε τα πράγματα πολύπλοκα; Μήπως ακόμη και οι απαιτήσεις στα ελαστικά για περισσότερη ροπή είναι απλά υπερβολικές; Και τελικά ποιος θα πληρώνει για όλα αυτά όταν τα πράγματα γίνουν ηλεκτροκίνητα;
 autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]