Γεγονός ο πρώτος «eδρόμος»
Ο πρώτος ηλεκτρικός αυτοκινητόδρομος (eRoad) είναι γεγονός για τη Σουηδία σε μια διαδρομή μήκος 2,0χλμ. περίπου μεταξύ της Στοκχόλμης και του αερολιμένα Arlanda.Το αντίστοιχο υπουργείο Μεταφορών της Σουηδίας ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της κατασκευής του πρώτου ηλεκτροφόρου δρόμου, μήκους 2,0χλμ. περίπου, που φέρει την ονομασία «eRoadArlanda».
Χάρη στη χρήση ειδικών βραχιόνων, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που θα κινούνται σε αυτόν θα μπορούν να έρθουν σε επαφή με το οδόστρωμα, προκειμένου να φορτίσουν τις μπαταρίες τους εν κινήσει.
Στόχος του εν λόγω ερευνητικού προγράμματος είναι να αναλυθούν οι δυνατότητες της –εν κινήσει- φόρτισης των οχημάτων, αντί της ανάγκης εξέλιξης μεγαλύτερων σε χωρητικότητα μπαταριών για αυτά, προκειμένου να διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή αυτονομία τους.
Ο νέος –ηλεκτροφόρος- αυτοκινητόδρομος «eRoadArlanda» βρίσκεται στα περίχωρα της Στοκχόλμης προς το αερολιμένα Arlanda και το κέντρο logistics Rosersberg.
Σε πρώτη φάση, ένα ειδικά τροποποιημένο ταχυδρομικό φορτηγό της PostNord θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του σε αυτό το τμήμα, έπειτα από εκτεταμένες δοκιμές επί σειρά ετών.
Σε ότι αφορά ζητήματα ασφάλειας της νέας αυτής τεχνολογίας, αξίζει να αναφέρουμε πως το νερό (π.χ. βροχή) δεν αποτελεί πρόβλημα, λόγω της ύπαρξης ειδικών μέτρων αποστράγγισης του οδοστρώματος ενώ οι ειδικοί βραχιόνες των οχημάτων έχουν σχεδιαστεί για να απομακρύνουν το νερό ή διάφορα αντικείμενα (π.χ. λάσπες) και να έρχονται σε επαφή με το οδόστρωμα.
Παράλληλα, οι εν λόγω βραχίονες δεν… κρέμονται από το όχημα συνεχώς αλλά βασίζονται σε ειδικούς αισθητήρες που ανιχνεύουν την ύπαρξη της σχετικής υποδομής στο οδόστρωμα, προκειμένου να εκταθούν αυτόματα και να έρθουν σε επαφή με αυτή.
Η εν λόγω ερευνητική πρωτοβουλία δεν είναι η πρώτη για τη Σουηδία καθώς, όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, ήδη έχει τεθεί σε λειτουργία ένα ακόμη τμήμα, στον οδικό άξονα «E16» με την ονομασία «e-way» όπου ωστόσο τα φορτηγά οχήματα που δοκιμάζονται σε αυτόν, κάνουν χρήση ειδικών παντογράφων προκειμένου να συλλέξουν το ηλεκτρικό φορτίο που απαιτείται για τη φόρτιση των μπαταριών τους, από καλωδιώσεις σε ειδικούς στύλους που εδράζονται πλησίον του δρόμου, όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό video που έχουμε δημοσιεύσει στο παρελθόν…
autotriti.gr
Χάρη στη χρήση ειδικών βραχιόνων, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που θα κινούνται σε αυτόν θα μπορούν να έρθουν σε επαφή με το οδόστρωμα, προκειμένου να φορτίσουν τις μπαταρίες τους εν κινήσει.
Στόχος του εν λόγω ερευνητικού προγράμματος είναι να αναλυθούν οι δυνατότητες της –εν κινήσει- φόρτισης των οχημάτων, αντί της ανάγκης εξέλιξης μεγαλύτερων σε χωρητικότητα μπαταριών για αυτά, προκειμένου να διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή αυτονομία τους.
Ο νέος –ηλεκτροφόρος- αυτοκινητόδρομος «eRoadArlanda» βρίσκεται στα περίχωρα της Στοκχόλμης προς το αερολιμένα Arlanda και το κέντρο logistics Rosersberg.
Σε πρώτη φάση, ένα ειδικά τροποποιημένο ταχυδρομικό φορτηγό της PostNord θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του σε αυτό το τμήμα, έπειτα από εκτεταμένες δοκιμές επί σειρά ετών.
Σε ότι αφορά ζητήματα ασφάλειας της νέας αυτής τεχνολογίας, αξίζει να αναφέρουμε πως το νερό (π.χ. βροχή) δεν αποτελεί πρόβλημα, λόγω της ύπαρξης ειδικών μέτρων αποστράγγισης του οδοστρώματος ενώ οι ειδικοί βραχιόνες των οχημάτων έχουν σχεδιαστεί για να απομακρύνουν το νερό ή διάφορα αντικείμενα (π.χ. λάσπες) και να έρχονται σε επαφή με το οδόστρωμα.
Παράλληλα, οι εν λόγω βραχίονες δεν… κρέμονται από το όχημα συνεχώς αλλά βασίζονται σε ειδικούς αισθητήρες που ανιχνεύουν την ύπαρξη της σχετικής υποδομής στο οδόστρωμα, προκειμένου να εκταθούν αυτόματα και να έρθουν σε επαφή με αυτή.
Η εν λόγω ερευνητική πρωτοβουλία δεν είναι η πρώτη για τη Σουηδία καθώς, όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, ήδη έχει τεθεί σε λειτουργία ένα ακόμη τμήμα, στον οδικό άξονα «E16» με την ονομασία «e-way» όπου ωστόσο τα φορτηγά οχήματα που δοκιμάζονται σε αυτόν, κάνουν χρήση ειδικών παντογράφων προκειμένου να συλλέξουν το ηλεκτρικό φορτίο που απαιτείται για τη φόρτιση των μπαταριών τους, από καλωδιώσεις σε ειδικούς στύλους που εδράζονται πλησίον του δρόμου, όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό video που έχουμε δημοσιεύσει στο παρελθόν…
autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.