Πιλοτικό πρόγραμμα αναβάθμισης των αύλειων χώρων σε 18 σχολικά συγκροτήματα (41 σχολεία) σε όλη τη χώρα, προϋπολογισμού 1 εκατομμυρίου ευρώ
Πιλοτικό πρόγραμμα αναβάθμισης των αύλειων χώρων σε 18 σχολικά συγκροτήματα (41 σχολεία) σε όλη τη χώρα προϋπολογισμού 1 εκατομμυρίου ευρώ ανακοίνωσαν σε κοινή Συνέντευξη Τύπου ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας Γεώργιος Αγγελόπουλος, ο Γ.Γ. της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού Ιούλιος Συναδινός και ο Προϊστάμενος του Γραφείου Κοινωνικών Πολιτικών της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού Σταύρος Παναγιωτίδης. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2018, αποτέλεσε πρωτοβουλία του Γραφείου Κοινωνικών Πολιτικών της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού .
Ανακοινώθηκε, επίσης, η συνέχιση για τρίτη χρονιά του προγράμματος για τη διδασκαλία της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.
Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου ανέφερε ότι η διαμόρφωση των αύλειων χώρων των σχολείων είναι κάτι αυτονόητο αλλά έχει δυσκολίες ως προς τον προγραμματισμό και την υλοποίησή του, ενώ το κόστος είναι υψηλό. «Η αισθητική, ειδικά των σχολικών χώρων, είναι ένα στοιχείο που πρέπει να είναι μέρος του προγραμματισμού μας και του προβληματισμού» σημείωσε ο Υπουργός και συμπλήρωσε: «Προχωρήσαμε με ένα συνολικό προϋπολογισμό 1 εκατομμυρίου ευρώ σε 41 σχολεία σε 18 σχολικά συγκροτήματα (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Ημερήσια και Εσπερινά) σε διάφορα μέρη της χώρας μας. Βασικός στόχος είναι και η αναβάθμιση του σχολικού αθλητισμού, των δυνατοτήτων για σχολικό αθλητισμό και η ενίσχυση μέσα στο πλαίσιο αυτό του ερασιτεχνικού αθλητισμού».
Αναφερόμενος στο επιτυχημένο πρόγραμμα διδασκαλίας της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, ο κ. Γαβρόγλου είπε: «Σε συνεργασία με τη Γ.Γ. Αθλητισμού έχουμε πάρει μια σειρά από πρωτοβουλίες και για την κολύμβηση. Είναι ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο πρόγραμμα, μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πρωτοβουλία των Υπουργείων μας. Θέλουμε εδώ να ευχαριστήσουμε και το υπουργείο Εσωτερικών και την Περιφέρεια, γιατί από τις πρωτοβουλίες των Δήμων και της Περιφέρειας ως προς τη μεταφορά των μαθητών εξαρτάται εν πολλοίς και η επιτυχία αυτού του προγράμματος. Σημειώνουμε ότι έχει αυξηθεί και ο αριθμός των παιδιών και των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Υπήρξαν προβλήματα που τα αντιμετωπίσαμε και θα είμαστε ιδιαίτερα αυστηροί στην αντιμετώπιση των ολιγωριών. Δεν θα δεχθούμε από κανέναν να ολιγωρεί στην πραγματοποίηση μιας τέτοιας πρωτοβουλίας. Ξανακάνουμε έκκληση στους δήμους να αξιοποιήσουν όσες περισσότερες πισίνες μπορούν, πιστοποιώντας τις φυσικά. Θέλουμε από την επόμενη σχολική χρονιά να υλοποιήσουμε τη διεύρυνση του προγράμματος τις 12 ώρες. Σήμερα ο μ.ο. είναι 8 – 10 ώρες. Θέλουμε να πάμε για την Τρίτη και την Τετάρτη Δημοτικού μέχρι τις 12 ώρες και έχουμε μια ομάδα εργασίας που μελετά την επέκταση αυτής της δραστηριότητας στην Πέμπτη και Έκτη Δημοτικού».
Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης από την πλευρά του τόνισε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την εξαιρετική συνεργασία που έχουμε με το Υπουργείο Παιδείας μέσα από την οποία προσπαθούμε να κάνουμε τις καλύτερες δυνατές παρεμβάσεις με το μικρότερο δυνατό κόστος με στόχο να παρέχουμε μια καλύτερη σχολική αλλά και αθλητική ζωή στα παιδιά μας.
Με δεδομένη την έλλειψη αθλητικών υποδομών προσπαθήσαμε πιλοτικά να κάνουμε κάποιες παρεμβάσεις σε αύλειους χώρους σχολείων, στην περιφέρεια σε πρώτη φάση, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε κυρίως τις απογευματινές ώρες κοινωνικά κέντρα για τα παιδιά και τη νεολαία μας προκειμένου να αθλούνται και να αλλάζουν τρόπο ζωής. Ήδη από το 2015 η ΓΓΑ έχει εντάξει 15 έργα σε χώρους σχολείων προϋπολογισμού 1 εκατ. 300 χιλιάδων ευρώ, από τα οποία τα 11 ήδη έχουν ολοκληρωθεί. Με την παρότρυνση του γραφείου Κοινωνικών και Πολιτικών υποθέσεων της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού, αναπτύσσεται πλέον συνεργασία ανάμεσα στα δυο υπουργεία, Παιδείας και Πολιτισμού/Αθλητισμού, με την ένταξη 18 ακόμη σχολικών συγκροτημάτων (41 σχολεία συνολικά) και επιπλέον προϋπολογισμό 1 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων
Όσον αφορά το πρόγραμμα κολύμβησης σε παιδιά δημοτικών σχολείων, πρέπει να εξάρουμε τη συνδρομή της κολυμβητικής ομοσπονδίας στην υλοποίηση του. Είναι πρωτοποριακό παιδιά δημόσιων δημοτικών σχολείων μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, να παρακολουθούν μαθήματα τα οποία δεν θα τα έλεγα κολύμβησης αλλά μαθήματα αποφυγής πνιγμού. Είναι λοιπόν κομβικό για μας, αυτό το πρόγραμμα που πλέον έχει γίνει θεσμός να συνεχίσει να υλοποιείται και να επεκτείνεται. Δεν είναι εύκολο, είναι σύνθετο, αλλά με τις κατάλληλες επεξεργασίες και με την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, μπορούμε να περιμένουμε ακόμη καλύτερες μέρες.
Είναι εξίσου σημαντικό ότι όλα αυτά τα προγράμματα τρέξανε μέσα σε συνθήκες μνημονικής ασφυξίας, πράγμα που δείχνει ότι όταν υπάρχει πολιτική βούληση ακόμη και σε δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες μπορείς με χρηστή διαχείριση, πολύ έλεγχο, καλή διάθεση και συνεργασία όλων των φορέων, να πετύχεις πολλά πράγματα».
Ο Προϊστάμενος του Γραφείου Κοινωνικών Πολιτικών της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού Σταύρος Παναγιωτίδης σημείωσε: «Βάση της ιδέας μας ήταν πως το κράτος πρέπει να διασφαλίζει στους πολίτες και ειδικά στους νέους όλες τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Ο αθλητισμός δεν αφορά μόνο την προσωπική υγεία των ασκούμενων νέων. Εξίσου σημαντική διάσταση είναι η κοινωνικοποίηση των νέων μέσω του αθλητισμού, η εξοικείωση με τη συνεργασία και την αλληλεγγύη. Μέσω του αθλητικού παιχνιδιού, παιδιά από διαφορετικά κοινωνικά, πολιτισμικά αλλά και εθνικά περιβάλλοντα έρχονται σε επαφή, ανακαλύπτουν πως δεν διαφέρουν τόσο πολύ, δημιουργούν νέες σχέσεις και κοινούς στόχους. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικός ο σχολικός αθλητισμός».
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Γιώργος Αγγελόπουλος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα της κολύμβησης τονίζοντας ότι για δεύτερη χρονιά υλοποιήθηκε το αντικείμενο της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στους μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης και όπου ήταν δυνατό και της Δ΄ τάξης των Δημοτικών σχολείων της χώρας, στο οποίο συμμετείχαν 43.625 παιδιά από 2.788 τμήματα, 1.549 σχολικών μονάδων της χώρας, σημειώνοντας άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά (2016-2017) όπου συμμετείχαν 39.561 μαθητές/τριες από 2.210 τμήματα, 1.421 σχολικών μονάδων. Επισήμανε ότι το σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ του ΥΠ.Π.Ε.Θ., της Γ.Γ.Α. και της Κ.Ο.Ε. συνέβαλε ουσιαστικά στην υλοποίηση του μαθήματος.
Ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού Ιούλιος Συναδινός υπογράμμισε: «Είναι σε όλους κατανοητό ότι η φυσική αγωγή στην εκπαίδευση και ο αθλητισμός γενικότερα αποτελούν τους βασικούς πυλώνες της πολιτικής που υποστηρίζει η σημερινή κυβέρνηση. Μια πολιτική που έχει ως αποτέλεσμα την ορθολογική και πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των ανθρώπων, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους, τη βελτίωση της υγείας του πληθυσμού και την αύξηση του προσδόκιμου ζωής. Θεωρούμε ότι η άθληση και η άσκηση είναι συνταγματικά καθιερωμένο κοινωνικό αγαθό και πάνω σε αυτούς τους άξονες λειτουργούμε. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, το Συμβούλιο της Ευρώπης και άλλοι διεθνείς και εθνικοί φορείς έχουν συνομολογήσει για τη σημασία της άθλησης και έχουν δώσει κατευθυντήριες γραμμές, τις οποίες εμείς προσπαθούμε να ακολουθήσουμε εναρμονίζοντάς τες με τα δικά μας πλαίσια και τις γεωφυσικές, πολιτιστικές και άλλες ιδιαιτερότητες της χώρας μας, ώστε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στον τομέα της άσκησης και της φυσικής αγωγής. Οι δράσεις που παρουσιάζουμε αυτή τη στιγμή εντάσσονται στο πλαίσιο που υπάρχει σε όλη την Ευρώπη, σε μία προσπάθεια να αναδειχθεί και η φυσική αγωγή στον χώρο της εκπαίδευσης αλλά και ο αθλητισμός γενικότερα».
Στη συνέχεια ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού παρουσίασε τα σχολεία που έχουν ήδη ενταχθεί στο Πρόγραμμα και θα προχωρήσουν στην αναβάθμιση των αθλητικών τους εγκαταστάσεων. Πρόκειται για πολυμελή σχολικά συγκροτήματα σε αστικά κέντρα, σε ακριτικές περιοχές, αλλά και σε μέρη που δεν είχαν την ευκαιρία να αναβαθμιστούν τα προηγούμενα χρόνια.
Ανακοινώθηκε, επίσης, η συνέχιση για τρίτη χρονιά του προγράμματος για τη διδασκαλία της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.
Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου ανέφερε ότι η διαμόρφωση των αύλειων χώρων των σχολείων είναι κάτι αυτονόητο αλλά έχει δυσκολίες ως προς τον προγραμματισμό και την υλοποίησή του, ενώ το κόστος είναι υψηλό. «Η αισθητική, ειδικά των σχολικών χώρων, είναι ένα στοιχείο που πρέπει να είναι μέρος του προγραμματισμού μας και του προβληματισμού» σημείωσε ο Υπουργός και συμπλήρωσε: «Προχωρήσαμε με ένα συνολικό προϋπολογισμό 1 εκατομμυρίου ευρώ σε 41 σχολεία σε 18 σχολικά συγκροτήματα (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Ημερήσια και Εσπερινά) σε διάφορα μέρη της χώρας μας. Βασικός στόχος είναι και η αναβάθμιση του σχολικού αθλητισμού, των δυνατοτήτων για σχολικό αθλητισμό και η ενίσχυση μέσα στο πλαίσιο αυτό του ερασιτεχνικού αθλητισμού».
Αναφερόμενος στο επιτυχημένο πρόγραμμα διδασκαλίας της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, ο κ. Γαβρόγλου είπε: «Σε συνεργασία με τη Γ.Γ. Αθλητισμού έχουμε πάρει μια σειρά από πρωτοβουλίες και για την κολύμβηση. Είναι ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο πρόγραμμα, μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πρωτοβουλία των Υπουργείων μας. Θέλουμε εδώ να ευχαριστήσουμε και το υπουργείο Εσωτερικών και την Περιφέρεια, γιατί από τις πρωτοβουλίες των Δήμων και της Περιφέρειας ως προς τη μεταφορά των μαθητών εξαρτάται εν πολλοίς και η επιτυχία αυτού του προγράμματος. Σημειώνουμε ότι έχει αυξηθεί και ο αριθμός των παιδιών και των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Υπήρξαν προβλήματα που τα αντιμετωπίσαμε και θα είμαστε ιδιαίτερα αυστηροί στην αντιμετώπιση των ολιγωριών. Δεν θα δεχθούμε από κανέναν να ολιγωρεί στην πραγματοποίηση μιας τέτοιας πρωτοβουλίας. Ξανακάνουμε έκκληση στους δήμους να αξιοποιήσουν όσες περισσότερες πισίνες μπορούν, πιστοποιώντας τις φυσικά. Θέλουμε από την επόμενη σχολική χρονιά να υλοποιήσουμε τη διεύρυνση του προγράμματος τις 12 ώρες. Σήμερα ο μ.ο. είναι 8 – 10 ώρες. Θέλουμε να πάμε για την Τρίτη και την Τετάρτη Δημοτικού μέχρι τις 12 ώρες και έχουμε μια ομάδα εργασίας που μελετά την επέκταση αυτής της δραστηριότητας στην Πέμπτη και Έκτη Δημοτικού».
Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης από την πλευρά του τόνισε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την εξαιρετική συνεργασία που έχουμε με το Υπουργείο Παιδείας μέσα από την οποία προσπαθούμε να κάνουμε τις καλύτερες δυνατές παρεμβάσεις με το μικρότερο δυνατό κόστος με στόχο να παρέχουμε μια καλύτερη σχολική αλλά και αθλητική ζωή στα παιδιά μας.
Με δεδομένη την έλλειψη αθλητικών υποδομών προσπαθήσαμε πιλοτικά να κάνουμε κάποιες παρεμβάσεις σε αύλειους χώρους σχολείων, στην περιφέρεια σε πρώτη φάση, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε κυρίως τις απογευματινές ώρες κοινωνικά κέντρα για τα παιδιά και τη νεολαία μας προκειμένου να αθλούνται και να αλλάζουν τρόπο ζωής. Ήδη από το 2015 η ΓΓΑ έχει εντάξει 15 έργα σε χώρους σχολείων προϋπολογισμού 1 εκατ. 300 χιλιάδων ευρώ, από τα οποία τα 11 ήδη έχουν ολοκληρωθεί. Με την παρότρυνση του γραφείου Κοινωνικών και Πολιτικών υποθέσεων της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού, αναπτύσσεται πλέον συνεργασία ανάμεσα στα δυο υπουργεία, Παιδείας και Πολιτισμού/Αθλητισμού, με την ένταξη 18 ακόμη σχολικών συγκροτημάτων (41 σχολεία συνολικά) και επιπλέον προϋπολογισμό 1 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων
Όσον αφορά το πρόγραμμα κολύμβησης σε παιδιά δημοτικών σχολείων, πρέπει να εξάρουμε τη συνδρομή της κολυμβητικής ομοσπονδίας στην υλοποίηση του. Είναι πρωτοποριακό παιδιά δημόσιων δημοτικών σχολείων μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, να παρακολουθούν μαθήματα τα οποία δεν θα τα έλεγα κολύμβησης αλλά μαθήματα αποφυγής πνιγμού. Είναι λοιπόν κομβικό για μας, αυτό το πρόγραμμα που πλέον έχει γίνει θεσμός να συνεχίσει να υλοποιείται και να επεκτείνεται. Δεν είναι εύκολο, είναι σύνθετο, αλλά με τις κατάλληλες επεξεργασίες και με την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, μπορούμε να περιμένουμε ακόμη καλύτερες μέρες.
Είναι εξίσου σημαντικό ότι όλα αυτά τα προγράμματα τρέξανε μέσα σε συνθήκες μνημονικής ασφυξίας, πράγμα που δείχνει ότι όταν υπάρχει πολιτική βούληση ακόμη και σε δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες μπορείς με χρηστή διαχείριση, πολύ έλεγχο, καλή διάθεση και συνεργασία όλων των φορέων, να πετύχεις πολλά πράγματα».
Ο Προϊστάμενος του Γραφείου Κοινωνικών Πολιτικών της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού Σταύρος Παναγιωτίδης σημείωσε: «Βάση της ιδέας μας ήταν πως το κράτος πρέπει να διασφαλίζει στους πολίτες και ειδικά στους νέους όλες τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Ο αθλητισμός δεν αφορά μόνο την προσωπική υγεία των ασκούμενων νέων. Εξίσου σημαντική διάσταση είναι η κοινωνικοποίηση των νέων μέσω του αθλητισμού, η εξοικείωση με τη συνεργασία και την αλληλεγγύη. Μέσω του αθλητικού παιχνιδιού, παιδιά από διαφορετικά κοινωνικά, πολιτισμικά αλλά και εθνικά περιβάλλοντα έρχονται σε επαφή, ανακαλύπτουν πως δεν διαφέρουν τόσο πολύ, δημιουργούν νέες σχέσεις και κοινούς στόχους. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικός ο σχολικός αθλητισμός».
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Γιώργος Αγγελόπουλος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα της κολύμβησης τονίζοντας ότι για δεύτερη χρονιά υλοποιήθηκε το αντικείμενο της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στους μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης και όπου ήταν δυνατό και της Δ΄ τάξης των Δημοτικών σχολείων της χώρας, στο οποίο συμμετείχαν 43.625 παιδιά από 2.788 τμήματα, 1.549 σχολικών μονάδων της χώρας, σημειώνοντας άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά (2016-2017) όπου συμμετείχαν 39.561 μαθητές/τριες από 2.210 τμήματα, 1.421 σχολικών μονάδων. Επισήμανε ότι το σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ του ΥΠ.Π.Ε.Θ., της Γ.Γ.Α. και της Κ.Ο.Ε. συνέβαλε ουσιαστικά στην υλοποίηση του μαθήματος.
Ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού Ιούλιος Συναδινός υπογράμμισε: «Είναι σε όλους κατανοητό ότι η φυσική αγωγή στην εκπαίδευση και ο αθλητισμός γενικότερα αποτελούν τους βασικούς πυλώνες της πολιτικής που υποστηρίζει η σημερινή κυβέρνηση. Μια πολιτική που έχει ως αποτέλεσμα την ορθολογική και πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των ανθρώπων, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους, τη βελτίωση της υγείας του πληθυσμού και την αύξηση του προσδόκιμου ζωής. Θεωρούμε ότι η άθληση και η άσκηση είναι συνταγματικά καθιερωμένο κοινωνικό αγαθό και πάνω σε αυτούς τους άξονες λειτουργούμε. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, το Συμβούλιο της Ευρώπης και άλλοι διεθνείς και εθνικοί φορείς έχουν συνομολογήσει για τη σημασία της άθλησης και έχουν δώσει κατευθυντήριες γραμμές, τις οποίες εμείς προσπαθούμε να ακολουθήσουμε εναρμονίζοντάς τες με τα δικά μας πλαίσια και τις γεωφυσικές, πολιτιστικές και άλλες ιδιαιτερότητες της χώρας μας, ώστε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στον τομέα της άσκησης και της φυσικής αγωγής. Οι δράσεις που παρουσιάζουμε αυτή τη στιγμή εντάσσονται στο πλαίσιο που υπάρχει σε όλη την Ευρώπη, σε μία προσπάθεια να αναδειχθεί και η φυσική αγωγή στον χώρο της εκπαίδευσης αλλά και ο αθλητισμός γενικότερα».
Στη συνέχεια ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού παρουσίασε τα σχολεία που έχουν ήδη ενταχθεί στο Πρόγραμμα και θα προχωρήσουν στην αναβάθμιση των αθλητικών τους εγκαταστάσεων. Πρόκειται για πολυμελή σχολικά συγκροτήματα σε αστικά κέντρα, σε ακριτικές περιοχές, αλλά και σε μέρη που δεν είχαν την ευκαιρία να αναβαθμιστούν τα προηγούμενα χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.