Πότε θα απαγορευτούν τα ντίζελ στην Ελλάδα;
Τα ντίζελ θα αρχίσουν να απαγορεύονται στις Ευρωπαϊκές πόλεις. Πότε θα απαγορευτούν στην Ελλάδα και ποιοι κινδυνεύουν να βρεθούν με αυτοκίνητα αποκλεισμένα από τους κεντρικούς δρόμους;
Τα ντίζελ, αρχικά τα παλιότερα και σταδιακά όλα, θα αρχίσουν να απαγορεύονται στις Ευρωπαϊκές πόλεις στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Πότε θα απαγορευτούν στην Ελλάδα και ποιοι κινδυνεύουν να βρεθούν με αυτοκίνητα αποκλεισμένα από τους κεντρικούς δρόμους;
Η Γερμανία πέρασε νομοθεσία που επιτρέπει στις πόλεις της και τα συμβούλιά τους να μπορούν να απαγορεύσουν την είσοδο ντίζελ οχημάτων στα κέντρα τους.
Το Αμβούργο, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας πήρε ήδη τη σκυτάλη ανακοινώνοντας την απαγόρευση κυκλοφορίας σε πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. και φορτηγά που δεν είναι τεχνολογίας Euro 6, σε κεντρικά σημεία της πόλης. Ανακοινώσεις για τέτοιες προθέσεις έχουν ακουστεί στο παρελθόν από πολλές πόλεις, της Γερμανίας αλλά και της Ευρώπης.
Η Αθήνα στο περσινό συνέδριο δημάρχων στο Μεξικό ήταν μία από τις πρωτεύουσες που ανακοίνωσε την απαγόρευση του ντίζελ στο κέντρο της πόλης από το 2025. Δεν υπάρχει όμως νομοθεσία που να δίνει τέτοια δικαιοδοσία σε έναν δήμο στην Ελλάδα αφού τέτοιες αποφάσεις παίρνονται από την κεντρική κυβέρνηση παρά την λογική της «τοπικής αυτοδιοίκησης» που είναι μάλλον διακοσμητική.
Η Γερμανία είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που νομοθετεί προς αυτή την κατεύθυνση και έτσι πόλεις όπως Ντύσελντορφ και η Στουτγκάρδη μπορούν να προβούν σε απαγορεύσεις όποτε το κρίνουν σκόπιμο. Φυσικά αυτό δεν έχει αντίκτυπο στην Ελλάδα, με εξαίρεση το ότι στη Γερμανία θα υπάρξει μεγάλη απόσυρση ντίζελ αυτοκινήτων, πρώτα των παλιών και μετά των νεότερων, ώστε να μην βρεθούν οι ιδιοκτήτες τους εμπρός σε τετελεσμένο γεγονός, τελείως απροετοίμαστοι.
Για την Ελλάδα το πρόβλημα είναι διαφορετικό. Από τη μία η δυσπιστία μέρους της αγοράς ως προς το τέλος του ντίζελ, από την άλλη η ανοχή στην εισαγωγή και κυκλοφορία παλιών ντίζελ, και τρίτον η πλήρης απουσία σχεδιασμού για το ντίζελ με βάθος τετραετίας, θα φέρει πολλά ντίζελ μεταχειρισμένα εισαγωγής, ανεπιθύμητα στις χώρες τους, στις ελληνικές μάντρες.
Σε αντίθεση με τους Γερμανούς οδηγούς, όσοι αγοράσουν αυτά τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι πολύ πιθανό να βρεθούν εμπρός σε μία απότομη και απροειδοποίητη αλλαγή της νομοθεσίας που θα απαγορεύει το ντίζελ και εδώ, χωρίς να έχει προετοιμαστεί το έδαφος πρώτα.
Δεδομένου ότι το φθηνό αυτοκίνητο απ΄όπου κι αν προέρχεται είναι σήμερα πανάκεια και καμία κυβέρνηση δεν φαίνεται να είναι διατεθειμένη να το σταματήσει αν είναι ρυπογόνο ή έχει τέλος ζωής μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια, κάποιοι θα βρεθούν με αυτοκίνητα ρυπογόνα, φθηνά μεν, αλλά άχρηστα αφού θα απαγορευτούν μέσα σε ένα βράδυ από την πρόσβαση σε πολλές πόλεις.
Εσείς πότε νομίζετε ότι θα απαγορευτούν τα ντίζελ στις Ελληνικές πόλεις και πάλι; Νομίζετε πως θα υπάρξει κάποιου είδους προειδοποίηση ή θα είναι ακόμη μία από αυτές τις περιπτώσεις που θα βρεθούν πολλοί οδηγοί προ εκπλήξεως με τεράστια ζημιά για την τσέπη τους; Τι λέτε;
autotriti.gr
Τα ντίζελ, αρχικά τα παλιότερα και σταδιακά όλα, θα αρχίσουν να απαγορεύονται στις Ευρωπαϊκές πόλεις στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Πότε θα απαγορευτούν στην Ελλάδα και ποιοι κινδυνεύουν να βρεθούν με αυτοκίνητα αποκλεισμένα από τους κεντρικούς δρόμους;
Η Γερμανία πέρασε νομοθεσία που επιτρέπει στις πόλεις της και τα συμβούλιά τους να μπορούν να απαγορεύσουν την είσοδο ντίζελ οχημάτων στα κέντρα τους.
Το Αμβούργο, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας πήρε ήδη τη σκυτάλη ανακοινώνοντας την απαγόρευση κυκλοφορίας σε πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. και φορτηγά που δεν είναι τεχνολογίας Euro 6, σε κεντρικά σημεία της πόλης. Ανακοινώσεις για τέτοιες προθέσεις έχουν ακουστεί στο παρελθόν από πολλές πόλεις, της Γερμανίας αλλά και της Ευρώπης.
Η Αθήνα στο περσινό συνέδριο δημάρχων στο Μεξικό ήταν μία από τις πρωτεύουσες που ανακοίνωσε την απαγόρευση του ντίζελ στο κέντρο της πόλης από το 2025. Δεν υπάρχει όμως νομοθεσία που να δίνει τέτοια δικαιοδοσία σε έναν δήμο στην Ελλάδα αφού τέτοιες αποφάσεις παίρνονται από την κεντρική κυβέρνηση παρά την λογική της «τοπικής αυτοδιοίκησης» που είναι μάλλον διακοσμητική.
Η Γερμανία είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που νομοθετεί προς αυτή την κατεύθυνση και έτσι πόλεις όπως Ντύσελντορφ και η Στουτγκάρδη μπορούν να προβούν σε απαγορεύσεις όποτε το κρίνουν σκόπιμο. Φυσικά αυτό δεν έχει αντίκτυπο στην Ελλάδα, με εξαίρεση το ότι στη Γερμανία θα υπάρξει μεγάλη απόσυρση ντίζελ αυτοκινήτων, πρώτα των παλιών και μετά των νεότερων, ώστε να μην βρεθούν οι ιδιοκτήτες τους εμπρός σε τετελεσμένο γεγονός, τελείως απροετοίμαστοι.
Για την Ελλάδα το πρόβλημα είναι διαφορετικό. Από τη μία η δυσπιστία μέρους της αγοράς ως προς το τέλος του ντίζελ, από την άλλη η ανοχή στην εισαγωγή και κυκλοφορία παλιών ντίζελ, και τρίτον η πλήρης απουσία σχεδιασμού για το ντίζελ με βάθος τετραετίας, θα φέρει πολλά ντίζελ μεταχειρισμένα εισαγωγής, ανεπιθύμητα στις χώρες τους, στις ελληνικές μάντρες.
Σε αντίθεση με τους Γερμανούς οδηγούς, όσοι αγοράσουν αυτά τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι πολύ πιθανό να βρεθούν εμπρός σε μία απότομη και απροειδοποίητη αλλαγή της νομοθεσίας που θα απαγορεύει το ντίζελ και εδώ, χωρίς να έχει προετοιμαστεί το έδαφος πρώτα.
Δεδομένου ότι το φθηνό αυτοκίνητο απ΄όπου κι αν προέρχεται είναι σήμερα πανάκεια και καμία κυβέρνηση δεν φαίνεται να είναι διατεθειμένη να το σταματήσει αν είναι ρυπογόνο ή έχει τέλος ζωής μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια, κάποιοι θα βρεθούν με αυτοκίνητα ρυπογόνα, φθηνά μεν, αλλά άχρηστα αφού θα απαγορευτούν μέσα σε ένα βράδυ από την πρόσβαση σε πολλές πόλεις.
Εσείς πότε νομίζετε ότι θα απαγορευτούν τα ντίζελ στις Ελληνικές πόλεις και πάλι; Νομίζετε πως θα υπάρξει κάποιου είδους προειδοποίηση ή θα είναι ακόμη μία από αυτές τις περιπτώσεις που θα βρεθούν πολλοί οδηγοί προ εκπλήξεως με τεράστια ζημιά για την τσέπη τους; Τι λέτε;
autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.