Ιωάννινα-Κακαβιά, ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι

Το έργο μετατροπής σε αυτοκινητόδρομο της Εθνικής Οδού Ιωάννινα-Κακαβιά είναι ο νέος μεγάλος πόθος των Ηπειρωτών. Όχι άδικα βέβαιο γιατί αποτελεί τη φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού και φτάνει μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία. Το πρώτο και κρίσιμο ερώτημα είναι πότε θα το δούμε να υλοποιείται.

Από τη μία έχουμε την Περιφέρεια Ηπείρου η οποία έχει δεσμεύσει κονδύλι της τάξεως των 30εκατ.ευρώ. Βέβαια, το ποσό αυτό είναι κάτω από το 10% του συνολικού κόστους του έργου που εκτιμάται σε περίπου 340εκατ.ευρώ. Από την άλλη το Υπουργείο Υποδομών καλοβλέπει την ένταξη του έργου στο φυσικό αντικείμενο της Ιόνιας Οδού μέσω της χρονικής επέκτασης του χρόνου παραχώρησης, κάτι που φαίνεται βρίσκει σύμφωνους και τους ίδιους τους παραχωρησιούχους.

Ωστόσο μπορεί να δείχνει ως το ιδανικό μείγμα: κάποια χρήματα δίνει η Περιφέρεια, Υπουργείο και παραχωρησιούχος θέλουν το έργο αλλά για να γίνει αυτό χρειάζονται πολλά και χρονοβόρα βήματα.

Το πρώτο είναι πως χρειάζεται να τροποποιηθεί η Σύμβαση Παραχώρησης. Αυτό δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί να γίνει τόσο εύκολα ή αβίαστα. Θα χρειαστεί να συναινέσουν οι τράπεζες που εμπλέκονται στη χρηματοδότηση, να εγκριθεί εκ νέου από την Κομισιόν η σύμβαση (πως θα ξεπεραστεί η πρόσθεση φυσικού αντικειμένου που δεν υπήρχε στον αρχικό διαγωνισμό λένε πηγές της αγοράς).

Επίσης μην ξεχνάμε ότι σιγά-σιγά οδεύουμε σε εκλογές μέσα στο 2019. Εφόσον οι παραπάνω διαδικασίες αν υποθέσουμε ότι ακόμα και αύριο συμφωνούσαν όλα τα μέρη θα χρειάζονταν μεγάλο χρονικό διάστημα για να φτάσουμε στην εκκίνηση της υλοποίησης και αυτός ο χρόνος προφανώς δεν είναι αρκετός. Βλέπουμε πόσο πήρε η έγκριση π.χ. από την Κομισιόν για το Πάτρα-Πύργος και το νότιο τμήμα του Ε65 που εδώ και 2 χρόνια πηγαινοέρχεται μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών.

Συμπερασματικά πολύ δύσκολα θα δούμε το έργο αυτό να ξεκινά σύντομα και εφόσον η πολιτική βούληση συνεχίζει να υπάρχει και μετά τις εκλογές δηλαδή ...ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι.

Στα θετικά η ένταξη του έργου στον Πανευρωπαϊκό Διάδρομοο Orient/East-Med μέσω του κλάδου που ονομάζεται "Αδριατική Οδός". Αυτό δίνει το πράσινο φως στο έργο να μπορέσει να ενταχθεί στο επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027 και μην σας φαίνεται ως κάτι πολύ μακρινό καθώς σε λιγότερο από 2 χρόνια, το 2020, πρέπει η λίστα με τα έργα του επόμενου ΕΣΠΑ να κατατεθεί προς έγκριση στην Κομισιόν.

ΕΝΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΚΑΙ ΤΗ ΧΩΡΑ
Η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά είναι ίσως το πλέον απαραίτητο νέο οδικό έργο που συμπληρώνει το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας.

Φτάνει μέχρι το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς προς Αλβανία, άρα ενώνεται με το δίκτυο της γειτονικής χώρας. Είναι η νότια απόληξη της Αδριατικής Οδού που ξεκινά από τα ανατολικά σύνορα της Ιταλίας και μέσω Σλοβενίας, Κροατίας, Βοσνίας, Μαυροβουνίου και Αλβανίας καταλήγει στη χώρα μας.

Μεγάλος κερδισμένος από την προώθηση του έργου είναι η πόλη των Ιωαννίνων που μετατρέπεται σε ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο προς Αλβανία και Ιταλία και θα μπορούσε να παίξει το ρόλο του διαμετακομιστικού κέντρου εκμεταλλευόμενη και το συνεχώς αναπτυσσόμενο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]