Δημοκρατική Ευθύνη για τον «Κλεισθένη»: Αναγκαία η διάκριση μεταξύ Πολιτικής Διεύθυνσης και Διοίκησης
Αναγκαία η διάκριση μεταξύ Πολιτικής Διεύθυνσης και Διοίκησης
1) Με ωφελιμιστική και πολιτικάντικη διάθεση η κυβέρνηση φέρνει ένα ατελές νομοσχέδιο για την αυτοδιοίκηση με το μεγαλεπήβολο όνομα του Κλεισθένη. Φέρνει ως προμετωπίδα τον «εκδημοκρατισμό» των ΟΤΑ με την θέσπιση της απλής αναλογικής. Το δημαρχοκεντρικό σύστημα στους ΟΤΑ χρειάζεται να αλλάξει. Με το σημερινό λειτουργικό μοντέλο όμως, η απλή αναλογική μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα για τους ΟΤΑ, καθώς θα ανακύπτουν συχνά προβλήματα σχηματισμού πλειοψηφίας και σε βασικές λειτουργίες, όπως ψήφιση προϋπολογισμού κ.ά., με συνέπειες ακόμη και τη μη καταβολή της μισθοδοσίας κλπ.
2) Η Δημοκρατική Ευθύνη στις προτάσεις της για την αναδιάρθρωση του κράτους συμπεριέλαβε ως βασική αρχή τη διάκριση μεταξύ της Πολιτικής Διεύθυνσης, που ασκούν οι Πολιτικοί Προϊστάμενοι (Υπουργοί, Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι), και της Διοίκησης (Management), που ασκούν οι Γενικοί Διευθυντές, οι οποίοι αποτελούν τη «θεσμική μνήμη» της Δημόσιας Διοίκησης και εξασφαλίζουν τη διοικητική συνέχεια αυτής.
Είναι συνθήκη επιβίωσης για τους Δήμους και τις Περιφέρειες η απεμπλοκή της πάγιας λειτουργίας από τους αιρετούς.
3) Μόνο λοιπόν υπ’ αυτήν την προϋπόθεση της θεμελιώδους αλλαγής του τρόπου λειτουργίας των ΟΤΑ, με την απεξάρτηση των υπηρεσιακών θεμάτων από τους αιρετούς, θα μπορούσε να συζητηθεί η απλή αναλογική και να ωφεληθούν οι κοινωνίες από τη μεγαλύτερη αντιπροσωπευτικότητα.
1) Με ωφελιμιστική και πολιτικάντικη διάθεση η κυβέρνηση φέρνει ένα ατελές νομοσχέδιο για την αυτοδιοίκηση με το μεγαλεπήβολο όνομα του Κλεισθένη. Φέρνει ως προμετωπίδα τον «εκδημοκρατισμό» των ΟΤΑ με την θέσπιση της απλής αναλογικής. Το δημαρχοκεντρικό σύστημα στους ΟΤΑ χρειάζεται να αλλάξει. Με το σημερινό λειτουργικό μοντέλο όμως, η απλή αναλογική μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα για τους ΟΤΑ, καθώς θα ανακύπτουν συχνά προβλήματα σχηματισμού πλειοψηφίας και σε βασικές λειτουργίες, όπως ψήφιση προϋπολογισμού κ.ά., με συνέπειες ακόμη και τη μη καταβολή της μισθοδοσίας κλπ.
2) Η Δημοκρατική Ευθύνη στις προτάσεις της για την αναδιάρθρωση του κράτους συμπεριέλαβε ως βασική αρχή τη διάκριση μεταξύ της Πολιτικής Διεύθυνσης, που ασκούν οι Πολιτικοί Προϊστάμενοι (Υπουργοί, Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι), και της Διοίκησης (Management), που ασκούν οι Γενικοί Διευθυντές, οι οποίοι αποτελούν τη «θεσμική μνήμη» της Δημόσιας Διοίκησης και εξασφαλίζουν τη διοικητική συνέχεια αυτής.
Είναι συνθήκη επιβίωσης για τους Δήμους και τις Περιφέρειες η απεμπλοκή της πάγιας λειτουργίας από τους αιρετούς.
3) Μόνο λοιπόν υπ’ αυτήν την προϋπόθεση της θεμελιώδους αλλαγής του τρόπου λειτουργίας των ΟΤΑ, με την απεξάρτηση των υπηρεσιακών θεμάτων από τους αιρετούς, θα μπορούσε να συζητηθεί η απλή αναλογική και να ωφεληθούν οι κοινωνίες από τη μεγαλύτερη αντιπροσωπευτικότητα.
Labels:
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.