«Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις» Η τοποθέτηση του ΚΚΕ

Σχετικά με το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας:
«Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις» 

Αποσπάσματα από την ομιλία του ειδικού αγορητή του ΚΚΕ Γιάννης Δελή  στην Ολομέλεια της Βουλής.  
Οι αλλαγές αυτές, δηλαδή οι εξελισσόμενες απορροφήσεις των ΤΕΙ από τα πανεπιστήμια, εκτός από την προφανή περιστολή των κρατικών δαπανών, που είναι βασικός στόχος όλων των μνημονίων, έρχονται να υπηρετήσουν κυρίως, τις ανάγκες της στενότερης σύνδεσης των ΑΕΙ με τις επιχειρήσεις, στα πλαίσια του καπιταλιστικού περιφερειακού και κλαδικού σχεδιασμού. Αυτό αποτελεί βασικό στρατηγικό στόχο και του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Αυτό είναι και το πραγματικό νόημα του όρου «Ενιαίος Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης», όπως ονομάζεται πια σε όλη την ΕΕ, η στρατηγική εκείνη για την ακόμη μεγαλύτερη συμβολή της Ανώτατης εκπαίδευσης, στην καπιταλιστική ανάπτυξη, στην αύξηση δηλαδή Της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
Το εγχείρημα αυτής της αναδιάταξης ξεκίνησε από την Άννα Διαμαντοπούλου του ΠΑΣΟΚ,  για να πάρει μετά τη σκυτάλη ο κύριος Αρβανιτόπουλος της ΝΔ,  με το σχέδιο «Αθηνά»  και  τώρα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Θα μπορούσε κάποιος να πει γιατί να μη γίνουν αυτές οι αναδιαρθρώσεις, που είναι το κακό; Το ΚΚΕ απαντά. Εξαρτάται από το κριτήριο από το οποίο αυτές υπαγορεύονται. Κριτήριο και κίνητρο είναι τα συμφέροντα των φοιτητών, του λαού και της κοινωνίας ευρύτερα ή το κριτήριο είναι τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων και της δικής τους ανάπτυξης; Η κυβέρνηση  ισχυρίζεται ότι στην Ήπειρο και το Ιόνιο θα ωφεληθούν όλοι από τις αλλαγές. Τα πανεπιστήμια θα γίνουν ανταγωνιστικά, θα ενισχυθεί η ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας. Ας δούμε όμως τι λέει το ίδιο το νομοσχέδιο. Απορροφώνται τμήματα του ΤΕΙ Ηπείρου από το Πανεπιστήμιο και αντίστοιχα και στο Ιόνιο. ιδρύονται νέα τμήματα, κλπ. Όσο και αν  ψάξει όμως κάνεις δεν θα βρει μία λέξη στο νομοσχέδιο για τις αναγκαίες υποδομές που χρειάζονται, αφού αναβαθμίζονται όπως μας λέει η κυβέρνηση. Πόσο πειστικές είναι οι δηλώσεις του υπουργού για τη χρηματοδότησή τους, με δεδομένη και για τα επόμενα χρόνια, υποχρηματοδότηση, σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ πρόσφατα, προκειμένου να πιάνονται τα τερατώδη πλεονάσματα του κρατικού προϋπολογισμού. Και για το προσωπικό των νέων Ιδρυμάτων, εκπαιδευτικό και λοιπό, προβλέπεται μήπως στο νομοσχέδιο κάποια ενίσχυση;. Απολύτως καμία, απλώς το υπάρχον προσωπικό θα ανακυκλωθεί και θα αναδιαταχθεί, ενώ επεκτείνονται παραπέρα οι ελαστικές σχέσεις εργασίας των διδασκόντων και του λοιπού προσωπικού, βαθαίνει η κατηγοριοποίηση όλου του προσωπικού και επιδεινώνονται τα μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα.
Για τους φοιτητές μήπως θα μειωθεί το κόστος σπουδών; Θα ενισχυθεί η φοιτητική μέριμνα;  Το νομοσχέδιο δεν αναφέρεται καν σε αυτά. Μήπως θα μειωθεί η ανεργία των αποφοίτων και θα βρίσκει κανείς δουλειά στο αντικείμενο των σπουδών του με δικαιώματα;. Μήπως θα αρκεί το πτυχίο για να βρίσκει κανείς δουλειά ή θα συνεχίζουν να απαιτούνται μεταπτυχιακά, πιστοποιητικά, κατάρτιση πανάκριβη και τόσα άλλα; Το κυβερνητικό νομοσχέδιο ούτε θέλει ούτε και μπορεί να απαντήσει σε όλα αυτά.. Το νομοσχέδιο κατηγοριοποιεί ακόμη περισσότερο πτυχία και αποφοίτους, δημιουργεί πτυχία και αποφοίτους πολλών ταχυτήτων, πενταετούς, τετραετούς, των παλιών ΤΕΙ και κολλεγίων, καθώς και των νέων κέντρων διετούς εκπαίδευσης που ξεκινούν για  τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Η  χαρά του μεγαλοεργοδότη δηλαδή ώστε να διαλέγει φθηνούς εργαζόμενους, με κατάλληλες δεξιότητες από μια ευρύτατη γκάμα απόφοιτων και όχι από απόφοιτους πού έχουν όλοι ολοκληρωμένες σπουδές και ίδια συγκροτημένα  εργασιακά δικαιώματα. Αυτός είναι ο ανταγωνιστικός απόφοιτος για τους επιχειρηματίες. Αυτός που είναι φθηνός, προσαρμόσιμος, ευέλικτος, αυτός που σκέπτεται για την εταιρεία και όχι για τα δικαιώματά του. Γι΄αυτό και ανταγωνιστικό τμήμα είναι αυτό που έχει το πρόγραμμα σπουδών του κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της αγοράς
Σε ότι αφορά τα ερευνητικά κέντρα που ιδρύονται. Μήπως η έρευνα που θα παράγεται από αυτά θα αφορά τις λαϊκές ανάγκες και η απασχόληση των ερευνητών θα γίνεται με εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Το νομοσχέδιο αναφέρει κατά λέξη ότι ο σκοπός τους είναι η διαμεσολάβηση ανάμεσα στο δημόσιο και των ιδιωτικό τομέα για την ανάπτυξη ερευνητικών μονάδων στις επιχειρήσεις και για το σκοπό αυτό τα ερευνητικά κέντρα συνεργάζονται με παραγωγικούς φορείς της Ελλάδας ή της αλλοδαπής και αξιοποιούν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα. Ένας από τους πόρους τους είναι και οι χορηγίες από ιδιωτικές επιχειρήσεις και  ιδιώτες με το αζημίωτο φυσικά. Σε αυτήν τη βάση η δημιουργία σχολών και τμημάτων όπως η Γεωπονική, τα ερευνητικά κέντρα και πάρκα, προορίζονται να εξυπηρετήσουν την κερδοφορία των μεγάλων αγροδιατροφικών επιχειρήσεων της περιοχής, των μεγαλοεπιχειρηματιών στο χώρο της ενέργειας, του τουρισμού κλπ.
Γίνεται φανερό γιατί τα υπόλοιπα αστικά κόμματα συμφωνούν με το νομοσχέδιο, όσο και αν ψάχνουν ψύλλους στα άχυρα ή καταφεύγουν σε γενικόλογα σλόγκαν περί «προχειρότητας» και «αποσπασματικότητας» για να διαφωνήσουν. Γίνεται φανερό γιατί συμφωνούν οι πρυτάνεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, η τοπική διοίκηση, αφού αυτοί όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά, στηρίζουν την επιχειρηματικότητα και την ανταγωνιστικότητα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.
 Τις απαντήσει τις αγωνίες τους και στις ανάγκες τους οι σπουδαστές, οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι εργαζόμενοι θα τις βρουν στην πρόταση του ΚΚΕ, η οποία είναι στον αντίποδα των κυβερνητικών σχεδιασμών. Σύμφωνα με την πρόταση του ΚΚΕ Η Ανώτατη Εκπαίδευση είναι ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν. Όλα τα ιδρύματα να έχουν σύγχρονες υποδομές και εξοπλισμό, εστίες και λέσχες με ευθύνη του κράτους. Η ανάγκη του αποφοίτου να παρακολουθεί τις εξελίξεις της επιστήμης του, τις νέες εφαρμογές και τεχνολογίες εξασφαλίζεται με ευθύνη των ιδρυμάτων και δεν αποτελεί ατομική υπόθεση με κυνήγι των πανάκριβων πιστοποιητικών, όπως τώρα. Τα δε  ερευνητικά αποτελέσματα χρησιμοποιούνται άμεσα στην παραγωγή όχι με σκοπό τα κέρδη, αλλά την κάλυψη των διευρυνόμενων κοινωνικών αναγκών. Το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό ασφαλώς και είναι μόνιμο. Στην πρόταση του ΚΚΕ η ανώτατη εκπαίδευση είναι πραγματικά ενιαία γιατί σταματά η πολυδιάσπαση και η κατηγοριοποίηση ιδρυμάτων, πτυχίων και αποφοίτων, με τη διαμόρφωση ενός μόνο πτυχίου ανά γνωστικό αντικείμενο, ανώτατου, πανεπιστημιακού επιπέδου. Στην πρόταση του ΚΚΕ το πτυχίο είναι μοναδική προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα, αφού περιέχεται σε αυτό όλη η απαραίτητη γνώση για την κατανόηση του επιστημονικού αντικειμένου και την  άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος. Η πρόταση βέβαια του ΚΚΕ προϋποθέτει οικονομία, κοινωνική οργάνωση και εξουσία με πραγματικά φιλολαϊκό χαρακτήρα και με γνώμονα πάντα τις ανάγκες του λαού και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων».

Το ΚΚΕ καταψήφισε το νομοσχέδιο στις Επιτροπές και  στην Ολομέλεια της Βουλής.


ΓΙΑΝΝΕΝΑ 5/8/2018
ΤΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ-ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]