Βενζίνη με βιοκαύσιμα: Την αντέχουν τα παλιά;

Βενζίνη νέας τεχνολογίας και παλιά αυτοκίνητα: Πως θα γίνει κάτι τέτοιο όταν έχουμε τόσο παλιό στόλο στην Ελλάδα;
Πόσο ακόμη θα μας κοστίσει η αδυναμία ανανέωσης του στόλου; Με τα νέα καύσιμα να είναι πλέον απαραίτητα για να μειωθούν οι ρύποι αερίων του θερμοκηπίου, πως θα γίνει να ανανεωθεί ο στόλος για να μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε;

Σήμερα η αμόλυβδη βενζίνη περιέχει ως 5% βιοκαύσιμα με στόχο να παράγονται συνολικά (από την παραγωγή στην κατανάλωση) λιγότεροι ρύποι αερίων που συμβάλουν στην αύξηση του φαινομένου του θερμοκηπίου, κυρίως διοξειδίου του άνθρακα CO2.

Η Ευρωπαική Ένωση έθεσε το 2016 στόχους τόσο για τις εκπομπές ρύπων από τις χώρες-μέλη, όσο και για τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Και οι δύο αυτοί τομείς απαιτούν αύξηση της χρήσης βιοκαυσίμων από τα αυτοκίνητα. Το νέο καύσιμο Ε10 είναι μια αμόλυβδη βενζίνη με 10% βιοκαύσιμο αντί του 5% της Ε5 που χρησιμοποιούμε σήμερα. Η αύξηση ποσοστού βιοκαυσίμου κάνει τον στόχο αύξησης της χρήσης ανανεώσιμων πηγών πιο προσιτό, ενώ επιτυγχάνει και μείωση 2% στους ρύπους CO2. Ακούγεται λίγο, είναι όμως πολύ.

Και ενώ άλλες χώρες της Ευρώπης ετοιμάζονται να λανσάρουν το νέο καύσιμο, στην Ελλάδα έχουμε βασικό πρόβλημα. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι Ε10 μπορούν να κάψουν αυτοκίνητα κατασκευής μετά το 2011. Είχε γίνει προδιαγραφή και ήδη από το 2011 όλα τα αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα τόσο για Ε5 όσο και για Ε10. Μόνο που στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα μετά το 2011 είναι μειοψηφία. Ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 17 χρόνια, που σημαίνει ότι τα μισά είναι άνω των 17 ετών, τη στιγμή που θέλουμε αυτοκίνητα όχι παλαιότερα από 7.

Η βενζίνη Ε10 δημιουργεί προβλήματα στα αυτοκίνητα που δεν έχουν σχεδιαστεί για αυτή, από ένα απλό φράξιμο στο σωληνάκι βενζίνης (γιατί ξεκολλάνε οι επικαθήσεις) μέχρι καμένες φλάντζες κεφαλής και αλλοιώσεις στα μέταλλα και τα πλαστικά, ζημιές αντίστοιχες με αυτές που προκαλούσε η αμόλυβδη στα αυτοκίνητα που ήθελαν μόλυβδο στη βενζίνη.

Η λύση θα ήταν να παρέχονται και τα δύο καύσιμα, Ε5 και Ε10 συγχρόνως, όμως είναι βέβαιο πως οι οδηγοί θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Ε5, πρώτον γιατί δίνει λίγο καλύτερη κατανάλωση, 1-2%, και δεύτερον γιατί θα υπάρξουν σίγουρα fake news που θα διαδίδουν αρνητικές φήμες για το νέο καύσιμο.

Για την κυβέρνηση, η ανανέωση του στόλου είναι μόνο προς το συμφέρον της αφού εκτός από τους φόρους που θα εισπράξει από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, θα επιτύχει αύξηση πωλήσεων στα καύσιμα λόγω της ελαφρά αυξημένης κατανάλωσης της Ε10.
Autotriti

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]