Μεταξεταστέοι οι ελληνικοί δήμοι στον ψηφιακό ανασχηματισμό και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Επιβεβαιώνεται και με αριθμούς το γεγονός ότι οι δήμοι στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά πίσω από αυτά που «προστάζουν» τα δεδομένα της εποχής σε ό,τι έχει να κάνει με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Συγκεκριμένα, μόλις 14 από τους συνολικά 325 δήμους της χώρας, που αξιολογήθηκαν ως προς τις επιδόσεις τους στον ψηφιακό ανασχηματισμό και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, κατάφεραν να συγκεντρώσουν βαθμολογία από 6 έως 7 με άριστα το 10, σύμφωνα με τις σχετικές προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Περίπου 150 με 160 δήμοι, που διαθέτουν μάλιστα αρκετό προσωπικό, επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους, ωστόσο χρειάζονται άμεσα βοήθεια και υποστήριξη. Από την άλλη πλευρά, 85 μικροί δήμοι, μικρά νησιά και ορεινοί δήμοι δεν διαθέτουν υποδομές, ούτε προσωπικό και αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα ως προς την απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, την ίδια στιγμή που έχουν σωρεία άλλων προβλημάτων να επιλύσουν.
Τα στοιχεία αυτά, που προκύπτουν από τη συνεργασία του Πανεπιστημίου Αιγαίου με την ΚΕΔΕ, παρουσίασε ο πρόεδρος της Επιτροπής Οργάνωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΚΕΔΕ, Ι. Τσιάμης, μιλώντας σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη για την αναδιοργάνωση και διοικητική μεταρρύθμιση στην τοπική αυτοδιοίκηση Α και Β Βαθμού.
Ο πρόεδρος της ΕΕΤΑΑ, Δημήτρης Καλογερόπουλος, τόνισε ότι «σήμερα δεν γνωρίζουν οι Περιφέρειες ή οι Δήμοι ποιες είναι οι αποφάσεις εκείνες με τις οποίες μπορούν να λειτουργήσουν καλύτερα» και ανέφερε ότι υπάρχουν αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι οποίες είναι άγνωστες στους περισσότερους.
Ο κ. Καλογερόπουλος ανέφερε ακόμα ότι στο πλαίσιο του νέου έργου που ξεκινά για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών και την απλούστευση των διαδικασιών λειτουργίας των αυτοδιοικήσεων, θα μπορεί ο καθένας να γνωρίζει οτιδήποτε έχει σχέση με την αυτοδιοίκηση και τον πολίτη.
Ο κ. Τσιάμης τόνισε ότι μια τέτοια μεταρρύθμιση δεν μπορεί να γίνει χωρίς τους Δήμους και τις Περιφέρειες και σημείωσε ότι ύστερα από πέντε χρόνια και πλέον έντονης προσπάθειας από την πλευρά της ΚΕΔΕ, της ΕΝΠΕ, του υπουργείου Εσωτερικών και της ΕΕΤΑΑ, ξεκινά πλέον ένα σημαντικό έργο. Παρουσιάζοντάς, το, ο διευθυντής Οικονομικής Ανάπτυξης, Οργάνωσης και Περιβάλλοντος της ΕΕΤΑΑ, Ι. Γούπιος, γνωστοποίησε ότι οι στόχοι του προγράμματος είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας των Δήμων και των Περιφερειών, η παροχή σύγχρονων υπηρεσιών προς τους πολίτες και η ενίσχυση της διαφάνειας και της συμμετοχής μέσα από την εφαρμογή σύγχρονων εργαλείων πληροφορικής και επικοινωνιών.
Το έργο, με την ονομασία «Πρόγραμμα Οργάνωσης και Λειτουργικού Εκσυγχρονισμού των 325 Δήμων και των 13 Περιφερειών», προϋπολογισμού 30,5 εκ. Ευρώ, έχει εγκριθεί, έχει ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα» 2014-2020 και έχει χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023.
Λ. Κυρίζογλου: Πρέπει να λειτουργήσουμε μέσα στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο
Την ανάγκη να λειτουργήσει η αυτοδιοίκηση μέσα στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο υπογράμμισε, σε χαιρετισμό του στην ημερίδα, ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ Λάζαρος Κυρίζογλου.
«Η διάχυση της ενημέρωσης και της πληροφόρησης πρέπει να υπάρχει, όπως και η εκπαίδευση των στελεχών και των αιρετών για να μπορούμε όλοι να συνεννοηθούμε μεταξύ μας. Η γνώση είναι δύναμη και λύνει προβλήματα», είπε.
Αναφέρθηκε και στον «Κλεισθένη», κάνοντας λόγο για έναν «νόμο σούπερ μάρκετ», που «τα έχει όλα» αλλά «δεν συνιστά διοικητική μεταρρύθμιση» και σχολίασε ότι ενώ «επιλύει κάποια αιτήματα που είχαμε καταθέσει, δημιουργεί περισσότερα προβλήματα».
9 στις 10 διοικητικές πράξεις στην ΠΚΜ δεν απαιτούν «πολιτική υπογραφή»
Εννέα στις 10 διοικητικές πράξεις στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ) δεν απαιτούν πλέον τη λεγόμενη «πολιτική υπογραφή», ενώ επεκτείνεται η χρήση της ψηφιακής υπογραφής και ολοκληρώνεται η ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων σε όλη την ΠΚΜ, τόνισε ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας, αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας.
Επιπλέον ανέφερε ότι έχει ολοκληρωθεί ο ψηφιακός χάρτης των μεταποιητικών επιχειρήσεων στο νομό Θεσσαλονίκης, ολοκληρώνεται η διαδικασία συλλογής και διάθεσης Ανοιχτών Δεδομένων, εξοικονομούνται πόροι ύψους 400.000 ευρώ από την υιοθέτηση ανοιχτού λογισμικού στο 45% των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών της Περιφέρειας, ενώ προχωράει άμεσα η ένταξη στο ΕΣΠΑ παρεμβάσεων ύψους 5,5 εκ. ευρώ, για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών από δημόσιους φορείς.
Καλές πρακτικές στο δήμο Θεσσαλονίκης
Δύο καλές πρακτικές, που εφαρμόζει ο δήμος Θεσσαλονίκης, παρουσίασε ο προϊστάμενος της διεύθυνσης προγραμματισμού του δήμου, Σταύρος Αλεξανδράτος.
Γνωστοποίησε ότι η εφαρμογή «Βελτιώνω την πόλη μου» για την υποβολή αιτημάτων από τους πολίτες δέχτηκε 37.000 αιτήματα που έχουν σχέση, για παράδειγμα, με εγκαταλελειμμένα οχήματα, κάδους που δεν ανοίγουν, παρκαρισμένα αυτοκίνητα σε διάβαση ή ράμπες για ΑΜΕΑ κ.λπ.
Τα αιτήματα αυτά σε ένα ποσοστό της τάξης του 85-90% έχουν ικανοποιηθεί, ενώ την ίδια στιγμή «τρέχει» μια εφαρμογή για το προσωπικό του δήμου, που αφορά την προσέλευση και την αποχώρηση των υπαλλήλων, τις άδειες και την επιμόρφωση του προσωπικού.
★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr
Περίπου 150 με 160 δήμοι, που διαθέτουν μάλιστα αρκετό προσωπικό, επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους, ωστόσο χρειάζονται άμεσα βοήθεια και υποστήριξη. Από την άλλη πλευρά, 85 μικροί δήμοι, μικρά νησιά και ορεινοί δήμοι δεν διαθέτουν υποδομές, ούτε προσωπικό και αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα ως προς την απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, την ίδια στιγμή που έχουν σωρεία άλλων προβλημάτων να επιλύσουν.
Τα στοιχεία αυτά, που προκύπτουν από τη συνεργασία του Πανεπιστημίου Αιγαίου με την ΚΕΔΕ, παρουσίασε ο πρόεδρος της Επιτροπής Οργάνωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΚΕΔΕ, Ι. Τσιάμης, μιλώντας σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη για την αναδιοργάνωση και διοικητική μεταρρύθμιση στην τοπική αυτοδιοίκηση Α και Β Βαθμού.
Ο πρόεδρος της ΕΕΤΑΑ, Δημήτρης Καλογερόπουλος, τόνισε ότι «σήμερα δεν γνωρίζουν οι Περιφέρειες ή οι Δήμοι ποιες είναι οι αποφάσεις εκείνες με τις οποίες μπορούν να λειτουργήσουν καλύτερα» και ανέφερε ότι υπάρχουν αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι οποίες είναι άγνωστες στους περισσότερους.
Ο κ. Καλογερόπουλος ανέφερε ακόμα ότι στο πλαίσιο του νέου έργου που ξεκινά για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών και την απλούστευση των διαδικασιών λειτουργίας των αυτοδιοικήσεων, θα μπορεί ο καθένας να γνωρίζει οτιδήποτε έχει σχέση με την αυτοδιοίκηση και τον πολίτη.
Ο κ. Τσιάμης τόνισε ότι μια τέτοια μεταρρύθμιση δεν μπορεί να γίνει χωρίς τους Δήμους και τις Περιφέρειες και σημείωσε ότι ύστερα από πέντε χρόνια και πλέον έντονης προσπάθειας από την πλευρά της ΚΕΔΕ, της ΕΝΠΕ, του υπουργείου Εσωτερικών και της ΕΕΤΑΑ, ξεκινά πλέον ένα σημαντικό έργο. Παρουσιάζοντάς, το, ο διευθυντής Οικονομικής Ανάπτυξης, Οργάνωσης και Περιβάλλοντος της ΕΕΤΑΑ, Ι. Γούπιος, γνωστοποίησε ότι οι στόχοι του προγράμματος είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας των Δήμων και των Περιφερειών, η παροχή σύγχρονων υπηρεσιών προς τους πολίτες και η ενίσχυση της διαφάνειας και της συμμετοχής μέσα από την εφαρμογή σύγχρονων εργαλείων πληροφορικής και επικοινωνιών.
Το έργο, με την ονομασία «Πρόγραμμα Οργάνωσης και Λειτουργικού Εκσυγχρονισμού των 325 Δήμων και των 13 Περιφερειών», προϋπολογισμού 30,5 εκ. Ευρώ, έχει εγκριθεί, έχει ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα» 2014-2020 και έχει χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023.
Λ. Κυρίζογλου: Πρέπει να λειτουργήσουμε μέσα στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο
Την ανάγκη να λειτουργήσει η αυτοδιοίκηση μέσα στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο υπογράμμισε, σε χαιρετισμό του στην ημερίδα, ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ Λάζαρος Κυρίζογλου.
«Η διάχυση της ενημέρωσης και της πληροφόρησης πρέπει να υπάρχει, όπως και η εκπαίδευση των στελεχών και των αιρετών για να μπορούμε όλοι να συνεννοηθούμε μεταξύ μας. Η γνώση είναι δύναμη και λύνει προβλήματα», είπε.
Αναφέρθηκε και στον «Κλεισθένη», κάνοντας λόγο για έναν «νόμο σούπερ μάρκετ», που «τα έχει όλα» αλλά «δεν συνιστά διοικητική μεταρρύθμιση» και σχολίασε ότι ενώ «επιλύει κάποια αιτήματα που είχαμε καταθέσει, δημιουργεί περισσότερα προβλήματα».
9 στις 10 διοικητικές πράξεις στην ΠΚΜ δεν απαιτούν «πολιτική υπογραφή»
Εννέα στις 10 διοικητικές πράξεις στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ) δεν απαιτούν πλέον τη λεγόμενη «πολιτική υπογραφή», ενώ επεκτείνεται η χρήση της ψηφιακής υπογραφής και ολοκληρώνεται η ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων σε όλη την ΠΚΜ, τόνισε ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας, αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας.
Επιπλέον ανέφερε ότι έχει ολοκληρωθεί ο ψηφιακός χάρτης των μεταποιητικών επιχειρήσεων στο νομό Θεσσαλονίκης, ολοκληρώνεται η διαδικασία συλλογής και διάθεσης Ανοιχτών Δεδομένων, εξοικονομούνται πόροι ύψους 400.000 ευρώ από την υιοθέτηση ανοιχτού λογισμικού στο 45% των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών της Περιφέρειας, ενώ προχωράει άμεσα η ένταξη στο ΕΣΠΑ παρεμβάσεων ύψους 5,5 εκ. ευρώ, για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών από δημόσιους φορείς.
Καλές πρακτικές στο δήμο Θεσσαλονίκης
Δύο καλές πρακτικές, που εφαρμόζει ο δήμος Θεσσαλονίκης, παρουσίασε ο προϊστάμενος της διεύθυνσης προγραμματισμού του δήμου, Σταύρος Αλεξανδράτος.
Γνωστοποίησε ότι η εφαρμογή «Βελτιώνω την πόλη μου» για την υποβολή αιτημάτων από τους πολίτες δέχτηκε 37.000 αιτήματα που έχουν σχέση, για παράδειγμα, με εγκαταλελειμμένα οχήματα, κάδους που δεν ανοίγουν, παρκαρισμένα αυτοκίνητα σε διάβαση ή ράμπες για ΑΜΕΑ κ.λπ.
Τα αιτήματα αυτά σε ένα ποσοστό της τάξης του 85-90% έχουν ικανοποιηθεί, ενώ την ίδια στιγμή «τρέχει» μια εφαρμογή για το προσωπικό του δήμου, που αφορά την προσέλευση και την αποχώρηση των υπαλλήλων, τις άδειες και την επιμόρφωση του προσωπικού.
★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr
Labels:
ΔΙΑΦΟΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.