Τι προτείνει η ΝΔ για την ηλεκτρονίκηση
Το κυβερνητικό της σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτρικής κινητικότητας, που έχει ως κεντρικό στόχο τη διεύρυνση της χρήσης της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, η οποία εκτός από τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, μπορεί μεσοπρόθεσμα να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας παρουσίασε η ΝΔ.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, κεντρικός άξονας του σχεδίου της ΝΔ, το οποίο επεξεργάστηκε επί μήνες ομάδα ειδικών και θα παρουσιάσει σύντομα με λεπτομέρειες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι να δοθούν σημαντικά κίνητρα για τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, να υπάρξει άμεση και ευρεία ανάπτυξη των υποδομών υποστήριξής τους, να διευρυνθεί η χρήση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές.
Αυτό, όπως αναφέρεται, θα γίνει με τη σταδιακή αντικατάσταση των σημερινών ΙΧ και των παλαιών μέσων μεταφοράς από φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, εξέλιξη που θεωρείται άμεσης προτεραιότητας στη στρατηγική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στοχεύει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα αστικά κέντρα, αλλά και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
«Τα μέτρα που ανακοινώνει η ΝΔ θεωρούνται κοινή πρακτική σε πολλές χώρες της ΕΕ, αλλά δυστυχώς η Ελλάδα έχει καθυστερήσει δραματικά να τα υλοποιήσει λόγω της παροιμιώδους αδυναμίας της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να παρακολουθήσει τις εξελίξεις και σε αυτόν τον τομέα», αναφέρεται στην ανακοίνωση, συμπληρώνοντας πως είναι ενδεικτικό ότι μέχρι το 2025 στην Ευρώπη εκτιμάται ότι θα κυκλοφορούν 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μέχρι το 2040 θα ξεπεράσουν τα 150 εκατομμύρια.
Σύμφωνα με το σημείωμα η ΝΔ δεσμεύεται για τα εξής μέτρα:
- Καθολική μείωση του συντελεστή ΦΠΑ από το 24% που είναι σήμερα στο 13%, για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δίκυκλα, προκειμένου να δοθεί αμέσως ένα ισχυρό κίνητρο για την αντικατάσταση του σημερινού στόλου.
- Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες και δωρεάν στάθμευση στο κέντρο της πόλεων.
- Οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα έχουν σημαντική έκπτωση στα διόδια όλης της χώρας, ενώ εξυπακούεται ότι δεν θα πληρώνουν ούτε τέλη κυκλοφορίας, ούτε φόρο πολυτελείας.
Για τις εταιρείες:
Τα εν λόγω κίνητρα θα ισχύσουν και για τις εταιρείες που διαθέτουν στόλους αυτοκινήτων, οι οποίες επιπλέον θα κινητροδοτηθούν με κατάργηση του φόρου χρήσης εταιρικών αυτοκινήτων από τα στελέχη τους και διευκόλυνση της φορολογικής απόσβεσης, είτε για την αγορά, είτε για τη μηνιαία μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Για τα ταξί:
Ειδικότερα για τα ταξί η ΝΔ δεσμεύεται να επιδοτήσει με 3.500 ευρώ την αγορά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στο σχέδιό της προβλέπεται επίσης η άμεση εγκατάσταση δικτύου ταχυφορτιστών στα οργανωμένα σημεία επιβίβασης πολιτών, ενώ οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων ταξί θα έχουν προτεραιότητα στις σειρές αναμονής στις πιάτσες τους (αεροδρόμια, λιμάνια κ.λπ.), όπως συμβαίνει σε αρκετές χώρες της ΕΕ.
Για το Δημόσιο και τους ΟΤΑ:
Δεσμευτικός στόχος της ΝΔ είναι μέχρι το 2025, το 30% του στόλου των αυτοκινήτων και των λεωφορείων του κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να έχουν αντικατασταθεί με ηλεκτροκίνητα.
«Ισχυρά κίνητρα θα δοθούν και για τη διάδοση των φορτιστών που χρειάζονται τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Θα υπάρξει έκπτωση της φορολογίας στις επιχειρήσεις που θα εγκαθιστούν φορτιστές για δημόσια χρήση στις εγκαταστάσεις τους (σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, εμπορικά κέντρα, supermarkets κ.λπ.). Τέλος, θα υπάρξει πρόβλεψη να εγκατασταθούν σταθμοί επαναφόρτισης σε όλα τα εθνικά οδικά δίκτυα, ώστε να ενθαρρυνθεί η χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και εκτός πόλεων», συμπληρώνει η ΝΔ.
Το πλήρες σχέδιο της ΝΔ για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στοχεύει σε τρεις μεγάλες προκλήσεις:
«- Να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων, μειώνοντας τις στάθμες ατμοσφαιρικής ρύπανσης και θορύβου και τις δαπάνες στη δημόσια υγεία λόγω του προβληματικού περιβάλλοντος στην πρωτεύουσα και τις μεγάλες πόλεις.
- Να μειώσουμε τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα και ταυτόχρονα να αυξήσουμε τη χρησιμοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με προφανή οικονομικά αποτελέσματα.
- Να δημιουργήσουμε ευκαιρίες ανάπτυξης νέων μορφών επιχειρηματικών δράσεων στους τομείς της ενέργειας, των τεχνολογικών κατασκευών, της πληροφορικής και των υπηρεσιών με σημαντική προστιθέμενη αξία. Έλληνες μηχανικοί, νέοι σε ηλικία, κατέχουν υψηλές θέσεις ευθύνης σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ άλλοι ετοιμάζονται να βγουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια. Έχουμε ευθύνη να τους δώσουμε την ευκαιρία να εργαστούν στην Ελλάδα».
★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, κεντρικός άξονας του σχεδίου της ΝΔ, το οποίο επεξεργάστηκε επί μήνες ομάδα ειδικών και θα παρουσιάσει σύντομα με λεπτομέρειες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι να δοθούν σημαντικά κίνητρα για τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, να υπάρξει άμεση και ευρεία ανάπτυξη των υποδομών υποστήριξής τους, να διευρυνθεί η χρήση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές.
Αυτό, όπως αναφέρεται, θα γίνει με τη σταδιακή αντικατάσταση των σημερινών ΙΧ και των παλαιών μέσων μεταφοράς από φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, εξέλιξη που θεωρείται άμεσης προτεραιότητας στη στρατηγική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στοχεύει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα αστικά κέντρα, αλλά και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
«Τα μέτρα που ανακοινώνει η ΝΔ θεωρούνται κοινή πρακτική σε πολλές χώρες της ΕΕ, αλλά δυστυχώς η Ελλάδα έχει καθυστερήσει δραματικά να τα υλοποιήσει λόγω της παροιμιώδους αδυναμίας της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να παρακολουθήσει τις εξελίξεις και σε αυτόν τον τομέα», αναφέρεται στην ανακοίνωση, συμπληρώνοντας πως είναι ενδεικτικό ότι μέχρι το 2025 στην Ευρώπη εκτιμάται ότι θα κυκλοφορούν 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μέχρι το 2040 θα ξεπεράσουν τα 150 εκατομμύρια.
Σύμφωνα με το σημείωμα η ΝΔ δεσμεύεται για τα εξής μέτρα:
- Καθολική μείωση του συντελεστή ΦΠΑ από το 24% που είναι σήμερα στο 13%, για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δίκυκλα, προκειμένου να δοθεί αμέσως ένα ισχυρό κίνητρο για την αντικατάσταση του σημερινού στόλου.
- Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες και δωρεάν στάθμευση στο κέντρο της πόλεων.
- Οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα έχουν σημαντική έκπτωση στα διόδια όλης της χώρας, ενώ εξυπακούεται ότι δεν θα πληρώνουν ούτε τέλη κυκλοφορίας, ούτε φόρο πολυτελείας.
Για τις εταιρείες:
Τα εν λόγω κίνητρα θα ισχύσουν και για τις εταιρείες που διαθέτουν στόλους αυτοκινήτων, οι οποίες επιπλέον θα κινητροδοτηθούν με κατάργηση του φόρου χρήσης εταιρικών αυτοκινήτων από τα στελέχη τους και διευκόλυνση της φορολογικής απόσβεσης, είτε για την αγορά, είτε για τη μηνιαία μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Για τα ταξί:
Ειδικότερα για τα ταξί η ΝΔ δεσμεύεται να επιδοτήσει με 3.500 ευρώ την αγορά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στο σχέδιό της προβλέπεται επίσης η άμεση εγκατάσταση δικτύου ταχυφορτιστών στα οργανωμένα σημεία επιβίβασης πολιτών, ενώ οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων ταξί θα έχουν προτεραιότητα στις σειρές αναμονής στις πιάτσες τους (αεροδρόμια, λιμάνια κ.λπ.), όπως συμβαίνει σε αρκετές χώρες της ΕΕ.
Για το Δημόσιο και τους ΟΤΑ:
Δεσμευτικός στόχος της ΝΔ είναι μέχρι το 2025, το 30% του στόλου των αυτοκινήτων και των λεωφορείων του κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να έχουν αντικατασταθεί με ηλεκτροκίνητα.
«Ισχυρά κίνητρα θα δοθούν και για τη διάδοση των φορτιστών που χρειάζονται τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Θα υπάρξει έκπτωση της φορολογίας στις επιχειρήσεις που θα εγκαθιστούν φορτιστές για δημόσια χρήση στις εγκαταστάσεις τους (σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, εμπορικά κέντρα, supermarkets κ.λπ.). Τέλος, θα υπάρξει πρόβλεψη να εγκατασταθούν σταθμοί επαναφόρτισης σε όλα τα εθνικά οδικά δίκτυα, ώστε να ενθαρρυνθεί η χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και εκτός πόλεων», συμπληρώνει η ΝΔ.
Το πλήρες σχέδιο της ΝΔ για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στοχεύει σε τρεις μεγάλες προκλήσεις:
«- Να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων, μειώνοντας τις στάθμες ατμοσφαιρικής ρύπανσης και θορύβου και τις δαπάνες στη δημόσια υγεία λόγω του προβληματικού περιβάλλοντος στην πρωτεύουσα και τις μεγάλες πόλεις.
- Να μειώσουμε τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα και ταυτόχρονα να αυξήσουμε τη χρησιμοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με προφανή οικονομικά αποτελέσματα.
- Να δημιουργήσουμε ευκαιρίες ανάπτυξης νέων μορφών επιχειρηματικών δράσεων στους τομείς της ενέργειας, των τεχνολογικών κατασκευών, της πληροφορικής και των υπηρεσιών με σημαντική προστιθέμενη αξία. Έλληνες μηχανικοί, νέοι σε ηλικία, κατέχουν υψηλές θέσεις ευθύνης σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ άλλοι ετοιμάζονται να βγουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια. Έχουμε ευθύνη να τους δώσουμε την ευκαιρία να εργαστούν στην Ελλάδα».
★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr
Labels:
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.