Oδυσσέας Κωνσταντινόπουλος:Ομιλία στη Βουλή για τον κρατικό προϋπολογισμό του 2019

«Υποκρισία δίχως τέλος από τον ΣΥΡΙΖΑ, στον προϋπολογισμό του 2019 για την υγεία, τις επενδύσεις, το ΕΣΠΑ. Καλέστε εισαγγελέα για το σκάνδαλο ΛΑΡΚΟ!»

Βασικά σημεία της ομιλίας του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, Βουλευτή Αρκαδίας και επικεφαλής του Τομέα Ανάπτυξης της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, στη συζήτηση για το ν/σ του Υπουργείου Οικονομικών «Κύρωση κρατικού προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2019»:
Είναι ειρωνεία να ισχυρίζεσθε πως «τα προβλήματα στην Υγεία λύθηκαν», όταν στην Αρκαδία, ο στεφανιογράφος του Παναρκαδικού Γενικού Νοσοκομείου Τριπόλεως είναι εκτός λειτουργίας εδώ και περισσότερους από τρεις μήνες, και όταν το φαρμακείο του Νοσοκομείου δηλώνει εγγράφως ότι δεν μπορεί να προμηθευτεί – έναντι 130 ευρώ – τη δόση του φαρμάκου για τα παιδιά που πάσχουν από υποφυσιακή ανεπάρκεια.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, όταν επισκέπτεται τη Λακωνία, ποιοι τον χειροκροτούν, οι γαλατάδες ή οι κτηνοτρόφοι; Οι έμποροι ίσως, αλλά οι κτηνοτρόφοι αποκλείεται: η τιμή του γάλατος μειώθηκε κατά 12 λεπτά.
Είναι όμως ειρωνεία να χειροκροτούν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και τον «αντιμνημονιακό» κ.Κουρουμπλή, που ψήφισε τα μισά μνημόνια μ’εμάς, και τα υπόλοιπα μισά με τους ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ! Πρόκειται για υποκρισία χωρίς τελειωμό…
Η χώρα έχει ανάγκη από επενδύσεις. Όμως εσείς «χαρίσατε» τις ελληνικές τράπεζες σε ξένους, χάνοντας και τα 24 δις του ΤΧΣ – δηλαδή των Ελλήνων φορολογουμένων. Πρόκειται για το μεγαλύτερο σκάνδαλο των τελευταίων ετών, και τώρα οι τράπεζες δεν μπορούν να χρηματοδοτήσουν την οικονομία γιατί τις έχετε απαξιώσει πλήρως, ενώ ταυτόχρονα μαθαίνουμε πως παρακαλείτε τους Έλληνες τραπεζίτες να επιστρέψουν.
Η Παράταξή μας έχει καταθέσει εδώ και δύο χρόνια, συγκεκριμένη πρόταση για τα κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια. Προτείναμε τη δημιουργία ενός Ταμείου Ανασυγκρότησης των Επιχειρήσεων, το οποίο θα αγοράσει τα «κόκκινα» επιχειρηματικά δάνεια από τις τράπεζες, εξυγιαίνοντας άμεσα τους ισολογισμούς αυτών. Αυτό το σχέδιο έχει εφαρμοστεί επιτυχώς και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως στην Ισπανία και στην Ιρλανδία. Ο ESM θα είναι ένας από τους μετόχους του Ταμείου. Από τα διαθέσιμα κεφάλαια του ESM, περί τα 15 δις ευρώ μπορούν να προστεθούν στο μετοχικό κεφάλαιο του Ταμείου, όπως έγινε και στην Ισπανία. Τότε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησε με την πρότασή μας, αλλά η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τη λοιδόρησε. Ακόμη αντιδράτε!
Ο κ.Υπουργός Οικονομικών, που είναι αρμόδιος για το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ας μας απαντήσει: συνάδουν όσα του λένε για την απορρόφηση του ΕΣΠΑ με τα έσοδα του κράτους από τους φόρους για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ; Η απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ 2014-2020 μόλις ξεπέρασε το αναιμικό 20%. Από τα 26+2 δις ευρώ, έχουν απορροφηθεί μόλις 5,2 δισεκατομμύρια. Βρισκόμαστε μόνο δύο χρόνια πριν από το κλείσιμο του ΕΣΠΑ, και το διάστημα αυτό – μαζί και με τις πιθανές παρατάσεις – δύσκολα θα επαρκέσει για την υλοποίηση όλων των προγραμμάτων και την απορρόφηση του υπόλοιπου 80% των κονδυλίων. Με ρυθμούς ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, θα χρειάζονταν ακόμη 16 χρόνια για να απορροφηθεί το ΕΣΠΑ!!! Σύμφωνα με τα υφιστάμενα στοιχεία, η μείωση συνολικών δαπανών του ΕΣΠΑ  ειδικά για το 2018 ανέρχεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10%, δηλαδή σχεδόν 206 εκ.ευρώ (από 1.597.253.408,37 ευρώ το 2017, οι δαπάνες μειώθηκαν σε 1.391.434.561,38 ευρώ). Η μεγάλη μείωση οφείλεται ξεκάθαρα στο γεγονός ότι ολοκληρώθηκαν τα έργα phasing της προηγούμενης περιόδου, που η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ παρέλαβε έτοιμα από την προηγούμενη Κυβέρνηση στο τέλος του 2014. Σύμφωνα με τα υφιστάμενα στοιχεία, η μείωση συνολικών δαπανών του ΕΣΠΑ για το 2018 ανέρχεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10%, ήτοι σχεδόν 206 εκ.ευρώ (από 1.597.253.408,37 ευρώ το 2017, οι δαπάνες μειώθηκαν σε 1.391.434.561,38 ευρώ).
Οι δαπάνες των δύο ταμείων για τις υποδομές (ΕΤΠΑ – Ταμείο Συνοχής) έχουν καταρρεύσει κατά 20% (από 1.048.954.566,56 ευρώ το 2017, σε 824.057.164,61 ευρώ το 2018), ενώ η μείωση της απόδοσης των ΠΕΠ ξεπερνά το 30% κατά μέσο όρο (από 359.765.533,18 ευρώ το 2017 σε 247.207.676,19 ευρώ το 2018).
Το πρόγραμμα ΕΠΑνΕΚ, που προορίζεται για την χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, παρουσιάζει την πιο δραματική εικόνα, με μείωση δαπανών 39% (από 266.719.123,43 ευρώ το 2017, οι δαπάνες μειώθηκαν σε 161.919.214,05 ευρώ το 2018) και μεγάλα κονδύλια «παρκαρισμένα» σε Ενδιάμεσους Φορείς Χρηματοδότησης (τράπεζες, venture capital funds, κλπ), στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, στο ΕΤΕΑΝ, και αλλού. Η συνολική απορρόφηση των κονδυλίων του Προγράμματος, ύψους 2,6 δις ευρώ υπενθυμίζω, μόλις άγγιξε το 10%.
Για το περίφημο «πακέτο Γιούνκερ», που άρχισε με μεγάλη καθυστέρηση να αξιοποιείται στη χώρα μας, δεν υπάρχουν πολλά να πει κανείς: απευθύνεται σε μεγάλες επιχειρήσεις μόνο, και δεν προσφέρεται προς αξιοποίηση από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
Ακούσαμε τον αρμόδιο Υπουργό, πριν από λίγες ημέρες, να εξαγγέλλει τη λειτουργία Αναπτυξιακής Τράπεζας και να ομολογεί «Χάθηκε χρόνος για την αναπτυξιακή τράπεζα Πότε επιτέλους θα φέρουν το νομοσχέδιο στη Βουλή; Πόσος χρόνος ακόμη θα χαθεί;
Από τα χρηματοδοτικά εργαλεία, έχουν ενεργοποιηθεί μόνο δύο: το EQUIFUND  και τα ΤΕΠΙΧ Ι και ΙΙ. Τα υπόλοιπα, ακόμη τα συζητάτε.
Θέλω όμως να αναφερθώ σε ένα ακόμη μεγάλο σκάνδαλο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στο σκάνδαλο της ΛΑΡΚΟ, που εξηγεί εν πολλοίς και γιατί οι επενδυτές φοβούνται την Ελλάδα. Και σας ερωτώ: Τι συμβαίνει με τα στελέχη που διορίσατε στη ΛΑΡΚΟ; Τι συμβαίνει με τη ΛΑΡΚΟ και τη ΔΕΗ; Η ΛΑΡΚΟ σήμερα χρωστάει στη ΔΕΗ 285-290 εκ. ευρώ, όσα σχεδόν είναι η χρηματιστηριακή αξία της ΔΕΗ. Το 2014 χρωστούσε 144 εκ.ευρώ. Επιπλέον, υπάρχει παράβαση νόμων από τη Διοίκηση, όσον αφορά τα δικαιώματα εκπομπών αερίων. Σας παραθέτω ένα σύντομο ιστορικό:
Οκτώβριος 2015 – Πρώτη συνεδρίαση του νέου Δ.Σ. ΛΑΡΚΟ: Ενημέρωση Δ.Σ. για το κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ στον τομέα της μείωσης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και για τις σχετικές υποχρεώσεις της εταιρίας την περίοδο 2013-2020.  Βάσει του κανονισμού, το 2020 πρέπει να καταβληθεί το αναμενόμενο έλλειμμα της εταιρίας. Εκτίμηση: 800.000 δικαιώματα (δηλαδή έως το 2020 να έχουν αγορασθεί 800.000 δικαιώματα). Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τους όρους παραδόσεων, το πρόστιμο ανέρχεται σε 100 ευρώ/τόνο εκπομπών για τον οποίο ο φορέας δεν παρέδωσε δικαιώματα. Πρόταση της Οικονομικής Διεύθυνσης: σταδιακή αγορά των δικαιωμάτων ανά έτος, ήδη από το 2015 (τιμή 7 ευρώ/δικαίωμα), ώστε να μην επιβαρυνθεί η ρευστότητα του 2020. Η πρόταση είναι σύμφωνη με την οδηγία της Δ/νσης Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας της Ατμόσφαιρας του ΥΠΕΝ. Προειδοποίηση από μέλος του Δ.Σ. (?) να μην προχωρήσει η πρόταση άμεσης αγοράς δικαιωμάτων – η οποία και δικαιώθηκε, γιατί αμέσως μετά οι τιμές μειώθηκαν κι άλλο. Το Δ.Σ. όντως απέρριψε την πρόταση αγοράς.
15 Δεκεμβρίου 2017: Συνεδρίαση Δ.Σ. ΛΑΡΚΟ. Εισήγηση για την χρηματοδότηση της εταιρίας μέσω πράξεων παραγώγων επί των δικαιωμάτων εκπομπών: δεδομένης της οικονομικής δυσχέρειας και της έλλειψης εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης, η Οικονομική Διεύθυνση εισηγήθηκε την χρησιμοποίηση των ρύπων που διαθέτει στο μητρώο της ως μέσου βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης (δηλαδή να πουλήσουν δικαιώματα που είχαν ήδη αγοράσει, με βάση το σταδιακό πλάνο που είχαν από το 2015, ώστε να εξασφαλίσουν γρήγορα κι άμεσα χρήματα, και να τα ξαναγοράσουν αργότερα). Πρόταση: πώληση στη spot αγορά των 325.000 δικαιωμάτων (τιμή 7,00 – 7,40 ευρώ). Επαναγορά με call option (+0,50 ευρώ/δικαίωμα και αν η τιμή αυξηθεί πάνω από 9 ευρώ/δικαίωμα, η εταιρία πάντως αγοράζει στα 9ευρώ) εντός τριμήνου. Καταγγελία από μέλος του Δ.Σ. ότι η Διοίκηση προτείνει την πώληση περιουσιακού στοιχείου (δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων) έναντι πιθανότητας: «αυτό είναι τζόγος!». Επίσης, με τις συναλλαγές, θα πληρωθούν πολλά χρήματα σε προμήθειες.
Το 2018, οι τιμές των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων κάλπασαν, φθάνοντας τον Οκτώβριο έως και τα 20 ευρώ (υψηλό 10ετίας). Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς ενέργειας, το κόστος της εκπομπής ρύπων θα μπορούσε στο επόμενο διάστημα να αγγίξει ακόμη και τα 30 ευρώ, ειδικά μετά την έναρξη ισχύος της κοινοτικής νομοθεσίας για τον δραστικό περιορισμό της προσφοράς δικαιωμάτων, από 1ης Ιανουαρίου 2019.
Συμπέρασμα σε αριθμούς: Τα δικαιώματα που το 2017 κόστιζαν 7 ευρώ, το 2018 κόστιζαν 20, δηλαδή απώλειες 13 ευρώ/δικαίωμα. Αν πωλήθηκαν και επαναγοράσθηκαν 325.000 δικαιώματα σύμφωνα με την πρόταση της Διοίκησης, που όμως δεν εγκρίθηκε από το Δ.Σ., οι απώλειες ανέρχονται σε 4,225 εκ ευρώ. Επιπλέον, να προσμετρηθούν προμήθειες επί των συναλλαγών και πρόστιμα. Αν μετά την 1η Ιανουαρίου η τιμή φθάσει τα 30 ευρώ/δικαίωμα, η ζημία σχεδόν θα διπλασιασθεί, στα 7,5 εκ.ευρώ.
Ερωτώ, κύριε Υπουργέ: είναι τζόγος αυτό ή όχι; Θα καλέσετε τον εισαγγελέα, ναι ή όχι;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]