Καταγράφηκαν οι πρώτες αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων
Αλλάζει το κλίμα στην ασφάλιση αυτοκινήτου καθώς η μία μετά την άλλη οι ασφαλιστικές εταιρείες αναπροσαρμόζουν τα ασφάλιστρα στον κλάδο.
Άλλες κινούνται «περιφερειακά» δηλαδή κάνουν κάποιες αυξήσεις σε «περιοχές» (νομούς, κατηγορίες οχημάτων κ.λ.π.) που είναι πιο ζημιογόνες. Άλλες καταργούν εκπτώσεις που έδιναν τα προηγούμενα χρόνια, ενώ άλλες προχωρούν σε ανατιμήσεις από 1%-5%, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς .
Η αύξηση των ζημιών «ταρακούνησε» τα οικονομικά επιτελεία των ασφαλιστικών εταιρειών που αρχίζουν πλέον να αισθάνονται ότι η αύξηση στα ασφάλιστρα είναι αναγκαία.
Σημειώνεται ότι λόγω της κρίσης, το μέσο εμπορικό ασφάλιστρο στον κλάδο ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια πάνω από 42%.
Επίσης, σύμφωνα με τα τεχνικά δεδομένα του κλάδου (αποζημιώσεις, κ.λ.π.) το μέσο ασφάλιστρο το 2019 θα πρέπει, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κ. Δημήτριο Ζορμπά, να αυξηθεί τουλάχιστον 8-12%.
Επισημαίνεται ότι από την αρχή του τρέχοντος έτους μιλώντας στο Nextdeal, ο κ. Ζορμπάς είχε αναφερθεί στην ανάγκη αναπροσαρμογών στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων.
Όπως είχε αναφέρει (δείτε εδώ), ο κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκίνητων παραμένει ένας από τους κλάδους με το μεγαλύτερο μέγεθος στην ελληνική ασφαλιστική βιομηχανία. Τα τελευταία χρόνια όμως έχει υποστεί μείωση 43% στα πραγματοποιηθέντα ασφάλιστρα, από 1.343 εκατ. το 2010 σε 724 εκατ. το 2017 με ανάλογη μείωση στο μέσο ασφάλιστρο (42%). Επίσης ο αριθμός των ζημιών που ήταν 378.000, το 2010 έβαινε μειούμενος μέχρι το 2015 που ήταν 274.000, λόγω της οικονομικής κρίσης. Όμως από το 2016 άρχισε να αυξάνεται και το 2017 ο αριθμός τους έφτασε τις 309.900. Αναλογική εξέλιξη είχε και η συχνότητα ζημιών. Από το 7,5% το 2010 έπεσε στο 6,50% το 2015, όποτε άρχισε να αυξάνεται και πάλι και έφτασε το 2017 στο 6,6%. Το ποσοστό ζημιάς ήταν το 2017 για το ίδιο το έτος (το 2017), στο 62,8%. Παρατηρούμε, όμως μια μεγάλη αποδέσμευση αποθεματικών από τα αποθέματα ζημιών παλαιών χρήσεων. Υπολογίζονται στα 550 εκατ. για το διάστημα 2014-2017. Όσο και αν είναι αυτό δικαιολογημένο, πιστεύω ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ό,τι λίπος υπήρχε, τέλειωσε. Έπρεπε να έχει αρχίσει η θετική αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων από το 2016-2017. Αυτό δεν έγινε ούτε το 2018, λόγω της εισόδου στην ασφάλιση 450.000 οχημάτων από τα ανασφάλιστα.
Για τον πρόεδρο της Επιτροπής Αυτοκινήτων της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, «δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια, ούτε άλλη αύξηση αριθμού οχημάτων αναμένεται ούτε μπορεί να μειώνεται το μέγεθος των ζημιών με τη μείωση αποθεματικών (ήδη μέτοχοι πολλών εταιρειών ελληνικών και άλλων χωρών είναι προβληματισμένοι), ούτε μεγάλη μείωση κόστους και προμηθειών μπορεί να γίνει. Συνεπώς κρίνω ότι η αγορά πρέπει άμεσα να αρχίσει τις αναπροσαρμογές στα τιμολόγια».
nextdeal.gr
Άλλες κινούνται «περιφερειακά» δηλαδή κάνουν κάποιες αυξήσεις σε «περιοχές» (νομούς, κατηγορίες οχημάτων κ.λ.π.) που είναι πιο ζημιογόνες. Άλλες καταργούν εκπτώσεις που έδιναν τα προηγούμενα χρόνια, ενώ άλλες προχωρούν σε ανατιμήσεις από 1%-5%, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς .
Η αύξηση των ζημιών «ταρακούνησε» τα οικονομικά επιτελεία των ασφαλιστικών εταιρειών που αρχίζουν πλέον να αισθάνονται ότι η αύξηση στα ασφάλιστρα είναι αναγκαία.
Σημειώνεται ότι λόγω της κρίσης, το μέσο εμπορικό ασφάλιστρο στον κλάδο ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια πάνω από 42%.
Επίσης, σύμφωνα με τα τεχνικά δεδομένα του κλάδου (αποζημιώσεις, κ.λ.π.) το μέσο ασφάλιστρο το 2019 θα πρέπει, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κ. Δημήτριο Ζορμπά, να αυξηθεί τουλάχιστον 8-12%.
Επισημαίνεται ότι από την αρχή του τρέχοντος έτους μιλώντας στο Nextdeal, ο κ. Ζορμπάς είχε αναφερθεί στην ανάγκη αναπροσαρμογών στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων.
Όπως είχε αναφέρει (δείτε εδώ), ο κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκίνητων παραμένει ένας από τους κλάδους με το μεγαλύτερο μέγεθος στην ελληνική ασφαλιστική βιομηχανία. Τα τελευταία χρόνια όμως έχει υποστεί μείωση 43% στα πραγματοποιηθέντα ασφάλιστρα, από 1.343 εκατ. το 2010 σε 724 εκατ. το 2017 με ανάλογη μείωση στο μέσο ασφάλιστρο (42%). Επίσης ο αριθμός των ζημιών που ήταν 378.000, το 2010 έβαινε μειούμενος μέχρι το 2015 που ήταν 274.000, λόγω της οικονομικής κρίσης. Όμως από το 2016 άρχισε να αυξάνεται και το 2017 ο αριθμός τους έφτασε τις 309.900. Αναλογική εξέλιξη είχε και η συχνότητα ζημιών. Από το 7,5% το 2010 έπεσε στο 6,50% το 2015, όποτε άρχισε να αυξάνεται και πάλι και έφτασε το 2017 στο 6,6%. Το ποσοστό ζημιάς ήταν το 2017 για το ίδιο το έτος (το 2017), στο 62,8%. Παρατηρούμε, όμως μια μεγάλη αποδέσμευση αποθεματικών από τα αποθέματα ζημιών παλαιών χρήσεων. Υπολογίζονται στα 550 εκατ. για το διάστημα 2014-2017. Όσο και αν είναι αυτό δικαιολογημένο, πιστεύω ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ό,τι λίπος υπήρχε, τέλειωσε. Έπρεπε να έχει αρχίσει η θετική αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων από το 2016-2017. Αυτό δεν έγινε ούτε το 2018, λόγω της εισόδου στην ασφάλιση 450.000 οχημάτων από τα ανασφάλιστα.
Για τον πρόεδρο της Επιτροπής Αυτοκινήτων της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, «δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια, ούτε άλλη αύξηση αριθμού οχημάτων αναμένεται ούτε μπορεί να μειώνεται το μέγεθος των ζημιών με τη μείωση αποθεματικών (ήδη μέτοχοι πολλών εταιρειών ελληνικών και άλλων χωρών είναι προβληματισμένοι), ούτε μεγάλη μείωση κόστους και προμηθειών μπορεί να γίνει. Συνεπώς κρίνω ότι η αγορά πρέπει άμεσα να αρχίσει τις αναπροσαρμογές στα τιμολόγια».
nextdeal.gr
Labels:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.