Αυτοκίνητα: Μείωση κατανάλωσης στα υγρά καύσιμα, αύξηση στο υγραέριο
Σημαντικές αλλαγές γίνονται σταδιακά και σταθερά στα αυτοκίνητα με βάση το καύσιμο που χρησιμοποιούν. Η ταχεία άνοδος της υγραεριοκίνησης είναι γεγονός σε αντίθεση με τα υγρά καύσιμα που παραμένουν επί χρόνια σε μείωση ή στασιμότητα.
Σύμφωνα με την Coral Gas βρισκόμαστε μπροστά σε εκρηκτική αύξηση της τάξης των 1.900% στη ζήτηση υγραερίου κίνησης τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτικό είναι ότι ο όγκος κατανάλωσης υγραερίου κίνησης (Οκτώβριος 2018) είναι πάνω από 200.000 τόνους, από 10.000 τόνους το 2010!
Το βασικό κίνητρο για την αλλαγή αυτή είναι η διαφορά των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (ΕΦΚ) ανάμεσα στο υγραέριο κίνησης με τα υγρά καύσιμα, ιδίως της βενζίνης. Το υγραέριο επιβαρύνεται με ΕΦΚ 430€ ο τόνος και με τον ανάλογο ΦΠΑ 24%, φτάνει τα 533,20€. Αντίθετα η βενζίνη αμόλυβδη -95 επιβαρύνεται με ΕΦΚ 700€ το χιλιόλιτρο και με τον ΦΠΑ φτάνει στα 868!
Το 2010 υπήρχαν στην Ελλάδα 45 πρατήρια υγραερίου ενώ το 2017 είχαν φτάσει στα 1.050. Η δε τιμή πώλησης του auto gas είναι χαμηλότερη 40% από τη βενζίνη.
Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία, η κατανάλωση καυσίμων το 2018 ήταν μειωμένη κατά 5%, πράγμα που κατά ένα μέρος έχει την αιτία του στην προσφυγή πολλών καταναλωτών, ιδίως ιδιοκτητών ΙΧ αυτοκινήτων, στην υγραεριοκίνηση.
Τέλος, πρέπει να επισημάνουμε ότι ένας νέος ανταγωνιστής των αυτοκινούμενων οχημάτων με υγρά και αέρια καύσιμα, προβάλει φιλόδοξα στο προσκήνιο. Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο! Για τους ειδικούς είναι η λύση του μέλλοντος. Φθηνή, διαρκής, οικολογική. Το μόνο μεγάλο πρόβλημα είναι η ανάπτυξη νέου τύπου συσσωρευτών που θα δώσουν τόσο αυτονομία στην κίνηση (πάνω από 500 χλμ και τάχιστη φόρτιση) όσο και μεγαλύτερη ισχύ σε ιπποδύναμη, εκκίνηση κλπ. Ήδη διεξάγεται μεγάλη μάχη μεταξύ Κίνας, ΕΕ και ΗΠΑ για το ποίος θα επικρατήσει και θα μονοπωλήσει την παραγωγή μπαταριών αυτοκινήτου νέας γενιάς, ικανών να κινούν τα αυτοκίνητα, εξίσου ή και καλύτερα από τα υγρά καύσιμα.
Η εξέλιξη των φόρων στη βενζίνη και στο υγραέριο
Αμόλυβδη – 95.
Σύμφωνα με την Coral Gas βρισκόμαστε μπροστά σε εκρηκτική αύξηση της τάξης των 1.900% στη ζήτηση υγραερίου κίνησης τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτικό είναι ότι ο όγκος κατανάλωσης υγραερίου κίνησης (Οκτώβριος 2018) είναι πάνω από 200.000 τόνους, από 10.000 τόνους το 2010!
Το βασικό κίνητρο για την αλλαγή αυτή είναι η διαφορά των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (ΕΦΚ) ανάμεσα στο υγραέριο κίνησης με τα υγρά καύσιμα, ιδίως της βενζίνης. Το υγραέριο επιβαρύνεται με ΕΦΚ 430€ ο τόνος και με τον ανάλογο ΦΠΑ 24%, φτάνει τα 533,20€. Αντίθετα η βενζίνη αμόλυβδη -95 επιβαρύνεται με ΕΦΚ 700€ το χιλιόλιτρο και με τον ΦΠΑ φτάνει στα 868!
Το 2010 υπήρχαν στην Ελλάδα 45 πρατήρια υγραερίου ενώ το 2017 είχαν φτάσει στα 1.050. Η δε τιμή πώλησης του auto gas είναι χαμηλότερη 40% από τη βενζίνη.
Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία, η κατανάλωση καυσίμων το 2018 ήταν μειωμένη κατά 5%, πράγμα που κατά ένα μέρος έχει την αιτία του στην προσφυγή πολλών καταναλωτών, ιδίως ιδιοκτητών ΙΧ αυτοκινήτων, στην υγραεριοκίνηση.
Τέλος, πρέπει να επισημάνουμε ότι ένας νέος ανταγωνιστής των αυτοκινούμενων οχημάτων με υγρά και αέρια καύσιμα, προβάλει φιλόδοξα στο προσκήνιο. Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο! Για τους ειδικούς είναι η λύση του μέλλοντος. Φθηνή, διαρκής, οικολογική. Το μόνο μεγάλο πρόβλημα είναι η ανάπτυξη νέου τύπου συσσωρευτών που θα δώσουν τόσο αυτονομία στην κίνηση (πάνω από 500 χλμ και τάχιστη φόρτιση) όσο και μεγαλύτερη ισχύ σε ιπποδύναμη, εκκίνηση κλπ. Ήδη διεξάγεται μεγάλη μάχη μεταξύ Κίνας, ΕΕ και ΗΠΑ για το ποίος θα επικρατήσει και θα μονοπωλήσει την παραγωγή μπαταριών αυτοκινήτου νέας γενιάς, ικανών να κινούν τα αυτοκίνητα, εξίσου ή και καλύτερα από τα υγρά καύσιμα.
Η εξέλιξη των φόρων στη βενζίνη και στο υγραέριο
Αμόλυβδη – 95.
Πηγές:
-capital.gr,
-euro2day.gr,
-Νόμος 2960/2001 Αρθρο 73 Παράγραφος 1, όπως ισχύει (7/5/2019)
Labels:
ΔΙΑΦΟΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.