Ψηφίζεται Αυτοδιοικητική Πολυτροπολογία ΥΠΕΣ: ποια 14 θέματα ρυθμίζει

Δεκατέσσερα (14) διαφορετικά ζητήματα των Αιρετών και των εργαζομένων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ρυθμίζει εκπρόθεσμη πολυτροπολογία, που ουσιαστικά αποτελεί ένα “μίνι”Νομοσχέδιο,κατατέθηκε αργά το απόγευμα της Τετάρτης και ψηφίζεται σήμερα Πέμπτη στη Βουλή.



Οι διατάξεις της (όπως άλλωστε και οι υπόλοιπες, εξίσου σημαντικότατες, αυτοδιοικητικές ρυθμίσεις που ήδη περιελάμβανε το συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο) δεν έχουν τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Είναι δε άγνωστη η θεσμική γνώμη των αρμόδιων οργάνων εκπροσώπησης της Αυτοδιοίκησης επί του περιεχομένου τους, καθώς ούτε αυτή τη φορά προκύπτει να τους εστάλη επισήμως για την παροχή γνώμης.



Ακολουθούν επιγραμματικά σε τίτλους όλες οι μεταβολές στο θεσμικό πλαίσιο των ΟΤΑ που επέρχονται με την Τροπολογία, ενώ στον AIRETO θα ακολουθήσουν εξειδικευμένες αναλύσεις για τις σημαντικότερες από αυτές.



(1)Καταργούνται οι διατάξεις του Κλεισθένη για την κατανομή των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) των ΟΤΑ και επανέρχεται σε ισχύ το προηγούμενο πλαίσιο, βάσει του οποίου εδώ και χρόνια κατανέμονται οι ΚΑΠ.



(2)Παρατείνονται από τη λήξη τους μέχρι 30/9/2020, η διάρκεια του Προγράμματος “Βοήθεια στο Σπίτι” και οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου των απασχολουμένων για την παροχή των σχετικών υπηρεσιών.  Η χρηματοδότηση και υλοποίηση του Προγράμματος θα καλύπτεται από πιστώσεις που εγγράφονται στον τακτικό προυπολογισμό του ΥΠΕΣ.



(3)Επιλύεται το ερμηνευτικό ζήτημα τι ακριβώς σημαίνει η εξαίρεση των Ανώνυμων Αναπτυξιακών Εταιρειών ΟΤΑ από τους Φορείς του Δημόσιου Τομέα που εισήχθη το 2017.  Συγκεκριμένα, γίνεται συσταλτική ερμηνεία της εξαίρεσης και διευκρινίζεται ότι

(i)συνεχίζουν να υπάγονται στο ρυθμιστικό πεδίο του ν.4412/2016 περί δημοσίων συμβάσεων, καθώς και στον έλεγχο των προσλήψεων του τακτικού προσωπικού τους από το ΑΣΕΠ,

(ii)σε περίπτωση λύσης τους, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις της παρ.2 του αρ.15 του ν.4483/2017 περί μεταφοράς του προσωπικού των εταιρειών στους μετόχους ΟΤΑ με την ίδια σχέση εργασίας,

(iii) καταλαμβάνονται και όσες αναπτυξιακές Α.Ε. ΟΤΑ λειτουργούσαν κατά την έναρξη ισχύος της.



(4)Παρατείνεται από τη λήξη τους (30/10/2019) μέχρι 31/12/2019, η διάρκεια των συμβάσεων εργασίας ΙΔΟΧ του προσωπικού που περιλαμβάνεται στους Προσωρινούς Πίνακες κατάταξης της Προκήρυξης 3Κ/2018



(5)Προστίθεται ρητά στις αρμοδιότητες των Δήμων η αρμοδιότητα της κατασκευής και συντήρησης των στάσεων και στεγάστρων αναμονής επιβατών λεωφορείων αστικών και υπεραστικών γραμμών.



(6)Η Κυβέρνηση αυξάνει ακόμα περισσότερο τις δημοτικές υπηρεσίες που μπορούν ανατεθούν σε ιδιώτες κατά το αρ.61 του ν.3979/2011 (ζήτημα για το οποίο ήδη οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε κινητοποιήσεις).

Συγκεκριμένα, προσθέτει τη μεταφορά επιβατών από τους Δήμους με ιδιωτικής χρήσης λεωφορεία ιδιοκτησίας ΟΤΑ του αρ.18 του ν.2963/2001.

Ορίζει ότι στην περίπτωση που το προσωπικό (οδηγοί) των Δήμων δεν επαρκεί για την κάλυψη των απαιτούμενων δρομολογίων, ο Δήμος μπορεί να αναθέτει τις υπηρεσίες οδηγού σε ιδιώτες με το αρ.61 του ν.3979/2011.



(7)Εισάγεται η προϋπόθεση της σύμφωνης γνώμης του Δημάρχου σε περιπτώσεις μετατάξεων υπαλλήλων Τεχνικών Υπηρεσιών και των Υπηρεσιών Δόμησης των ΟΤΑ Α’ βαθμού.



(8)Προστίθεται στην Οικονομική  Επιτροπή των Περιφερειών η αρμοδιότητα κήρυξης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτου για έργα αρμοδιότητας της οικείας Περιφέρειας, όταν έχει εκδοθεί σχετική Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου



(9) Η περιβόητη διάταξη της παρ.1 του αρ.6 του ν.4623/2019 περί ποσόστωσης 3/5 του Δημάρχου στις Διοικήσεις Νομικών Προσώπων θα ισχύει και

α) για τις Επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου κατά το αρ.70 του ν.3852/2010

β) για τη συμμετοχή Αιρετών εκπροσώπων του Δήμου σε Επιτροπές και συλλογικά όργανα Ν.Π., κληροδοτημάτων και σωματείων που συστήνονται και λειτουργούν “με νομοθετήματα του ΥΠΕΣ ή άλλων Υπουργείων”



(10)Η Κυβέρνηση ξανά-αλλάζει το π.δ. 75/2011 για τις εκλογές των ΠΕΔ και της ΚΕΔΕ, ενώ μόλις πριν λίγες μέρες (11 Οκτωβρίου) εκδόθηκε το π.δ. 94/2019 με σειρά αλλαγών επί του ίδιου π.δ.

Ειδικότερα, καταργεί εδάφια της παρ.3 του αρ.4 που αφορούν τους εκπροσώπους των Δήμων στις οικείες ΠΕΔ, καθώς ρυθμίζονται ήδη σε άλλο σημείο του π.δ....



(11)Επίλυση εκκρεμών ζητημάτων μετακινήσεων των συλλογικών οργάνων της Τ.Α.



(12)Ρύθμιση – για ακόμα μία φορά – παραμέτρων λειτουργίας των νέων Δήμων που δημιουργήθηκαν με το αρ.157 του ν.4600/2019..



(13)Διατάξεις για τους ΦΟΔΣΑ, εισαγωγή εξαιρέσεων ως προς τις προϋποθέσεις ίδρυσης αυτών, αύξηση κατά δύο του αριθμού μελών ΔΣ των διαδημοτικών ΦΟΔΣΑ



(14)Πρόγραμμα επιχορήγησης των Δήμων από τα υφιστάμενα χρηματικά διαθέσιμα(έως 40 εκατ. ευρώ) του «Λογαριασμού Οικονομικής Ενίσχυσης ΟΤΑ», για την εξόφληση υποχρεώσεων σε βάρος των Δήμων από διαταγές πληρωμής και δικαστικές αποφάσεις, καθώς και υποχρεώσεων Δήμων προς την ΕΥΔΑΠ.
airetos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]