Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων για την κατάσταση στα σχολεία
Έχει περάσει πια πάνω από ένας μήνας από την έναρξη των μαθημάτων και στα σχολεία υπάρχουν ακόμη σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών (ακόμα και στα μαθήματα Προσανατολισμού). Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί από όλη τη χώρα στέλνουν αγωνιώδη μηνύματα για την εγκατάλειψη των σχολείων.
Στον Νομό Ιωαννίνων, σύμφωνα με τα στοιχεία των αιρετών μας στο ΠΥΣΔΕ, μέχρι και σήμερα παρουσιάζονται ελλείψεις στους παρακάτω κλάδους:
Θεολόγων (3), Φιλολόγων (2), Μαθηματικών (2), Θετικών Επιστημών (4), Γερμανικών (1), Καλλιτεχνικών (4), Κοινωνικών Επιστημών (3), Οικονομίας (1), Ηλεκτρολόγων (1), Ηλεκτρονικών (1), Ιατρικής (3), Νοσηλευτικής (2), Αισθητικής (1), Βρεφονηπιοκόμων (2), Κομμωτικής (2), Τεχνολογία (1).
Παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών στη β/θμια εκπαίδευση, τα σχολεία παραμένουν με χιλιάδες κενά. Μαθήματα κατευθύνσεων δεν γίνονται λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, σχολεία σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές παραμένουν κλειστά, ενώ επιχειρείται μέχρι και η διδασκαλία μέσω Skype σε απομακρυσμένα σχολεία. Από τον Λιάκο και τις προτάσεις του στον «Εθνικό Διάλογο» για τηλεδιασκέψεις, στην εφαρμογή τους από την κυβέρνηση της ΝΔ. Η συζήτηση περί «εξορθολογισμού» του εκπαιδευτικού προσωπικού επιχειρεί να βρει «λύσεις»...
Κι όμως! Από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας δεν υπάρχει καμιά δέσμευση για διορισμούς εκπαιδευτικών. Αντίθετα, η μοναδική αγωνία της υπουργού είναι για καταδικασμένα σχέδια, όπως η λεγόμενη «αξιολόγηση» (και μάλιστα ατομική!), με προφανή στόχο να μετατοπίζει τα αίτια των προβλημάτων της Εκπαίδευσης και να αποποιείται τις πολιτικές ευθύνες της.
Μέσα σ' αυτή την κατάσταση, μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών βιώνουν απίστευτες εργασιακές και οικονομικές δυσκολίες (μακριά από τις οικογένειές τους, με μισθούς που εξαντλούνται στα νοίκια, διδάσκοντας σε 3 και 4 σχολεία ακόμα και απομακρυσμένα μεταξύ τους, μέσα στο άγχος της αδιοριστίας και της εργασιακής αβεβαιότητας για τους αναπληρωτές, και του αμετάθετου για τους μόνιμους), που δεν υπήρχαν ούτε στο μακρινό παρελθόν.
Πολλοί συνάδελφοι/ισσες είναι ακόμη στην αναμονή, καθώς δεν έχουν εξαγγελθεί ακόμη νέες φάσεις προσλήψεων, αλλά κι εκείνοι που βρέθηκαν στην πρώτη φάση καταγγέλλουν σοβαρά προβλήματα: από την αδυναμία εύρεσης σπιτιού (κάποιοι δεν έχουν βρει σπίτι ακόμα, 1,5 μήνα μετά την πρόσληψη τους), μέχρι τις συνεχείς αυθαίρετες μετακινήσεις τους. Προβλήματα που, φυσικά, έχουν την ρίζα τους στην απουσία μόνιμων διορισμών.
Οι καθυστερήσεις της στελέχωσης των ΖΕΠ και των ΔΥΕΠ, η υπολειτουργία των ΚΕΣΥ, που έχουν σοβαρές ελλείψεις ακόμα και σε υλικά (χαρτί κλπ), δημιουργεί μια εικόνα υποβάθμισης αυτών των δομών από το ΥΠΑΙΘ, πράγμα που μπορεί να προοιωνίζεται σοβαρή συρρίκνωση της λειτουργίας τους από την επόμενη σχολική χρονιά.
Πολλά σχολεία λειτουργούν χωρίς γραμματειακή υποστήριξη, ενώ όπου υπάρχει γίνεται λάστιχο ο συνάδελφος\ισσα, για να καλύψει τις ελλείψεις που το υπουργείο αδιαφορεί να καλύψει. Σε αρκετές περιπτώσεις τα μαθήματα ξεκίνησαν χωρίς παιδαγωγική καθοδήγηση και οδηγίες (όπως στην Ιστορία Γυμνασίου, αλλά και σε κατευθύνσεις) με τις ευθύνες και τις αρμοδιότητες να χάνονται στο συνεχές ράβε-ξήλωνε από την μια κυβέρνηση στην άλλη. Χαρακτηριστικό της έλλειψης ευθύνης από την πλευρά του Υπουργείου το ότι δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις που έχει ούτε απέναντι στα παιδιά που θα δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Διεκδικούμε:
• Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς για την πλήρη κάλυψη όλων των κενών.
• Κατάργηση όλων των μνημονιακών μέτρων.
• Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση
• Μισθούς και συντάξεις αξιοπρέπειας. Σημαντική αύξηση στο μισθό του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού.
• Επίδομα ενοικίου για όσους εκπαιδευτικούς εργάζονται εκτός της κατοικίας τους.
• Απόσυρση του αντισυνδικαλιστικού νόμου. Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στην απεργία.
• Θεσμική κατοχύρωση και ενίσχυση των πολιτισμικών πρωτοβουλιών των σχολείων.
• Ουσιαστική στήριξη και της ειδικής αγωγής.
• Κατάργηση του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/16) για το ασφαλιστικό, που μειώνει τις συντάξεις μέχρι 40%.
• Δυνατότητα συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών στα 60 έτη με 30 χρόνια υπηρεσίας.
• Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας και παροχή πλήρους, δωρεάν περίθαλψης.
• Διδασκαλία των μαθημάτων με βάση την επιστημονική / πανεπιστημιακή εκπαίδευσή μας.
• Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου για το σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών.
• Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ευθύνη των ΑΕΙ.
• Γραμματειακή υποστήριξη στα σχολεία.
• Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
• Εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών βιβλίων.
• Αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων.
Στον Νομό Ιωαννίνων, σύμφωνα με τα στοιχεία των αιρετών μας στο ΠΥΣΔΕ, μέχρι και σήμερα παρουσιάζονται ελλείψεις στους παρακάτω κλάδους:
Θεολόγων (3), Φιλολόγων (2), Μαθηματικών (2), Θετικών Επιστημών (4), Γερμανικών (1), Καλλιτεχνικών (4), Κοινωνικών Επιστημών (3), Οικονομίας (1), Ηλεκτρολόγων (1), Ηλεκτρονικών (1), Ιατρικής (3), Νοσηλευτικής (2), Αισθητικής (1), Βρεφονηπιοκόμων (2), Κομμωτικής (2), Τεχνολογία (1).
Παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών στη β/θμια εκπαίδευση, τα σχολεία παραμένουν με χιλιάδες κενά. Μαθήματα κατευθύνσεων δεν γίνονται λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, σχολεία σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές παραμένουν κλειστά, ενώ επιχειρείται μέχρι και η διδασκαλία μέσω Skype σε απομακρυσμένα σχολεία. Από τον Λιάκο και τις προτάσεις του στον «Εθνικό Διάλογο» για τηλεδιασκέψεις, στην εφαρμογή τους από την κυβέρνηση της ΝΔ. Η συζήτηση περί «εξορθολογισμού» του εκπαιδευτικού προσωπικού επιχειρεί να βρει «λύσεις»...
Κι όμως! Από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας δεν υπάρχει καμιά δέσμευση για διορισμούς εκπαιδευτικών. Αντίθετα, η μοναδική αγωνία της υπουργού είναι για καταδικασμένα σχέδια, όπως η λεγόμενη «αξιολόγηση» (και μάλιστα ατομική!), με προφανή στόχο να μετατοπίζει τα αίτια των προβλημάτων της Εκπαίδευσης και να αποποιείται τις πολιτικές ευθύνες της.
Μέσα σ' αυτή την κατάσταση, μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών βιώνουν απίστευτες εργασιακές και οικονομικές δυσκολίες (μακριά από τις οικογένειές τους, με μισθούς που εξαντλούνται στα νοίκια, διδάσκοντας σε 3 και 4 σχολεία ακόμα και απομακρυσμένα μεταξύ τους, μέσα στο άγχος της αδιοριστίας και της εργασιακής αβεβαιότητας για τους αναπληρωτές, και του αμετάθετου για τους μόνιμους), που δεν υπήρχαν ούτε στο μακρινό παρελθόν.
Πολλοί συνάδελφοι/ισσες είναι ακόμη στην αναμονή, καθώς δεν έχουν εξαγγελθεί ακόμη νέες φάσεις προσλήψεων, αλλά κι εκείνοι που βρέθηκαν στην πρώτη φάση καταγγέλλουν σοβαρά προβλήματα: από την αδυναμία εύρεσης σπιτιού (κάποιοι δεν έχουν βρει σπίτι ακόμα, 1,5 μήνα μετά την πρόσληψη τους), μέχρι τις συνεχείς αυθαίρετες μετακινήσεις τους. Προβλήματα που, φυσικά, έχουν την ρίζα τους στην απουσία μόνιμων διορισμών.
Οι καθυστερήσεις της στελέχωσης των ΖΕΠ και των ΔΥΕΠ, η υπολειτουργία των ΚΕΣΥ, που έχουν σοβαρές ελλείψεις ακόμα και σε υλικά (χαρτί κλπ), δημιουργεί μια εικόνα υποβάθμισης αυτών των δομών από το ΥΠΑΙΘ, πράγμα που μπορεί να προοιωνίζεται σοβαρή συρρίκνωση της λειτουργίας τους από την επόμενη σχολική χρονιά.
Πολλά σχολεία λειτουργούν χωρίς γραμματειακή υποστήριξη, ενώ όπου υπάρχει γίνεται λάστιχο ο συνάδελφος\ισσα, για να καλύψει τις ελλείψεις που το υπουργείο αδιαφορεί να καλύψει. Σε αρκετές περιπτώσεις τα μαθήματα ξεκίνησαν χωρίς παιδαγωγική καθοδήγηση και οδηγίες (όπως στην Ιστορία Γυμνασίου, αλλά και σε κατευθύνσεις) με τις ευθύνες και τις αρμοδιότητες να χάνονται στο συνεχές ράβε-ξήλωνε από την μια κυβέρνηση στην άλλη. Χαρακτηριστικό της έλλειψης ευθύνης από την πλευρά του Υπουργείου το ότι δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις που έχει ούτε απέναντι στα παιδιά που θα δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Διεκδικούμε:
• Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς για την πλήρη κάλυψη όλων των κενών.
• Κατάργηση όλων των μνημονιακών μέτρων.
• Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση
• Μισθούς και συντάξεις αξιοπρέπειας. Σημαντική αύξηση στο μισθό του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού.
• Επίδομα ενοικίου για όσους εκπαιδευτικούς εργάζονται εκτός της κατοικίας τους.
• Απόσυρση του αντισυνδικαλιστικού νόμου. Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στην απεργία.
• Θεσμική κατοχύρωση και ενίσχυση των πολιτισμικών πρωτοβουλιών των σχολείων.
• Ουσιαστική στήριξη και της ειδικής αγωγής.
• Κατάργηση του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/16) για το ασφαλιστικό, που μειώνει τις συντάξεις μέχρι 40%.
• Δυνατότητα συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών στα 60 έτη με 30 χρόνια υπηρεσίας.
• Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας και παροχή πλήρους, δωρεάν περίθαλψης.
• Διδασκαλία των μαθημάτων με βάση την επιστημονική / πανεπιστημιακή εκπαίδευσή μας.
• Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου για το σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών.
• Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ευθύνη των ΑΕΙ.
• Γραμματειακή υποστήριξη στα σχολεία.
• Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
• Εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών βιβλίων.
• Αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.