Ηγουμενίτσα:Προτάσεις Γιάννη Γόγολου για την τουριστική προβολή της περιοχής

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την 24 – 2 – 2020 συζητήθηκε το Σχέδιο Τουριστικής Προβολής του Δήμου Ηγουμενίτσας, το οποίο παρουσίασε ένα ικανοποιητικό βαθμό επάρκειας. Αυτό οφείλεται ίσως και στο γεγονός ότι πολλές από τις προτάσεις του, υπήρχαν και στο προεκλογικό πρόγραμμα του Συνδυασμού Ανεξάρτητη Δημοτική Συνεργασία. Είναι όμως ένα σχέδιο το οποίο μπορεί να βελτιωθεί. Για το λόγο αυτό προτείναμε να ενσωματωθούν στο σχέδιο οι παρατηρήσεις του Συνδυασμού μας, που παρουσιάστηκαν στη συνεδρίαση από τον Δ.Σ. κ. Π. Νταή. Επίσης προτείναμε να δοθεί το σχέδιο στην Επιτροπή Διαβούλευσης προκειμένου να υπάρξουν και άλλες παρατηρήσεις, αφού στην Επιτροπή αυτή μετέχουν και φορείς από το χώρο του τουρισμού και της εστίασης. Και μετά την ενσωμάτωση των παρατηρήσεων να επανέλθει προς έγκριση το σχέδιο στην επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. Δυστυχώς η πρότασή μας δεν έγινε δεκτή. Για το λόγο αυτό εγκρίναμε το σχέδιο, υποβάλλοντας τις ακόλουθες παρατηρήσεις, με σκοπό να ενσωματωθούν σε αυτό, αφού όπως ειπώθηκε αποτελεί ένα δυναμικό κείμενο, το οποίο θα εμπλουτίζεται διαρκώς:
1.Επειδή οι αφίξεις – διανυκτερεύσεις ημεδαπών στη Θεσπρωτία έχουν μειωθεί τα τελευταία οκτώ χρόνια, πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια για ανάσχεση αυτής της εξέλιξης με στοχευμένες ενέργειες προβολής στο εσωτερικό της χώρας στο γενικό κοινό, αλλά και σε ειδικά κοινά (νέοι, συνταξιούχοι κ.α.).
2.Επειδή, η πλειονότητα των αλλοδαπών τουριστών στην Ήπειρο προέρχεται από την Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία, Σουηδία και Ολλανδία, τα ηλεκτρονικά (internet, social media κ.α.) και έντυπα μέσα προβολής, πρέπει να χρησιμοποιούν τις εξής τουλάχιστον γλώσσες: Ελληνικά, Αγγλικά, Ιταλικά, Γερμανικά.
3.Στα μνημεία πολιτιστικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος που θα προβληθούν, πρέπει να είναι εξασφαλισμένη η πρόσβαση των επισκεπτών, να είναι ανοικτά για το κοινό και να λειτουργούν έστω στοιχειωδώς. Αν προβληθούν μνημεία και τοποθεσίες με δυσκολίες στην πρόσβαση, χωρίς καμία επιτόπου ενημερωτική πινακίδα, χωρίς θέση για στάση και στάθμευση κ.α., ο αντίκτυπος των επισκέψεων θα είναι αρνητικός.
4.Κατά ανάλογο τρόπο πρέπει να προβληθούν κυρίως οι πολιτιστικές διοργανώσεις που διοργανώνονται σε περιόδους τουριστικής κίνησης, ώστε να προσελκύσουν τους τουρίστες που σκοπεύουν να έρθουν στην περιοχή μας για διακοπές γενικά, ώστε να εμπλουτίσουν την εμπειρία τους από την παραμονή στην περιοχή μας, κάτι που μπορεί να σημαίνει και αύξηση του χρόνου παραμονής σε αυτήν.
5.Να ενταχθούν πιο ενεργά στο σχέδιο τουριστικής προβολής σημαντικά μνημεία της περιοχής που δεν ανήκουν γεωγραφικά στα όρια του Δήμου (όπως π.χ. Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων, Ι.Μ. Γηρομερίου, Σούλι κ.α.) αλλά σε κάθε περίπτωση αποτελούν πόλους έλξης για τουρίστες που αναγκαστικά – λόγω ανεπάρκειας υποδομών στους άλλους Δήμους – θα διαμένουν σε καταλύματα της περιοχής του Δήμου Ηγουμενίτσας.
6.Να καθιερωθεί διαρκής συνεργασία με τις επιχειρήσεις τουριστικών γραφείων, καταλυμάτων, εστίασης, καθώς και με τους επαγγελματικούς φορείς των κλάδων αυτών, ώστε η προβολή να περιλαμβάνει και πληροφορίες σχετικά με τη διαμονή και τη γαστρονομία και με βάση την σχετική έρευνα που διενεργείται από το Δήμο, τα αποτελέσματα της οποίας αναμένονται με ενδιαφέρον.
7.Να προβληθούν τοποθεσίες ενδιαφέροντος, διαδρομές στη φύση, σε μουσεία και μνημεία, βόλτες στην αγορά και άλλες δραστηριότητες με τις οποίες μπορούν να ασχοληθούν οι τουρίστες που φθάνουν με κρουαζιερόπλοια στην Ηγουμενίτσα και δεν ακολουθούν προγράμματα επισκέψεων εκτός περιοχής, οι επιβάτες που αναμένουν την αναχώρηση για Ιταλία και έχουν πολλές ώρες στη διάθεσή τους, καθώς και όσοι φθάνουν με ιδιωτικά σκάφη στην περιοχή.
8.Με στόχο τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και την άμβλυνση της έντονης εποχικότητας που παρατηρείται στον τουρισμό της περιοχής, πρέπει να καταβληθεί ιδιαίτερη προσπάθεια προβολής των αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται στην περιοχή καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους, να διεκδικηθεί η διοργάνωση και άλλων τέτοιων εκδηλώσεων και να προβληθούν τοποθεσίες και δραστηριότητες που ενδείκνυνται για επισκέψεις και ενασχόληση εκτός των θερινών μηνών (πεζοπορικά μονοπάτια, περιοχές NATURA κ.τ.λ.). Απαιτείται προσοχή όμως και σε αυτό το σημείο γιατί αν προβληθούν τοποθεσίες με δυσκολίες στην πρόσβαση, χωρίς καμία επιτόπου ενημερωτική πινακίδα, χωρίς θέση για στάση και στάθμευση, χωρίς ασφαλείς διελεύσεις κ.α., ο αντίκτυπος των επισκέψεων θα είναι αρνητικός.
9.Πρέπει να συμπεριληφθεί στο Σχέδιο, η πρόσκληση για επίσκεψη στην περιοχή εκπροσώπων φορέων που διαμορφώνουν τις τάσεις στην τουριστική αγορά (ταξιδιωτικά έντυπα, tour operators, bloggers κ.α.). Με το συντονισμό του Δήμου και τη συνεργασία των φορέων του τουρισμού, οι άνθρωποι αυτοί – που αποτελούν σημεία κλειδιά για την προβολή μιας περιοχής – θα ενημερωθούν αναλυτικά για τις δυνατότητες και τις προοπτικές ανάπτυξης του τουρισμού στην περιοχή μας και οι οποίοι με τη σειρά τους θα λειτουργήσουν ως «πολλαπλασιαστές ενημέρωσης».
10.Πρέπει τέλος (δεδομένων και των περιορισμένων οικονομικών πόρων) να επιδιωχθεί στοχευμένη συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις με τη συνεργασία της Περιφέρειας και του Επιμελητηρίου, με σκοπό την κατοχύρωση της περιοχής μας ως τουριστικού προορισμού στις καθιερωμένες αγορές, καθώς και στη διείσδυση σε νέες αγορές, που τα τελευταία χρόνια εντοπίζονται στην Ήπειρο, όπως οι χώρες της ανατολικής Ευρώπης, το Ισραήλ κ.α.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]