Προσοχή: Αυξάνεται ο συνωστισμός σε λιμάνια και αεροδρόμια – Τι πρέπει να γνωρίζετε αν ταξιδεύετε

Της Μαρίας Μόσχου
Έντονο προβληματισμό έχει δημιουργήσει στην κυβέρνηση τα τελευταία 24ωρα η ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση σε λιμάνια και αεροδρόμια καθώς εκτός από τους διεθνείς τουρίστες που έρχονται στην χώρα μας έχουν ξεκινήσει και οι διακοπές των Ελλήνων.

Η εικόνα σε  αεροδρόμια και λιμάνια του Σαββατοκύριακου δείχνουν ότι πολλά από τα μέτρα ασφαλείας καταπατούνται προκαλώντας ανησυχία για τις επόμενες ημέρες που η κίνηση θα αυξάνεται σταδιακά ακόμα περισσότερο. Δεν είναι τυχαίο οτι μέχρι το τέλος του μήνα ανοίγουν τα σύνορα της χώρας και σε νέες χώρες που αυτή τη στιγμή έχουν αυξημένα κρούσματα κορονοϊού.

Για ένα ασφαλές ταξίδι θα πρέπει να τηρούνται συγκεκριμένα μέτρα όπως η χρήση μάσκας αλλά και οι αποστάσεις ασφαλείας οι οποίες όπως φαίνεται καταπατούνται μεταξύ των επιβατών.

Αν πρόκειται λοιπόν να ταξιδέψετε για να παραμείνετε ασφαλείς θα πρέπει να ακολουθήσετε συγκεκριμένα βήματα:

Φοράτε μάσκα από την στιγμή φτάνετε στο λιμάνι ή το αεροδρόμιο. Αν η μάσκα είναι η απλή χειρουργική θα πρέπει να αντικαθίσταται κάθε τρεις ώρες. Η μάσκα δεν θα πρέπει να αφαιρείται από το πρόσωπο σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού με αεροπλάνο και στο πλοίο αν είναι στους κοινόχρηστους χώρους. Σε περίπτωση που έχετε κλείσει καμπίνα στο πλοίο θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν λειτουργεί ο κλιματισμός και απλά γίνεται ανανέωση του αέρα από έξω.
Χρησιμοποιείτε αντισηπτικά σε τακτά χρονικά διαστήματα και αποφύγετε την επαφή των χεριών με τα μάτια ή τη μύτη και το στόμα. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική -ήδη από την είσοδό σας στο αεροδρόμιο- και θα πρέπει να τη φοράτε κατά τη διάρκεια της παραμονής σας στους χώρους του αεροδρομίου(Κοινή Υπουργική Απόφαση 17.05.2020, ΦΕΚ1869/Δ1α/ΓΠ.οικ.30612). Ενδέχεται να σας ζητηθεί να την αφαιρέσετε κατά τη διαδικασία ελέγχων ασφαλείας και ταυτοπροσωπίας.
Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με όλα τα μέσα ατομικής προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικό υγρό) τα οποία και χρησιμοποιούν καθόλη τη διάρκεια της εργασίας τους.
Στο αεροδρόμιο της Αθήνας υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά υγρά σε περισσότερα από 300 σημεία και στους χώρους υγιεινής/WC, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε όλα τα στάδια της ταξιδιωτικής διαδικασίας (αναχώρηση, άφιξη).
Πολυκαρβονικά φύλλα χρησιμοποιούνται για περισσότερη προστασία σε υπηρεσίες όπου υπάρχει ανάγκη προσωπικής επαφής και συνεργασίας επιβάτη – προσωπικού (εκδοτήρια εισιτηρίων, γραφεία πληροφοριών κ.λπ.).
Η τήρηση των αποστάσεων (1,5 μέτρων) είναι κυρίως μέτρο συμπεριφοράς για επιβάτες και προσωπικό και Θα πρέπει να εφαρμόζεται σε όλες τις φάσεις των διαδικασιών στο αεροδρόμιο. Ειδικές σημάνσεις στο έδαφος, οπτικές οδηγίες σε οθόνες και banners θα σας διευκολύνουν στη διατήρηση των αποστάσεων.
Εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός και επιφάνειες συχνής επαφής στους χώρους του αεροδρομίου, καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά με ειδικά υλικά.
Ροή πληροφοριών και οδηγιών για την τήρηση των μέτρων υγιεινής ενημερώνει τους επιβάτες τόσο μέσω ηχητικών ανακοινώσεων όσο και σε οθόνες και σημάνσεις σε όλους τους χώρους.
Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να αξιοποιήσετε τις διαθέσιμες ηλεκτρονικές εφαρμογές και υπηρεσίες, τόσο πριν την αναχώρηση για το αεροδρόμιο (web check-in) όσο και εντός του αεροδρομίου (web check-in, self check-in, εκτύπωση tag αποσκευής, διαδικασία drop off baggage, e-parking).
Υπάρχει νέα διάταξη των καθισμάτων σε όλους τους χώρους αναμονής, που επιτρέπει την τήρηση ελάχιστης απόστασης. Σας συνιστούμε να αφήνετε μια θέση κενή δίπλα από άλλους επιβάτες όταν κάθεστε. Οικογένειες ή ζευγάρια που συνταξιδεύουν, μπορούν να μην τηρούν την απόσταση αυτή.
Το σύστημα κλιματισμού των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου παρέχει φρέσκο, ανανεούμενο και μη ανακυκλούμενο αέρα με φορά από πάνω προς τα κάτω, έτσι ώστε να περιορίζεται η οριζόντια κυκλοφορία του. Επιπρόσθετα, ο παρεχόμενος αέρας φιλτράρεται για σκόνη, ιούς και βακτήρια ή μύκητες, με ειδικά φίλτρα συγκράτησης.
Για τους επιβάτες ΑμεΑ, τηρούνται σχολαστικά όλα τα παραπάνω μέτρα και επιπρόσθετα, κανόνες  κατά προτεραιότητα επιβίβασης, αποφυγή  πολύωρης παραμονής σε κλειστό χώρο και στην αίθουσα ΑμεΑ του αεροδρομίου, ενώ τόσο τα αμαξίδια μεταφοράς όσο και τα οχήματα (Ambulifts) καθαρίζονται και απολυμαίνονται σε τακτά διαστήματα, πριν και μετά τη χρήση, ώστε να διασφαλισθεί η μέγιστη δυνατή προστασία από τον Covid-19 για τους επιβάτες.
Ιδιαίτερα για τους αφικνούμενους επιβάτες πτήσεων εξωτερικού, οι αρμόδιες Αρχές επιβάλλουν τη συμπλήρωση ειδικού εντύπου ατομικών στοιχείων, ενώ κατά τη κρίση τους μπορεί να πραγματοποιούν και λήψεις βιολογικού υλικού για test Covid-19.
Αεροπορικές εταιρείες: «Ζητούμε τη βοήθεια των επιβατών»

Οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν «γονυπετείς» τη βοήθεια των επιβατών, τους οποίους καλούν να δεχθούν πιστωτικά κουπόνια (voucher) αντί να ζητούν επιστροφές χρημάτων για τις πτήσεις που ακυρώθηκαν στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης.

Ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ είπε χαρακτηριστικά: «Ζητούμε τη βοήθεια των επιβατών (…), είναι αλήθεια, και τη ζητούμε γονυπετείς. Αεροπορικές εταιρείες, υποστηριζόμενες από τη Γαλλία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αποζημιώνουν τους πελάτες τους για τις ακυρωθείσες πτήσεις μόνο «με τη μορφή των voucher», υποσχόμενες παράλληλα αποζημίωση σε μετρητά, εφόσον οι καταναλωτές το απαιτούν, αλλά έπειτα από τουλάχιστον εννέα μήνες ώστε να προφυλάξουν τα οικονομικά τους που έχουν πληγεί από την κρίση.

Οι ευρωπαϊκοί κανόνες δίνουν ωστόσο στους επιβάτες το δικαίωμα να απαιτούν να γίνεται η επιστροφή των χρημάτων τους μέσα σε δύο εβδομάδες. Η θέση αυτή των επιχειρήσεων του τομέα δέχθηκε επίθεση από ενώσεις υπεράσπισης των καταναλωτών.
moved.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]