Ποια έργα είναι στη λίστα του υπουργείου Υποδομών προς ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης
Σημαντικά έργα που θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας και αναζητούν χρηματοδότηση εδώ και χρόνια είναι στην λίστα των προς ένταξη έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Η ευρεία σύσκεψη της προηγούμενης εβδομάδας μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και των Περιφερειών ανέδειξε την καταρχήν λίστα των προς ένταξη έργων η οποία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 15 Οκτωβρίου 2020.
Το βόρειο κομμάτι Ε65, οι επεκτάσεις Αττικής Οδού προς λεωφόρο Βουλιαγμένης και Ραφήνα, η επέκταση λεωφόρου Κύμης αλλά και άλλα έργα πνοής για την χώρα αναμένουν την ένταξή τους στο Ταμείο Ανάκαμψης για να ξεκινήσει η υλοποίησή τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Κώστας Καραμανλής προσανατολίζεται να εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης σημαντικά έργα όπως:
– Η παράκαμψη Χαλκίδας η οποία τίθεται σε άμεση προτεραιότητα
– Το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία όπου υπάρχουν δυσκολίες στη χρηματοδότηση λόγω των απαιτήσεων που έχουν θέσει οι διευθύνσεις της Κομισιόν.
– Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, όπως αυτές διαμορφώνονται (αφορά τη χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου).
– Το τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, το οποίο δεν βρίσκεται στα υπό δημοπράτηση τμήματα Χανιά-Χερσόνησος-Νεάπολη
– Οδικά έργα μετά τον Άγιο Νικόλαο στο τμήμα μέχρι τη Σητεία.
– Ο Οδικός άξονας Δράμα-Αμφίπολη.
– Η οδική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό.
– Ο οδικός άξονας Μαυροβούνι-Έδεσσα
– Η παράκαμψη Λαγκαδίων
– Η προμήθεια λεωφορείων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη
– Η προμήθεια επτά συρμών για το Μετρό της Αθήνας
Επίσης στις υπό συζήτηση προτάσεις είναι και το μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης το οποίο είναι μία ανάσα από την προκήρυξη του διαγωνισμού. Όπως και στην περίπτωση της Αττικής Οδού αφορά τη χρηματοδότηση για τη συμβολή του δημοσίου.
Τα μεγάλα έργα των Περιφερειών
Τα έργα που έχουν τεθεί ως προτεραιότητες από τις Περιφέρειες είναι:
– Η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο της επέκτασης της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα μέχρι το συνοριακό σταθμό στην Κακαβιά (Περιφέρεια Ηπείρου) κόστους 350 εκατ.ευρώ.
– Η Β` και Γ`φάση της Ανάπλασης Φαλήρου που θα διαμορφωθεί το μεγάλο παράκτιο αστικό πάρκο ακριβώς δίπλα από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με κόστος 200 εκατ.ευρώ. (Περιφέρεια Αττικής).
– Σύνδεση Αγρινίου με Ιόνια Οδό. Το έργο με κόστος περίπου 100 εκατ.ευρώ είναι σχετικά ώριμο και υπάρχει κινητικότητα τους τελευταίους μήνες. (Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας).
– Ο περίφημος -αραχνιασμένος στα συρτάρια- τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά που θα δώσει μεγάλες ανάσες στην κίνηση της Λ.Αθηνών από Χαϊδάρι μέχρι Ασπρόπυργο στην Ε.Ο. προς Κόρινθο. (Περιφέρεια Αττικής).
– Παράκαμψη Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας με κόστος 220 εκατ.ευρώ, έργο που επίσης είναι στην αναμονή για περισσότερα από 15 χρόνια. (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας)
– Οδικός άξονας Σκύδρα Νάουσα με κόστος 90 εκατ. ευρώ. (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας)
– Κανονικοποίηση, επαναλειτουργία και συντήρηση της κλειστής σήμερα σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο-Καλαμάτα. (Περιφέρεια Πελοποννήσου).
– Οδικός άξονας Καλό Νερό-Τσακώνα, πρώην τμήμα της Ολυμπίας Οδού με εκτιμώμενο κόστος 50 εκατ.ευρώ. Η αναβάθμιση του τον κάνει συνδετήριο άξονα Ολυμπίας Οδού και αυτοκινητόδρομου Μορέα.(Περιφέρεια Πελοποννήσου).
– Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης (που όμως εντάσσεται στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού). (Περιφέρεια Αττικής).
– Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας, έργο που θα εκτελεστεί από την ΕΡΓΟΣΕ και είναι υπό τη σκέπη του υπουργείου ΥΠΟΜΕ. (Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας).
moved.gr
Η ευρεία σύσκεψη της προηγούμενης εβδομάδας μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και των Περιφερειών ανέδειξε την καταρχήν λίστα των προς ένταξη έργων η οποία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 15 Οκτωβρίου 2020.
Το βόρειο κομμάτι Ε65, οι επεκτάσεις Αττικής Οδού προς λεωφόρο Βουλιαγμένης και Ραφήνα, η επέκταση λεωφόρου Κύμης αλλά και άλλα έργα πνοής για την χώρα αναμένουν την ένταξή τους στο Ταμείο Ανάκαμψης για να ξεκινήσει η υλοποίησή τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Κώστας Καραμανλής προσανατολίζεται να εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης σημαντικά έργα όπως:
– Η παράκαμψη Χαλκίδας η οποία τίθεται σε άμεση προτεραιότητα
– Το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία όπου υπάρχουν δυσκολίες στη χρηματοδότηση λόγω των απαιτήσεων που έχουν θέσει οι διευθύνσεις της Κομισιόν.
– Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, όπως αυτές διαμορφώνονται (αφορά τη χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου).
– Το τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, το οποίο δεν βρίσκεται στα υπό δημοπράτηση τμήματα Χανιά-Χερσόνησος-Νεάπολη
– Οδικά έργα μετά τον Άγιο Νικόλαο στο τμήμα μέχρι τη Σητεία.
– Ο Οδικός άξονας Δράμα-Αμφίπολη.
– Η οδική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό.
– Ο οδικός άξονας Μαυροβούνι-Έδεσσα
– Η παράκαμψη Λαγκαδίων
– Η προμήθεια λεωφορείων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη
– Η προμήθεια επτά συρμών για το Μετρό της Αθήνας
Επίσης στις υπό συζήτηση προτάσεις είναι και το μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης το οποίο είναι μία ανάσα από την προκήρυξη του διαγωνισμού. Όπως και στην περίπτωση της Αττικής Οδού αφορά τη χρηματοδότηση για τη συμβολή του δημοσίου.
Τα μεγάλα έργα των Περιφερειών
Τα έργα που έχουν τεθεί ως προτεραιότητες από τις Περιφέρειες είναι:
– Η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο της επέκτασης της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα μέχρι το συνοριακό σταθμό στην Κακαβιά (Περιφέρεια Ηπείρου) κόστους 350 εκατ.ευρώ.
– Η Β` και Γ`φάση της Ανάπλασης Φαλήρου που θα διαμορφωθεί το μεγάλο παράκτιο αστικό πάρκο ακριβώς δίπλα από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με κόστος 200 εκατ.ευρώ. (Περιφέρεια Αττικής).
– Σύνδεση Αγρινίου με Ιόνια Οδό. Το έργο με κόστος περίπου 100 εκατ.ευρώ είναι σχετικά ώριμο και υπάρχει κινητικότητα τους τελευταίους μήνες. (Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας).
– Ο περίφημος -αραχνιασμένος στα συρτάρια- τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά που θα δώσει μεγάλες ανάσες στην κίνηση της Λ.Αθηνών από Χαϊδάρι μέχρι Ασπρόπυργο στην Ε.Ο. προς Κόρινθο. (Περιφέρεια Αττικής).
– Παράκαμψη Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας με κόστος 220 εκατ.ευρώ, έργο που επίσης είναι στην αναμονή για περισσότερα από 15 χρόνια. (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας)
– Οδικός άξονας Σκύδρα Νάουσα με κόστος 90 εκατ. ευρώ. (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας)
– Κανονικοποίηση, επαναλειτουργία και συντήρηση της κλειστής σήμερα σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο-Καλαμάτα. (Περιφέρεια Πελοποννήσου).
– Οδικός άξονας Καλό Νερό-Τσακώνα, πρώην τμήμα της Ολυμπίας Οδού με εκτιμώμενο κόστος 50 εκατ.ευρώ. Η αναβάθμιση του τον κάνει συνδετήριο άξονα Ολυμπίας Οδού και αυτοκινητόδρομου Μορέα.(Περιφέρεια Πελοποννήσου).
– Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης (που όμως εντάσσεται στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού). (Περιφέρεια Αττικής).
– Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας, έργο που θα εκτελεστεί από την ΕΡΓΟΣΕ και είναι υπό τη σκέπη του υπουργείου ΥΠΟΜΕ. (Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας).
moved.gr
Labels:
ΔΙΑΦΟΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.