1 στους 2 Έλληνες στρέφονται στο Διαδίκτυο για την αγορά αυτοκινήτου
Από το ξέσπασμα της κρίσης του νέου κορωνοϊού και μετά, μια σειρά από καταναλωτικές συμπεριφορές των πολιτών άρχισαν να περνούν σταδιακά μέσα από το Διαδίκτυο και τα online κανάλια. Η αγορά αυτοκινήτου δεν αποτελεί εξαίρεση από αυτόν τον γενικό κανόνα.
Αν και τα φυσικά καταστήματα των επίσημων εμπόρων παραμένουν το κύριο σημείο επαφής στην αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου, το Διαδίκτυο και οι επίσημες ιστοσελίδες αρχίζουν να γίνονται πλέον σημείο αναφοράς. Σίγουρα προτιμώνται από τους Έλληνες δυνητικούς αγοραστές κατά το αρχικό στάδιο της έρευνας αγοράς και της διαμόρφωσης του αυτοκινήτου.
Περισσότεροι από ένας στους δύο (55%) δυνητικούς αγοραστές αυτοκινήτου στην Ελλάδα απαντούν ότι είναι «πιθανόν» (35%) ή «πολύ πιθανόν» (19%) να κάνουν χρήση online υπηρεσιών.
Μάλιστα, οι δυνητικοί αγοραστές πολυτελών brands είναι περισσότερο πιθανό να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες διαδικτυακού καταστήματος (online dealership), όπως παραγγελία και διευθέτηση των εγγράφων και πληρωμών κατά το στάδιο αυτό.
Σύμφωνα, πάντως, με πανελλαδική έρευνα που διεξήγαγε η Nielsen τον Ιούλιο ανάμεσα σε 1.500 Έλληνες, σε ποσοστό 11% και 14% απαντούν ότι θεωρούν «καθόλου πιθανόν» και «όχι και τόσο πιθανόν», αντίστοιχα, να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες ηλεκτρονικού καταστήματος κατά την αγορά αυτοκινήτου.
Ηλεκτροκίνηση
Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει ότι τα κίνητρα, που δόθηκαν από την κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι ήδη γνωστά στην πλειοψηφία των δυνητικών αγοραστών. Επίσης, οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν θετικά προσκείμενοι στην ιδέα να εξετάσουν την εναλλακτική αυτή.
Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι σε ένα βαθμό διστακτικοί αναφέροντας στις ανησυχίες τους την υψηλή τιμή απόκτησης του καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς και τις τρέχουσες υποδομές της χώρας για την φόρτιση τους.
Αναφορικά με τον τρόπο απόκτησης, το 50% των δυνητικών αγοραστών γνωρίζουν την δυνατότητα απόκτησης μέσω ιδιωτικής χρονομίσθωσης και οι μισοί από αυτούς είναι διατεθειμένοι να εξετάσουν την εναλλακτική αυτή. H πρόθεση απόκτησης καινούργιου αυτοκινήτου μέσω ιδιωτικής χρονομίσθωσης γίνεται εντονότερη ανάμεσα σε όσους προτίθενται να αγοράσουν μια πολυτελή μάρκα.
Αναβολή
Σύμφωνα με την έρευνα, ανάμεσα στου Έλληνες που σκόπευαν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο το επόμενο διάστημα, οι 6 στους 10 αναφέρουν ότι αναβάλουν την αγορά τους για περίπου 17 μήνες. Εκτιμάται σε πρώτο βαθμό, η αναβλητική αυτή καταναλωτική στάση για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου να έχει σημαντικό αντίκτυπο για το 2020 στις πωλήσεις λιανικής. Επιπλέον σημειώνεται ο προϋπολογισμός αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου να έχει επηρεαστεί αρνητικά κατά 10%.
Τέλος, στην ίδια έρευνα μελετήθηκε η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και -όπως προέκυψε- ανάμεσα σε αυτούς που προτίθενται να αγοράσουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, το 46% θα το κάνει μέσα από κάποιον ιδιώτη, ενώ το 22% από επίσημο έμπορο της μάρκας του κατασκευαστή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.