Καταβολή δώρων και επιδόματος αδείας στο Δημόσιο με απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών
Οι ελπίδες όσων υπαλλήλων του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ προσέφυγαν δικαστικά τα προηγούμενα χρόνια διεκδικώντας την καταβολή των δώρων των Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδόματος αδείας αναπτερώνονται μετά από πρόσφατη απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών.
Συγκεκριμένα - όπως παρουσιάζει το epoli.gr - με την υπ’ αριθμ. 471/2020 απόφασή του το Ειρηνοδικείο Αθηνών έκρινε ως αντισυνταγματική τη διάταξη περί περικοπής δώρων και επιδόματος αδείας στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, εκφράζοντας την αντίθεσή του στη νομολογία της Ολομέλειας του ΣτΕ, που έχει κρίνει με διαφορετικό τρόπο το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ειδικότερα, το Ειρηνοδικείο Αθηνών με την ως άνω απόφασή του έκρινε ότι η διάταξη της περίπτωσης 1 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, με την οποία καταργήθηκαν από 01.01.2013 τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και αδείας για λειτουργούς και υπαλλήλους του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα, αντίκειται στα άρθρα 25 παρ.1 και 4 παρ. 5 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της αναλογικότητας και της ισότητας στα δημόσια βάρη και συνακόλουθα υποχρεούται να μη την εφαρμόσει κατά τη ρητή επιταγή του άρθρου 93 παρ. 4 του Συντάγματος.
Στην εν λόγω απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών διευκρινίζεται ότι « …η κρίση του Δικαστηρίου αυτού για την αντισυνταγματικότητα της παραπάνω διάταξης, την οποία κλήθηκε να εφαρμόσει στην ένδικη αγωγή δε δεσμεύεται από τις τυχόν αντίθετες με αυτή αποφάσεις (ΟλΣτΕ 2307/2014, 1307/2019), καθώς στα πλαίσια του διάχυτου και αυτεπάγγελτου ελέγχου της συνταγματικότητας κάθε διάταξης (ουσιαστικού και τυπικού) νόμου που καλείται να εφαρμόσει ο Δικαστής η κρίση του περιορίζεται μόνο στη συγκεκριμένη περίπτωση και δεν έχει ισχύ έναντι όλων. Μόνη εξαίρεση στο διάχυτο έλεγχο της συνταγματικότητας αποτείνει η κρίση του ΑΕΔ, η οποία είναι δεσμευτική για όλα τα Δικαστήρια, πλην όμως μέχρι σήμερα το ως άνω Δικαστήριο δεν έχει αποφανθεί για τη αντισυνταγματικότητα ή μη της διάταξης της περίπτωσης 1 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, με την οποία καταργήθηκαν από 1.1.2013 τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και αδείας για λειτουργούς και υπαλλήλους του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα, και επομένως είναι επιτρεπτός ο παρεμπίπτων έλεγχος αυτής (ΜΠρΘεσπ 42/2019)».
Όπως φαίνεται το «σήριαλ» με τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα αδείας στον δημόσιο και τον ευρύτερο τομέα συνεχίζεται, καθόσον ακόμα και σήμερα, δηλαδή μετά την κρίση της Ολομέλειας του ΣτΕ για το συγκεκριμένο ζήτημα, αρκετά πολιτικά Δικαστήρια εκφράζουν την αντίθεσή τους προς αυτή, εκδίδοντας αντίθετες αποφάσεις. Αναμένουμε, λοιπόν, με ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί το συγκεκριμένο ζήτημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.