Τα κόλπα των eshops έφεραν 430 καταγγελίες στην ΕΚΠΟΙΖΩ στο 8μηνο του 2020
Πολλές οι online αγορές, κυρίως στην περίοδο της καραντίνας, πολλά και τα παράπονα των καταναλωτών. Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα αποδείχθηκαν αναξιόπιστα, με αποτέλεσμα οι καταγγελίες και τα παράπονα να πέφτουν βροχή.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ προέβη σε μελέτη και επεξεργασία των καταγγελιών που δέχτηκε από τον Φεβρουάριο 2020 έως τον Σεπτέμβριο 2020, σχετικά με προβλήματα που αντιμετώπισαν οι καταναλωτές από τις διαδικτυακές αγορές και οι οποίες ανήλθαν σε 430. Επίσης πραγματοποίησε διαδικτυακό δειγματοληπτικό έλεγχο σε ορισμένες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.
Από την επεξεργασία των καταγγελιών για τις online αγορές, αλλά και από το δειγματοληπτικό έλεγχο, διαπιστώθηκε ότι κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα:
– Εφαρμόζουν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές για να προσελκύσουν τους καταναλωτές.
– Παραβιάζουν τα θεσμοθετημένα δικαιώματα των καταναλωτών (π.χ. δικαίωμα υπαναχώρησης).
– Η εξυπηρέτηση μετά την πώληση είναι ανεπαρκής ή ανύπαρκτη.
– Δεν ενημερώνουν σύννομα τους καταναλωτές μέσα από τις ιστοσελίδες τους.
Καταγγελίες των καταναλωτών
Συμφωνα με τις καταγγελίες των καταναλωτών, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν εστιάζουν στα εξής:
Το προϊόν που παρέλαβαν ήταν ελαττωματικό ή μη ασφαλές και αρνούνταν την αντικατάσταση η επιστροφή των χρημάτων στον καταναλωτή.
Με δέλεαρ τις χαμηλές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό προσέλκυσαν τους καταναλωτές και δεν τους παρέδωσαν ποτέ τα προϊόντα που παρήγγειλαν και τα οποία είχαν ήδη προπληρώσει.
Τα προϊόντα συχνά δεν έφεραν τα χαρακτηριστικά όπως αυτά περιγράφονταν στη διαφήμιση μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας.
Μεγάλη καθυστέρηση και συνεχής μετάθεση στην παραλαβή, εν αντιθέσει με τον χρόνο παράδοσης που αναγράφονταν στην ιστοσελίδα.
Μη ενημέρωσή τους για τα δικαιώματά τους σε περίπτωση μη παράδοσης προϊόντος εντός της συμφωνηθείσας προθεσμίας.
Μη αναγραφή στην ιστοσελίδα της εταιρείας του χρόνου παράδοσης, με αποτέλεσμα να μην προκύπτει ο συγκεκριμένος χρόνος.
Πολύπλοκοι και ασαφείς όροι χρήσης στην ιστοσελίδα της εταιρείας.
Δεν αποδέχονται το αίτημά τους για αντικατάσταση ή υπαναχώρηση και επιστροφή χρημάτων.
Παρατυπίες στις ιστοσελίδες, με πιο χαρακτηριστική ότι δεν αναφέρονταν το δικαίωμα υπαναχώρησης ή αναφέρονταν μεν, αλλά υπό τον όρο να μην ανοιχθεί/χρησιμοποιηθεί το προϊόν.
Αδυναμία επικοινωνίας. Είτε δεν απαντούσαν καθόλου ή προέβαλαν, σε κάποιες περιπτώσεις, αριθμούς τηλεφώνου που δεν ανταποκρίνονταν σε πραγματικούς τηλεφωνικούς αριθμούς.
Μη τήρηση της εγγύησης. Άρνηση της ευθύνης σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος ως πωλητές και μετάθεση στους κατασκευαστές.
Είχαν προχωρήσει αιφνίδια και χωρίς καμία απολύτως προηγούμενη ενημέρωση σε αναστολή της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.
Ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης αλλά χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Είναι γεγονός ότι σημειώθηκε μεγάλη αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών λόγω και της πανδημίας του κορονοϊού, όπου μεγάλος αριθμός καταναλωτών έχει στραφεί προς την κατεύθυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η αύξηση όμως των εν λόγω αγορών παρουσιάζει στρεβλώσεις με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητα προβλήματα.
Τα κόλπα των eshops
1) Καταναλώτρια παρήγγειλε ηλεκτρονικά μια γεννήτρια πετρελαίου αθόρυβη και προκατέβαλε 1.495 ευρώ μέσω e-banking. Όταν παρέλαβε τη γεννήτρια δεν ήταν ίδια με εκείνη που είχε παραγγείλει, ενώ στο τιμολόγιο ήταν σωστά τα στοιχεία περιγραφής της. Η γεννήτρια που παρέλαβε ήταν 7,87KVA και όχι 9KVA. Μετά από τηλεφωνική συνεννόηση με το κατάστημα, της είπαν να στείλει πίσω την γεννήτρια και θα της επέστρεφαν τα χρήματα, καθώς δεν διέθεταν την συγκεκριμένη γεννήτρια που παρήγγειλε. Η καταναλώτρια έστειλε πίσω την γεννήτρια αλλά τα χρήματα δεν της επεστράφησαν παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις προς το κατάστημα.
2) Καταναλώτρια παρήγγειλε μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια επώνυμα. Στείλανε λάθος σχέδιο. Έχουν τέσσερις τηλεφωνικούς αριθμούς στην ιστοσελίδα αλλά δεν απαντάνε πουθενά.
3) Καταναλωτής αγόρασε ένα πλυντήριο-στεγνωτήριο, το οποίο όμως απεδείχθη ελαττωματικό. Το έλεγξε τεχνικός, ο οποίος διαβεβαίωσε προφορικά ότι ήταν εντάξει, χωρίς να συντάξει έγγραφο. Η εταιρία/αντιπροσωπεία ισχυρίστηκε ότι ο τεχνικός άφησε έγγραφο να μη γίνει χρήση, επέρριψε την ευθύνη στον καταναλωτή και τον ενημέρωσε ότι έχει παραγγελθεί ανταλλακτικό. Κατόπιν πολλών τηλεφωνημάτων και απαιτήσεων για αντικατάσταση, η εταιρία απάντησε ότι θα γίνει αντικατάσταση μόνο του ανταλλακτικού και αν προκύψει βλάβη τότε θα αντικατασταθεί η συσκευή, χωρίς αυτό να βεβαιωθεί εγγράφως, παρά τις συνεχείς οχλήσεις του καταναλωτή.
4) Καταναλωτής αγόρασε διαδικτυακά έναν νεροχύτη. Η εταιρία του απέστειλε νεροχύτη ο οποίος ήταν ελαττωματικός δηλαδή παρουσίαζε ρωγμή και από πιο ενδελεχή εξέταση πρέπει να είχε ήδη επιχειρηθεί (προφανώς από άλλο πελάτη) να τοποθετηθεί. Επιθυμεί την αντικατάστασή του με νέο, ίδιο και άθικτο προϊόν, αλλά η εταιρία δεν ανταποκρίθηκε στην όχλησή του.
5) Καταναλωτής παρήγγειλε ένα προϊόν, αλλά αυτό καθυστέρησε 2 μήνες να του σταλεί και όταν τελικά το παρέλαβε διαπίστωσε ότι ήταν λάθος. Προσπάθησε πολλές φορές να επικοινωνήσει με την εταιρία, προκειμένου είτε να του σταλεί το σωστό προϊόν, είτε να λάβει τα χρήματα πίσω, αλλά αγνοούν το αίτημά του.
6) Καταναλωτής αγόρασε μέσω ηλεκτρονικής ιστοσελίδας μία τηλεόραση, η οποία προέκυψε ελαττωματική. Άσκησε το δικαίωμα υπαναχώρησης, αλλά το κατάστημα του ζήτησε να παρακρατήσει 10-30% της αξίας της τηλεόρασης. 8) Καταγγελία καταναλώτριας, η οποία παρήγγειλε μια καφετιέρα αξίας 31.19€, κάνοντας την ίδια μέρα κατάθεση του ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό του καταστήματος. Μετά από συνεχόμενα τηλέφωνα χωρίς καμία απάντηση δεν έχει παραλάβει ακόμα την καφετιέρα. Την κάλεσαν 2 φορές από την αρχική ημερομηνία και την διαβεβαίωσαν ψευδώς ότι θα το έστελναν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.